aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

De Diana Duțu
la 12 June 2025 07:46
8 Comentarii

Ce se întâmplă cu liniile de tramvai din Grădiște

Tramvaie spre și dinspre Grădiște FOTO: ANDREEA PINTEA
12 June 2025 07:46
Problema a fost dezbătută în Consiliul Local Municipal, pornind de la zvonurile referitoare la desființarea liniilor din cartier.
Scris de Diana Duțu - Problema a fost dezbătută în Consiliul Local Municipal, pornind de la zvonurile referitoare la desființarea liniilor din cartier.

Trimite articolul

X
Liniile de tramvai din cartierul Grădiște au ajuns subiect de discuție în plenul Consiliului Local Municipal. Alesul PSD, Cosmin Buruc, a interpelat conducerea Companiei de Transport Public (CTP) Arad în legătură cu „planurile de scoatere a liniilor de tramvai din Grădiște”, despre care se vorbește prin oraș.
Doar analiză de costuri
Claudiu Godja, directorul CTP Arad, a făcut următoarele precizări: „În ceea ce privește toate aceste zvonuri – pentru că nu pot să le numesc decât zvonuri – cu închiderea liniei de Grădiște, linia de Grădiște este funcțională, sigur, parțial față de ceea ce a existat până acum, pentru că ea a fost gândită pentru a deservi, ca punct terminus, CET-ul, care avea foarte mulți angajați. Ulterior viața ne-a arătat că CET-ul nu a mai avut aceeași activitate, prin urmare nici nu a mai circulat până la CET. Ce s-a casat și acum se dezmembrează este linia de tramvai de la SERE până la CET, care nu mai are nicio funcționalitate, este foarte degradată, a început să ni se fure firul de cupru și așa mai departe. Nici nu există, nu se întrevede în viitor posibilitatea de a se relua vreo variantă de circulație către CET. Dar atât! În rest, în Grădiște va funcționa în continuare circulația tramvaielor. Am avut discuții chiar și cu conducerea Primăriei vizavi de o posibilă reabilitare a acelei linii. La un moment dat, a fost în ședința Comisiei de sistematizare a circulației, o propunere de înființare stații de autobuz. Acestea sunt necesare pentru că – am văzut și acum, cu Făt Frumos, pe tronsonul UTA – Făt Frumos – nu existau peste tot stații de autobuz. Și pe perioada de lucrări, pentru linia de tramvai a trebuit să înființăm stații. Noi doar preventiv, atunci, am ridicat problema în Comisia de sistematizare, să se înființeze stații, tocmai ca ele să existe în eventualitatea în care se vor găsi fonduri și se va repara linia de pe Grădiște. Nu s-a pus problema închiderii. Sigur, s-a făcut o analiză de costuri, cât ne aduce Grădiște sau nu, dar nu s-a pus o problemă, concret, de a închide acea linie.”
Precizările primarului
Pentru că zvonurile privind închiderea liniei de tramvai Grădiște au ajuns și la urechile primarului Călin Bibarț, edilul a considerat necesar să intervină și el pe subiect: „Să privim puțin retrospectiv. În 35 de ani, sistemul de linii, să spun așa, de transport pe liniile de tramvai din oraș n-a suferit îmbunătățiri, cu excepția magistralei, să-i spunem, Aurel Vlaicu – Primărie – Aradul Nou, care a fost finanțată dintr-un împrumut, la acel moment. Ulterior, în ultimii ani, din bani europeni, reușim să refacem linii de tramvai, pentru că s-au dat bani pe mobilitate: să cumpărăm și tramvaie noi, să refacem și linii de tramvai; sunt foarte costisitoare. Și s-a refăcut Făt Frumosul și din iunie se reface Micălaca. Acum se deschide o axă de finanțare, pentru că avem interes și cu județul și o parte din linia respectivă, Ghioroc – Arad, este și ea în Micălaca și avem finanțare și pentru ea. Și se va face și aceasta. Și rămânem, să spunem așa, într-un termen neacademic, descoperiți pe două linii de tramvai binecunoscute în oraș: Gai și Grădiște. Ambele linii de tramvai sunt foarte vechi, cu probleme, motiv pentru care în 99% din cazuri, tramvaiele noi nu pot circula pe ele. I-am cerut domnului director să-mi facă o analiză, acum o lună și ceva, ce ar însemna de la stații care ar trebui tăiate, mutate, până la infrastructură. Și atunci, pentru că suntem totuși oameni gospodari, am luat în calcul situații în care se defectează des, nu se poate circula cu tramvaiul pe ele, de a avea alternativa autobuzelor la îndemână în respectivele zone. Ba mai mult, autobuzul, având avantajul că poate să intre și pe alte străzi, să spunem colaterale axei principale – cum este și Grădiștea, cum este și Gaiul – și nu dezafectăm nicio linie. Chiar mai circulăm pe ele cu tramvaiele vechi, cu tot disconfortul pe care îl generează ele, că nu putem intra cu tramvaiele noi. Și așteptăm în speranța de a obține o finanțare, dar nu avem în momentul de astăzi o perspectivă certă, așa cum avem la celelalte. Respectiv Micălaca, cu deja contract de finanțare și contract de execuție, și Arad – Ghioroc și partea de Micălaca, în discuție contractul de finanțare. Dacă vom avea, evident că vom absorbi acești bani și le refacem și pe acestea. Dar în paralel, ca niște oameni gospodari, facem și stații de autobuz, luăm în calcul și autobuze, că nu o să putem rămâne cu o zonă neacoperită în caz de ceva.”
Și terenul de sub liniile dezafectate
„Deci, totuși, dezafectăm o bucată de linie de tramvai, însemnând cea de la SERE până la CET – a insistat Cosmin Buruc. Partea de teren va rămâne în administrarea CET? Nu știu exact care este situația, în sensul că dacă peste, nu știu, cinci ani, zece ani de zile – pentru că sunt, cred că câteva zeci de PUZ-uri aprobate acolo, în zona de Grădiște, în capăt, unde se va dezvolta imobiliar foarte mult zona – dacă va deveni necesară reabilitarea liniei, se va putea face lucrul acesta? Să nu ne trezim că o să avem o clădire în mijlocul spațiului unde trebuie să vină sau, mă rog, o stație de autobuz (dar aia se poate muta…). Înțelegeți ce vrea să spun.”
Directorul CTP și primarul au venit cu lămuriri: „În acest moment, atât infrastructura, cât și terenul de sub linie, sunt proprietatea Primăriei. Terenul este în publicul orașului, în folosință la CTP. Și inalienabil.”

