aradon.ro Web analytics

După 8 ani de incompetență, pasajul este „ucis” acum de arădeni!

După 8 ani de incompetență, pasajul este „ucis” acum de arădeni!

Reactualizat la:
De ce sunt doar o mână de muncitori pe șantierul de la Pasaj Micălaca? De ce o lucrare care a debutat în 2011 nu va fi finalizată nici în acest an?
Scris de Valentin Goran - De ce sunt doar o mână de muncitori pe șantierul de la Pasaj Micălaca? De ce o lucrare care a debutat în 2011 nu va fi finalizată nici în acest an?

Arad. Sunt două întrebări la care vom încerca să răspundem în acest articol. De asemenea, pentru cei care au uitat sau nu știu, vă vom arata promisiunile, dar și ce s-a realizat la acest pasaj de la început, adică din 2011 și până acum, în 2019. Din nefericire, nici în acest an pasajul nu va fi finalizat. De această dată, cei care blochează lucrarea sunt chiar proprietarii pe a căror terenuri trec liniile de medie și înaltă tensiune ale E – Distribuție. Din 29 de proprietari, atenție, doar patru și-au dat acordul ca lucrarea să continue.

Proprietarii blochează lucrarea

Pentru cititorii Jurnal arădean/Aradon.ro am luat legătura cu directorul general regional al DRDP Timișoara, Cristian Ispravnic, care ne explică ce lucrări a efectuat societatea care a câștigat ultima licitație la pasaj și de ce pe șantier sunt zăriți doar câțiva muncitori. Adică, de ce se stă pe loc!

Problemele întâmpinate, ne spune Ispravnic, în executarea obiectivului de investiție se referă la mutarea liniilor de LEA110kW și LEA20kW, respectiv la obținerea dreptului de uz și servitute de la proprietarii terenurilor traversate de cele 7 linii de înaltă și medie tensiune, în favoarea E-Distribuție Banat.

Din 29 doar 4 sunt de acord

„Către proprietarii terenurilor în cauză au fost înaintate documentațiile aferente în ceea ce privește dreptul de uz și servitute de către antreprenor, Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari, mandatat de D.R.D.P. Timișoara pentru obținerea acordurilor de la aceștia. În privința liniei de medie tensiune LEA20kW am fost obținut acordul a 3 proprietari din 8, iar în cazul liniei de înaltă tensiune LEA110kW, a fost obținut acordul unui singur proprietar din 21”, a declarat directorul DRDP Timișoara. Se pare că doar schimbarea legii va permite continuarea lucrărilor sau ieșirea din acest punct „mort” care ține lucrarea pe loc.

Obținerea acordului, imposibilă

„Precizăm faptul că, în conformitate cu Legea nr. 123 din 10 iulie 2012 a energiei electrice și a gazelor naturale, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 485 din 16 iulie 2012 și a art. 35 din Ordinul ANRE nr. 25 din anul 2016 privind aprobarea metodologiei pentru emiterea avizelor de amplasament de către operatorii de rețea publicat în Monitorul Oficial al României partea I nr. 504/5.VII.2016, obținerea acordului privind dreptul de uz și servitute cade în sarcina beneficiarului lucrării, respectiv proprietarul de rețea”, precizează Ispravnic. DRDP Timișoara, împreună cu antreprenorul Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari, completează Ispravnic, au avut numeroase întâlniri cu proprietarii terenurilor. Unii dintre aceștia au promis, verbal, că sunt de acord cu acordarea dreptului de uz și servitute, dar nu au transmis actele până în prezent, iar alții au refuzat categoric, verbal, acordarea dreptului de uz și servitute în favoarea E-Distribuție Banat.

Mesaj pentru arădeni de la DRDP Timișoara

„În virtutea celor expuse mai sus, precizăm că antreprenorul nu poate continua lucrarea până la mutarea liniilor de înaltă și medie tensiune. Această mutare este blocată de refuzul proprietarilor de a acorda dreptul de uz și servitute pentru E-Distribuție, în condițiile în care liniile de transport a energiei electrice traversează deja acele proprietăți. Lipsa frontului de lucru, cauzată de blocarea mutării rețelelor, este și motivul slabei mobilizări constatate de dumneavoastră pe șantier”, a explicat directorul DRDP Timișoara – Cristian Ispravnic.

Ce s-a făcut până acum?

De la atribuirea contractului către noul constructor au fost executate următoarele lucrări principale: mutarea magistralelor de apă D1000 și D1200; turnarea fundației și a coloanelor de 15m la pila P3; armarea fundației capetelor piloților pila P3; turnare beton la pila P10, tronsonul 3 până la riglă; executare elevație și fundație până la riglă la pilele P7 și P8.

