aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
S-a stabilit traseul drumului expres Arad-Oradea

S-a stabilit traseul drumului expres Arad-Oradea

De Alin Gherasim
la 17 September 2021 07:54
46 Comentarii

S-a stabilit traseul drumului expres Arad-Oradea

Se ştie traseul viitorului drum în regim de autostradă/Foto: A.G.
17 September 2021 07:54
Se ştie pe unde va trece drumul expres Arad-Oradea, deja fiind semnat şi certificatul de urbanism în acest sens.
Scris de Alin Gherasim - Se ştie pe unde va trece drumul expres Arad-Oradea, deja fiind semnat şi certificatul de urbanism în acest sens.

Trimite articolul

X

ARAD. Încep să apară tot mai multe detalii despre drumul expres Arad-Oradea, o investiţie de un miliard de euro pe care statul român vrea să o finanţeze cu fonduri europene. Consiliul Judeţean Arad a anunţat traseul pe care îl va urma această şosea, traseu stabilit în urma consultărilor care au avut loc cu toate părţile implicate. Pe teritoriul judeţului Arad, viitoarea şosea va trece pe lângă localităţile Zerind, Chișineu-Criș, Socodor, Șimand, Zimandu Nou, Șofronea, Arad. Explică detaliat Iustin Cionca, preşedintele CJA:

„Pe teritoriul județului Arad, drumul expres începe în partea de vest a localităților Zerind și Iermata Neagră și se desfășoară spre sud printre localitățile Chișineu-Criș și Socodor. Traseul continuă în lungul DN79, pe partea de vest a localităților Nădab, Șimand și Zimandu Nou. În continuare, drumul expres ocolește municipiul Arad pe partea de nord-vest și face joncțiunea cu varianta de ocolire Arad la nivel de autostradă în nodul rutier proiectat la intersecția variantei de ocolire cu DN 7”.

Până la urmă, a fost aleasă o variantă care va ocoli localităţile, fiind preferată o şosea aflată cât mai mult în linie dreaptă. Tot Iustin Cionca a anunţat că a fost semnat deja şi certificatul de urbanism pentru viitoarea investiţie.

În ceea ce priveşte judeţul Bihor, expresul Arad-Oradea, care va avea regim de autostradă, va trece pe lângă localităţile Oradea, Sântandrei, Nojorid, Sânnicolau Român, Gepiu, Cefa, Mădaras, Salonta, Ciumeghiu, Avram Iancu. Detaliind, şoseaua va începe din sud-estul localității Oradea, din drumul de legătură Centura Oradea-A3, aflat în faza de execuție, și se desfășoară spre sud, ocolind localitatea Livada de Bihor pe partea de est. Traseul drumului expres continuă în lungul căii ferate Oradea-Arad, pe partea de vest a localităților Nojorid, Gepiu și pe partea de est a localității Inand. În continuare, drumul expres ocolește localitatea Salonta pe partea de est și revine pe partea de vest a căii ferate Oradea-Arad și DN 79, la vest de localitățile Ciumeghiu și Avram Iancu. Drumul va avea o lungime totală de aproximativ 119 kilometri.

Şi nodurile rutiere

Consiliul Judeţean Arad a găzduit o nouă şedinţă care a avut drept subiect drumul expres Arad-Oradea. De această dată, s-a discutat despre nodurile rutiere care vor fi realizate odată cu acest drum, despre urcările şi coborârile de pe şoseaua de mare viteză, care va avea regim de autostradă.

“Căutăm cele mai bune locuri pentru realizarea urcărilor pe drumul expres, astfel încât să punem în valoare și potențialul zonelor industriale din municipiu și pe al celor din județ. Drumul expres Arad-Oradea trebuie, în viziunea mea, să crească mobilitatea către locurile de muncă și spre punctele de trecere a frontierei și să asigure o legătură mai rapidă între municipiile Arad și Oradea”, a declarat Iustin Cionca, președintele Consiliului Județean Arad.

