aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Continuă pesimismul pe calea ferată: termen 2026

Continuă pesimismul pe calea ferată: termen 2026

De Alin Gherasim
la 20 August 2024 07:29
1 Comentarii

Continuă pesimismul pe calea ferată: termen 2026

Se anunţă noi întârzieri pe tronsonul Bârzava-Ilteu FOTO: API
20 August 2024 07:29
Cei de la Pro Infrastructură înaintează noi termene pentru calea ferată de la Bârzava spre Ilteu.
Scris de Alin Gherasim - Cei de la Pro Infrastructură înaintează noi termene pentru calea ferată de la Bârzava spre Ilteu.

Trimite articolul

X
Modernizarea căii ferate pare un blestem în ţara noastră, unde nici măcar una dintre lucrările de acest fel nu a fost finalizată la timp sau măcar cu o întârziere decentă. În urmă cu aproximativ două săptămâni, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură, un ONG care urmăreşte lucrările mari de infrastructură rutieră şi feroviară, anunţau că întârzierea proiectului de modernizare a căii ferate de la Ghioroc, prin Bârzava, şi până la Simeria va atinge „borna” de cinci ani întârziere faţă de contractul semnat de cei de la Astaldi cu Ministerul Transporturilor. În primă fază, cei de la API spuneau că lucrările de pe acest tronson, care se desfăşoară pe raza judeţului Arad, vor fi finalizate anul viitor. Acum, însă, după o analiză mai atentă a şantierului, specialiştii de la Pro Infrastructură sunt mai pesimişti şi estimează faptul că unele loturi nu vor fi finalizate mai repede de 2026. Printre ele, şi lotul 2b Bârzava-Ilteu, care a fost întârziat nepermis de mult de scoaterea unor copaci din fondul forestier, dar şi de situl arheologic de la Vărădia de Mureş.
„După serialul nostru despre cele patru loturi de modernizare a Magistralei 200 dintre Simeria și Km 614, semnate în 2017 pe 3 ani, putem trage câteva concluzii. Cel mai puțin întârziat este 2a de la Bârzava la Km 614 (Ghioroc): „doar” 5 ani, nu prinde recepția în acest an, iar testele sistemului de centralizare și semnalizare se vor termina în 2025. Două segmente au fost mult încetinite de birocrație. Lotul 2b (Ilteu-Bârzava) a fost blocat de scoaterea din circuitul forestier a pâlcurilor de copaci la cele două consolidări-mamut de la Bătuța și de arheologia de la Vărădia unde, după şapte ani de proiect, încă nu vedem traseul nou. Lotul 3 (Simeria-Gurasada) a avut probleme majore tot cu arheologia, la Castrul Micia. Ambele au șanse slabe pentru 2025, mai degrabă vorbim de 2026.
<Campionul> este Aktor pe 2c (Gurasada-Ilteu). Aici antreprenorul a început să sape tunelul de peste 700 de metri mult după 2020, termenul de finalizare a întregului proiect, iar un tunel scurt nici azi nu este atacat. Când vor fi gata grecii? Probabil nici ei nu știu. 2027, 2028… orice e posibil.
Cum la omul sărac nici boii nu trag, au dat peste geologie nefavorabilă la tunelul lung, adică s-a cam prăbușit. Dacă îl începeau în 2017, problemele erau deja rezolvate. Însă așa, cine știe cât mai așteptăm după reproiectări, aprobări la CFR, adiționat prețul contractului și… lucrări în teren”, au transmis reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
„Frisoane” pentru Arad-Timişoara
Întârzierile de 5-6-7 ani de pe acest tronson ne dau mari frisoane, şi probabil că şi celor din Ministerul Transporturilor, pentru lucrările de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş. Mai ales că, din păcate, tronsonul Arad-Timişoara a fost câştigat exact de aceeaşi firmă care lucrează şi pe Ghioroc-Bârzava-Ilteu. Iniţial, în 2017, contractul a fost câştigat de firma italiană Astaldi. Aceasta a dat, însă, faliment şi a fost preluată de WeBuild, companie care, de aproximativ trei ani de zile, lucrează pe tronsonul din judeţul nostru. Exact WeBuild este liderul de asociere care a câştigat şi licitaţia pentru modernizarea căii ferate spre Timişoara. Problema cea mai mare este că, spre deosebire de Ghioroc-Bârzava-Ilteu, acolo unde Uniunea Europeană ne-a acceptat fazarea lucrărilor şi a continuat să vireze fonduri europene, chiar dacă s-a ieşit din termenii contractuali, pe Arad-Timişoara se anunţă dezastru. Şi asta pentru că proiectul de modernizare a căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş, care a fost împărţit în patru loturi, primeşte finanţare prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, iar termenul de finalizare este anul 2026. Cei de la Uniunea Europeană au anunţat că, faţă de alte exerciţii de finanţare, în cazul PNRR nu se vor accepta întârzieri. Aşadar, teoretic, în doi ani de zile ar trebui ca Arad-Timişoara-Caransebeş să fie un proiect finalizat. Este greu de crezut că se va putea întâmpla acest lucru, în condiţiile în care pe şantierele pe care lucrează deja, WeBuild adună ani întregi de întârziere.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
calea ferata ,
intarzieri ,
modernizare ,
noi termene ,
Pro Infrastructura ,
tronsonul Bârzava-Ilteu
1 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Etc says:
    August 20, 2024 at 11:42 am

    Eu nu inteleg de ce nu se pune un termen de genul, nedefinit…

    Reply
  2. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Luni începe campania de toamnă „Aradul Curat”
    3
    Secretarul de stat al Vaticanului acuză Israelul de comiterea unui „masacru” în Fâşia Gaza
    4
    Galerie foto| Sfântul Preot Mucenic Ilarion Felea, canonizat la Arad
    5
    Oficial: Nicușor Dan a promulgat legea care aduce un „drept în plus” pentru șoferi
    6
    Ar trebui să facă UTA scandal?
    7
    UTA, la două puncte de un loc de play-off
    8
    120 de autorizații taxi au rămas disponibile în municipiul Arad
    9
    Incendiu la Dieci: o anexă gospodărească și acoperișul casei, mistuite de flăcări
    10
    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel.

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 2

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.