aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Cine salvează centrul Aradului?

Cine salvează centrul Aradului?

De Adriana Barbu
la 29 March 2022 07:13 Reactualizat la: 29 March 2022 08:19
27 Comentarii

Cine salvează centrul Aradului?

Centrul Aradului, între intențiile ascunse ale Primăriei Arad și propunerile Pro Urbe/Foto: Pro Urbe
29 March 2022 07:13 Reactualizat la: 29 March 2022 08:19
Pro Urbe ia atitudine față de intenția municipalității de a remodela centrul Aradului și dorește dezbatere publică serioasă pe această temă.
Scris de Adriana Barbu - Pro Urbe ia atitudine față de intenția municipalității de a remodela centrul Aradului și dorește dezbatere publică serioasă pe această temă.

Trimite articolul

X
ARAD. Tot mai multe propuneri legate de investiții în centrul orașului, dar tot mai puțină consultare cu arădenii și specialiștii. Proiectele, cel puțin cele de pe hârtie, sunt trântite de administrația locală arădeană fără o minimă consultare cu cei pe care îi vizează direct sau cu urbaniști, arhitecți, peisagiști. Pare că totul se face după ureche sau doar ca să fie făcut. În atare condiții, Aradul nu pare că știe pe ce drum o ia în privința dezvoltării orașului, sau dacă măcar se îndreaptă spre acest drum. Faptul pare să îl confirme și cea mai nouă dintre atitudinile publice ale Asociației Pro Urbe. După luni bune de tăcere, cei de la Pro Urbe au postat pe site-ul lor o poziție fermă împotriva intenției Primăriei Arad de remodelare a centrului oraşului, una dintre investiţiile pentru care oficialii au pus deoparte bani în buget.

În fapt, singura referire clară la proiectul sau mai degrabă intenția Primăriei Arad de a remodela centrul orașului o regăsim în bugetul general al Municipiului Arad, unde la capitolul

„Proiecte cu finanțare din fonduri externe nerambursabile”, la care este propusă suma de 218.370.000 de lei, printre diverse proiecte amintite aici este și cel de „Sprijin la nivelul Regiunii de Dezvoltare Vest pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, centre de agrement/baze turistice(tabere școlare), infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură: <Remodelare Bulevardul Revoluției>: 3.342 mii lei”.

Regăsimîn buget proiectul la capitolul „Tansporturi”, paragraful „Drumuri și poduri”, unde remodelarea beneficiază de aceeași sumă, peste 3 milioane de lei, dintre care 501.000 lei ar fi finanțarea națională și 2.841.000 lei finanțarea externă nerambursabilă, ca ulterior, în anexele bugetului, la momentul la care este amintită „Lista Programului de investiții pe anul 2022 cu finanţare din titlul 58 <Proiecte cu finanțare din Fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020>, „Investițiile noi”, același proiect să fie trecut cu suma de 1.824.000 lei, finanțarea națională fiind aici în valoare de 273.000 lei, iar cea europeană nerambursabilă de 1.551.000 lei.

Niciun detaliu în plus

Cum ar arăta centrul după remodelare, ce se dorește a fi realizat cu adevărat aici, nu știm. Anunțurile făcute până acum de administratorii urbei și politicienii de la Putere au vizat doar promisiuni că centrul va fi cu totul altul după intervenție, că trotuarele vor fi reabilitate (dalele și asfaltul ar urma să fie înlocuite cu granit), că plantările de noi arbori ornamentali vor avea loc atunci și tot pe atunci doar ar urma ca Teatrul „Ioan Slavici” să fie reiluminat arhitectural, iar alte obiective locale abandonate de ani buni bagate și ele în seamă. Dar cam atât. Ca atare, arădenii au început să se teamă de cum vor arăta în fapt intențiile Primăriei, care a dat-o deja în bară cu unul dintre locurile lor dragi – malul Mureșului – iar poziția celor de la Pro Urbe este și ea una extrem de justificată, cu atât mai mult cu cât cei din asociație nu vin doar să critice lipsa de transparență a Primăriei (și) pe acest proiect, ci lansează o serie de propuneri.

