aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

De Diana Duțu
la 12 June 2025 07:46
8 Comentarii

Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

Tramvaie spre și dinspre Grădiște FOTO: ANDREEA PINTEA
12 June 2025 07:46
Problema a fost dezbătută în Consiliul Local Municipal, pornind de la zvonurile referitoare la desființarea liniilor din cartier.
Scris de Diana Duțu - Problema a fost dezbătută în Consiliul Local Municipal, pornind de la zvonurile referitoare la desființarea liniilor din cartier.

Trimite articolul

X
Liniile de tramvai din cartierul Grădiște au ajuns subiect de discuție în plenul Consiliului Local Municipal. Alesul PSD, Cosmin Buruc, a interpelat conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Arad în legătură cu „planurile de scoatere a liniilor de tramvai din Grădiște”, despre care se vorbește prin oraș.
Doar analiză de costuri
Claudiu Godja, directorul CTP Arad, a făcut următoarele precizări: „În ceea ce privește toate aceste zvonuri – pentru că nu pot să le numesc decât zvonuri – cu închiderea liniei de Grădiște, linia de Grădiște este funcțională, sigur, parțial față de ceea ce a existat până acum, pentru că ea a fost gândită pentru a deservi, ca punct terminus, CET-ul, care avea foarte mulți angajați. Ulterior viața ne-a arătat că CET-ul nu a mai avut aceeași activitate, prin urmare nici nu a mai circulat până la CET. Ce s-a casat și acum se dezmembrează este linia de tramvai de la SERE până la CET, care nu mai are nicio funcționalitate, este foarte degradată, a început să ni se fure firul de cupru și așa mai departe. Nici nu există, nu se întrevede în viitor posibilitatea de a se relua vreo variantă de circulație către CET. Dar atât! În rest, în Grădiște va funcționa în continuare circulația tramvaielor. Am avut discuții chiar și cu conducerea Primăriei vizavi de o posibilă reabilitare a acelei linii. La un moment dat, a fost în ședința Comisiei de sistematizare a circulației, o propunere de înființare stații de autobuz. Acestea sunt necesare pentru că – am văzut și acum, cu Făt Frumos, pe tronsonul UTA – Făt Frumos – nu existau peste tot stații de autobuz. Și pe perioada de lucrări, pentru linia de tramvai a trebuit să înființăm stații. Noi doar preventiv, atunci, am ridicat problema în Comisia de sistematizare, să se înființeze stații, tocmai ca ele să existe în eventualitatea în care se vor găsi fonduri și se va repara linia de pe Grădiște. Nu s-a pus problema închiderii. Sigur, s-a făcut o analiză de costuri, cât ne aduce Grădiște sau nu, dar nu s-a pus o problemă, concret, de a închide acea linie.”
Precizările primarului
Pentru că zvonurile privind închiderea liniei de tramvai Grădiște au ajuns și la urechile primarului Călin Bibarț, edilul a considerat necesar să intervină și el pe subiect: „Să privim puțin retrospectiv. În 35 de ani, sistemul de linii, să spun așa, de transport pe liniile de tramvai din oraș n-a suferit îmbunătățiri, cu excepția magistralei, să-i spunem, Aurel Vlaicu – Primărie – Aradul Nou, care a fost finanțată dintr-un împrumut, la acel moment. Ulterior, în ultimii ani, din bani europeni, reușim să refacem linii de tramvai, pentru că s-au dat bani pe mobilitate: să cumpărăm și tramvaie noi, să refacem și linii de tramvai; sunt foarte costisitoare. Și s-a refăcut Făt Frumosul și din iunie se reface Micălaca. Acum se deschide o axă de finanțare, pentru că avem interes și cu județul și o parte din linia respectivă, Ghioroc – Arad, este și ea în Micălaca și avem finanțare și pentru ea. Și se va face și aceasta. Și rămânem, să spunem așa, într-un termen neacademic, descoperiți pe două linii de tramvai binecunoscute în oraș: Gai și Grădiște. Ambele linii de tramvai sunt foarte vechi, cu probleme, motiv pentru care în 99% din cazuri, tramvaiele noi nu pot circula pe ele. I-am cerut domnului director să-mi facă o analiză, acum o lună și ceva, ce ar însemna de la stații care ar trebui tăiate, mutate, până la infrastructură. Și atunci, pentru că suntem totuși oameni gospodari, am luat în calcul situații în care se defectează des, nu se poate circula cu tramvaiul pe ele, de a avea alternativa autobuzelor la îndemână în respectivele zone. Ba mai mult, autobuzul, având avantajul că poate să intre și pe alte străzi, să spunem colaterale axei principale – cum este și Grădiștea, cum este și Gaiul – și nu dezafectăm nicio linie. Chiar mai circulăm pe ele cu tramvaiele vechi, cu tot disconfortul pe care îl generează ele, că nu putem intra cu tramvaiele noi. Și așteptăm în speranța de a obține o finanțare, dar nu avem în momentul de astăzi o perspectivă certă, așa cum avem la celelalte. Respectiv Micălaca, cu deja contract de finanțare și contract de execuție, și Arad – Ghioroc și partea de Micălaca, în discuție contractul de finanțare. Dacă vom avea, evident că vom absorbi acești bani și le refacem și pe acestea. Dar în paralel, ca niște oameni gospodari, facem și stații de autobuz, luăm în calcul și autobuze, că nu o să putem rămâne cu o zonă neacoperită în caz de ceva.”
Și terenul de sub liniile dezafectate
„Deci, totuși, dezafectăm o bucată de linie de tramvai, însemnând cea de la SERE până la CET – a insistat Cosmin Buruc. Partea de teren va rămâne în administrarea CET? Nu știu exact care este situația, în sensul că dacă peste, nu știu, cinci ani, zece ani de zile – pentru că sunt, cred că câteva zeci de PUZ-uri aprobate acolo, în zona de Grădiște, în capăt, unde se va dezvolta imobiliar foarte mult zona – dacă va deveni necesară reabilitarea liniei, se va putea face lucrul acesta? Să nu ne trezim că o să avem o clădire în mijlocul spațiului unde trebuie să vină sau, mă rog, o stație de autobuz (dar aia se poate muta…). Înțelegeți ce vrea să spun.”
Directorul CTP și primarul au venit cu lămuriri: „În acest moment, atât infrastructura, cât și terenul de sub linie, sunt proprietatea Primăriei. Terenul este în publicul orașului, în folosință la CTP. Și inalienabil.”

