aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
„Nebunie totală” la Nădlac 2. Cozi de 15 kilometri şi 10 ore de aşteptare la TIR-uri

„Nebunie totală” la Nădlac 2. Cozi de 15 kilometri şi 10 ore de aşteptare la TIR-uri

la 11 April 2023 15:32
10 Comentarii

„Nebunie totală” la Nădlac 2. Cozi de 15 kilometri şi 10 ore de aşteptare la TIR-uri

Foto: V.O.
11 April 2023 15:32
Din cauza restricţiilor impuse transportatorilor de autorităţile maghiare de Paştele Catolic, Vama Nădlac 2 a fost suprasolicitată.
Din cauza restricţiilor impuse transportatorilor de autorităţile maghiare de Paştele Catolic, Vama Nădlac 2 a fost suprasolicitată.

Trimite articolul

X

NĂDLAC. Se circulă infernal prin vama Nădlac 2, după ridicarea restricţiilor impuse automarfarelor, de vameşii maghiari, în timpul Paştelui Catolic. Încă din noaptea de luni spre marţi, sute de TIR-uri s-au aşezat la coadă, ca să iasă din ţară. De dimineaţă, cozile măsurau 15 kilometri iar timpii de aşteptare au ajuns chiar şi la zece ore. Nu doar transportatorii au avut de aşteptat la controlul vamal. Românii veniţi acasă de sărbători au avut nevoie de multă răbdare la întoarcerea în ţările de adopţie.

„E o catastrofă”

Autostrada Arad-Nădlac era sufocată de TIR-uri, marţi dimineaţă. Sute de automarfare au blocat banda 1 în aşteptarea controlului de forntieră. Şoferii de TIR au ajuns epuizaţi la graniţă, după ce au aşteptat, în coloană, toată noaptea.

„E o nebunie totală: ore în şir de aşteptare… opt ore de stat şi încă nu am trecut. Sunt obosit, ajung cu întârziere la destinaţie… Merge foarte greu… sunt zeci de kilometri de cozi” – spune şoferul unui autotren.

„N-avem ce face… Eu am stat şase ore la coadă… E o problemă mare şi, până nu intrăm în Schengen, nu o să se rezolve nimic” – zice un alt şofer.

„De azi dimineaţă, de la 3, aştept. E o catastrofă ce e în vama asta în fiecare zi. Am stat pe banda de urgenţă să încurcăm traficul şi să se producă mai multe accidente. Merg doar până la Budapesta, deci pentru o cursă de 200 de kilometri stătui 6-7 ore numai în vamă. E catastrofal, dar nu avem ce să facem” – opinează şoferul unui alt TIR.

„Cred că am consumat vreo 30 de litri de motorină aşteptând să ies din ţară. Sunt în coadă de 5 ore. Ar fi trebuit să fiu deja la destinaţie, că nu mai am decât 250 de kilometri. Nu ne ajută nimeni să scăpăm de cozi, nu se implică nimeni” – se plânge un alt cetăţean aflat la volanul unui automarfar.

„Eu de 10 ore stau la coadă, de aseară… Am stat cu motorul pornit, că era frig… Asta e, ce să facem? Aşteptăm. Dacă s-ar vrea, s-ar putea schimba ceva, dar… mai trebuie ani mulţi. Asta e, ce să facem? Trebuie să muncim, să câştigăm un bănuţ” – explică, resemnat, un alt şofer.

Explicaţiile Poliţiei de Frontieră

Poliţistii de forntieră au deschis şase benzi la ieşirea din ţară, pentru verificarea documentelor. Chiar şi aşa, transportatorii au avut de aşteptat ore bune în coadă. De la ora 23 şi până la ora 11, 1.000 de TIR-uri au ieşit din România prin vama Nădlac 2.

„În urma restricţiilor de circulaţie din acest sfârşit de săptămână de pe teritoriul Ungariei, când autovehiculele de transport cu o capacitate mai mare de 7,5 tone nu au circulat pe teritoriul statului vecin, dar şi din cauza prezentării unui număr mare de automarfare pentru a ieşi din ţară într-un timp foarte scurt, la această oră, în punctele de trecere a frontierei de la graniţa comună se înregistrează timpi de aşteptare ridicaţi pe arterele destinate acestor autovehicule. Se lucrează la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere. Poliţia de frontieră recomandă şoferilor de automarfare tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă, deschise tranzitului de mărfuri, astfel încât să se preîntâmpine apariţia suprasolicitării doar a unora dintre acestea într-un timp foarte scurt” – spune inspector de poliţie Andrei Dincă, purtător de cuvânt cuvânt al Serviciului Teritorial al Poliţiei de Frontieră Arad.

FOTO | „Nebunie totală” la Nădlac 2

FOTO: V.O.

Aşteptare şi pentru maşinile mici

Au avut de aşteptat în Vama Nădlac 2 şi maşinile mici. Românii veniţi acasă de Paştele Catolic au avut nevoie de nervi tari până să treacă frontiera.

