Consiliul Local Municipal a aprobat, în şedinţa ordinară din 29 octombrie, Actul Adițional Nr.26 la Contractul de Concesiune încheiat între UAT Municipiul Arad și SC FCC Environment România SRL. Potrivit documentului, „pentru deșeurile aduse din afara municipiului Arad din cadrul județului Arad, redevența este de 4% + TVA din suma netă încasată. Pentru deșeurile municipale aduse din afara județului Arad, redevența este de 4% + TVA din suma netă încasată. Pentru deșeurile industriale și deșeurile din construcții și demolări aduse din afara județului Arad și până la cantitatea de 37.000 tone, redevența este de 4% + TVA din suma netă încasată. Pentru deșeurile industriale și deșeurile din construcții și demolări care provin din afara județului Arad și care depășesc cantitatea de 37.000 tone, redevența este de 16% + TVA din suma netă încasată. Redevența astfel stabilită nu se cumulează cu redevența prevăzută anterior.”
Justificare
Potrivit municipalităţii, „SC FCC Environment România SRL, în calitate de Concesionar/Operator al Depozitului ecologic conform de deșeuri nepericuloase Arad, solicită stabilirea unui procent de 16% pentru nivelul redevenței aferente serviciului de depozitare a deşeurilor industriale și a deșeurilor din construcții și demolări provenite din afara județului Arad la Depozitul ecologic conform de deșeuri nepericuloase Arad. Astfel, SC FCC Environment România SRL propune o redevență de 16% pentru deșeurile industriale și deșeurile din construcții și demolări aduse din exteriorul județului Arad, respectiv din alte județe. (…) Redevența reprezintă o formă de venit al bugetului local, derivată din exploatarea unei infrastructuri publice concesionate, respectiv Depozitul, având un caracter compensatoriu și fiind menită: să asigure recuperarea unei părți din valoarea investiției publice, să reflecte uzura generată asupra infrastructurii și să mențină un echilibru între interesul economic al Operatorului și interesul public al UAT Municipiul Arad. Această redevență este justificată prin efortul suplimentar de administrare generat de fluxurile de deșeuri industriale și deșeuri din construcții și demolări din exteriorul județului Arad și necesitatea protejării capacității celulelor de depozitare, proiectate inițial pentru deșeurile din municipiul Arad și, ulterior, județul Arad. În orice caz, creșterea cu 16% a nivelului redevenței pentru deșeurile industriale și deșeurile din construcții și demolări din alte județe aduce venituri suplimentare pentru bugetul local, proporțional cu cantitățile de deșeuri provenite din exteriorul județului. Dacă aceste volume sunt semnificative, majorarea poate genera un plus real la redevența anuală datorată Primăriei Municipiului Arad”.
Deşeuri din Timiş
De asemenea, prin noul actul adiţional, „se aprobă depozitarea deșeurilor municipale provenite din județul Timiș conform prevederilor din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Arad nr. 349 din 27 iunie 2025 privind aprobarea solicitării Consiliului Județean Timiș de acceptare pentru depozitare, în Depozitul ecologic de deșeuri nepericuloase Arad, a unor cantități de deșeuri municipale provenite din județul Timiș.” Cu menţiunea că, până acum, în ciuda HCLM antemenţionate, nu au fost depozitate deșeuri municipale din județul Timiș.
Citiți principiile noastre de moderare aici!