aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Ciotul lipsă, gata numai în 2027?

Ciotul lipsă, gata numai în 2027?

De Alin Gherasim
la 6 August 2024 13:36
7 Comentarii

Ciotul lipsă, gata numai în 2027?

Margina-Holdea, sub presiunea PNRR/Foto: API
6 August 2024 13:36
Bucata de autostradă care lipseşte între Nădlac şi Sibiu nu va putea fi finalizată în 2026, spun cei de la Pro Infrastructură.
Scris de Alin Gherasim - Bucata de autostradă care lipseşte între Nădlac şi Sibiu nu va putea fi finalizată în 2026, spun cei de la Pro Infrastructură.

Trimite articolul

X
ARAD. Termene fanteziste şi declaraţii optimiste pe ciotul de autostradă dintre Margina şi Holdea, bucata de nouă kilometri care lipseşte între Nădlac şi Sibiu. Asta susţin cei de la Asociaţia Pro Infrastructură, când vine vorba despre promisiunile guvernanţilor.

„Margina-Holdea, la sfârșit de 2027 în cel mai optimist scenariu. Așa cum vă tot explicăm de doi ani de zile, în ciuda promisiunilor fanteziste ale politicienilor, nu este nicio șansă ca Autostrada A1 dintre Holdea și Margina să fie gata complet în actualul termen PNRR, 2026. Contractul a fost semnat cu UMB în 14.10.2022, are ordin de începere emis în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție. Termenul de finalizare a proiectării, noiembrie 2023, a fost cu mult depășit. Pe subsecțiunea E1 (7 kilometri înspre Margina) antreprenorul are autorizație de construire și front de lucru arhisuficient, dar nu mai are capacitate, fiind concentrat pe A7 Buzău-Focșani, toate celelalte șantiere suferind, inclusiv acesta. Mobilizarea este foarte, foarte slabă. Pe subsecțiunea E2 (cea cu tunelurile de 2,13 kilometri în apropiere de Holdea) UMB a livrat recent proiectul tehnic în CNAIR, iar acum mingea este din nou la stat care trebuie să rezolve exproprierile suplimentare, defrișările extra la portaluri și, desigur, emiterea autorizației de construire. Nu se poate intra în teren”, explică cei de la Pro Infrastructură.

Explicaţii logice
Aceştia vin cu explicaţii clare şi logice, demonstrând că este, practic, imposibil ca ciotul de la Margina la Holdea să fie gata până în 2026.
Reiterăm cele 3 argumente principale explicate de nenumărate ori: (1) contractul, (2) stadiul actual, (3) provocările tehnice.
(1) Nu există presiune contractuală pe UMB pentru finalizare în 2026. Termenul de execuție este 34 de luni, deadline care va începe să curgă din momentul emiterii autorizației de construire pe cei 2,13 kilometri de tuneluri.
(2) Stăm după… stat. Sperăm să iasă autorizaţia de construire în câteva luni, procedurile de expropriere și scoatere din circuitul forestier (plus defrișări) fiind foarte anevoioase.
(3) Antreprenorul nu poate accelera în stilu-i caracteristic, așa cum o face la câmpie. Procedeul tehnologic pe tunel (NATM) este foarte complex și nu poate fi grăbit, iar experiența celor de la UMB este zero, tocmai de aceea fiind nevoiți să se asocieze cu bosniacii de la Euro-Asfalt.
Tot pe Autostrada A1, austriecii de la Porr fac cei 1,35 kilometri ai tunelului Curtea de Argeș cu specialiști cu experiență vastă din 14 țări. Au început portalul de est în iunie 2023 și forarea propriu-zisă abia în octombrie 2023. Deci vreo 4 luni doar pregătirea portalului! La sfârșit de iulie 2024, Porr a raportat 1.500 de metri forați (55%) din cei 2700 metri de galerii cale simplă, deci o medie de 150 de metri săpați lunar, 5 metri pe zi dacă vreți. Porr lucrează nonstop la tunel, zi și noapte, 7 din 7. S-a muncit inclusiv de Paște. Dar forarea este doar parte din poveste. Urmează hidroizolația și pereții-casetă, fundația şi calea de rulare, dotările, finisajele. Porr este în grafic cu inaugurarea în decembrie 2026. UMB are de făcut peste 4 kilometri de galerie simplă și deocamdată nici nu se poate apuca de portaluri ca să intre-n deal.
Ce se va întâmpla în urma pierderii trenului PNRR?! Acest ciot de 365 de milioane de euro, parte din lotul 2 al A1 Lugoj-Deva, este întins deja pe două exerciții financiare UE, POS-T și POIM. Și nu se poate faza încă o dată, pe actualul Program Transport, tocmai de aceea fiind pus în PNRR în 2021.
150 de muncitori