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
Călin Bibarţ ,
ce se intampla ,
Claudiu Godja. ,
Consiliul Local Municipal Arad ,
Cosmin Buruc ,
ctp arad ,
dezbatuta ,
Grădişte ,
liniile de tramvai ,
problema ,
zvonuri
8 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Emil says:
    June 12, 2025 at 8:36 am

    De ce nu mutati intoarcerea la sensul giratoriu de pe centura/DN79? Cei din cartier ar avea alternativa la transport auto.

    Reply
  2. Cetatean says:
    June 12, 2025 at 9:09 am

    PUZ-urile – in majoritate cacealmale, ca sa cresca pretul terenului.

    Reply
  3. Riveran says:
    June 12, 2025 at 10:07 am

    Sper că nu vă luați după un deștept care a mutat stațiile după semafor, ceea ce a dus la încetinirea mediei de viteză.
    Doar de aceea l-am votat să plece la Bruxelles să nu mai îndatoreze orașul producând imbecilități.

    Reply
  4. Liviu says:
    June 12, 2025 at 12:58 pm

    Bibane, lasa-te! … Ca sa spun asa

    Reply
  5. Fraculescu ganditor says:
    June 12, 2025 at 2:39 pm

    Daca am fii destepti le-am muta pe mijloc si s-ar putea circula cu masinile si pe ele. Loc ar fii dar inteligenta lasa mult de dorit

    Reply
  6. mig29 says:
    June 12, 2025 at 3:29 pm

    S-a mai reabilitat stimate primare și linia de tramvai de pe Renașterii și Voinicilor cartier Micălaca!!! Deciiii….

    Reply
  7. Arad says:
    June 12, 2025 at 4:56 pm

    Pt 2-3 călători pe zi nu este sustenabil de mult linia până în Grădiște…
    Se poate face încă o bandă de circulație și nu s-ar aglomera dimineața intrarea în oraș dinspre Oradea…
    Pt 10 călători pe zi e o gaură neagră în buget

    Reply
  8. Nealcosu says:
    June 13, 2025 at 12:43 am

    Ba eu cred ca tramvaiul trebuie scos din Gradiste si inlocuit cu autobuze electrice. S-ar rezolva astfel circulatia pe P. Rares, dar si in zonele limitrofe. Pe centru ar fi 2 benzi dedicate autobuzelor, 2 benzi circulatiei normale si o banda dedicata pt pista biciclete. Autobuzele ar fi achizitionate prin fonduri nerambursabile iar investitia in calea de rulare ar fi minima…. oamenii din cartier ar avea legatura mai buna cu centrul…. Epoca tramvaielor a apus! Investitie prea mare, constrangeri tehnice si logistice…. cu cat me trezim mai repede cu atat mai bine! Autobuzele electrice folosesc infrastructura rutiera deja existenta!