Lipsă de transperanţă totală

Iată cele indicate de Pro Urbe în materialul postat pe 24 martie şi intitulat „Himera remodelării centrului sau distanța dintre proiectele administrației și realitate. Pro Urbe dorește dezbatere pe tema remodelării centrului și propune o variantă realizabilă și logică”:

„Azi a apărut știrea conform căreia municipalitatea dorește să plătească un nou studiu de fezabilitate pentru parcarea subterană din piața Avram Iancu. O parcare mică, scumpă și inutilă. În paralel se desfășoară elaborarea unui proiect tehnic de remodelare a centrului care presupune două tuneluri pe sub bulevard: unul mai scurt, de aproximativ 250m, între strada Vasile Goldiș și strada Grigore Alexandrescu, și unul de 750m (!) între strada Nicolae Bălcescu până aproape de Biserica Roșie! Cred că oricine care a trăit în Arad în ultimele decenii își dă seama că aceste proiecte sunt irealizabile. Nu ne legăm de cheltuirea cel puțin discutabilă a banului public. Pro Urbe se ocupă de protecția patrimoniului urban, nu de verificarea cheltuielilor bugetare. Ne deranjează în schimb opacitatea totală a administrației în privința proiectelor majore în derulare și lipsa totală a dezbaterii publice în probleme ce afectează viața întregului oraș. Proiectele amintite mai sus ridică mari probleme de logică urbană: de ce ar trebui să facem o parcare de 100 locuri când la 300m putem face una de 500, sau, în cazul tunelurilor de sub bulevard, cum s-ar realiza aprovizionarea magazinelor/restaurantelor de pe centru? Se va căra marfa de la 300-400m de la capetele tunelului unde se poate opri? Sau de pe partea opusă a bulevardului? Sau cum? Municipalitatea nu a ieșit public cu nicio propunere de remodelare a centrului. Au dat doar comunicate de presă despre proiecte în derulare, dar nu s-a publicat niciun detaliu despre aceste proiecte, nici eventualele variante propuse. Nu o schiță, nu o simulare, nimic. Nu a existat nici cea mai mică intenție de a iniția o dezbatere, de a implica cetățenii urbei în proiect”, îşi justifică încă din start poziţia cei de la Pro Urbe Urbe.

Cele cinci propuneri Pro Urbe

Imediat după, cei de la Pro Urbe îşi detaliază propunea lor de remodelare a centrului, o propunere care poate pleca ca bază de dezbatere pentru acest proiect:

„Prin urmare, ieșim noi cu o propunere publică care să fie bază de plecare pentru o dezbatere pentru tema reconfigurării bulevardului pe segmentul în cauză, între Piața Avram Iancu și Primărie. Toate cele propuse mai jos se pot realiza simultan, fără afectarea traficului, la costuri incomparabil mai mici decât variantele vehiculate în presă și cu beneficii mai mari pentru oraș”.

Cinci propuneri sunt apoi enumerate în intenţia lor: „Reconfigurarea carosabilului şi a trotuarelor”, „Tramvai gratuit pe centru”, Parcări P+R, „Reconfigurarea pieței din fața primăriei” şi „Simulare de trafic și dezbatere reală bazată pe cifre”.

Iată în detaliu propunerile Pro Urbe.

„1.Reconfigurare carosabilului și trotuarelor. Pe bucata dintre Teatru și Primărie pe ambele laturi ale bulevardului ar trebui lățite trotuarele, și interzisă parcarea. Trebuie realizată o pistă de biciclete adevărată pe toată lungimea bulevardului. Soluția propusă este următoarea: O singură bandă pe sens și pistă de biciclete separată de trafic prin gard peste care nu se poate sări. Alveole pentru oprire de max. 2 minute, monitorizate video. Trotuar lat de 9,5 m, suficient pentru terase cu două rânduri de mese și tranzit pietonal. Principalele modificări ar fi următoarele: o singură bandă pe sens de 3,5 m, fără locuri de parcare, alveole de oprire la fiecare 50m pentru aprovizionarea spațiilor comerciale și debarcarea pasagerilor. Alveolele permit oprirea simultană a 2 vehicule și vor fi monitorizate video. Oprirea mai lungă de 2 minute va fi taxată foarte scump. Pistă de biciclete adevărată, separată de carosabil print-un parapet/gard metalic îmbrăcat de un gard viu prin care nu se poate trece. Asta ar împiedica opririle aiurea pentru debarcarea pasagerilor și ar proteja și bicicliștii de eventualele vehicule scăpate de sub control. Trotuar lat de 9,5 m care permite două rânduri de mese amplasate pe trotuar și asigură loc suficient pentru tranzitul pietonal.

