aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Rămânem fără bani pe calea ferată Arad-Simeria?

Rămânem fără bani pe calea ferată Arad-Simeria?

De Alin Gherasim
la 17 January 2023 08:03
6 Comentarii

Rămânem fără bani pe calea ferată Arad-Simeria?

Tunelul din judeţul nostru, una dintre marile probleme ale mega-proiectului/Foto: Pro Infrastructură
17 January 2023 08:03
România este în pericol să piardă 1,3 miliarde de euro, banii folosiţi pentru modernizarea căii ferate Arad-Simeria.
Scris de Alin Gherasim - România este în pericol să piardă 1,3 miliarde de euro, banii folosiţi pentru modernizarea căii ferate Arad-Simeria.

Trimite articolul

X

ARAD. Vin previziuni sumbre de la Bruxelles în ceea ce priveşte modernizarea căii ferate Ghioroc-Bârzava-Ilteu-Gurasada-Simeria. Iar previziunile vin tocmai de la unul dintre personajele care au pus umărul la alocarea fondurilor necesare pentru mega-proiectul de modernizare menţionat mai sus, respectiv de la Corina Creţu, fost comisar european pe Transporturi, actual europarlamentar.

„Mă văd încă o dată nevoită să trag un semnal de alarmă în privința ritmului lent cu care unele proiecte cu fonduri europene se desfășoară în România, motiv pentru care există pericolul de a se pierde finanțarea! Magistrala Simeria-Arad este cel mai mare proiect de reabilitare de cale ferată din Europa, având finanțare din fonduri europene de 1,3 miliarde de euro și vizează modernizarea a 141 de kilometri de cale ferată, modernizarea stațiilor de pe traseu şi construcţia a nouă poduri peste Mureş, a unor tuneluri feroviare pe Valea Mureşului, şi a circa 60 de kilometri de traseu complet nou de cale ferată, între Simeria şi Arad. La finalizarea lucrărilor, trenurile de călători vor putea circula pe acest traseu cu viteze de până la 160 km/h”, explică Corina Creţu, detaliind câteva dintre reperele proiectului.

„Proiectul are o importanţă strategică pentru a face legătura între România şi vecinii săi europeni şi pentru a îmbunătăţi în continuare accesibilitatea tuturor regiunilor din România. Până la finalul anului 2023, toate cele patru tronsoane ale magistralei feroviare de mare viteză construită în vestul României, între județele Hunedoara și Arad, vor trebui finalizate, altfel banii alocați pentru acest proiect vor trebui returnați”, anunţă Corina Creţu.

Aceasta vorbeşte şi despre paşii făcuţi de ea la momentul la care deţinea funcţia de comisar european.

„În calitate de comisar european, am făcut toate demersurile necesare pentru ca României să îi fie alocate fonduri importante pentru modernizarea infrastructurii de transporturi, însă observ în continuare cum parcă ne punem singuri piedici în realizarea acestor obiective. În 2018 am aprobat o cofinanţare în valoare de 1,3 miliarde de euro pentru reabilitarea infrastructurii feroviare pe porţiunea Radna-Gurasada-Simeria. La momentul când banii au fost virați de la Comisia Europeană către Guvernul României, acesta din urmă și-a asumat implementarea până în 2020. Fondurile europene au fost alocate din Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, iar dacă proiectul nu va fi gata până în decembrie 2023 în proporție de minim 90%, banii vor fi pierduți”, avertizează europarlamentarul.

Situaţia la zi

Avertismentul lansat de Corina Creţu este unul cât se poate de grav, dacă coroborăm declaraţiile ei cu situaţia de pe şantiere. În ceea ce priveşte tronsoanele din judeţul Hunedoara, acestea sunt mai avansate decât cele din judeţul Arad. Chiar şi în judeţul nostru sunt zone în care lucrările sunt foarte avansate. Pe de altă parte, avem zone de şantier unde lucrările stagnează. Mai mult decât atât, există păduri care încă nu au fost scoase din circuitul silvic. În toamna anului trecut, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură anunţau faptul că nu există nicio şansă ca tunelul de peste 500 de metri, din zona comunei Bata, să fie finalizat în acest an.

„Tunelul de cale ferată este în continuare blocat de un deal. În prezent, sunt excavați aproximativ 500 de metri din cei 586 ai tunelului, însă riscă să devină muzeu pentru că nici până în ziua de azi nu au fost scoși din circuitul forestier arborii din zona portalului estic. Le amintim responsabililor CFR Infrastructură că se împlinesc 5 (cinci) ani de când au fost semnate contractele pentru reconstrucția căii ferate Simeria-KM 614. Este important de menționat că acești 5 ani de întârziere birocratică vin pe un lot în care lucrările ar fi trebuit să dureze… 4 ani de la parafarea contractului. Ce înseamnă asta? Șansele să putem circula pe noua variantă de viteză de la Bătuța la final de 2023 au devenit nule. Din momentul în care va începe lucrul la versant, vor fi necesare minim 300 de zile de muncă la acesta”, anunţau toamna trecută cei de la Pro Infrastructură.

