Într-un videoclip filmat pe noul pod, consilierul local afirmă că această construcție ‘va rămâne în istoria orașului Arad drept podul rușinii lui Călin Bibarț (primarul orașului, PNL – n.r.)’.
‘Podul nou riscă să cadă înainte să-l traverseze cineva. Treizeci de milioane de euro au fost aruncați pe geam. Atât a costat podul rușinii lui Călin Bibarț, care este gata să se prăbușească, deși nici nu a fost inaugurat. Trei ani au trecut cu probleme mari pe șantier, o dată muncitorii au fugit mâncând pământul, deoarece podul care n-a fost inaugurat deja a început să se clatine. Primarul, constructorul și proiectantul au ascuns toate astea sub preș’, afirmă consilierul local.
El cere o expertiză independentă asupra podului, dar și toată corespondența din ultimii trei dintre Primăria Arad și constructor.
‘E adevărat, domnule Bibarț, că podul trebuie construit de la zero? Arădenii au dreptul să știe ce greșeli s-au făcut, greșeli de 30 de milioane de euro și încă trei ani de zile pentru un pod nou’, a mai spus consilierul.
Contactat de AGERPRES, Dorian Curcanu a afirmat că are informații neoficiale conform cărora construcția nu ar mai putea fi salvată.
‘Din informațiile neconfirmate oficial, acest pod este practic o daună totală. M-aș bucura ca aceste informații să nu se confirme, pentru că altfel ar fi cel mai mare eșec de infrastructură din 1990 încoace’, a afirmat consilierul municipal.
Reprezentanții Primăriei au spus, pentru AGERPRES, că vor emite ulterior un punct de vedere, după consultarea specialiștilor din instituție.
În 18 iunie, prefectul județului Arad, Mihai Pașca, a anunțat, într-o conferință de presă, că Inspectoratul de Stat în Construcții a verificat lucrările și a constatat ‘deformări’ ale structurii podului, fiind aplicată o amendă constructorului.
‘Recent, în ultimele săptămâni, Inspectoratul de Stat în Construcții a realizat un astfel de control, ocazie cu care s-au constat acele deformări pe care le-am putut observa cu toții și care au apărut în faza finală a execuției lucrării, s-a aplicat cu acea ocazie și o sancțiune contravențională de către inspector constructorului și s-a dispus remedierea deficiențelor constate printr-o modalitate care urmează să fie stabilită de către proiectant și, bineînțeles, aprobată de către investitor. De altfel, reprezentanții Inspectoratului fac parte și din comisia de recepție și asigurăm și pe această cale cetățenii că această recepție se va realiza doar în condițiile legii și în condițiile în care toate deficiențele vor fi remediate’, afirmase prefectul, care nu precizase cuantumul amenzii.
Potrivit unor surse contactate de AGERPRES, amenda aplicată constructorului a fost de 10.000 de lei, dar firma a avut posibilitatea de a plăti jumătate din amenda minimă de 1.000 de lei. Firma a achitat cei 500 de lei.
Referitor la situația podului, Primăria a transmis, în 18 iunie, printr-un comunicat de presă, că deschiderea traficului pe noua construcție se amână cu câteva luni. Instituția arată că recepția lucrărilor nu poate avea loc acum ‘întrucât podul hobanat peste Mureș nu corespunde din punct de vedere tehnic’.
‘Pentru siguranța traficului și a tuturor celor care urmează să-l folosească sunt necesare reglaje suplimentare la nivelul hobanelor’, a transmis Primăria, care precizează că se aplică și penalități constructorului, conform contractului.
Ulterior, Consiliul Local Municipal Arad a aprobat amânarea recepției lucrărilor la pod până la finalul anului.
Noul pod peste Mureș din municipiul Arad, care a costat 165,7 de milioane de lei, a fost finalizat și urma să fie dat în folosință în această vară. Lucrările au început în 2022, iar construcția are 295 de metri lungime, o lățime de 23,5 metri, are piste de biciclete și iluminat decorativ pe bază de leduri.
Podul va permite o legătură rutieră mai rapidă între mari cartiere ale municipiului, respectiv UTA, Confecții, Pârneava, Alfa și Aradul Nou.
Construirea podului a făcut parte dintr-un proiect mai amplu de realizare a unui nou traseu de transport public, cu o valoare totală de 227 de milioane de lei, fonduri europene. Proiectul mai include amenajarea de stații de reîncărcare pentru autobuze electrice, modernizarea a 17 stații de transport public și construirea altor șase stații noi, crearea, modernizarea sau extinderea a 20 de intersecții semaforizate, dar și plantarea a sute de arbori și arbuști de-a lungul drumurilor.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XAm inteles ca are studii in domeniu. Daca stia ca astia sunt incompetenti de ce a lasat sa se cheltuiasca 30 de milioane de euro degeaba?!!!!! De ce nu s-a implicat in construirea acelui pod ?!!!! Acum cand e gata facem scandal ca nu e bine facuta treaba
-
Asta e problema? De ce nu “s-a implicat” cand se construia, pentrubca are studii in fomeniu??? Tu esti normal? Adica cei care au studii in domeniu trebuie sa mearga peste tot si sa “se implic”, dar nu pot comenta ca s-a facut treaba proasta? Doamne ce mentalitate aveti unii…
-
Nicule, baitul asta e consilier si in calitate de consilier trebuia sa stie cum stau treburile. Daca a vazut ca ceilalti sunt dobitoci mi se parea normal sa intervina si sa nu-i lase sa-si bata joc de bani. Acum latra degeaba pe aici si isi face doar publicitate. Banii s-au dus dracu. Poate comenta cat doreste ca s-amfacut treaba prost dar acum e tarziu. Se pare ca tu nu esti normal sau ca intelegi doar cum doresti. Cred ca am mai avut o discutie cu tine ( cand a fost vorba despre coroanele din cimitire) si mi-ai dat seama acum ca esti cam idiot
-
Calitatea de consilier NU ÎI DĂ DREPTUL să verifice orice i se năzare lui sau ție, doar pt că “are studii în domeniu” (sic!) !!!
