aradon.ro Web analytics



Guvernul a dat undă verde pentru linia ferată Arad-Timişoara

De Alin Gherasim

Guvernul a dat undă verde pentru linia ferată Arad-Timişoara

Reactualizat la:
Executivul a adoptat, în şedinţa de miercuri, indicatorii tehnico-economici ai modernizării căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş.
Scris de Alin Gherasim - Executivul a adoptat, în şedinţa de miercuri, indicatorii tehnico-economici ai modernizării căii ferate Arad-Timişoara-Caransebeş.

BUCUREŞTI. Guvernul României a adoptat, în şedinţa de miercuri, 7 aprilie, Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai lucrării de modernizare a căii ferate de la Arad, via Timişoara, şi până în Caransebeş. „Finanţarea obiectivului de investiţii de utilitate publică de interes național se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii”, se mai arată în Hotărârea de Guvern.

Date tehnice

Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobaţi de Guvern, lungimea căii ferate care va fi modernizată va fi de 162 de kilometri, iar valoarea totală estimată este de 8,8 miliarde de lei. Teoretic, lucrarea ar urma să fie finalizată în trei ani de zile, urmând ca eşalonarea plăţilor să fie făcută astfel: câte 2,9 miliarde de lei pentru fiecare an în care se lucrează. Că tot veni vorba despre bani, Ministerul Transporturilor, prin CFR Infrastructură, şi-a propus ca lucrarea să fie finanţată din fonduri europene nerambursabile, cel mai probabil prin Planul de Rezilienţă sau prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

După modernizarea liniei de cale ferată care leagă Aradul de Timişoara şi, mai departe, de Caransebeş, trenurile de călători vor putea circula pe acest segment cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră, iar cele de marfă cu viteze de până la 120 de kilometri pe oră, urmând ca durata de parcurgere a distanţelor să se înjumătăţească. Linia de cale ferată dintre Arad şi Timişoara va fi mai lungă decât cea de acum cu opt kilometri, traficul feroviar urmând să fie scos din Micălaca. În plus, traseul căii ferate va fi uşor modificat între Arad şi Timişoara pentru a se elimina curbele strânse şi a permite astfel viteze de deplasare mai mari. Totodată, toate staţiile de pe traseul viitoarei linii vor fi modernizate.

Două loturi, licitate

Chiar dacă indicatorii tehnico-economici ai investiţiei au fost însuşiţi de Guvern doar acum, CFR a lansat deja licitaţia pentru modernizarea a două loturi din această investiţie, care are, în total, patru loturi. Licitaţia vizează modernizarea căii ferate dintre Arad şi Ronaţ Triaj, lucrare evaluată la 2,47 de miliarde de lei, şi modernizarea căii ferate între Ronaţ Triaj şi Timişoara Nord, lucrare evaluată la 1,44 miliarde de lei. Chiar dacă licitaţia a fost lansată, compania feroviară a inclus în procedură o clauză suspensivă: semnarea contractelor de proiectare şi execuţie a lucrărilor se va face numai după ce va fi identificată o sursă de finanţare.

4 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Cornel says:

    Iar sunteti penibili (ma refer la guvernanti !). O sa facem si o sa dregem… cind om avea bani !

  2. arad zone says:

    Puțini știu că Aradul a fost orașul premierelor feroviare. În 1866 a fost emisă autorizația pentru construirea primei linii ferate din Transilvania care lega Aradul de Alba Iulia. Linia a fost inaugurată în 1868, iar ramificația acesteia care pleca de la Simeria până la Petroșani a fost inaugurată în 1870. Vezi detalii la:
    https://www.arad.zone/blog-ar/prima-cale-ferat%C4%82-din-transilvania-linia-principal%C4%82-arad-alba-iulia-%C8%98i-linia-secundar%C4%82-simeria-petro%C8%98ani

    Prima cale ferata din Banat destinată doar traficului de marfă fusese dată în exploatare în 1854 (Oravița-Baziaș)

    Prima cale ferata electrificată de pe actualul teritoriu al țării a fost Arad – Podgoria în 1913. Timp de încă jumătate de secol a rămas și singura. Detalii la:
    https://www.arad.zone/blog-ar/a-pornit-la-drum-s%C4%83geata-verde-calea-ferat%C4%83-arad-podgoria