2.Tramvai gratuit pe centru. Ar trebui înființată o linie de tramvai Podgoria-Boul Roșu care să circule la 3-5 minute în regim gratuit. Să o numim linia 1. Celelalte linii ar trebui reconfigurate astfel: Linia 2a: Făt Frumos – Podgoria – Renașterii – Voinicilor – Titulescu – Podgoria – Făt Frumos; Linia 2b: Făt Frumos – Podgoria – Titulescu – Voinicilor – Renașterii – Podgoria – Făt Frumos; Linia 3: Boul Roșu – Gara Aradul Nou; Linia 4: UTA – Pădurii – Boul Roșu. Linia din Grădiște trebuie desființată. Și în acest moment este dublată de linii de autobuze. De asemenea trebuie desființată linia spre Ghioroc și înlocuită cu o linie de autobuz.

3.Parcări P+R. Propunem realizarea a două parcări etajate Park&Ride cu 300-600 de locuri. Cele două împreună ar costa mai puțin decât cea subterană propusă sub Piața Avram Iancu. Momentan sunt 440 locuri de parcare pe bulevard și 86+55 de locuri în parcările centrale dintre liniile de tramvai. În total 581 de locuri. Cele două parcări propuse împreună ar avea aproape dublul acestui număr. Practic s-ar tripla numărul locurilor de parcare pentru accesul în centru. Cele două parcări ar fi în următoarele locații: la Podgoria, lângă catedrală, pe zona verde degradată din spatele stației de autobuz. Stația de autobuz ar trebui înglobată în această parcare, rezultând o stație acoperită, civilizată. Parcarea poate avea 3-4 nivele. Pentru comparație: amprenta la sol este ceva mai mult de jumătate a parcării de la Atrium Mall. Acolo pe 5 nivele sunt 1.000 (o mie) de locuri de parcare. 2500 mp disponibili pe 3 nivele. Pe locul terenului de sport de la Moise Nicoară. Aici se poate realiza o parcare pe 2 nivele cu 500 de locuri și un teren modern de sport pe acoperișul parcării. Este la doar 300m de Piața Avram Iancu și s-ar putea integra perfect cu proiectul de reabilitare a hotelului Parc. Moise Nicoară ar obține un teren de sport modern, unic în țară.

4.Reconfigurarea pieței din fața primăriei. Prin reducerea traficului la o singură bandă pe segmentul Primărie-Teatru, majoritatea traficului ce vine dinspre Podgoria o va lua la stânga spre strada Xenopol. Și în momentul de față ar trebui făcute două benzi de mers stânga acolo, după remodelare va fi obligatoriu. Ar trebui în sfârșit scos pavajul de piatră cubică care face gălăgie, încurcă benzile și alunecă dacă e ud. Acela e pavaj ornamental pentru zone puțin circulate, nu pentru o piață în care trec peste zece de mii de mașini zilnic. A fost o idee nefericită pavarea pieței. Două benzi la stânga pe sensul Podgoria-Teatru.

5.Simulare de trafic și dezbatere reală bazată pe cifre. Primăria, urmând obișnuitul obicei al administrației precedente, nu a ieșit în public cu nicio propunere, de parcă le-ar fi rușine de propriile idei. Nouă nu ne este. Acestea sunt propunerile noastre pentru a avea o bază de pornire pentru o dezbatere reală. Nu dispunem de datele Primăriei dar suntem capabili să facem o simulare de trafic pentru întregul segment Boul Roșu – Primărie pentru a demonstra că propunerea noastră este viabilă din punct de vedere al traficului. De asemenea, suntem deschiși la orice colaborare și putem organiza prin asociația noastră o dezbatere publică, în oricâte runde ar fi nevoie, pentru a ajunge la o soluție care să fie bazată pe cifre și pe idei realiste. Un tunel de la Teatru până la Primărie nu este o idee realistă.”