La întâlnire au mai participat şi Ilie Bolojan, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Călin Bibarţ, primarul municipiului Arad, vicepreședinții CJA şi viceprimarul municipiului, dar şi primarii localităţilor prin care va trece viitorul drum expres. În plus, au mai fost prezenţi reprezentanţii societăţii care întocmeşte studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru această investiţie, estimată la un miliard de euro.

Trimite articolul

X
Taguri:
cja ,
CJB ,
drum expres ,
drum expres Arad-Oradea ,
intalnire ,
s-a stabilit ,
traseu ,
traseu drum
46 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Tamerlan says:
    September 17, 2021 at 8:08 am

    acum sa vedem tunuri cu terenuri ce se revand la a7a mana

    Reply
    • Teretean says:
      September 17, 2021 at 8:28 am

      Și la Fintinele aceasi combinație pnl,după ce au acaparat teren la bani marunti😜hai cu podul peste Mures sa nu se deștepte prostu.

      Reply
      • Global says:
        September 17, 2021 at 8:41 am

        Terebentină ,eu aștept acest drum, precum și pasajul Micalaca de ani buni.
        Ce te mănâncă?

        Reply
        • jack says:
          September 17, 2021 at 10:04 pm

          asteapta daca esti prost fugi si voteaza lichele prostule

          Reply
    • MIHAI says:
      September 17, 2021 at 8:37 am

      Așa de-ar fi, măcar sunt de-ai locului! Sau sunteți “de la Centru”?

      Reply
  2. MIHAI says:
    September 17, 2021 at 8:33 am

    Felicitări! Poate-i interesează și pe Primarii celorlalte reședințe de județ! Dacă se poate aci, celelalte ce au?

    Reply
  3. Scarbit says:
    September 17, 2021 at 8:48 am

    Cum au reusit talharii sa intinda un drum de 100 km la 135 km ! Natie de hoti !

    Reply
    • Am gasit masina de tiparit bani la peneleu says:
      September 17, 2021 at 11:34 am

      Pai, boss, cum crezi tu ca se vand terenurile?! Pe 5000 euro ca teren agricol? Sau pe 1.000.000 euro, ca zona industriala?

      Reply
    • Scarbitdeprostie says:
      September 17, 2021 at 2:22 pm

      @scarbit. E vorba de 119 km, si daca ai fi avut acea intenția sa te uiți pe harta, fără să comentezi doar de dragul de a nu tăcea, ai fi văzut că autostrada aceasta leagă A1 de A3 la Biharia, dincolo de Oradea, ca doar nu va fi pana la intrarea în Oradea… dar repede sa facem gălăgie la orice, si daca esti paralel cu subiectul!

      Reply
      • alex says:
        September 17, 2021 at 4:54 pm

        Eronat! De la autostrada A3 din Biharia se face o legatura cu centura Oradei, sa nu calculezi acele kilometrii la proiectul asta. Dar cum ai scris tu mai bine faci galagie aici decat sa stii exact ce si cum si tu. De 2 ori a fost declarat pentru legatura aceea Strabag.

        Reply
    • Piciu says:
      September 18, 2021 at 4:04 am

      Sunt 125 km oradea arad, no offence…

      Reply
  4. Cornel says:
    September 17, 2021 at 9:38 am

    Sunt convins ca va fi gata inainte de centura de sud-est. Pentru ca pe Arad-Oradea e sef Bolojan, si ai nostri sunt pe centura…

    Reply
  5. mig29 says:
    September 17, 2021 at 9:46 am

    Daca nu era Bolojan si de acuma in 10 ani (si nu exagerez cu nimic) ne povesteau adormitii din Arad (indiferent de culoarea politica) cum stam cu autostrada A11 Arad-Oradea! De fapt d-nul Bolojan a parasit fotoliul de primar al Oradei pentru fotoliul CJ Bihor tocmai pentru a realiza drumul de legatura-cere este deja in executie- intre A3 si centura Oradei (centura pentru care tot el s-a luptat cu miticii si a realizat-o cu 2 benzi pe sens si “nspe’ viaducte) si autostrada A11 Arad-Oradea! Practic Bolojan i-a luat de gat la propriu pe proiectanti, pe primarii UAT-urilor de pe traseul autostrazii (din ambele judete) inclusiv pe Cionca seful CJA si le-a dat termene tuturora foarte clare adica: primarii sa emita cu celeritate certificatele de urbanism iar proiectantii sa intocmeasca cu viteza maxima analizele multicriteriale, studiile geo, sf-ul, pt-ul pentru ca mai apoi tot Bolojan sa puna cu viteza maxima in licitatie de executie documentatia elaborata! Deci se poate si la noi in Romanica tovarasi nostalgici cand ai un om-bihorean gen Bolojan!!!!