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
Călin Bibarţ ,
ce se intampla ,
Claudiu Godja. ,
Consiliul Local Municipal Arad ,
Cosmin Buruc ,
ctp arad ,
dezbatuta ,
Grădişte ,
liniile de tramvai ,
problema ,
zvonuri
8 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Emil says:
    June 12, 2025 at 8:36 am

    De ce nu mutati intoarcerea la sensul giratoriu de pe centura/DN79? Cei din cartier ar avea alternativa la transport auto.

    Reply
  2. Cetatean says:
    June 12, 2025 at 9:09 am

    PUZ-urile – in majoritate cacealmale, ca sa cresca pretul terenului.

    Reply
  3. Riveran says:
    June 12, 2025 at 10:07 am

    Sper că nu vă luați după un deștept care a mutat stațiile după semafor, ceea ce a dus la încetinirea mediei de viteză.
    Doar de aceea l-am votat să plece la Bruxelles să nu mai îndatoreze orașul producând imbecilități.

    Reply
  4. Liviu says:
    June 12, 2025 at 12:58 pm

    Bibane, lasa-te! … Ca sa spun asa

    Reply
  5. Fraculescu ganditor says:
    June 12, 2025 at 2:39 pm

    Daca am fii destepti le-am muta pe mijloc si s-ar putea circula cu masinile si pe ele. Loc ar fii dar inteligenta lasa mult de dorit

    Reply
  6. mig29 says:
    June 12, 2025 at 3:29 pm

    S-a mai reabilitat stimate primare și linia de tramvai de pe Renașterii și Voinicilor cartier Micălaca!!! Deciiii….