    Reply
  9. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Victorii pe linie pentru echipele arădene din Liga 3
    3
    Premieră: luni va fi lansată prima monedă colorată din istoria monetară a României
    4
    Bilanţ pozitiv pentru poloiştii de la AMEFA U16
    5
    S-au repatriat și s-au înscris la școlile din Arad
    6
    25 octombrie, Ziua Armatei Române, simbol al eroismului și al eliberării naționale
    7
    Casa Albă nu exclude totuși un nou summit cu Putin, dar subliniază că Trump dorește „acțiuni, nu vorbe”
    8
    Adora Park a devenit și un spațiu cultural: evenimentul „Joc și joacă la Adora” a adus creativitate, zâmbete și energie bună în cartier!
    9
    A zecea ediție a Balului Comunității Arădene, sâmbătă, la Palatul Cultural
    10
    INTERVIU JA cu prof.univ.dr. Lizica Mihuț: De la strategia de economisire a fondurilor, la patrimoniu și cheltuieli

    Local

    INTERVIU JA cu prof.univ.dr. Lizica Mihuț: De la strategia de economisire a fondurilor, la patrimoniu și cheltuieli
    Prof.univ.dr. Lizica Mihuţ vorbește, în premieră, despre patrimoniul Universității „Aurel Vlaicu” Arad, strategia de economisire a fondurilor și situația actuală.

    România

    Reacție a judecătorilor din CSM: Referendumul propus de președinte nu este prevăzut de dispozițiile legale
    Exercitarea atribuțiilor constituționale de către autoritățile publice trebuie să se realizeze cu respectarea strictă a principiului separației și echilibrului puterilor în stat, astfel cum este consacrat de Constituție, precizează duminică judecătorii din CSM, ca reacție la inițiativa președintelui Nicușor Dan de a organiza un referendum în cadrul corpului magistraților.

    Local

    Polițiștii și jandarmii au desfășurat activități preventive în cinci școli din Arad
    Acțiunile au vizat prevenirea faptelor antisociale, combaterea traficului și consumului de substanțe interzise, precum și creșterea gradului de siguranță în rândul elevilor.

    România

    Administrația Prezidențială: Legile justiției - efecte asupra echilibrului intern al puterii și asupra independenței funcționale a judecătorilor
    Legile justiției adoptate în anul 2022 au reconfigurat profund structura de conducere a instanțelor de judecată, cu efecte directe asupra echilibrului intern al puterii și asupra independenței funcționale a judecătorilor, reiese din analiza scrisorilor magistraților publicată, duminică, de Administrația Prezidențială.

    România

    Administrația Prezidențială: Observațiile magistraților par să descrie vulnerabilități structurale ale sistemului de justiție
    Observațiile transmise de magistrați Administrației Prezidențiale nu par să descrie incidente izolate, ci un cumul de vulnerabilități structurale ale sistemului de justiție care, în lipsa unor corecții, ar fi condus la erodarea independenței interne a magistraților (în special în cazul judecătorilor), a calității actului de justiție și a încrederii publice, se arată în concluziile analizei scrisorilor magistraților publicate duminică.

    România

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor loto din data de 21-12-2025 sunt următoarele:

    România

    Administrația Prezidențială: Peste 250 de magistrați de la 27 de instanțe și 14 parchete au răspuns invitației publice, lansată de Președintele României
    Peste 250 de magistrați activi sau retrași din activitate de la 27 de instanțe și 14 parchete din țară au răspuns invitației publice care a fost lansată de Președintele României, pe fondul dezbaterilor publice privind sistemul de justiție, al pozițiilor divergente exprimate la nivel instituțional în sistemul de justiție, a luărilor de poziție din rândul societății civile și mass-media, reiese din analiza publicată, duminică, de Administrația Prezidențială.

    Local

    VIDEO
    Trafic îngreunat pe autostrada A1, în zona nodului rutier Margina
    Potrivit autorităților, în momentul de față s-a format o coloană de 11 kilometri pe sensul Nădlac–București. Șoferii sunt sfătuiți să aleagă rute alternative.  3

    Local

    Spitalul Județean: Rezultate încurajatoare pentru doi pacienți cu Parkinson, după terapia asistată de dispozitiv
    Terapia a contribuit la îmbunătățirea mobilității, la creșterea nivelului de funcționalitate și la redobândirea unei relative independențe, în cazul a doi pacienți internați la Spitalul Județean Arad.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.