Pro Urbe așteaptă propuneri, Primăria încă nu

Asociaţia mai indică în text faptul că aşteaptă „părerile și propunerile dumneavoastră în comentarii, pe Facebook sau la adresa arad@prourbe.ro”.

Rămâne de văzut dacă Primăria Arad va avea vreo reacţie la propunerile Asociaţiei Pro Urbe, dacă va încerca să plece urechea la propunerile arhitecţilor, urbaniştilor şi ale societăţii civile, dacă va iniţia dezbateri pe acest proiect atât de important al Aradului, care îl poate relansa, dar care îl poate și îngropa, îi poate știrbi din valoare, dacă măcar va ieși cu câteva date legate de ce intenționează efectiv să facă acolo, sau dacă va merge mai departe fără consultări cu proiectul-fantomă al unei remodelări doar anunțate, dar care se bucură deja de alocări bugetare serioase.

„Putem organiza prin asociația noastră o dezbatere publică, în oricâte runde ar fi nevoie, pentru a ajunge la o soluție care să fie bazată pe cifre și pe idei realiste” – Pro Urbe

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
atitudine ,
dezbatere publica ,
primaria arad ,
pro urbe ,
remodelare centru
27 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Doru cascadoru says:
    March 29, 2022 at 7:45 am

    Aradul e bătaia de joc a celor care-l conduc de zeci de ani, la fel e și acum. Trist

    Reply
  2. alegator says:
    March 29, 2022 at 8:22 am

    Dar la intrarea in arad dinspre Vladimirescu ,pe dreapte inainte de calea ferata ( firma D&D)
    cand se rezolva debandada incredibila semanand a depozit de fier vechi?

    Reply
    • Peghi says:
      March 30, 2022 at 8:50 am

      Fugi poate î-ti intra un pic de oxigen la creier.
      D&D te deranjează dar centura cu secțiunea de connector asta nu e importanta in opinia dumitale. Lasă D&D ul in pace. Ei î-si au rostul lor.

      Reply
  3. Arădean says:
    March 29, 2022 at 9:18 am

    Nu sunt de acord cu scoaterea liniei de tramvai spre Ghioroc și înlocuirea cu autobuze. Acea linie are farmecul ei, ar trebui sa fie o mândrie pentru județul Arad. Sa se investească în linia de tramvai, în tramvaie! Pe ruta Arad-Ghioroc nici nu sunt stații de autobuz. Bine ca pe centru – Podgoria cei de la ProUrbe propun tramvai gratis. Nu sunt de acord cu toate propunerile lor. Doar cu parcări supraetajate și cu o singură bandă între Primărie și Teatru.
    Zona din fața Catedralei de la Podgoria?

    Reply
    • Corect says:
      March 29, 2022 at 11:00 am

      Subscriu. Acea linie de tramvai a fost mandria Aradului acum peste 100 de ani.

      Reply
    • Pro Urbe says:
      March 29, 2022 at 11:46 am

      Mulțumim pentru comentariu. Apreciem și părerile diferite de cele ale noastre. Exact asta dorim: o dezbatere unde să auzim cât mai multe păreri pro și contra, din care să putem trage concluzii corecte și utile pentru oraș. Dacă primăria este deschisă dialogului, le vom prezenta toate părerile și propunerile pe care le-am primit.

      Reply
  4. Votăm ALAL says:
    March 29, 2022 at 9:48 am

    ÎPropunere din partea ALAL ( Asociației Liberă al Arădenilor Liberi ) . Să se realizeze un tunel sub Mureş, de la Primărie până la Trei Insule . Cu o intrare din str. Barbu Lăutaru. Cu respect Laie Căldărar, Preşedinte

    Reply
    • Mugu says:
      March 29, 2022 at 11:54 am

      Si inca doua: unul pana la Bruxelles la biroul dlui Falca, iar celalalt in Bucegi sa se intalneasca cu tunelele dacice

      Reply
      • Gigi baltaru says:
        March 29, 2022 at 10:18 pm

        Respect

        Reply
  5. joska says:
    March 29, 2022 at 10:57 am

    Intotdeauna m-am intrebat cine a fost idiotul care a avut ideea de-a scoate asfaltul si pavarea cu piatra in fata primariei. Acolo cu siguranta trebuie modificat.

