„Documentele din spatele <Podului Rușinii> trebuie transparentizate”, a transmis Dorian Curcanu, consilier local, după ce în cursul acestei săptămâni a avut o altă intervenție pe tema lucrărilor de la podul peste Mureș de pe Andrei Șaguna.
„Corespondența oficială dintre Primăria Arad și constructorul podului peste Mureș, de la începutul până la finalizarea construcției, trebuie făcută publică. Am transmis oficial, sub forma unei solicitări, o adresă către Primăria Arad prin care solicit două lucruri esențiale pentru aflarea adevărului în cazul noului pod peste Mureș: 1. Corespondența oficială purtată între primărie și constructor, diriginte, proiectant pe durata derulării contractului și 2. Demararea imediată a unei expertize tehnice realizată de experți naționali și internaționali independenți”, explică Dorian Curcanu.
Consilierul local transmite că „pe surse se aude că atunci când reazemele temporare ale pilonului principal au fost îndepărtate, podul a intrat în trepidații, iar muncitorii au fugit de pe șantier. Tot pe surse se aude că sunt voalări atât de mari ale structurii metalice de sub pod de te crucești”.
În acest context, Curcanu precizează că „arădenii au dreptul să afle dacă a fost așa sau nu, să știe ce s-a discutat, ce probleme au fost semnalate, cum au reacționat autoritățile și ce măsuri au fost sau nu au fost luate. Transparența nu este un moft, este o obligație atunci când e vorba de fonduri publice și de siguranța oamenilor”.
Consilierul local consideră că expertiza solicitată trebuie să vină cu răspunsuri la întrebări precum: Se mai poate salva ceva din acest pod? A fost proiectul greșit sau execuția? Cine sunt cei vinovați și ce responsabilități are fiecare parte implicată? A fost pusă în pericol siguranța publică? Ce măsuri urgente sunt necesare?
Nu în ultimul rând, Dorian Curcanu amintește că „discutăm despre o lucrare de aproximativ 30 de milioane de euro – bani publici – care riscă să fie o investiție compromisă. Într-un stat responsabil, autoritățile ar fi tras deja frâna de urgență. La Arad, însă, se tace. În tot acest timp specialiștii care cunosc cazul vorbesc pe surse despre nevoia reconstrucției totale. Prin această interpelare și solicitare de informații, cer Primăriei Arad să-și asume rolul care îi revine: să caute adevărul, să apere interesul public”.
Trimite articolul
XPână acum ce a păzit copilul răzgâiat ?
De ce nu a cerut actele de la fiecare fază determinantă ?
Și de ce nu merge UsSR cu președintele de filială ca să verifice, ? Că doar e inginer specialist în drumuri și poduri.
Cel mai probabil pentru că le place circul și cam atât.
-
Doar nu o sa facă omul asta pe primarul și pe viceprimarul și pe inspectoratul de stat în construcții,sa faca controale nici nu poate sa se
substituie acestora,rezultatul final fiind un pod cu probleme e normal sa ceara informații pt aflarea adevarului privind starea construcției rutiere -
Na bine. Ar trebui sa taca, la fel ca ceilalti.
-
circ necirc coruptia nu poate fi negata la pnl arad si la bibart ar fi culmea sa fie suedezi cel mai corect dintre muritori e clar cat casa ca sunt fapte de coruptie grave asta cu circul e vrajeala!
…pe mine mă interesează unde și face permanentul…
Trebuie proptit dedesubt și gata. Întretimp, mai deschideți și pista aia de biciclete că ne-am săturat de ocolit. S-a îndoit și aia sau ce ?
2023: Psd cu pnl Furam cat de mult
2025: psd+pnl+usr Furam tot ce se poate
Cerere justificată! Nimeni nu își asumă responsabilitatea pentru viitorul obiectiv turistic al Aradului: Podul Hobanat prăbușit înainte de recepție.