Pe de altă parte, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara anunţă că, pe şantierul de pe Margina-Holdea, lucrează 150 de persoane.

„Se lucrează la forajele pentru pasajul care va traversa calea ferată Lugoj – Ilia, la amenajarea accesului pentru utilaje pe drumurile tehnologice și aprovizionarea cu materiale. Pe șantier sunt circa 150 de persoane, muncitori și ingineri”, spun cei de la DRDP.

Trimite articolul

X
Taguri:
2027 ,
Asociaţia Pro Infrastructura ,
autostrada Nădlac-Sibiu ,
bucata autostrada ,
ciot autostrada ,
drdp timisoara ,
finalizata ,
muncitori ,
Pro Infrastructura ,
santier ,
santier Marginea-Holdea
7 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. RF says:
    August 6, 2024 at 4:38 pm

    Cam cum aduce Bibi bicicletele alea la Arad…

    Reply
    • Flori says:
      August 7, 2024 at 12:08 am

      Păi au trecut alegerile. Poate peste 4 ani.

      Reply
  2. Etc says:
    August 6, 2024 at 7:57 pm

    Ehehe! Poate 2127….ceva mai realistic zic eu…

    Reply
  3. Cetatean says:
    August 7, 2024 at 6:40 am

    Daca se apela la un constructor chinez, lucrarea era gata in cateva luni dar, bineinteles, dupa obtinerea autorizatiilor de constructie. Autorizatiile, in Romania, inghit 50 % din fonduri si 90% din timp. De aceea trebuie o armata de angajati la stat (votantii).

    Reply
    • mig29 says:
      August 12, 2024 at 11:42 am

      Toase Cetățean, calmează-te cu chinezii tăi!!!! Sunt de toată jena pe centura Zalău lui!!! Mai urmărește canalele de youtu.be de specialitate!!!!!

      Reply
  4. Daci says:
    August 7, 2024 at 9:21 am

    Altii in perioada asta fac 1000km , noi nu suntem in stare sa terminam un ciot , de toata rusinea

    Reply
    • mig29 says:
      August 12, 2024 at 11:40 am

      Calmează – te Dacii!!!! Si noi avem deja 1000 de km de Autostrăzi și DeX în exploatare deja și alți 700km în execuție!!!! Cât mai vrei????

      Reply
  5. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    OPINII. Femeia, un miracol, nu un sac de box
    3
    Peste 2.000 de mamografii realizate la Județean, în acest an
    4
    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    5
    Meet&Greet cu UTA Arad și Suporterii la Atrium Mall!
    6
    A plouat cu goluri în jocul şimăndanilor
    7
    Video. Țigări în valoare de 6,7 milioane de lei, descoperite într-un automarfar, la Pecica
    8
    Parlamentul din Bulgaria a retras, la cererea guvernului, propunerea de buget pentru 2026, în urma manifestaţiilor
    9
    Ilie Cheșa, condamnare cu suspendare pentru fraudarea fondurilor europene
    10
    Vremea va intra într-un proces treptat de încălzire în următoarele zile

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.