aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Cereri pentru calea ferată Ineu-Brad

Cereri pentru calea ferată Ineu-Brad

De Eugen Rogojan
la 13 October 2020 13:03
5 Comentarii

Cereri pentru calea ferată Ineu-Brad

13 October 2020 13:03
Știrea că Regio Călători are de gând să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 i-a făcut pe primarul din Brad și pe un deputat arădean să reacționeze.
Scris de Eugen Rogojan - Știrea că Regio Călători are de gând să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 i-a făcut pe primarul din Brad și pe un deputat arădean să reacționeze.

Trimite articolul

X

La scurt timp după ce informația că Regio Călători SRL intenționează să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 a apărut în presa locală, Florin Cazacu, primarul municipiului Brad și Florin Tripa, deputat de Arad, au transmis scrisori către Regio Trans, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA. Ambii reclamă faptul că odată desființată această linie, locuitorii din zeci de sate vor rămâne „rupți de lume”. „Astfel de operațiuni lasă locuitorii fără alternative de deplasare regională, micșorează traficul feroviar, atât de promovat la nivelul UE și propulsează transportul rutier în pofida numărului mare de accidente de pe șosele și a aglomerării acestora”, spune Florin Tripa, deputat de Arad. „I-am cerut ministrului Bode să procedeze la adoptarea unor măsuri de urgență pentru dezamorsarea acestei situații critice, adresând ministerului întrebarea legitimă dacă au fost identificate soluții și bineînțeles dacă există negocieri cu un alt operator feroviar care ar putea înlocui Regio Călători”, adaugă deputatul. Întrebările către ministrul transporturilor, Lucian Bode, au fost transmise sub formă de interpelare.

De cealaltă parte, primarul municipiului Brad, din județul Hunedoara, Florin Cazacu, a semnalat într-o scrisoare transmisă către Regio Călători, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA că „o situație similară s-a înregistrat pe ruta Brad-Deva în anul 1997, când linia de cale ferată a fost scoasă din funcțiune și dezmembrată, rămânând activă doar ruta Brad-Arad”. Totodată, acesta speră ca autoritățile să țină cont „de faptul că Stația CFR Brad, o clădire emblematică construită la finalul secolului XIX, a fost recent renovată”.

O istorie bogată

Calea ferată Sântana-Brad, pe care se regăsește și tronsonul Ineu-Brad, a fost inaugurată în anul 1896, pe 6 decembrie. Primul sector a fost construit în trei etape: Arad-Sântana-Pâncota, inaugurat la 1 februarie 1877, Pâncota-Ineu, inaugurat la 10 mai 1877 și Ineu-Sebiș, inaugurat la 25 septembrie 1881. Sectorul Sebiș-Brad a fost și el construit tot în trei etape: Sebiș-Gurahonț, inaugurat la 5 decembrie 1889, Gurahonț-Hălmagiu, inaugurat la 7 noiembrie 1895, Hălmagiu-Brad, inaugurat la 6 decembrie 1896. Baronul Boros Beniamin, inginer și proprietar al satului Gurahonț, este cel care, în 1873, a proiectat calea ferată dintre Arad și Brad. Tot el a și supravegheat construirea căii ferate.

Trimite articolul

X
Taguri:
brad ,
Calea ,
cereri ,
ferata ,
ineu
5 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Alt operator says:
    October 13, 2020 at 3:01 pm

    Normal ar trebui un alt operator care sa preia în întregime traseul Arad Brad.Nu numai bucățile,porțiunile rentabile.Ar fi cazul urmatorul operator sa aibă și niște vagoane din secolul 21.UE vrea mobilitatea lucrătorilor prin circulație feroviara pt reducerea poluării.

    Reply
  2. Stefan says:
    October 13, 2020 at 3:35 pm

    Haita de Fier Vechi de Neoprit. Chiar ati crezut minciunele lui Orban precum trenurile vor circula cu 160 km/ora???