    Reply
  7. Arad says:
    June 12, 2025 at 4:56 pm

    Pt 2-3 călători pe zi nu este sustenabil de mult linia până în Grădiște…
    Se poate face încă o bandă de circulație și nu s-ar aglomera dimineața intrarea în oraș dinspre Oradea…
    Pt 10 călători pe zi e o gaură neagră în buget

    Reply
  8. Nealcosu says:
    June 13, 2025 at 12:43 am

    Ba eu cred ca tramvaiul trebuie scos din Gradiste si inlocuit cu autobuze electrice. S-ar rezolva astfel circulatia pe P. Rares, dar si in zonele limitrofe. Pe centru ar fi 2 benzi dedicate autobuzelor, 2 benzi circulatiei normale si o banda dedicata pt pista biciclete. Autobuzele ar fi achizitionate prin fonduri nerambursabile iar investitia in calea de rulare ar fi minima…. oamenii din cartier ar avea legatura mai buna cu centrul…. Epoca tramvaielor a apus! Investitie prea mare, constrangeri tehnice si logistice…. cu cat me trezim mai repede cu atat mai bine! Autobuzele electrice folosesc infrastructura rutiera deja existenta!

    Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Ar trebui să facă UTA scandal?
    3
    Oficial: Nicușor Dan a promulgat legea care aduce un „drept în plus” pentru șoferi
    4
    Doliu în familia „Bătrânei Doamne”
    5
    UTA, la două puncte de un loc de play-off
    6
    Secretarul de stat al Vaticanului acuză Israelul de comiterea unui „masacru” în Fâşia Gaza
    7
    Incendiu la Dieci: o anexă gospodărească și acoperișul casei, mistuite de flăcări
    8
    Utiștii, lideri în Liga Elitelor U15 și U16
    9
    120 de autorizații taxi au rămas disponibile în municipiul Arad
    10
    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.

    România

    Oana Țoiu: Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal până în aprilie 2026
    Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal, pot plăti salarii și achiziționa stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Țoiu. 1

    Mapamond

    Media despre noile discuții americano-ucrainene în Florida. De fapt delegației Kievului i se va comunica ce au discutat Witkoff și Kushner cu Putin
    Responsabili americani și ucraineni urmează să poarte noi discuții joi în Florida pentru a încerca să găsească o soluție negociată la războiul declanșat de Rusia în Ucraina, într-un moment în care Washingtonul a relaxat sancțiunile împotriva companiei petroliere ruse Lukoil, relatează AFP. 3

    Mapamond

    Putin: Negocierile cu SUA privind Ucraina sunt complexe, dar este nevoie de implicare
    Președintele rus Vladimir Putin a declarat joi, într-un interviu difuzat de un post de televiziune indian la începutul vizitei sale oficiale în India, că negocierile cu privire la încheierea războiului în Ucraina aflate în desfășurare cu SUA sunt „complexe”, dar pentru reușita acestora este nevoie de implicare, nu de obstrucționarea lor, după ce anterior el a acuzat aliații europeni ai Ucrainei că fac tot posibilul să împiedice acest proces, relatează AFP. 2

    România

    Președintele Dan retrimite în Parlament legea privind combaterea extremismului
    Legea privind combaterea extremismului a fost trimisă la reexaminare de către președintele Nicușor Dan, acesta apreciind că actuala formă a actului normativ ar putea duce la 'amplificarea tensiunilor'. 1

    România

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor loto din data de 04-12-2025 sunt următoarele:

    România

    Ce au căutat românii pe Google în 2025 - păpușa Labubu, kendama sau idei de afaceri
    Păpușa Labubu, kendama, idei de afaceri, dar și trecerea în neființă a unor persoane publice s-au aflat în topul căutărilor din 2025 pe Google, conform unei statistici publicate, joi, de către companie. 1

    Mapamond

    Grupul ungar MOL este interesat să cumpere rafinăriile și benzinăriile Lukoil din Europa
    Grupul petrolier ungar MOL i-a informat pe oficialii americani că este interesată să cumpere activele internaționale ale gigantului petrolier rus Lukoil, compania ungară alăturându-se unei liste tot mai mari de ofertanți, au declarat pentru Reuters trei surse din apropierea acestui dosar. 2
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.