    Reply
    • Boby solo says:
      September 17, 2021 at 9:50 pm

      Mai usor cu bihorenii,tu esti doar pi jumatate….!

      Reply
      • Maks says:
        September 17, 2021 at 9:58 pm

        Poate si Bolo e vinitura din Brad!?!?

        Reply
    • Unu'de departe says:
      September 18, 2021 at 8:02 am

      Bolojan nu are nimic de-aface cu proiectul, nicio influenta!
      Este vorba despre Autostrada Trei Mari, care pleaca din Lituania si sfarseste in Grecia. Intrarea in Romania, pe la Oradea, asa cum se spune si in articol.
      Pt acest proiect important intr UE in ecuatie si nu oameni precum Bolojan, ori “buzatul” de la Bruxelles, care se lauda cu proiecte care nu i se cuvin.

      Reply
      • Florin Spreizer says:
        September 19, 2021 at 2:56 am

        PRETENE DELIREZI BOLOJAN A SPUS DIN 2016 CA VREA NEAPARAT ACEST DRM AIA CU 3 MARI SUNT BASME.

        Reply
  6. Wtf says:
    September 17, 2021 at 9:57 am

    Lasa ca noi nu avem Bolojan noi avem Falca si uite unde suntem de la stadiu de oras municipiu de judet la comuna municiupiu de judet un salt foarte important.
    Cine dracu a mai realizat asa ceva numa uni pricopsiti pe acilea, ajunsi un fel de politicieni.
    Bine da omu in evolutia lui a investit ca, acum vrea vicepresedinte de partid de doi bani si mare europarlamentar da nu stie de ce e acolo.

    Reply
    • Norul negru says:
      September 17, 2021 at 11:09 am

      Comuna e mult spus ! Catun a ajuns Aradul. Peste tot numai covrigarii, second hand , schimb valutar si spatii de inchiriat. Asa arata Bulevardul Revolutiei !

      Reply
      • andrei says:
        September 17, 2021 at 1:54 pm

        GAZ ,adica grup agro zootehnic ,acel loc intr-o unitate militara in care se cresc sute de porci si care pute a kkt de la 1 km ,cam asa e aradul ,aproape ca nu exista un cartier care sa nu puta orobil ,iar autoritatile au fel de fel de scuze

        Reply
      • Gheo says:
        September 18, 2021 at 6:30 am

        S-au mutat punctele de interes la malluri.Când vor fi iarăși pe bulevard …Va fi iar treaba ok.

        Reply
      • Aspirina says:
        September 18, 2021 at 9:41 pm

        Ai uitat de farmacii

        Reply
  7. Barabule says:
    September 17, 2021 at 10:14 am

    Ai nostrii edili nu sunt in stare sa ucida niste tantari, cum naiba sa construiasca ceva?

    Reply
    • Observator says:
      September 17, 2021 at 7:20 pm

      Noștri*

      Reply
      • ike says:
        September 17, 2021 at 10:06 pm

        sa mori tu ca nostri..

        Reply
    • Vrancioaia says:
      September 17, 2021 at 9:53 pm

      De ce sa ,ucida, tzantzari?!?mai bine sa te extermine pi tini!

      Reply
  8. claxon says:
    September 17, 2021 at 10:42 am

    noroc cu Bolojan…

    Reply
  9. Ivona Ivona says:
    September 17, 2021 at 10:42 am

    Noroc cu Bolojan, ca daca ne bazam noi pe pnl arad era vai de noi.

