Din păcate, după cum suntem obișnuiți când vine vorba despre lucrări ample în infrastructura, mai ales în infrastructura feroviară, au apărut deja și primele probleme pe șantierele deschise între Arad și Caransebeș, via Timișoara. Proiectele au fost scoase din Programul Național de Redresare și Reziliență, deoarece nu pot fi finalizate până anul viitor, când acest program se închide pe partea de infrastructură. Momentan, modernizarea căii ferate între cele trei mari orașe din vestul țării a fost trecută pe Programul Transport, finanțat tot din fonduri europene nerambursabile, însă nici pe acel program nu ar fi fonduri necesare pentru susținerea lucrărilor, ținând cont de faptul că vorbim despre un proiect care valorează, în total, peste 1,7 miliarde de euro. În aceste condiții, statul român ia în considerare ca modernizarea căii ferate Arad-Timișoara-Caransebeș (care este împărțită în patru loturi) să fie mutată pe finanțare venită pe programe militare. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii (MTI), în calitate de Autoritate de Management pentru Programul Transport 2021 – 2027, anunță publicarea pentru consultare publică a versiunii draft a „Ghidului solicitantului Infrastructura rezilientă cu utilizare duală pentru mobilitate militară”.
„În cadrul Priorității 9, Autoritatea de Management pentru Programul Transport 2021-2027 asigură finanțarea proiectelor care vizează aducerea rețelei TEN-T Core și Comprehensive la standardele dual-use, contribuind în contextul actual de securitate la definitivarea coridoarelor europene de transport militare. Astfel, investițiile în modernizarea rețelei de transport în vederea îndeplinirii cerințelor de utilizare duală contribuie la îmbunătățirea infrastructurii transfrontaliere, reduc blocajele și contribuie la reziliența regiunilor”, spun cei de la Ministerul Transporturilor.
Trimite articolul
XTrenuri cu doua vagoane, peroane cat pentru 100. Sa le fie rusine profesorilor care, in scoala, mi-au spus ca trebuie sa invat si sa gandesc logic ca sa pot ajunge undeva in viata.