Un istoric rușinos cu debut în 2011

Totul a început în iunie 2011. Primul articol pe subiect, „Start la pasajul din Micalaca”, a fost publicat de noi pe 24 iunie 2011. În articol vă anunțam că Asocierea SC Confort SA Timişoara şi SC Vel Service SRL Bucureşti a câștigat acest proiect, cele două firme având la dispoziţie 12 luni şi 5.874.000 de lei pentru a realiza pasajul.Lucrările au fost efectuate în proporție de 21 de procente până la sfârșitul lunii noiembrie 2014, când într-un alt articol vă anunțam faptul că a avut loc rezilierea contractului pentru neîndeplinirea obligațiilor contractuale.

Lucrările rămase de executat până la finalizarea obiectivului constau în: devieri şi protejări ale reţelelor electrice, de apă, telecomunicaţii, iluminat pasaj; lucrări pasaj constând în continuarea unor lucrări la pilele pasajului, tablier, grinzi, benzi pentru bicicliști, rampe” – precizau reprezentanţii CNAIR.

Au mai trecut câțiva ani de zile, trei mai exact, până în anul 2017, când vă anunțam că, în urma acordului cu CNAIR SA, DRDP Timișoara a demarat procedura de achiziție publică în vederea atribuirii contractului „Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad (DN 7 km 540+248) peste CF Arad-București (finalizare lucrări rest de executat)”, câștigător al licitației fiind desemnată compania Implenia Baugessellschaft m.b.H – Sucursala Voluntari. Ordinul de începere al lucrărilor cu nr. 170/332 a fost emis după proape doi ani, la data de 12.04.2019, cu dată de începere 19.04.2019, iar termenul de predare al lucrării era prevăzut pentru sfârșitul acestui an. Povestea eșecului la pasaj continuă, însă.

39 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. PaulS says:

    Este o problema strict de organizare, in mod normal proiectul trebuie impartit pe mai multi pasi, fiecare cu bugetulu lui: trebuie sa ai proiect, trebuie sa ai teren, trebuie sa muti tot ce este de mutat si pe urma de apuci de construit efectiv. Cand vrei sa le faci toate deodata, dar ele depinde unele de altele risti sa ajungi in situatia de acum.

  2. Legis says:

    Niște aradeni nu se pot comporta asa. Precis proprietarii sunt niste vinituri de la Dorohoi sau Caracal care urmaresc profit maxim. Gunoaie !

  3. Centura DN7 says:

    Expropriere pe cauza de utilitate publica si la revedere, nu stam la discutii. Evaluarea suprafetelor expropriate, plata corecta si treceti la treaba.

  4. just says:

    Parerea mea este ca nu exista o tara mai cretina ca Romania,unde domneste haosul legislativ.Acesta este creatia unui parlament haotic,populat cu niste aratanii votate de acest popor.Ne meritam soarta.

  5. Deyu says:

    Nu era mai simplu ca pasajul sa fi fost făcut lângă acei stâlpi? Sau trebuia sa treacă prin anumite porțiuni de teren ale anumitor persoane??

  6. Carpatyn says:

    De ce Palatul copiilor , termen de finalizare 2013 nu e gata?. De ce stadionul de 5 ani nu-i gata?
    Ce sa mai zic de celelalte proiecte care nu au inceput ( intubare Muresel, Cetatea Aradului, etc..)
    Ar trebui intrebat Falca, marele vizionar..sau mai simplu hai sa dam vina pe PSD ca asa ne scoatem..

  7. Calin says:

    Nu știu de ce la alții se poate!?
    Nu există acord în dezproprietarire ptr utilități publice!
    Luați (din nou) exemplul primăriei Oradea unde s-au făcut zeci de asemenea lucruri. Oradea se dezvoltă și noi stam că Manda și cu Tanda nu vor să-și dea acordul.
    Nu am ajuns de râsul curcilor???

  8. unforgiven says:

    Explicati pana la capat! Dreptul de uz si servitute de in favoarea E-distributie implica niste constrangeri pentru proprietari. Acestia asteapta probabil o justa si dreapta despagubire din partea companiei, despagubire care probabil este nejustificat de mare! Deci unii dintre proprietarii de terenuri spera sa se imbogateasca ce aceasta ocazie…Sau poate oferta celor de la E-distributie este umilitor de mica. Adevarul este undeva la mijloc….

  9. Barna says:

    Când se construiește ceva numai băgări de vina .Ca nu e bine făcut ca sunt defecte .Aradeanul de tip nou de obicei venit de la țara ( câți dintre cunoscuții vostrii sunt născuți in Arad ) nu e mulțumit de nimic ce e făcut .Desi schizofrenicul in 4 mandate nu a făcut nici 20% din ce s a făcut in Oradea sau timisoara .

