aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Despre marketingul online, o analiza a pietei inainte de TeCOMM Cluj 2017

Despre marketingul online, o analiza a pietei inainte de TeCOMM Cluj 2017

la 9 October 2017 15:56

Despre marketingul online, o analiza a pietei inainte de TeCOMM Cluj 2017

<p>Ovidiu Joita</p>
9 October 2017 15:56
<p class="western" lang="en-US" style="text-align: left;" align="center">Pentru o analiza care sa ne ofere o imagine a pietei online in a doua jumatate a anului 2017, am stat de vorba cu Ovidiu Joita, unul dintre primii specialisti de marketing online din Romania, speaker, moderator si sustinator al propriului masterclass de SEO in cadrul TeCOMM eCommerce Conference&amp;Expo Cluj-Napoca (un eveniment premium de eCommerce din Europa de Est ce va avea loc in perioada 24-25 Octombrie, la <span lang="ro-RO">Grand Hotel Italia).</span>
Scris de tripon - <p class="western" lang="en-US" style="text-align: left;" align="center">Pentru o analiza care sa ne ofere o imagine a pietei online in a doua jumatate a anului 2017, am stat de vorba cu Ovidiu Joita, unul dintre primii specialisti de marketing online din Romania, speaker, moderator si sustinator al propriului masterclass de SEO in cadrul TeCOMM eCommerce Conference&amp;Expo Cluj-Napoca (un eveniment premium de eCommerce din Europa de Est ce va avea loc in perioada 24-25 Octombrie, la <span lang="ro-RO">Grand Hotel Italia).</span>

Trimite articolul

X

Ovidiu este CEO si fondator iAgency.ro, una dintre agentiile de top in serviciile de marketing online si optimizare SEO.

Ai o experienta de peste 15 ani in marketing si publicitate. Cum a evoluat in ultimii ani piata in acest domeniu?

Publicitatea si marketingul sunt domenii care se afla in permanenta schimbare si evolutie, necesitand in acelasi timp creativitate si viziune. Asadar, pentru a te conecta in adevaratul sens al cuvantul cu publicul tau tinta, trebuie sa fii mereu la curent cu schimbarile ce intervin in societate, schimbari care au un impact semnificativ asupra mentalitatii si comportamentului consumatorilor in mediul online.

Din fericire, din 2008 pana in prezent, lucrurile s-au schimbat in ceea ce priveste modalitatea de orientare a bugetului alocat marketingului si promovarii. In acele vremuri, ne aflam in plin debut al crizei economice, iar antreprenorii alocau marketerilor un buget mult mai mic pentru promovarea businessului, pe care de multe ori incercau sa il directioneze catre canale alternative de comunicare, cele traditionale fiind mai costisitoare. Astazi, in 2017, oricine detine un business este constient de importanta vizibilitatii in mediul online.

Ceea ce reprezinta in continuare un dezavantaj este absenta unor cursuri de calitate, fie private, fie in cadrul programei de invatamant post-universitare, care sa ofere o baza atat teoretica, cat si practica in domeniul marketingului online, pentru a putea face fata situatiilor complexe cu care cele mai multe branduri se confrunta in prezent in mediul online.

Tocmai din acest motiv, ma bucur enorm sa vad ca exista evenimente precum TeCOMM, si in acelasi timp le recomand tuturor celor implicati in activitatea de marketing sa participe la workshop-urile si conferintele prezentate de oameni cu experienta vasta in online. Tot in cadrul TeCOMM, voi sustine un Masterclass de SEO (Search Engine Optimization), in care voi incerca sa raspund la cele mai importante intrebari despre acest instrument de marketing si sa abordez tematici prin care sa lamuresc participantii cu privire la ce se afla in spatele paginii web Google.com, ce inseamna „indexare” Google, care sunt algoritmii Google sau de ce in 2017 serviciile de SEO se transforma in marketing online.

Ai lucrat predominant in domeniul online. Care sunt cerintele actuale in acest sector?

Fie ca vorbim de marketing traditional sau marketing online, orice afacere are nevoie de trei coordonate esentiale: clientii, recuperarea investitiei si profitul. Atat timp cat investitia este recuperata si aduce dupa sine profit, totul este in regula.