    Reply
  10. Coleg de birou Bibart says:
    September 17, 2021 at 1:31 pm

    Deci unul dintre com cei care comentează aici sau a depus-o să zicem o descrierea problemei și a rezolvării eu vin cu ideea într-o discuție să fie abordată problema utilității acestui drum pentru dezvoltarea să-ți spun așa terenurilor care sunt în zonă mă refer să aibă viaducte pentru râuri să aibă o aducțiune legat de un drum de țară care ar putea să facă conexiunea acestui drumul național deci toate lucrurile astea nu nu prin faptul că ocolesc anumite localități ci prin faptul că aduc un aport substanțial al Al terenurilor și al infrastructurii care ar trebui să ajute toți agricultorii din această zonă deci prefer să se pună problema în felul în care se poate ajuta tot ce înseamnă agricultură și infractor infrastructura deci pe lângă aceste benzi care sunt asfaltate trebuie să aducă și aportul terenurilor în sensul să se facă viaducte să fie drumuri adiacente chiar de pământ chiar de pietruite să spunem așa în care să fie sădiți pomi în care se poate să aibă ce-i cu tractorul acces și nu în ultimul rând pentru cei care se ocupă cu parcările da deci să nu fie pe drumul național să fie undeva adiacent într-un loc localitate în care să aducă și un aport financiarAici trebuie bifat toate această construcție pentru că un drum foarte mult nu ajută în România dacă nu te poți folosi de infrastructură extraordinar de abilă care să îți scoată și ție ca om simplu un câștig în sensul că din banii tăi să investiți acolo și tu mor de foame de pe zi pe alta că rânduri cu Traktor aș -ul eu știu o remorcă de porumb pentru animalele tale deci trebuie gândit în acest fel să se dezvolte infrastructură aceasta care ajută și pe omul simplu sau care vrea într-adevăr să aibă un loc de muncă asigurat

    Reply
    • Stefan51 says:
      September 17, 2021 at 4:43 pm

      colegule,esti “demn”de biroul lui bibart

      Reply
    • Guvidul says:
      September 17, 2021 at 9:56 pm

      Ai fumat ceva?sau ce e cu tine!?!?Poate ai luat covid,varianta mu,…mu!

      Reply
  11. Bolojan jr says:
    September 17, 2021 at 5:32 pm

    Sper că acest proiect să fie într-adevăr un proiect prin definiție și care aduce un avantaj, un aport infrastructurii celor care au nevoie nu nu mai să ocolească aceste localități din contră să aducă un aport de infrastructură și de condiții încât să fie de folos așa cum scria colegului by Barts de folos infrastructurii de cinci foarte mult și apreciez acest lucru de proiect deci Oradea are anumite facilități anumite calități în ceea ce presupune infrastructura și vorbești de domenii de activitate Și localitățile prin care trec au și ele un domeniu de activitate multe dintre aceste localități s-au dezvoltat tocmai și nu apreciez foarte mult dar nu reușesc să înțeleg prin aceste locuri industriale venim spre oraș spre Arad vedem că oamenii au depășit acel prag psihic în care să își dea seama că de multe ori sunt sclavi acestor fabrici din dovadă de o prostie imensă de Inna da stabilitate a mediului în care lucrează și totul se răsfrânge asupra un salar de căcat în care mulți subzistenta trei sub o subzistenta dacă nu era drumul acesta în care să se arate aceste localități în care se trăiește de pe azi pe mâine cu ce dă douăCu ce mai vin nemții cu ce mai vin căpșunarii cu ce mai vin ăia din Anglia ar fi fost aceste localități șters să-i ras de pe fața pământului și plin de iobagi și de sclavi ai oamenilor în care în ziua de azi se zice că nu mai este clasa de mijloc aici este problema clasa de mijloc există dar nu pot să faci o clasă de mijloc cu săraci care trăiesc numai dintr-un serviciu de 1300 RON și restul sunt hoți că dacă stai cu ei de vorbă nu pot să dai nu pot să spui altceva despre că nu ai cum să se

    Reply
  12. kuby says:
    September 17, 2021 at 5:38 pm

    În ce țară din lume se mai construiește o autostradă la câteva mile de frontieră și paralelă cu acesta pe o distanță de sute le mile?
    Acest drum auto trebuia să treacă la minim 40- 50 mile de frontieră.El trebuia să pornească de la Tudor Vladimirescu -Șiria-Pâncota-Ineu-Vasile Goldiș-Craiva- Ucuriș-Olcea-Cărăsău-mai departe printre Dumbrava și Holod- Valea Mare de Codru- Bicăcel- Lăzăreni- Calea Mare -Hidișel- Băile Felix- Băile 1Mai- Centura Oradea, în zona CET 2 Oradea.

