„Tinerii au desfășurat activități de formare profesională, avându-i alături pe tutorii ciprioți din cadrul companiei L. Lazarou CTC. Elevii au învățat să dezvolte o aplicație în C++ utilizând programarea orientată pe obiecte, având ca temă gestionarea pacienților dintr-un spital – inclusiv adăugarea de pacienți și evidența medicamentelor administrate. În același timp, și-au îmbunătățit competențele în limba engleză, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare și și-au consolidat încrederea în propriile capacități. Organizația gazdă a oferit elevilor, totodată, activități culturale ca, de exemplu vizitarea orașelor Limasol și Nicosia, a satului Omodos, un sat pitoresc situat în inima munților Troodos, a situl arheologic Kourion etc”, spun reprezentanții colegiului arădean.Elevii care au participat la această mobilitate au transmis, la final, câteva impresii: „A fost o experiență extraordinară, care a îmbinat perfect învățarea cu descoperirea unei culturi noi. În timpul mobilității am participat la cursuri unde am învățat despre programarea orientată pe obiecte și am lucrat la două aplicații practice: una pentru gestionarea pacienților internați într-un spital, cu evidența tratamentelor primite, și alta pentru administrarea elevilor dintr-o școală. Activitățile au fost interesante și mi-au oferit ocazia să-mi dezvolt cunoștințele IT, dar și abilitățile de lucru în echipă”, spune o elevă din clasa a XI-a B.
Un elev din clasa a XI-a A a precizat:
„Programul Erasmus+ a însemnat pentru mine o oportunitate unică spre un viitor frumos, plin de posibilități. Tot ceea ce am învățat în cadrul acestui proiect mă va ajuta pe viitor, atât în plan profesional, cât și personal. Experiența Erasmus+ m-a ajutat să îmi dezvolt gândirea, să fiu mai deschis la noi perspective și să am mai multă încredere în propriile mele capacități”.
Profesoara Petronela Angela Ioja, directoarea școlii din Arad, a transmis:
„Implicarea școlii noastre în proiectul Erasmus+ contribuie semnificativ la formarea profesională a elevilor. Aceste experiențe le oferă un avantaj real în integrarea pe piața muncii, dezvoltându-le în același timp încrederea în sine, inițiativa și deschiderea către diversitate culturală. Profesorii însoțitori au avut, de asemenea, ocazia de a se dezvolta profesional și de a învăța din exemplele de bună practică întâlnite la nivel european. Consider că proiectele Erasmus+ sunt esențiale pentru modernizarea educației profesionale și contribuie direct la creșterea calității actului educațional. Vom susține în continuare implicarea activă în astfel de inițiative, pentru binele elevilor și al comunității educaționale”.
Citiți principiile noastre de moderare aici!