    Reply
    • Profu' de maghiara says:
      March 30, 2022 at 7:42 pm

      Cum cine? Marele,unicul, seful tuturor sefilor – Botoxatul!

      Reply
  6. helmut says:
    March 29, 2022 at 11:42 am

    singurul care poate salva Aradul pentru ca a mai facut acest lucru este Falkao de la Brad supranumit imparatul sau faraonul.
    A pus Aradul pe harta turismului european si mondial. De calitatea vietii nici nu mai vorbesc.
    Sa te intorci de la bruxelles, imparate ca ai multe de facut, proiecte incepute de tine de care astia isi bat joc!!

    Reply
  7. Burebista says:
    March 29, 2022 at 12:11 pm

    Atenție ; ” finanțarea externă nerambursabilă, “, nu există așa ceva. Așa intitulatele finanțări ne-rambursabile sunt doar pentru interesele celor ce le dau. Așa că mare grijă cu sumele luate ne-Rambursabile. Cât despre ideile celor de la Pro Urbe, nu sunt rău gândite, doar mai trebuie lucrat la ele, gândite foarte bine și aplicate, după o dezbatere publică intensă. P.S. Ar trebui toți de sus schimbați, complet. Să vină oameni noi care chiar vor să facă ceva bun pentru Crișana, pentru urbe, pentru oameni, ș.a.m.d.

    Reply
  8. stefan51 says:
    March 29, 2022 at 1:01 pm

    incercati sa va ginditi ce s-ar intimpla daca din centru ar disparea citeva institutii ale atatuluii,primarie directie fiscala,etc
    toate ar putea fi mutate intr-un sediu comun cu politia si ce or mai fi,sediu construit de la 0 sau cumparata galeria,e acolo loc pentru toata lumea

    Reply
    • Pro Urbe says:
      March 29, 2022 at 1:21 pm

      În sine mutarea instituțiilor statului din centru nu ar rezolva problema. În acele clădiri se va muta altcineva, poate firme private, dar care sigur vor avea angajați și clienți. Angajați și clienții vor avea mașini. Mașinile vor dispărea doar dacă acele clădiri vor rămâne goale. Nu e de dorit o asemenea situație.

      Reply
      • stefan51 says:
        March 29, 2022 at 7:47 pm

        muzeu sau orice alta institutie care nu aduce mii de oameni in centru

        Reply
  9. XYZ says:
    March 29, 2022 at 1:09 pm

    Vedeti modelul din Zagreb, situatie identica ca pe bulevard. Eu asa as vedea o reconfigurare urbana majora.

    https://www.google.com/maps/@45.8101734,15.9775827,3a,75y,160.07h,91.35t/data=!3m6!1e1!3m4!1sqIoJgMDq8DSDkkGTIUmALA!2e0!7i13312!8i6656

    Reply
  10. Alex says:
    March 29, 2022 at 1:41 pm

    Ce dragut!Hai sa distrugem! Adica daca spatiul verde e degradat la Podgo,nu trebuie sa il ajutam sa nu fie degradat ci sa tragem o parkare.Pai de ce sa nu o facem acolo in subteran,de ex?Si pe teren la Moise?Haha! Din ce stiu,terenul ala e proprietatea lui
    Moise.Cam greu de facut parcarea acolo.Poate ca face primaria tampenii dar nici nenea astia Pro Urbe nu par mai destepti.De ce sa faci,frate,parcare pe teren la Moise?Nu ajunge zgomotul de pe pod?Mai trebuie si parcare,sa faca smekerii drifturi noaptea la doua?Si de ce sa-mi puta a esapament cand joc baschet?Ma indoiesc-sincer-ca romanul isi ia masina electrica silentiaoasa si nepoluanta doar sa o parcheze acolo.Mai ganditi!
    P.S.Spatiu verde neocupat nu inseamna automat posibil loc de parcare-IN GENERAL !!! “Inteligentilor” :)))