  10. Arădean says:

    Aici vorbim de interes național , nu ne putem crampona de lipsa acordului unor “proprietari”

  11. gicu says:

    Nu poti :ucide” ceea ce nu este in viata. Liniile electrice nu sint construite pe terenuri proprii, asa ca nu vad de ce nu pot fi mutate. Mi-e mai simplu sa cred ca nu se vrea sa se faca Pasajul Acest domn Ispravnic mereu s-a opus. Este jenant ceea ce se intampla, si reamintesc ca parlamentarul de Arad Dl Fifor, azi ministru , la Interne ( dupa ce fusese si la armata) promisese, la investire, ca ” in 6 luni vor fi gata”. Acum il doare in…. de aradeni. Asa ca oameni buni…cascati ochi, …cind votati. Ca la Arad …la nimeni ! Asa ca…dragi aradeni puteti forta lucrurile doar cu proteste mari, blacand DN& si Centura. dar vreau aradenii sa se implice ?

  12. Adrian says:

    Prostii vestului…..plin de pocaiti !!!!!Aradul lui peste

  13. Daniel says:

    Ce uz și servitute? Exista alta instituție jurudica care poate rezolva situația. Exproprierea pentru cauza de utilitate publica.

  14. radu says:

    Toate aceste probleme arata foarte clar cat suntem de incompetenti si amatorismul de care dam dovada.Asa se intampla cand avem functii importante ocupate de niste indolenti care nu sunt capabili sa decida nici pentru ei—-cu atat mai putin pentru o comunitate. Sa le fie rusine celor care permit o astfel de situatie fiindca intr-o tara civilizata nu exista asa ceva.Normal ar fi sa vedem cateva demisii de onoare pentru astfel de intarzieri dar la noi probabil ca v-or fi facute niste avansari pentru merite deosebite la partid…………rusine sa va fie incompetentilor…

  15. initial says:

    nu era mai simplu sa se rezolve cu terenurile inainte de a se face licitatia pentru executie? ca sa stii daca poti construi pe acolo, iar daca nu, sa se faca pe unde se poate.

  16. trifoicupatrufoi says:

    Dar asta știți? Am avut un loc de casă în Grădiște, între ditamai vilele, estimat la peste 40.000 de euro, prețul pieței. Din păcate terenul era străbătut în diagonală de linia de medie tensiune fapt pentru care Serviciul Urbanism nu dădea acord pentru construcție pe acel teren, implicit nu l-am putut vinde decât cu 15.000 de euro sub prețul pieței și în scop de grădină. Din cauză că ENEL-ul mi-a cerut aproximativ 20.000 de euro să mute linia de medie tensiune pe perimetru. Și hârtii peste hârtii, aprobări peste aprobări. Nici nu mă mir că proprietarii nu vor să audă. Cu procedează ENEL-ul așa ar trebui să procedeze și ei. Proceduri peste proceduri și o groază de bani. Când e în interesul proprietarului te freacă de te rupe și-ți ia banii. Când e în interesul ENEL atunci proprietarii sunt de vină. Să plătească! Așa cum cer și ei!

  17. dctr says:

    Schimbati legile! Lucrarile de interes national nu ar trebui sa beneficieze de acordul propreietarilor de teren! Astfel se evita speculatiile financiare!

  18. Croitor says:

    Incompetentii sunt în situația în care unul își cumpără un nasture,și apoi se gândește sa își facă o geaca cu fermoar,ce mai,cretini dea – binelea.

  19. Ion ion Vasilca danciu says:

    Noo ! Vinovat este Statul Roman se joaca cu proprietarii si cu nervii nostrii ! Poate se imica Tiriac financiar sau confiscati din averile ilicite ale POLITICIENILOR si ati despagubit pe proprietari . Ce ziceti ?

  20. eugen says:

    Daca traiam in Ungaria sau Croatia,-sa nu mai vorbim de alte tari civilizate si nu la marginea Europei cum e necajita asta de Romanie-,pasajul asta era gata de vreo 5-6 ani.

  21. ionel says:

    Nu mai sunt bani pentru proiect si pun tot felul de motive din 2011 stiau ca trebuie realocate retelele de inalta tensiune

  22. iondeion says:

    Din 2011 sau plătit niște bani ( EURO) la constructor … sume dați înainte de terminarea lucrarării … ca la q.rve.

  23. Ghita2019 says:

    Va rugam sa ne spuneti dragi ziaristi cand s-a intocmit caietull de sarcini pentru acest pasaj, cand s+a licitat proiectarea sii Studiul de fezabilitate si cand s-a licitat executia. Si sa ne mai informati cine era la guvernare in acea perioada!!! Ca se pare ca s-a inceput prost!!! Cineava atunci la inceputuri probabil in anii 2009-2010 cand s-a intocmit SF si proiectarea era incompetent sau urmarea altceva prin derularea Studiului de prefezabilitate si apoi a proiectarii! HAI SA AFLAM ADEVARUL!!