    Reply
    • mig29 says:
      October 14, 2020 at 9:23 am

      Stimate tovarase Stefan; trenurile chiar circula din 2013 in Romanica cu 140km/h pe magistrala Bucuresti -Constanta si cam din 2011 pe magistrala Bucuresti-Campina! Tronsoanele de cale ferata reconstruite total pentru viteze maxime de 160 km/h trenuri calatori si 120km/h trenuri marfa sunt; Bucuresti-Constanta; Bucuresti-Ploiesti-Campina-Predeal.In constructie (aproape de finalizare 90% executat deja)magistrala Sighisoara-Simeria, in proportie de 50% executat tronsonul Simeria-Ghioroc-Km 614 (tronson care parcurge vreo 40 km din 130km Ghioroc-Simeria complet pe alt amplasament -cand pe stanga cand pe drepta cursului raului Mures-si care tronson implica construirea a 9 poduri noi peste Mures-unele deja finalizate- si a doua tuneluri!S-a dat startul si la constructia ultimului tronson neexecutat pe traseul Arad-Brasov, adica tronsonul Sighisoara-Brasov (impartit in trei loturi), tronson pe care se va construi cel mai lung tunel cfr din tara in lungime de circa 7 km! Pentru ca viteza de 160 km/h impune o alta geometrie in plan a aliniamentului de cale cfr s-a impus reconstructii totale a unor zone de cale deosebit de sinuoase si de aici multimea de poduri, tunele, etc.1De exemplu intre Lipova-Ilia noua cale ferata reconstruita numai urmareste meandrele muresului ci pur si simplu le taie trecand cand pe o parte cand pe alta a Muresului!! De aici si cele 9 poduri peste Mures aflate in diferite faze de constructie!!! De ce tovarase Stefan mergem doar cu 140km/h viteza maxima inca in Romanica desi UE ne-a finantat cu 85% pe toate tronsoanele reconstruite prezentate mai sus? Pentru ca nici astazi nu avem material rulant pentru asemenea viteze (vagoane+locomotive) si pentru ca nici pana astazi (de 10 ani ne tot chinuim) nu s-a reusit inca implementarea sistemului european ERTMS2 de semnalizare pe magistralele reconstruite (terasament+linie) pentru 160 km/h!!! Mai uita-te si tu tovarase Stefan pe forumul peundemerg sectiunea Feroviar-coridorul Rin-Main Dunare-Arad-Constanta si vei vedea mii de poze si filmulete cu stadiul santierelor prezentate de mine mai sus!!! Asa ca nu mai vorbi tovarase pe aici doar ca sa vorbesti…….

      Reply
  3. Linia Bradului says:
    October 14, 2020 at 9:48 am

    https://www.arad.zone/blog-ar/proiectantul-%C8%99i-constructorul-c%C4%83ilor-ferate-vicinale-din-regiunea-aradului-c%C4%83ile-ferate-unite-arad-cenad

    Reply
  4. mircea says:
    October 14, 2020 at 11:22 am

    Daca se suspenda aceasta portiune de cale ferata in cateva luni mai ramane numai terasamentul ,totul va disparea .Deja colectorii de fier vechi isi freaca mainile.

    Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Muzeul Luvru, redeschis miercuri, la trei zile după furtul de bijuterii. Galeria Apollo rămâne închisă
    3
    „Jaful Secolului”, vineri seara, la Cinematograful „Arta”
    4
    FOTO. Descinderi la falși SRI-iști arădeni
    5
    Premierul Viktor Orban și opozantul Peter Magyar au condus marșuri rivale la aniversarea Revoluției din 1956
    6
    Trei persoane, între care un minor, rănite într-un accident rutier la intersecția străzilor Liviu Rebreanu și Oituz din Arad
    7
    „Arădeanca”, în premieră pe scena teatrului
    8
    „Revoluția” de la UTA, amânată? Zsori, în avion!
    9
    Conferință Internațională de Educație Fizică și Sport la Moneasa
    10
    Cursurile de la Palatul Copiilor, mutate online până se obțin avizele 

    Mapamond

    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    Recurgerea la activele rusești înghețate în Europa pentru a finanța nevoile financiare ale Ucrainei va avea „consecințe considerabile” pentru Uniunea Europeană, a declarat vineri ambasadorul Rusiei la Berlin, Serghei Neceaiev, în contextul în care cancelarul german și premierul belgian urmau să se întâlnească pentru a discuta această problemă, relatează AFP.

    Ştiri sportive

    România ar putea juca în Grupa D la CM 2026, alături de SUA, Paraguay și Australia
    Naționala României va juca în Grupa D la Cupa Mondială de fotbal din 2026, dacă se va califica, iar adversarele sale vor fi Statele Unite, Paraguay și Australia, potrivi tragerii la sorți efectuate, vineri, la John F. Kennedy Center for the Performing Arts din Washington DC.

    Mapamond

    Mii de elevi au participat la proteste în Germania, împotriva planurilor guvenului privind serviciul militar
    Mii de elevi din Germania au protestat vineri în mai multe orașe din țară împotriva planurilor guvernului privind un nou serviciu militar voluntar, relatează dpa.

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel. 2

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA. 1

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor. 1

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.