Cereri pentru calea ferată Ineu-Brad

De Eugen Rogojan

Cereri pentru calea ferată Ineu-Brad

Reactualizat la:
Știrea că Regio Călători are de gând să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 i-a făcut pe primarul din Brad și pe un deputat arădean să reacționeze.
Scris de Eugen Rogojan - Știrea că Regio Călători are de gând să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 i-a făcut pe primarul din Brad și pe un deputat arădean să reacționeze.

La scurt timp după ce informația că Regio Călători SRL intenționează să se retragă de pe ruta Ineu-Brad începând cu 1 ianuarie 2021 a apărut în presa locală, Florin Cazacu, primarul municipiului Brad și Florin Tripa, deputat de Arad, au transmis scrisori către Regio Trans, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA. Ambii reclamă faptul că odată desființată această linie, locuitorii din zeci de sate vor rămâne „rupți de lume”. „Astfel de operațiuni lasă locuitorii fără alternative de deplasare regională, micșorează traficul feroviar, atât de promovat la nivelul UE și propulsează transportul rutier în pofida numărului mare de accidente de pe șosele și a aglomerării acestora”, spune Florin Tripa, deputat de Arad. „I-am cerut ministrului Bode să procedeze la adoptarea unor măsuri de urgență pentru dezamorsarea acestei situații critice, adresând ministerului întrebarea legitimă dacă au fost identificate soluții și bineînțeles dacă există negocieri cu un alt operator feroviar care ar putea înlocui Regio Călători”, adaugă deputatul. Întrebările către ministrul transporturilor, Lucian Bode, au fost transmise sub formă de interpelare.

De cealaltă parte, primarul municipiului Brad, din județul Hunedoara, Florin Cazacu, a semnalat într-o scrisoare transmisă către Regio Călători, Guvernul României, Ministerul Transporturilor, Autoritatea pentru Reforma Feroviară și SNTFC CFR Călători SA că „o situație similară s-a înregistrat pe ruta Brad-Deva în anul 1997, când linia de cale ferată a fost scoasă din funcțiune și dezmembrată, rămânând activă doar ruta Brad-Arad”. Totodată, acesta speră ca autoritățile să țină cont „de faptul că Stația CFR Brad, o clădire emblematică construită la finalul secolului XIX, a fost recent renovată”.

O istorie bogată

Calea ferată Sântana-Brad, pe care se regăsește și tronsonul Ineu-Brad, a fost inaugurată în anul 1896, pe 6 decembrie. Primul sector a fost construit în trei etape: Arad-Sântana-Pâncota, inaugurat la 1 februarie 1877, Pâncota-Ineu, inaugurat la 10 mai 1877 și Ineu-Sebiș, inaugurat la 25 septembrie 1881. Sectorul Sebiș-Brad a fost și el construit tot în trei etape: Sebiș-Gurahonț, inaugurat la 5 decembrie 1889, Gurahonț-Hălmagiu, inaugurat la 7 noiembrie 1895, Hălmagiu-Brad, inaugurat la 6 decembrie 1896. Baronul Boros Beniamin, inginer și proprietar al satului Gurahonț, este cel care, în 1873, a proiectat calea ferată dintre Arad și Brad. Tot el a și supravegheat construirea căii ferate.

5 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Alt operator says:

    Normal ar trebui un alt operator care sa preia în întregime traseul Arad Brad.Nu numai bucățile,porțiunile rentabile.Ar fi cazul urmatorul operator sa aibă și niște vagoane din secolul 21.UE vrea mobilitatea lucrătorilor prin circulație feroviara pt reducerea poluării.

  2. Stefan says:

    Haita de Fier Vechi de Neoprit. Chiar ati crezut minciunele lui Orban precum trenurile vor circula cu 160 km/ora???