    Reply
    • LUCA says:
      September 18, 2021 at 10:49 am

      Nu mai vorbi prostii,vezi circulatia dintre Arad si Oradea.Poate ai fost in Franta sa vezi cate bis-uri sunt la autostrazi.

      Reply
      • Kuby says:
        September 19, 2021 at 2:16 pm

        Și care e prostia, sau prostiile cum zici tu?

        Reply
    • Local says:
      September 18, 2021 at 9:45 pm

      Kuby, nu crezi ca trebuia prin Oltenia ca să ajungi și tu pe acasă?

      Reply
      • Kuby says:
        September 19, 2021 at 2:13 pm

        Vino cu argumente, dacă ai ceva de spus, nu cu povești.

        Reply
        • Kuby says:
          September 19, 2021 at 2:32 pm

          @Local,
          cred că sunt mai local decât tine, eu fiind de lângă Oradea din moși strămoși, dar nu ai ratat ocazia să-ți verși ura condamnabilă, pe forum.

          Reply
  13. anonim says:
    September 17, 2021 at 5:42 pm

    Atata va scremeti sa profite cine trebuie pana pierdeti finantarea . Nimic nu faceti pentru Aradul ăsta ! Daca-l votam pe vreun imparat roman, chiar si mort de 2000 de ani, ala deja facea mai mult ca voi, aveam drumuri circulabile in judet

    Reply
  14. andrei says:
    September 17, 2021 at 6:06 pm

    nici copiii copiilor mei nu or sa circule pe drumul asta “expres”.. astia nu sunt in stare in doi ani sa asfalteze 30 de km si promit minuni..

    Reply
  15. Optimist says:
    September 17, 2021 at 6:53 pm

    Doar să nu prindă ritmul drumului Arad-Șiria, că în acel caz, nici peste 15 ani nu vom circula pe el.

    Reply
  16. Pitagora de la Intim says:
    September 17, 2021 at 7:36 pm

    In urma cu 5-6luni circula în văzduhul Goagalului un PDF cu harta viitorului tun Expres. Ce bine cind știm unde și cind sa cumpărăm reren😜…. Mama ei de tara🤮

    Reply
  17. Suciu says:
    September 18, 2021 at 1:00 am

    Daca are 200 km că să treacă pe la fiecare boss proprietar de teren mersi !!!

    Reply
  18. Suciu says:
    September 18, 2021 at 1:06 am

    Cine poate sa mi găsească , in România , 5 km de drum drept ?????? Să vedeți ce șerpuiește Arad Oradea !!!

    Reply
  19. Anis says:
    September 18, 2021 at 6:48 am

    Era utila o harta.

    Reply
  20. Highway to hell says:
    September 18, 2021 at 9:54 pm

    Durează vreo 15 ani studiul apoi lucrarea efectiv gata încă vreo 10 ani deci prin anul 2046 ar fi gata,calculat după ritmul de lucru în România.

    Reply
  21. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    POLITIC. Cadar cere moralitate în guvernare, nu ipocrizie
    3
    Tehnică nouă de anestezie, utilizată cu succes la Județean
    4
    Fico: Conflictul din Ucraina „nu este războiul nostru”. Victoria lui Babis ar putea întări Grupul de la Visegrad
    5
    Trei cenacluri literare reunite la Arad!
    6
    Serratia marcescens, bacteria letală de la Iași, identificată și la Arad
    7
    Banca Mondială și-a revizuit în scădere previziunile privind evoluția economiei României până în 2027
    8
    Cifre interesante înainte de FC Botoșani – UTA
    9
    După două goluri anulate, UTA a pierdut la Botoșani
    10
    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.