Salvaţi de alţii?

Totuşi, întreg proiectul ar putea „scăpa” de penalizări, dacă celelalte şantiere ar avansa suficient încât întreaga lucrare, de la Ghioroc la Simeria, să atingă procentajul de finalizare de 90 la sută. Aşadar, dacă unele tronsoane vor fi realizate în procente ridicate, aceste segmente ar putea să ridice „forţat” procentajul întregii lucrări, inclusiv a altor tronsoane rămase în urmă. Altfel, statul ar putea fi nevoit să restituie 1,3 miliarde de euro Uniunii Europene.

Trimite articolul

X
Taguri:
Bruxelles ,
cale ferata Arad-Simeria ,
comuna bata ,
Corina Cretu ,
fara bani ,
fonduri europene ,
modernizare cale ferata Arad-Simeria ,
modernizare infrastructura ,
pericol ,
pierdere finantare ,
Pro Infrastructura ,
romania ,
tunel
6 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. mircea says:
    January 17, 2023 at 8:30 am

    Probabil ca niste persoane de la mediu, nu au primit cat au cerut si de acea nu dau aviz de taiere a pomilor.De ce nu se apeleaza la ordonanta prezidentiala?? .Sau Iohanis este prea ocupat cu razboiul din ucraina???

    Reply
  2. coco says:
    January 17, 2023 at 8:44 am

    De ce nu se fac contracte cu China in acest domeniu , ei sant cei mai buni specialiști din lume în infrastructuri rutiere si de cale ferata?

    Reply
    • Dracula says:
      January 19, 2023 at 10:18 pm

      Du-te tu în China și) >;-~-> în “<|!

      Reply
  3. Jack says:
    January 17, 2023 at 11:02 am

    of de cate ori sa mai demascam schema cum se fura fondurile europene adica de fapt statul roman?se semneaza tot se incep lucrarile apoi faci tot ce potibsa sabotezi termenele limita din contract se dau tunuri se fira miliardele apoi se depasesc termenele bani sunt furati ue se retrage din proiect raman banii furati la cine trebuie iar statul roman plateste se gasesc cativa fraieri mici se baga la judecata si se fac condamnari cu suspendare se dau banii la judecatori la poloticieno care sustin politic cat pot schema asta eu tu el platim din banii nostri cotizati romania plateste noi pierdem mafia sta la nonte carlo…ce e asa greu de inteles?

    Reply
  4. Vasile says:
    January 17, 2023 at 10:09 pm

    Bine ca nu mi-am luat bilet.

    Reply
  5. コスプレ セックス says:
    May 30, 2025 at 7:39 am

    If it were otherwise,コスプレ えろand that absolute sovereignty and power of life and death naturallybelonged to the husband,

    Reply
  6. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    10 greșeli frecvente pe care șoferii le fac iarna și cum să le eviți  
    3
    SRI: Operațiune de sabotaj instrumentată de Rusia - dejucată. Viza incendierea unei companii din București
    4
    VIDEO. Mașină lovită de tramvai, în zona UTA
    5
    Ce înseamnă datoria CFR Călători pentru Compania Națională de Căi Ferate
    6
    Florentina Ioniță-Radu, trecută în rezervă. Nicușor Dan: O armată puternică înseamnă și integritate
    7
    Beat, fără permis și cu mașina neînmatriculată, pe drumurile județului
    8
    CCR: Legea privind pensiile magistraților - neconstituțională
    9
    Premierul Bolojan: Reforma pensiilor magistraților rămâne un obiectiv ferm pentru Guvern
    10
    Cine arbitrează meciul UTA - Dinamo?

    UT Arad

    Cine arbitrează meciul UTA - Dinamo?
    Comisia Centrală de Arbitri a afișat, de câteva minute, brigada care va conduce partida de mâine seară, de la Arad, dintre UTA și Dinamo.

    Local

    GALERIE FOTO
    130 de pachete au ajuns... acolo unde este nevoie
    ARAD. Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Timotei, prin lucrarea Sectorului Social–Filantropic al Arhiepiscopiei Aradului, 130 de pachete cu produse neperisabile au ajuns la persoane și familii aflate în dificultate.

    Advertorial

    Stilul care te însoțește: cum alegi geanta perfectă pentru orice ocazie
    O geantă nu este doar un accesoriu, ci un element care definește stilul și personalitatea. Într-o lume în care mobilitatea și confortul contează, geanta crossbody a devenit un must-have pentru femeile active. Practică, versatilă și ușor de purtat, această geantă se potrivește atât ținutelor casual, cât și celor elegante.

    UT Arad

    "Câinii roșii" anunță că invadează Aradul
    Suporterii peluzei "Cătălin Hâldan" îndeamnă fanii lui Dinamo să cumpere bilete lângă sectorul galeriei oaspete.

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 7

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.