    • mig29 says:

      Stimate tovarase Stefan; trenurile chiar circula din 2013 in Romanica cu 140km/h pe magistrala Bucuresti -Constanta si cam din 2011 pe magistrala Bucuresti-Campina! Tronsoanele de cale ferata reconstruite total pentru viteze maxime de 160 km/h trenuri calatori si 120km/h trenuri marfa sunt; Bucuresti-Constanta; Bucuresti-Ploiesti-Campina-Predeal.In constructie (aproape de finalizare 90% executat deja)magistrala Sighisoara-Simeria, in proportie de 50% executat tronsonul Simeria-Ghioroc-Km 614 (tronson care parcurge vreo 40 km din 130km Ghioroc-Simeria complet pe alt amplasament -cand pe stanga cand pe drepta cursului raului Mures-si care tronson implica construirea a 9 poduri noi peste Mures-unele deja finalizate- si a doua tuneluri!S-a dat startul si la constructia ultimului tronson neexecutat pe traseul Arad-Brasov, adica tronsonul Sighisoara-Brasov (impartit in trei loturi), tronson pe care se va construi cel mai lung tunel cfr din tara in lungime de circa 7 km! Pentru ca viteza de 160 km/h impune o alta geometrie in plan a aliniamentului de cale cfr s-a impus reconstructii totale a unor zone de cale deosebit de sinuoase si de aici multimea de poduri, tunele, etc.1De exemplu intre Lipova-Ilia noua cale ferata reconstruita numai urmareste meandrele muresului ci pur si simplu le taie trecand cand pe o parte cand pe alta a Muresului!! De aici si cele 9 poduri peste Mures aflate in diferite faze de constructie!!! De ce tovarase Stefan mergem doar cu 140km/h viteza maxima inca in Romanica desi UE ne-a finantat cu 85% pe toate tronsoanele reconstruite prezentate mai sus? Pentru ca nici astazi nu avem material rulant pentru asemenea viteze (vagoane+locomotive) si pentru ca nici pana astazi (de 10 ani ne tot chinuim) nu s-a reusit inca implementarea sistemului european ERTMS2 de semnalizare pe magistralele reconstruite (terasament+linie) pentru 160 km/h!!! Mai uita-te si tu tovarase Stefan pe forumul peundemerg sectiunea Feroviar-coridorul Rin-Main Dunare-Arad-Constanta si vei vedea mii de poze si filmulete cu stadiul santierelor prezentate de mine mai sus!!! Asa ca nu mai vorbi tovarase pe aici doar ca sa vorbesti…….

  3. mircea says:

    Daca se suspenda aceasta portiune de cale ferata in cateva luni mai ramane numai terasamentul ,totul va disparea .Deja colectorii de fier vechi isi freaca mainile.

  4. România

    A fost actualizată lista statelor cu risc epidemiologic ridicat – vezi care sunt țările din zona galbenă
    Comitetul Național pentru Situații de Urgență a publicat lista statelor cu risc epidemiologic ridicat, aflate în zona galbenă. 2

    România

    Persoanele vaccinate nu mai stau în carantină, la intrarea în România
    Decizia a fost luată în cadrul Comitetului Național pentru Situații de Urgență 4

    Local

    Stradă nouă în Micălaca: Iris
    ARAD. Paralelă cu strada Podgoriei şi perpendiculară pe strada Gen. Berthelot – acestea sunt coordonatele viitoarei străzi Iris din cartierul Micălaca. 2

    Local

    Înscrierea gospodăriilor în Registrul Agricol, obligatorie
    Persoanele fizice şi juridice deţinătoare de terenuri, animale sau alte bunuri ce fac obiectul înscrierii în registrul agricol, sunt aşteptate la Primărie. 1

    Local

    Vaccinare cu sincope (și) la Arad
    Zilnic vor fi vaccinați câte 60 de arădeni pe flux de vaccinare, totalul zilei ridicându-se la 420 de persoane imunizate. 2

    Mapamond

    SUA: Alertă de securitate în apropiere de Capitoliu
    Clădirea Capitoliului din Washington a fost închisă luni, din cauza unei alerte de securitate în apropiere, potrivit agenţiei Reuters, care citează martori. 2

    Local

    Digitalizare la Primăria Ineu
    Ineuanii au posibilitatea să plătească taxele și impozitele online, dar și să facă sesizări pe harta digitală a orașului.

    Local

    Sute de misiuni pentru pompierii și jandarmii arădeni
    Primele două săptămâni ale acestui an au însemnat peste 500 de misiuni atât pentru pompieri, cât și pentru jandarmi.

    Local

    Aradul se pregăteşte de valul trei
    ARAD. Preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Iustin Cionca, a convocat toată conducerea sistemului medical din Arad la o şedinţă pe tema valului trei al pandemiei de Covid-19 şi cum va reacţiona Aradul la acest nou val. 11

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.