…Mai ales când CEI PLĂTIȚI GRAS, PT ASTA, N-O FAC !!!Așa că las-o mai moale cu “aruncatul pisicii moarte”…
-
Si nu putea sa spuna presei ce se intampla acolo?!!! Nu putea sa spuna din timp ca aia sunt incompetenti? Chiar crezi ca ne permitem sa pierdem bani aiurea?
-
@g
Și tu ai impresia că “din aruncatul cu privirea” de pe margine, puteai să știi că “podul-hobanat” va deveni, la final, un “pod-hamac”, bun doar ca să te legeni cu el ?!Adică “specialiștii” proiectanți, executanți, diriginți de șantier și fabricanții de Studii de fezabilitate N-AU OBSERVAT NIMIC pâna la final, dar un amărât de consilier, NEIMPLICAT ÎN LUCRARE, trebuia să vadă ce n-au văzut o armatâ de incompetenți.
Tu te auzi ce debitezi ?
-
-
-
-
Deci e de vină altul decât constructorul și cei care au făcut caietul de sarcini?Stipulezi în caietul de sarcini experiență în construcția de poduri hobanate?Pentru că e al doilea de acest fel construit în România.Si mai tragic e că Primăria s-a împrumutat pentru circa 100 de milioane de lei.Macar știm de ce e in faliment constructorul.
-
Tocmai, a asteptat să cadă în capcană acum, ca sa îi poată contra ataca, ști cum e în politică
Consilierul își face publicitate
Aradul va intra in cartea recordurilor.Primarul si toti cei implicati in constructia podului trimisi in Siberia pe tot restul vietii lor.
-
Stii tu,mai franzela?nu vrei sa meri in Siberia tu cu tot neamul tau?
-
Deci esti implicat si tu la constructia podului sindicalistule.Diploma ON LINE.Meserie ioc.
-
După consultarea specialiștilor din instituție ? Păi, Primăria Arad nu are așa ceva.. :)))
Eu zic ca trebuie proptit dedesubt și gata. Rezolvă problema Reconsul, sau ? hahaha
Eu cred că știau toți de aceea au crescut impozitele
Acum îmi explic de ce se aude ca Pab-ul ar intra in faliment. Vrea sa scape de aceasta povara. Iar tăcerea primarului si a altora le va permite sa scape de responsabilitate iar povara financiara va rămâne pe umerii arădenilor! Sper sa răspundeți pentru asta, penal!
Hai ca iese urmatorul…
E numit podul lui Falca , inginer de drumuri și poduri cu firma proarhitectura
-
Inginer de căi ferate.
Concret s-au folosit 37 milioane lei pentru constructia lui, iar restul s-au impartit “cinstit”. Cum vrei sa tina un pod construit la care s-au furat aproape 130 milioane lei ?
O sa coste inca 18-20 milioane demolarea lui. Pentru asta se platesc taxe, taxa pe prostie.
-
Dragilor, știați cine e Bibarț, știați cine e Falcă știați cine e Sistemul, dar AȚI CONTINUAT SĂ-I VOTAȚI.
Acum “spălați-vă pe cap” cu ei și cu “mărețele lor realizări” ! -
in ROMAnica si mai ales in FalcARAD, banul furat bate calitatea
Sa ne rugam sa nu se înfoaie Mureșul sa ia podul minunat a lui Bibart
-
Daca podul are asigurare si ne face un bine ???
Ce hotarat ii omul sa dea vine pe cineva.
Deci toata vina se duce pe Bibart si nu pe firma de proiectare si constructie ?
O mizerie de pod și de bani șifonați, dar sa fim realiști, nu cade sub propria greutate, postare politică.
Cine de la ISC a dat “unda verde” proiectului ? ISC are specialisti care au experienta in poduri hobanate ?
Proiectul este OK ? Ce experienta in domeniu s-a cerut proiectantului (in limba romana, cate si unde are poduri proiectate si dovedite ca functioneaza fara gres) Cu asta trebuie inceput.
In diverse etape , cine a fost dirigintele care a supravegheat tot timpul respectarea proiectului ? La cate poduri hobanate, receptionate ca si cobforme, a mai fost diriginte ? Nu cred ca au gasit in Romania. Pe ce criterii au fost selectati dirigintele de santier si constructorul ?
Il facem pietonal, si am rezolvat problema…
🤣🤣🤣
Pina la urma i-am intrecut pe cei din Caracal. Sa nu se circule pe el, sa-i puna beculete ca alea poate nu l-or prabusi si sa se mearga cu gondola pe sub el.