„Am venit acasă de Paşti, acum vreau să plec, dar… nu m-am mişcat de aici, din poziţia asta, de mai bine de o oră. Nu ştiu ce se întâmplă, e dezastru! E bine că nu suntem în Schengen, e minunat, e un beneficiu pentru toată lumea” – spune, sarcastic, şoferul unui autoturism aflat în coloana de la vamă.

„Aş dori ca cei de la conducere să vină aici, frumos, să stea cu noi câte două-trei ore… Săptămâna trecută am stat patru ore la intrare. Aş dori să-i aducem aici să vadă cozile de kilometri de TIR-uri şi să vadă cum se mănâncă motorină, oboseală… şi ne trezim că murim pe şosele. E o ruşine să stăm aici la coadă şi să aşteptăm câte două-trei ore!” – completează un alt conducător auto.

„Aştept de 40 de minute. E… ca-n România. Aştept, ce să fac” – zice un alt român care vrea să iasă din ţară.

„Eu stau de jumătate de oră, nu mă aşteptam… Alţi au întors şi au mers pe Cenad… E foarte obositor să stăm atâta în vamă. Nu ar putea lucra pe mai multe benzi?” – întreabă şoferul unei alte maşini.

Este de aşteptat ca traficul să revină la normal abia miercuri, 12 aprilie.

Trimite articolul

X
Taguri:
asteptare ,
autoritati maghiare ,
coada la vama ,
control vamal ,
cozi la vama ,
Paște Catolic ,
Paștele Catolic ,
PTF Nădlac II ,
restrictii ,
romani ,
sarbatori ,
STPF Arad ,
timpi de asteptare ,
tir-uri ,
transportatori
10 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Jack says:
    April 11, 2023 at 5:54 pm

    romania e sabotata mai mult din interior decat exterior sri e organizatie tip mafiot…statul roman la fel coruptie crasa

    Reply
  2. Sigurdur says:
    April 11, 2023 at 6:09 pm

    Și dacă intram in Schengen, tot vor găsi vecinii unguri o portiță sa nu lase traficul greu sa tranziteze Ungaria. Ba că e sărbătoare, ba că e bank holiday, ba că nu vor ei. Și noi stăm și acceptam ce ne fac mucoșii, când ar trebui și noi să aplicăm metode similare vis-a-vis de vecinii maghiari. Azi trec numai cei cu ochi albaștri, mâine doar cei care au mașină roșie, nu ai mașină roșie, nu treci, poimâine doar cei care respira sub un litru de aer la fiecare respirație. Da’ până când acceptam tot ce vor nesimțiții ăștia. Cu Schengen sau fara ei vor face la fel și cozi vor exista in continuare, pentru că românul accepta resemnat.

    Reply
    • Tyb78 says:
      April 12, 2023 at 11:35 am

      Stai liniștit că nici la întrare în Ro.nui mai bine,zi de zi cozi de 5-10 km la camioane,acolo oare cine o mai fi de vină?

      Reply
  3. Etc says:
    April 11, 2023 at 6:25 pm

    Nu-s aceleasi restrictii in fiecare an de sarbatori?! parca asa-mi aduc aminte, da na… eu sunt batran, poate ma insel…

    Reply
  4. anonim says:
    April 11, 2023 at 7:34 pm

    Am mai spus o data insa nu sa publicat comentul meu , de ce ? chiar nu injurasem pe nimeni si nici nu am atacat pe cineva …

    De ce ministerul transporturilor din RO cu cel din H nu ajung la un numitor comun ca pentru tranzitul ungariei sa se foloseasca garniturile feroviare ? camioanele nu mai blocheaza autostrada pe iesire , timpii de asteptare devin 10 % din cei actuali , poluarea in H se reduce semnificativ , soferii au program aproape full la debarcarea de pe tren , timpii programati pentru descarcare se pot respecta mai usor . etc .etc. …. toata lumea ar avea de castigat , cu conditia ca ungurii sa nu sara calul cu niste preturi nesimtite pentru transportul feroviar …
    Si acest lucru sa devina obligatoriu , nu ca daca biletul ar fi 100 administratorii firmelor sa sara de fund in sus ca e prea scump
    asa soferii stau cu orele in cozi , majoritatea sunt pe ,, odihna ,, cu tahograful , ajunge sa treaca vama dupa 6-7 ore de stat in coada , mai sta daca mai sta prin parcare 2 sau 3 ore , si pleaca la drum pentru un program plin de cel putin 9 ore insa el e rupt de obosit , pe urma te intrebi de ce sunt atatea accidente
    Insa cand nu e interes nici din partea statului sa organizeze asa ceva , nici din partea transportatorilor ca ei sa ceara acest lucru , stau camioanele in asteptare si pe banda de urgenta si pe banda 1 ca nebunii …daca se intampla un accident in zona respectiva , mai intervin pompierii si SMURD ul la pwlivara

    Reply
  5. european says:
    April 12, 2023 at 8:08 am

    Exista tari in Europa in care transportul tirurilor pe mari diastante se fce pe vagone platforma,fara nici o problema. Si apoi,asta nu e o stire,caci e cunoscut la fiecare sarbatoare,trficul e ingreunat,asa ca soferii pot multumi conducatorilor romani,car nu gasesc un dialog cu ungurii,sa apere interesele romanilor. Dar ei de mult nu mai apara romanii,au alte interese,spaga si furtisagul.

