MARIA PANTEA
ARAD
***
Actele necesare pentru acordarea ajutorului de deces sunt: *cerere tip (anexa nr. 39) pentru persoanele asigurate cu contract sau declaratie de asigurare sau cerere pentru plata ajutorului de deces pentru pensionari; certificat de deces în original şi copie; actul de identitate al solicitantului în original şi copie; *acte de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul sau, după caz, actul care atestă calitatea de moştenitor, tutore, curator, în original şi copie; *acte din care să rezulte că s-au suportat cheltuieli ocazionate de deces.
Potrivit Legii bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2011, cuantumul ajutorului de deces a fost stabilit pentru acest an la 2.022 lei în cazul decesului asiguratului sau pensionarului, respectiv 1.011 lei în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului.
Ajutorul de deces se achită în termen de 24 de ore de la solicitare de către: *angajator, în cazul decesului asiguratului salariat, respectiv al unui membru de familie al acestuia; *institutia care gestionează bugetul asigurărilor pentru şomaj, în cazul decesului şomerului, respectiv al unui membru de familie al acestuia; *Casa de Pensii, în cazul decesului pensionarului sau al asiguratului cu declaraţie sau contract de asigurare socială, respectiv al unui membru de familie al acestora.
Citiți principiile noastre de moderare aici!