  24. Muc cel Mic says:

    Da hg 233/2018 l-o fi citit cineva? Sau doar va multumiti cu povesti….

  25. Arădean says:

    Oare PD-L nu are vreo implicare? Trebuie văzut cine sunt proprietari și ce prietenii au cu cei de la km 0. Miroase a joc politic, sigur Falcă & co. își freacă mâinile de bucurie!! Orice nerealizare a PSD e motiv de bucurie pentru PD-L, nu contează că orașul suferă!

  26. bebe says:

    Pdl-ul a păpat banii și psd-ul trebuie să plătească lucrările și tot bâlciul face bâlci.

  27. Petre says:

    Cine-i vinovat pentru neimplinirile noastre???? R: Cloaca politica multicolora & Justitia ,doua entitati lacome, piloni de baza ai pradaciunii,hotiei,jefuirii averii nationale…Infectia fălcista nu putea prolifera fara acordul tacit al justitiei;sigur ca si electorul aradean mancurt a avut rolul sau. DISTRUCTIV!!!!!

  28. Dico says:

    Ce 8 ani de incompetenta fraticilor ? ca l-ati votat toti pe finutul lui basesco devenit sponsorul lui verner. Lasati-o jos ca macane.

  29. Citizen x says:

    La un moment dat era de vină Viorel(Victor Ponta) ,iar acum arădenii. De ce tot timpul se da vina pe ceva sau cineva pentru nesimtirea unora care execută lucrări pe bani publici?

  30. Edy says:

    Culmea la Oradea nu existau probleme de acest fel la Arad incompetenta ucide în toate ramurile societății

  31. Local

    Confidențialitate înlăturată! Cauzele „delicate” aflate pe rolul instanțelor au caracter confidențial, însă acesta poate fi înlăturat
    Cauzele cu minori sau cele care vizează viața privată a părților în proces sunt confidențiale. Acestea sunt printre spețele care nu sunt făcute publice pe portalul instanțelor. Părțile însă pot solicita înlăturarea caracterului de confidențialitate, iar dosarele vor fi făcute publice.

    Local

    Șase trenuri din Arad, repuse în circulație
    Șase trenuri din Arad a căror circulație a fost suspendată în martie sau aprilie vor fi repuse în circulație începând cu 9 iunie.

    Local

    Percheziții la balastiere din județele Arad și Bihor
    17 percheziții au fost efectuate, joi dimineața, la balastiere aflate pe raza județelor Arad și Bihor. Faptele vizate de anchetatori sunt evaziune fiscală, executarea de activități miniere fără permis sau autorizație și efectuarea de lucrări pe malul râului Mureș fără autorizare. 9 persoane urmează să fie audiate.

    Local

    Interviu JA cu Sergiu Cosmin Vlad, deputat USR de Arad
    „Vom reforma administrația locală” 2

    Local

    Dr. Domșa, propus pentru titlul de Cetățean de Onoare
    Implicarea cadrelor medicale și gestionarea crizei sanitare cauzate de noul coronavirus au fost apreciate în cadrul unei conferințe de presă susținută la Instituția Prefectului Județului Arad. Europarlamentarul Gheorghe Falcă a făcut chiar și propunere: dr. Gheroghe Domșa să fie recompensat cu titlul de Cetățean de Onoare. 5

    Mapamond

    Autopsia lui George Floyd: a murit sau nu asfixiat sub genunchiul polițistului?
    Moartea lui George Floyd, un american de culoare din Minneapolis, aflat în custodia poliţiei, a dus la izbucnirea unor proteste de amploare şi extrem de violente în Statele Unite. 4

    Local

    Elev cu autism, șef de promoție la Școala Gimnazială „Aron Cotruș”
    Vă prezentăm un elev arădean care suferă de autism și care, cu ajutorul familiei, al cadrelor didactice, al colegilor și al terapeuților, a reușit o performanță demnă de notat. Mihnea a terminat clasa a VIII-a ca șef de promoție la Școala Gimnazială „Aron Cotruș”. 3

    Local

    Moartea a ocolit drumurile din Arad
    Numărul persoanelor decedate în accidente rutiere, în Arad, a scăzut cu mai bine de jumătate în acest an, față de anul trecut.

    Local

    Primele „pietonale” după pandemie
    Zona Biserica Roşie – doar în weekend. Zona Art-Cafe din Piaţa Avram Iancu – zilnic; la fel şi strada 1 Decembrie 1918. 2

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.