Pasarela pietonală din centrul oraşului este o construcţie cu aspect modern şi a fost primul pod construit în Arad după câteva decenii, la momentul inaugurării – vara anului 2015.
Podul a fost prevăzut cu un lift pentru persoanele cu dizabilităţi, amplasat la capătul dinspre Ştrandul Neptun şi Parcul Cetăţii. Acest lift nu a funcţionat însă niciodată, iar în ultimii ani a fost baricadat cu pereţi falşi pentru a fi ferit de vandalizare, după ce şi pereţii podului au fost vopsiţi cu diverse mesaje sau graffiti.
Potrivit „Procesului verbal de recepţie la terminarea lucrărilor”, care datează din 9 septembrie 2015, odată cu pasarela a fost recepţionat şi liftul, care, conform documentului, a costat 42.964 de lei.
În documentul semnat de comisia de recepţie scrie că „platforma autoridicatoare hidraulică cu două staţii” a fost executată conform documentaţiei şi a fost supusă probelor.
Cu toate acestea, de-a lungul anilor lipsa liftului a fost remarcată de arădeni şi comentată, mai ales în mediul online.
Contactaţi, miercuri, de AGERPRES, reprezentanţii Primăriei Arad au declarat că firma din Oradea care a furnizat liftul nu a pus la dispoziţie nici până acum documentele necesare autorizării ISCIR, în pofida insistenţelor administraţiei locale.
„Liftul destinat persoanelor cu dizabilităţi, montat pe pasarela peste Mureş, nu a fost niciodată autorizat ISCIR. Firma care l-a montat trebuia să ne furnizeze declaraţia de conformitate, însă acest lucru nu s-a întâmplat, în ciuda insistenţelor noastre. În lipsa acesteia nu putem începe procedura de autorizare a liftului. Punerea în funcţiune a liftului va putea fi posibilă numai după ce va fi autorizat ISCIR, moment în care va putea fi folosit fără să fie nevoie de vreo solicitare prealabilă”, a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Arad, Ralu Cotrău.
Conform acesteia, până acum nu s-a făcut niciun demers în instanţă împotriva furnizorului şi nu se poate preciza când problema va fi rezolvată.
Podul finalizat în urmă cu nouă ani este exclusiv pietonal, are o lungime de 231 de metri, iar arhitectura este marcată de piloni înclinaţi spre albia Mureşului şi de cabluri metalice de susţinere, întreaga structură fiind iluminată arhitectural cu lămpi economice. Imediat după inaugurare, construcţia a devenit loc de promenadă, iar în zilele frumoase este parcursă de sute de arădeni care se plimbă pe faleza Mureşului.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XCine se face vinovat de toate aceste aspect ???
Ce-ar fi sa nu platesc nici eu impozite 9 ani, m-ar “ierta” primaria Arad ca pe firma aia?
Bani irosiți. Exact ca și stațiile pentru biciclete urbane. Cineva a luat banul și atât. Pe când se dau în folosinta ( dacă se vor da vreodată) vor trebui reparate.
-
NU au fost facute pe bani publici bicicletele urbane
-
Banii europeni cheltuiti fara finalitate se inapoiaza! Din buget … local sau national! De la tine si …. de la mine!
-
Made by PNL ….
BRAVO ARADENI…..balaceala placuta ca la vot nu ati fost
-
Pe care sa-l votam ? Eu prefer la gratar, in loc de vot, deoarece toti sunt la fel
-
Eu nu astept nimic de la ei , dar cand votez, ii eivt pe cei care m-au dezavantajat pe mine personal. M-ai f, te f.
-
Traiasca Bibi pe care l-ati ales!
Dar comisionu’ a ajuns cui trebuie, asa ca-i bine. Si ca oile, aradenii i-au votat din nou, “sa fie bine” in comuna de pe Mures