ARAD. Se fac pași înainte pentru realizarea centurii de nord-est a municipiului Arad, proiect gândit și implementat de către Consiliul Județean Arad. Sergiu Bîlcea, vicepreședintele CJA, a anunțat că, în prezent, se lucrează la întocmirea proiectului tehnic pentru lucrare. În paralel, însă, se încearcă și obținerea unei finanțări nerambursabile.
„Proiectarea tehnică a intrat în linie dreaptă, în scurt timp documentația va fi finalizată. În paralel, am depus aplicația pentru obținerea finanțării nerambursabile pentru centura de nord-est, fiind vizată o linie de finanțare din cadrul Programului Transport, implementat de Ministerul Transporturilor, din fonduri europene nerambursabile”, a declarat Sergiu Bîlcea.
„Traseul studiat va face legătura între Varianta Ocolitoare a Municipiului Arad – Est, DN7 – DN 79 spre viitoarea intersecție cu drumul expres Arad – Oradea. Lungimea variantei ocolitoare a fost estimată la 12,541 kilometri. Expertiza tehnică realizată în anul 2023 (cu valabilitate 5 ani) face recomandări privind studierea unor soluții de structuri rutiere semirigide și suple, iar pentru amenajarea girațiilor soluții cu pavele prefabricate pozate pe strat rutier rigid cu beton de ciment sau pe sistem rutier semirigid cu strat de balast stabilizat. Studiul geotehnic: au fost efectuate 56 foraje (F1-F56) în 2021 cu adâncimea 6 metri față de cota terenului, pentru identificarea naturii terenului suport pe zona de drum; 8 foraje (FP1-FP8), cu adâncimea maximă 30 de metri și 4 penetrări dinamice super grele, de tip DPSH (P1-P4) până la adâncimea maximă de 16 metri pe zona pasajului CF km 2+185 și câte 1 foraj și penetrare dinamică super grea pe zona podurilor km 8+435 / km 11+257 ( FP9, FP10, P5, P6) până la adâncimea maximă de 17 metri. Pe zonele cu pământuri active și puțin active, respectiv zonele cu pământuri necoezive în stare mediu îndesată se recomandă aplicarea unor metode de îmbunătățire a stratului de bază. Studiul de trafic: la nivelul anului de bază 2025 s-au estimat 5.400 de vehicule fizice (MZA), respectiv 7.417 vehicule etalon (MZA); la nivelul orizontului de perspectivă anul 2040 (anul 15 de operare), având în vedere prognoza de evoluție a traficului și noile condiții de circulație intensitatea medie zilnică prognozată este, în medie, de 6.989 – 7.632 vehicule fizice, reprezentând circa 9.284 – 11.781 total vehicule etalon. Se recomandă amenajarea drumului la profil de 2 benzi de circulație. Traseul în plan are ca zonă de pornire sensul giratoriu al Variantei Ocolitoare Arad Est situat pe drumul naţional DN 7 (comuna Vladimirescu spre Lipova), traversează magistrala de cale ferată Curtici – Arad – Deva, apoi drumul judeţean DJ 709, intersectându-se cu DN 79 înainte de intrarea în localitatea Zimandcuz dinspre Arad; din drumul naţional DN79 traversează linia CF Arad-Oradea, urmând traseul către o viitoare intersecţie cu sens giratoriu, amenajată în cadrul proiectului drumul expres Arad – Oradea. Profilul transversal tip: platforma drumului-9,00 metri; partea carosabilă 7,00 metri (2 benzi de circulație de 3,50 metri); acostamente consolidate 2×1.00 metri, din care 2×0,50 metri bandă de încadrare; spațiu de lucru parapete de siguranță marginal 2×1.70 metri”, se arată în Hotărârea de Guvern care face referire la indicatorii tehnico-economici ai viitoarei centuri.
Trimite articolul
X2 benzi. De ce nu doua benzi pe sens?
Da’ parandărătu’ cât o fi ?
Ceva similar cu microbuzele electrice ? (achizitionate la valoare dublă față de pretul pietei)
Sa fii in 2025 si sa nu stii sa desenezi 2 benzi pe sens ?!?!?!?!!
In ce pestera s-au gasit asa arhitecti ?
-
Hai sa ne lasam imaginatia sa lucreze: va fi Pro Arhitectura …ori o firma cu experienta din 2024 😀😀
-
boss, da tu din ce pestera vii de crezi ca drumul sa face cu o banda pe sens pt ca “arhitectii” nu stiu sa deseneze un drum cu doua benzi pe sens?
Toata lumea ar vrea sa fie doua benzi pe sens dar un asfel de drum ar costa practic dublu, iar traficul estimat nu “justifica” momentan un astfel de drum.