JURNAL ARĂDEAN: Domnule vicepreședinte, prioritatea de investiții pentru drumurile județene este rețeaua de drumuri din nordul județului. Cum decurg lucrările?
SERGIU BÎLCEA: Într-adevăr, este un proiect strategic în valoare de 60 de milioane de euro, realizat din fonduri europene. În prezent, toate lucrările sunt începute, se lucrează la fundația drumurilor. Tronsoanele la care fac referire sunt: Mișca – Apateu – Berechiu, Șepreuș – Cermei, Cermei – Beliu, Cermei – limită de județ Bihor, Cermei – Șicula. Prin aceste investiții vrem să contribuim la dezvoltarea acestei zone a județului. Suntem în dialog și parteneriat cu primarii din zonă și cu comunitățile locale care doresc realizarea acestor investiții.
JA: Când estimați că vor fi gata lucrările, având în vedere și faptul că ele produc pe moment un disconfort prin restricțiile de trafic?
SB: Termenul este anul viitor și ne dorim ca acest termen să fie respectat. Pentru a rezolva în parte problema disconfortului, urmărim ca la finalul anului să avem un prim strat de asfalt pe aceste drumuri, care să permită circulația în regim aproape normal.
JA: Care este stadiul implementării strategiei de dezvoltare a rețelei de drumuri județene?
SB: Investițiile în drumuri sunt importante pentru noi pentru că susțin dezvoltarea comunităților locale. Pe lângă siguranța în trafic, încurajăm dezvoltarea economică și susținerea locurilor de muncă. Drumurile județene permit și alte obiective ale Consiliului Județean Arad, inclusiv încurajarea turismului. De aceea, ținem la dezvoltarea unei strategii care să ne permită atingerea obiectivelor în mai multe etape. Concret, după ce am finalizat anul acesta drumurile județene Mâsca – Măderat – Arăneag – Căsoaia, Lipova – Șiștarovăț, Peregu Mare – Peregu Mic și centura de sud-est, ne dorim demararea unor noi lucrări. Este vorba despre Lipova – Neudorf, Sâmbăteni – Ghioroc, Cruceni – Tisa Nouă și Mocrea – Chier – Târnova. Aceste investiții vor fi realizate din bugetul propriu al Consiliului Județean. Bineînțeles, mergem înainte cu investițiile mari, din fonduri europene. Avem câștigător pentru toate tronsoanele pe drumul expres Arad – Oradea și anul acesta vor începe lucrările. Pentru CJA, provocarea anului viitor este centura de nord-est, care va face legătura între centura de sud-est, din Vladimirescu, cu viitorul drum expres Arad – Oradea, prin Horia și Zimand Cuz.
JA: Cum vor fi afectate investițiile în drumurile județene de decizia Guvernului a amâna unele investiții, pentru a reduce deficitul bugetar?
SB: Investițiile în drumurile județene nu vor fi afectate deloc, avem surse de finanțare asigurate pentru toate lucrările amintite. Consiliul Județean Arad a finalizat deja toate investițiile finanțate prin programul Anghel Saligny. Despre alte investiții și eventuala restructurare de personal vom discuta după ce avem cadrul legal clar definitivat de la nivel guvernamental.