    Reply
    • Emil says:
      April 12, 2023 at 9:00 am

      Pai a fost acest tren (de la Glogovat pana in Austria), denumit generic Ro-La. Apoi s-a anulat si vagoanele au fost trase pe dreapta (mai circula sporadic, tranportand containere). S-a anulat , pentru ca transportatiorii nu l-au folosit ca e scump si pierd timp cu imbarcarea. Asa ca dragi soferi, care comentati, este parte si din vina scumpilor vostrii patroni. Acuma v-ar fi bun, dupa ce la-ti abandonat. Si sa stiti ca pretul transportului pe calea ferata este mult mai mare decat pe sosea. Acolo unde circula aceste trenuri taxele pentru tranzit pe autostrada sunt enorme. Dar la noi (si nu numai, Ungaria si alte state sunt la fel) ati iesit in strada la majorarea taxelor de transport.

      Reply
      • Anonim says:
        April 13, 2023 at 9:16 am

        Ai fost cu trenu ala? Ca faceai 18 ore pana la suben, stateai la toate semnalele, erai mai rau decat detinutii. Ala era cand nu aveai autorizatie si era scump de numa. Sa vezi ce fain e sa stai in gara cu catelu vre-o 4 5 ore…..

        Reply
  6. coco says:
    April 12, 2023 at 9:49 am

    Faceți o invitație ministrului de interne la vama Nădlac și sa vedeți apoi ce rapid se va trece frontiera .

    Reply
  7. Pesa says:
    April 12, 2023 at 5:39 pm

    Luni am fost la pescuit la Bătanea. Nici dracu nu a fost
    în vama Turnu.

    Reply
  8. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Parlamentul Ucrainei i-a demis pe miniștrii Galușcenko și Grinciuk pe fondul scandalului de corupție din sectorul energiei
    3
    Turcia - România, în semifinalele barajului pentru Cupa Mondială 2026
    4
    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    5
    Jucătorii echipei UTA, la „Pomana Porcului” de la Pecica!
    6
    Ultimele bilete din 2025, la tratament balnear
    7
    Laureata Premiului Nobel pentru Pace, considerată fugară dacă părăsește țara pentru a primi premiul
    8
    Premier: Dacă primim avizul CSM, ne propunem să declanșăm săptămâna viitoare angajarea răspunderii pe pensiile magistraților
    9
    Nicuşor Dan, despre ieşirea PSD de la guvernare: Să facem diferenţa între declaraţii politice şi acţiuni concrete
    10
    Bărbat maltratat și pus la muncă forțată, în Zărand

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu.

    Local

    Poliția, verificări pe drumurile din Arad, în așteptarea iernii
    IPJ Arad anunță că au fost luate o serie de măsuri pentru prevenirea evenimentelor rutiere pe perioada iernii.

    Local

    5 activități de iarnă care dezvoltă abilitățile copilului tău
    Iarna nu e doar despre frig! Descoperă cum activitățile sezoniere stimulează dezvoltarea fizică, cognitivă și emoțională a celor mici.

    Mapamond

    Ungaria: Salariul minim va creşte cu 11% în 2026, în pofida stagnării economiei
    Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi majorarea salariului minim cu 11% în 2026, după ce angajaţii şi angajatorii au ajuns la un acord, în pofida stagnării economiei care forţează Guvernul să înrăutăţească previziunile economice din 2025 şi 2026, transmite Reuters.

    Mapamond

    Administraţia Trump reduce durata de valabilitate a permiselor de lucru pentru imigranţi
    Administraţia Trump a anunţat joi reducerea duratei de valabilitate a permiselor de lucru pentru numeroase categorii de imigranţi, în cadrul unei serii de restricţii decretate în urma atentatului mortal care a avut loc săptămâna trecută la Washington, imputat unui afgan, informează vineri AFP.

    Mapamond

    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe AI sunt capabili să schimbe părerile alegătorilor, dezvăluie două studii ştiinţifice
    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe inteligenţa artificială (AI) pot fi deosebit de convingători în a determina un alegător să îşi schimbe afilierea politică, chiar şi atunci când aceste programe informatice se bazează pe informaţii eronate, potrivit concluziilor formulate în două studii ştiinţifice publicate joi, informează AFP.

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.

    România

    Oana Țoiu: Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal până în aprilie 2026
    Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal, pot plăti salarii și achiziționa stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Țoiu. 3
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.