    Aradul a fost centrul Societății Căilor Ferate Unite Arad-Cenad cu sediul în Palatul Cenad care a construit și operat o rețea de 415 km de cale ferată (printre care linia Arad-Brad). Detalii la:
    https://www.arad.zone/blog-ar/proiectantul-%C8%99i-constructorul-c%C4%83ilor-ferate-vicinale-din-regiunea-aradului-c%C4%83ile-ferate-unite-arad-cenad

  3. parere says:

    Probabil pe actuala cale ferata din afara Micalacii care are ramificatia deocamdata doar spre Glogovat se va mai adauga o ramificatie spre gara Arad. In acest moment traficul pe aceasta linie este redus doar cateva trenuri pe zi. Dar chiar si asa inexistenta unui pasaj de traversare a DN7 peste sau pe sub aceste linii creaza mari blocaje ale traficului pe DN. Sper deci (nu am vazut scris nimic in articol in acest sens) ca concomitent se va face si pasaj de trecere fara barierele actuale ca altminteri la un trafic al trenurilor mult marit va fi ceva de neimaginat.

    • Feroviarul says:

      Se va face acolo (si) un nou racord pentru trenurile de marfă dinspre Arad spre Aradul Nou,un pasaj suprateran pentru DN7 și linia de tramvai!
      Oricum articolul e doar o sinteza! Ei spun că se scoate traficul feroviar din Micalaca, când de fapt cel de călători rămâne, inclusiv cu o haltă cu peron în zona pasajului de pe Voinicilor!

  4. România

    Tragedie în București: Defecțiune la instalația de oxigen a unui TIR de Terapie Intensivă Mobilă. Trei pacienți au decedat
    O defecțiune la instalația de oxigen a TIR-ului de Terapie Intensivă de la Spitalul Victor Babeș a dus la decesul a trei pacienți. 2

    ARADON Sport local

    Irina Rus a luat bronzul la CN de juniori 1, la dublu feminin
    CSM Arad a avut patru jucătoare la Campionatul Național individual de juniori 1 de tenis de masă.

    ARADON Sport local

    Liliana Dragomir, locul doi la prima etapă de alergare montană
    Alergătoarea de la CSU Arad și-a continuat forma bună de la CN de alergare pe șosea.

    Mapamond

    COVID-19: Pandemia este departe de a se încheia, avertizează directorul general al OMS
    Confuzia, automulţumirea şi inconsecvenţa în combaterea COVID-19 fac ca pandemia să fie departe de a se încheia, deşi ea ar putea fi pusă sub control în câteva luni dacă s-ar lua măsurile sanitare adecvate, a declarat luni directorul general al Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), Tedros Adhanom Ghebreyesus, relatează agenţia Reuters. 9

    Local

    Bărbat cu arsuri pe 30 la sută din suprafața corpului în urma unei explozii, la Pâncota
    Bărbatul a schimbat, luni după masa, butelia de gaz și a verificat etanșeitatea cu un chibrit aprins. Victima a fost preluată de un echipaj medical din cadrul SMURD și transportată la spital. 5

    Local

    Mureşelul, prins în Planul de Rezilienţă
    ARAD. Deputatul PNL Sergiu Bîlcea anunţă că Ministerul Agriculturii a inclus decolmatarea Mureşelului în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Bîlcea a adresat o întrebare ministrului agriculturii, în care a expus problema Mureșelului și dorința comunității arădene de a ajunge la o situație de normalitate. 5

    Local

    Nici măcar un amendament la bugetul Județului
    Pentru prima oară în ultimii ani, nici măcar un amendament nu a fost propus la bugetul Consiliului Judeţean Arad. 2

    Local

    USR critică alocările din bugetul Aradului
    „Primăria alocă de trei ori mai mulți bani Poliției Locale decât pentru Învățământ”, transmite USR Arad într-un comunicat de presă. 5

    UT Arad

    Începe greul pentru UTA
    Sezonul regulat s-a încheiat pentru arădeni, care au terminat pe locul 10. În weekend, se dă drumul la play-out. 3

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.