Poate ca o diferenta importanta intre marketingul clasic si cel digital este data de modul in care consumatorii reactioneaza la un mesaj transmis ineficient. In online, publicul te va taxa rapid si fara mila pentru orice mesaj lipsit de consistenta, “nesarat”, sau care intra in conflict cu sistemul sau de valori. Pe de alta parte, rezultatele sunt masurabile si pot fi rapid cuantificate, cu o precizie destul de mare a indicatorilor de evaluare ai unei campanii online.

Ce impact a avut progresul continuu al tehnologiei in ceea ce priveste marketing-ul si publicitatea online?

Odata cu dezvoltarea tehnologiei, numarul de utilizatori de internet a crescut si s-a diversificat din punct de vedere demografic, oamenii prezenti in mediul online de astazi avand varste, venituri, niveluri de educatie si cultura diferite. Comertul online creste, de asemenea, de la an la an, in multe dintre statele occidentale depasindu-l chiar pe cel traditional. Marketerii si antreprenorii care nu sunt prezenti intr-un mod eficient in mediul online vor pierde mult teren in fata celor care stiu sa se promoveze corect.

In urma cu aproape 10 ani ai fondat iAgency.ro, agentie de SEO si marketing online, in portofoliul careia se regasesc nume importante de companii. Ce inseamna, de fapt, iAgency si de unde a pornit ideea infiintarii agentiei?

In anul 2008, la inceputul crizei economice, activam in domeniul publicitatii clasice, insa bugetele de marketing ale companiilor se micsorau substantial, pe zi ce trecea. In acelasi timp, antreprenorii erau in cautarea unor solutii mai ieftine de promovare, iar mediul online parea sa ofere asemenea oportunitati.

Avand deja experienta in vanzari si publicitate, am luat hotararea de a muta intregul business in mediul online si asa s-a nascut iAgency. In ciuda faptului ca ne aflam in plina criza economica, iAgency a reusit sa creasca in acea perioada, oferindu-mi satisfactia unei activitati care-mi placea, schimband doar modalitatea de abordare si canalul de comunicare.

Care crezi ca este viitorul marketingului online?

Asa cum am mentionat mai devreme, cred cu tarie in perspectivele de viitor ale acestui domeniu. Inca se scriu principii ale marketingului online si cum acest domeniu este in continua dezvoltare, se vor mai scrie multi ani de acum inainte.

Consider ca internetul va ajunge sa reprezinte canalul principal de comunicare, chiar si televiziunile incep sa constientizeze importanta mediului online si sa faca pasi importanti in aceasta directie.

In prezent exista o cerere uriasa pentru serviciile digitale, insa din pacate putine firme de profil se ridica la nivelul de calitate necesar unei evolutii pozitive.

Este cat se poate de evident ca in viitorul apropiat va exista o pregatire mai intensa a oamenilor de marketing, iar companiile care investesc in advertising vor putea sa faca mai bine diferenta intre un furnizor cu experienta, capabil sa ofere servicii de calitate si o firma axata doar pe profit, care nu pune pret pe clientii sai si pe nevoile reale de business ale acestora.

Masterclass-ul pe care il voi sustine in cadrul TeCOMM Cluj-Napoca va livra informatii interesante si de actualitate despre cele mai noi tendinte in optimizarea SEO si marketingul “organic”, asa ca astept un numar cat mai mare de marketeri in sala. Un astfel de eveniment poate genera cunostinte esentiale, necesare oricarui marketer pentru a activa cu succes in acest domeniu, chiar si in lipsa unor cursuri specializate.

Trimite articolul

X
Taguri:
cluj-napoca ,
iAgency ,
marketing ,
masterclass ,
optimizarea SEO ,
tecomm
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Ilie Cheșa, demisii în lanț, atât la partid cât și în CLM
    3
    Un grup de familii din Italia dă în judecată Facebook, Instagram și TikTok pentru efectele nocive asupra copiilor
    4
    Zelenski critică lipsa de „răspunsuri reale” din partea Occidentului după un nou atac masiv al Rusiei
    5
    Start la amânări în procesul „Mită la PSD Arad”
    6
    Moartea unui bebeluș, anchetată la Spitalul Județean Arad
    7
    Liga 6 - Turnu, singura neînvinsă
    8
    fARAD #12. Propaganda și mecanismele ei. Programul complet al filmelor
    9
    FOTO | Maghiarii au participat la comemorările din Parcul Reconcilierii
    10
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel.

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 2

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă. 1

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    5

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.