    Reply
    • Pro Urbe says:
      March 29, 2022 at 3:14 pm

      Mulțumim pentru comentariu. Într-o parcare P+R mașinile stau cu motoarele oprite. Nu poluează. Realizarea acestor parcări este una din metodele de reducere a poluării în orașe. Există suficiente studii (disponibile și public) care să confirme eficiența acestei măsuri. La vom prezenta în cadrul dezbaterilor (sperăm că vor fi dezbateri) pentru a ne susține punctul de vedere. Dacă dispuneți de studii care să confirme poluarea generată de aceste parcări, vă rugăm să ni le trimiteți.
      De asemenea există metode tehnice și de proiectare care împiedică comportamentul iresponsabil într-o asemenea parcare. Sunt de mult puse la punct.
      Așteptăm orice părere argumentată și documentată.

      Reply
    • Moise says:
      March 29, 2022 at 4:09 pm

      Deci lumea merge acolo sa faca sport pentru sanatate si voi vreti sa ii umpleti cu gaze de esapament? Nu e destul cu masinile care trec pe pod si trec intre Moise si terenul de sport?

      Reply
  11. SiEu ProUrbe says:
    March 29, 2022 at 4:12 pm

    De pietonale nu vorbiti nimic?

    Reply
  12. Nemet says:
    March 29, 2022 at 5:44 pm

    Exemplu Salonta extrem de frumos

    Reply
  13. Patrascu says:
    March 29, 2022 at 5:49 pm

    In atenția organizatorilor de bairamuri și kirvaiuri. Zona Alfa incepind de la bl 1 pina la bl 10 exista o suprafata verde, dacă se îndreaptă cu cilindru compactor poate fi organizat festivalul street food pe perioada îndelungată. Cerem primariei și apelor romane implicare în proiect care nu necesita investiti. Cheltuiala se poate face din partea organizatorilor. Primăria Arad 2000de copaci sa 2000de uscăciuni pe bani publici cum se justifica?

    Reply
  14. D.C. says:
    March 29, 2022 at 6:40 pm

    Acum știu care sunt principiile de moderare aradon…dacă nu ești de acord cu noi, te pupăm pe portofel!
    Am trimis un comentariu azi dimineață care nu a apărut nici acum (ora 18:35), în schimb comentariile asociației pro urbe apar….culmea! Sau aradon face parte din asociație, cumva?
    By the way….”Citiți principiile noastre de moderare aici!” unde ”aici” duce la: Niciun Rezultat
    Pagina căutată nu a fost găsită. Încercați o căutare mai profundă sau folosiți navigarea de deasupra pentru localizarea postării.

    Reply
  15. Sebastian says:
    March 29, 2022 at 10:27 pm

    Parcare etajata pe centru?pentru ce? Nu mai bine faceti spatii verzi,cu banci si alee pe toata lungimea bulevardului?doar mașini avem in cap.

    Reply
  16. Cetatean says:
    March 30, 2022 at 5:34 am

    Saa se remodeleze Tribunul Dobra, respectiv sa dispara ruineleinestetice de acolo. Tot centru e si aceea strada.

    Reply
  17. Mocofan-club says:
    March 30, 2022 at 8:03 am

    Inca nu v-ati dat seama, n-ati realizat ca, in afara de trompete si tromboane, noi, aradenii, nu suntem in stare de absolut nimic? Angajati o firma de arhitectura din Germania, si alta de constructii, tat de acolo, ca va costa mult mai putin, si treceti naibii la treaba, toasi!

    Reply
  18. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Două persoane rănite într-un accident pe A1, în apropiere de Nădlac
    3
    Amenzi de aproape un milion de lei pentru depășirea tonajului 
    4
    Patru tineri din Pilu, reținuți după ce au distrus mai multe morminte
    5
    Fostul vicepreședinte american Dick Cheney a încetat din viață la vârsta de 84 de ani
    6
    Trei ani de protecție: implantul contraceptiv care poate schimba destine
    7
    A doua zi de „Jupiter” la Arad: fake-uri și taxe neplătite
    8
    Trafic restricţionat în Micălaca
    9
    În fața tarifelor lui Trump, Canada prezintă un buget istoric, pentru a da un nou suflu marilor proiecte
    10
    Adolescent de 14 ani, salvat de echipa medicală a Spitalului Județean după un accident rutier grav

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel.

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 2

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.