În sfârşit, la Aeroportul Arad pare să se mişte ceva. Reprezentanţii aerogării au solicitat aprobarea consilierilor judeţeni pentru un proiect european în valoare totală de peste 22 de milioane de lei, fonduri nerambursabile, care ar urma să fie implementat la Arad. În fapt, este vorba despre un proiect care vizează siguranţa şi securitatea aeroportuară, acesta urmând să fie depus pe Programul Operaţional de Infrastructură Mare 2014-2020, axa prioritară „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”. Practic, cu banii europeni pe care ar urma să îi primească în cadrul acestui proiect, cei de la Aeroportul Arad vor să se doteze cu mai multe autospeciale şi utilaje care ţin de siguranţa aeroportului, dar şi cu alte echipamente care ţin de securitate.
Numai că, înainte de a depune cererea de finanţare, a fost nevoie de votul consilierilor judeţeni pentru aprobarea acestui proiect, ţinând cont de faptul că SC Aeroportul Arad SA se află în subordinea Consiliului Judeţean Arad.
Dar să vedem detaliile proiectului care urmează să fie implementat la aeroport. Potrivit calculelor, valoarea totală va fi de 22,3 milioane de lei. Din această sumă, valoarea eligibilă va fi de 18,7 milioane de lei, dintre care aproape 16 milioane vor veni de la Uniunea Europeană, 2,5 milioane de la bugetul de stat, iar restul va fi contribuţia proprie. Tot de la aeroport, pe filiera Consiliul Judeţean, vor veni şi cheltuielile neeligibile, calculate la 3,5 milioane de lei. Banii vor fi împărţiţi în două categorii: cei folosiţi pentru dotările de siguranţă aeroportuară şi cei pentru securitate aeroportuară.
Dotările
Pe segmentul de siguranţă, se doreşte achiziţionarea a două autospeciale de protecţie şi stingere a incendiilor, una urmând să aibă inclusiv descarcerare, un tractor pentru cosit vegetaţia, un autocontrol pentru balizaj, un utilaj multifuncţional, o ambulanţă, un punct mobil de comandă PSI, un generator independent cu turn de iluminat şi un utilaj de măturat. Dacă vorbim despre segmentul securitate, aici vor fi achiziţionate autoturisme pentru patrulare, două echipamente cu raze X de dimensiuni mari, trei echipamente cu raze X de dimensiuni medii, patru porţi detectoare de metal şi alte patru detectoare de metal portabile. Teoretic, odată cu implementarea acestui proiect, Aeroportul Arad s-ar alinia la standardele internaţionale de siguranţă şi securitate.
Urmează procedura
După votul primit în Consiliul Judeţean Arad, Aeroportul Arad va putea depune proiectul. Ulterior, acesta va fi analizat şi se va stabili dacă prindem fonduri sau nu. În sfârşit, după toate etapele de birocraţie, vom putea spera că la Aeroportul Arad va fi implementat un proiect european.
Trimite articolul
XDotări pentru ce? Dacă nu sunt curse regulate în Spania, Italia, Anglia. Acolo unde sunt plecați mulți conaționali de-ai noștri. Mai trebuie cheltuiți ceva bani și fără folos.
Poate au noroc si gaesc si ceva pasageri la reduceri.
bun in regula sa se faca si asta
dar cred ca cel mai important este sa avem si curse ADEVARATE!!!, pe acest aeroport!!!
Siguranță și securitate aeroportuară pentru ce ? Pentru zilele când se organizează concerte sau curse de mașini , că de zboruri regulate de pe Arad către destinații interne și externe mai trebuie să treacă timp să auzim….
Inviatitii fara rost, sifonare de bani atata timp cat noi nu aveam avioane pe aeroport. Avem mai multe curse de masini. Mai bine ati face reconversie la aeroport.
Ca sa fie folosit drept garaj de cei de la carpatair?
E foarte bună investiția, trebuie să ne aliniem la standardele Europei…. dar sper că nu se vor efectua și zboruri………..asta ar fi prea de tot…… nu ar ajunge baniiși pentru asta !!!!!!!!!!!
Vine acum Ludovique cu fezabilitatea, inca 20 de milioane ca din 2006 a somat si are o foame de €€€€_.
lucrarile sa le faca tehnodomus in urma studiilor facute de proarhitercura??
nu va este rusine canaliilor falconistoide de la aeroport pentru ce va luati banii?
mosnege, tata, ai dovedit ca esti un analfabet incurabil, incompetent, repetent.
ce ai tu cu aeroportul dupa ce ai falimentat CET??
Acuma intreb si eu… Se fura tomberoanele de la aeroport de faceti asemenea investitie? Rasu-plansu…
Perfect!!!
Ce zboară? Unde zboară ???
Abstracție de salarii și unele facilități pentru tăietorii de frunze la câini, la ce se folosește purcoiul ăstă de EUROI ???
Mai bine veneau oamenii de stiinta la Arad pentru a studia Gaurile Negre. Acuma asta, acum cativa ani Terminalul2 si curse pe aeroport doar vara, de tip charter.
Sunt curios de 3 lucruri:
1) de ce nu sunt in stare sa faca niste curse regulate, macar intern?
2) cati bani inghite aeroportul asta?
3) de ce nu mai schimba conducerea, cu una care are alte viziuni, poate-poate se indreapta lucrurile?
mi bine desfiintati acest aeroport ca tot nu se fac zboruri de pe el asa cum se fac de pe aeroportul timisorean
In sfarsit unii incep sa gandeasca (nu managerul). Ca sa faci aeroportul operabil ai nevoie de infrastructura si utilaje speciale pentru acest fel de operatiuni (cam putini bani la cate mai trebuiesc). Nu trebuie uitat personalul specializat (nu poti lua de de strada pe oricine si sa-l pui sa lucreze in aviatie. Sunt niste obligatii internationale pe care trebuie sa le indeplinesti) si acesta trebuie renumerat cum se cuvine (sa nu fie nevoit sa plece dupa ce s-a specializat, cum s-a intamplat). Dupa ce totul este ca la carte conform normelor vor veni si companiile sa opereze pe aeroport indiferent de rutele pe care doresc, pana atunci NU.
Hai sa fim serioși, aeroportul e gata, e mult prea târziu pentru orice. Desființarea terminalului cargo l-a îngropat cu totul și pentru totdeauna, pentru că pe pasageri nu va câștiga niciodată în fața concurenței evidente și mult mai bine susținute, finanțate și dotate de la aeroportul timisoara. Singura variantă logica de dezvoltare era pe curse cargo și ar fi fost o pâine de mâncat, dar s-a dat cu piciorul și asta este. Aeroportul nu e in master planul național de transporturi, nu poate fi finanțat așa, CJA și aeroportul au doar incompetenți care nu pot găsi nicio variantă iar colac peste pupăză, nici orașul nu mai poate susține un aeroport, sa fim serioși. Nu ai cerere, nu ai turism, nu mai ai studenții care erau, voi nu vedeți că e pustiul orașul? Unde ați mai văzut voi o regiune care nu strânge nici 500.000 de locuitori împreună care sa aibe 2 aeroporturi funcționale? Astea sunt abureli PNListe
toti angajatii aeroportului ar trebui sa primeasca o prima fabuloasa pentru daruirea cu care au muncit pentru acest proiect
iar daca nu se aproba, cu siguranta i-a sabotat cineva….