aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
CFR aruncă „mâţa moartă” de la Curtici

CFR aruncă „mâţa moartă” de la Curtici

la 17 July 2016 14:49

CFR aruncă „mâţa moartă” de la Curtici

17 July 2016 14:49
După întreg scandalul iscat în jurul pasajului de la Curtici, CFR aruncă „mâţa moartă” în curtea administraţiei judeţene şi a celei locale.
Scris de Alin Gherasim - După întreg scandalul iscat în jurul pasajului de la Curtici, CFR aruncă „mâţa moartă” în curtea administraţiei judeţene şi a celei locale.

Trimite articolul

X

„Morţii sunt de vină”. Pe acest principiu, cei de la CFR au întocmit un comunicat de presă în care încearcă să spele imaginea pasajului eşuat de la Curtici. Potrivit reprezentanţilor căilor ferate, administraţia judeţeană şi cea locală se fac vinovate de situaţia ingrată a pasajului. Dar nu actualii conducători, ci vechii, respectiv fosta conducere a Consiliului Judeţean Arad şi fosta conducere a Primăriei Curtici. „CFR informează că amplasamentul pentru execuţia pasajului rutier de la Curtici a fost stabilit de comun acord cu autorităţile locale şi judeţene care erau în funcţie la data elaborării proiectului tehnic. În stabilirea acestui amplasament s-a ţinut cont atât de posibilităţile reale de racordare a pasajului cu străzile oraşului Curtici, cât şi de intenţiile de sistematizare a zonei, prezentate la acea dată de reprezentanţii administraţiei locale şi judeţene. Pentru execuţia acestui pasaj au fost respectate toate etapele legale – consultări publice cu autorităţile locale, avize şi autorizaţii de construcţie”, anunţă cei de la CFR.
Cei de la CFR, prin vocea purtătorului de cuvânt Oana Brânzan, anunţă că atât Consiliul Judeţean, cât şi Primăria Curtici, s-au angajat că vor efectua lucrări de conectare a pasajului. „Primăria Curtici urma să execute o retrasare a străzii de conexiune pentru a asigura un acces direct în oraş, iar Consiliul Judeţean urma să realizeze o sistematizare a DJ 792 C pentru a lărgi accesul spre pasaj, ambele lucrări urmând a fi executate în timpul derulării proiectului, din sursele de finanţare alocate în acest sens prin bugetele acestor instituţii (Primăria Curtici şi Consiliul Judeţean Arad). Constructia pasajului a început în anul 2012, iar până la finalizarea lucrărilor, în anul 2015, nu au fost prevăzute şi executate niciun fel de lucrări de către cele două entităţi, din motive care nu ţin de voinţa CFR SA, iar în aceste condiţii pasajul rutier a fost racordat la drumurile existente”, mai spun reprezentanţii CFR.

Totu-i bine fără TIR-uri

Oana Brânzan vorbeşte şi despre testul de trafic eşuat realizat pe pasajul de la Curtici. Dar, din punctul de vedere al CFR, testul a fost unul reuşit. „În dorinţa de a rezolva problemele reale de trecere a căii ferate şi pentru a facilita accesul locuitorilor oraşului Curtici, care nu deţin tiruri sau utilaje agricole agabaritice (combine, tractoare de mari dimensiuni etc.), CFR SA a propus efectuarea unor verificări reale de trafic, în prezenţa unei comisii mixte (reprezentanţi CFR SA, Consiliul Judeţean, Consiliul Local, Poliţia rutieră etc.). Rezultatele au confirmat cu succes că traficul rutier se poate desfăşura în condiţii normale, iar cetăţenii oraşului Curtici pot beneficia de această lucrare care îi va scuti pe viitor de lungile şi desele perioade de aşteptare la bariera de la trecerea la nivel cu calea ferată, amplasată în imediata apropiere a pasajului rutier nou-construit. În acelasi timp, este menţinută şi trecerea la nivel existentă care permite circulaţia vehiculelor de mari dimensiuni şi care, de asemenea, este conectată la o stradă care trece prin centrul oraşului”, se arată în comunicatul CFR.

Şi problema

Totuşi, ceferiştii nu neagă faptul că există probleme pe pasaj, dar acest lucru a fost trecut în plan secund. „Cu ocazia acestor verificări a fost consemnată o singură problemă, şi anume încadrarea simultană a două TIR-uri de mari dimensiuni la urcarea/coborârea pe pasaj dinspre DJ 792C, dar pentru rezolvarea acesteia în perioada imediat următoare, CFR SA, împreună cu specialiştii de la Consiliul Judeţean, vor veni cu o soluţie”, spun cei de la căile ferate.

Odă primarului

Oana Brânzan a ţinut să îl „perie” pe actualul primar al Curticiului, Bogdan Ban, cel a cărui semnătură decide deschiderea pasajului. „CFR SA salută şi sprijină iniţiativa primarului din Curtici de a realiza un studiu de siguranţă pentru preluarea traficului din zona pasajului, considerând ca acest demers va fi baza de plecare în acţiunea de sistematizare a străzilor din oraş şi a drumului judetean DJ 792C, lucrări care vor fi derulate de autorităţile deţinătoare”, spun ceferiştii. „Dacă susţin iniţiativa mea, de ce nu ne transmit documentele de care avem nevoie pentru realizarea studiului de trafic?”, a întrebat, însă, Ban, care aşteaptă actele de la CFR de mai bine de două luni de zile.

Trimite articolul

X
Taguri:
arunca ,
cfr ,
curtici ,
mata ,
moarta
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Primul sărut datează de acum 20 de milioane de ani, spun oamenii de știință
    3
    Protest anunțat în Arad: „Vrem drepturi egale, fără pensii speciale!”
    4
    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    5
    Ucraina anunță că a primit din partea SUA un „proiect de plan” pentru încheierea războiului cu Rusia
    6
    Barometrul Bunăstării: România obține un scor de 6,91 din 10, cu vulnerabilități în Sănătate și Educație
    7
    100.000 de turiști la Moneasa, în 2025
    8
    Zelenski: Ucraina trece prin unul din cele mai dificile momente în istoria sa în urma planului american
    9
    UTA a inaugurat, azi, magazin online pentru suporteri
    10
    Elevi de la „Goldiș”, mobilitate în Cipru, prin Erasmus+

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.