„Aceasta este prima cale ferată montană din România, datând din 1863, are o lungime de 33,80 de kilometri, 14 tunele şi 10 viaducte, fiind un drum îngust, săpat în stâncă, cu multă măiestrie. Paleta de culori a toamnei, frumuseţea şi măreţia peisajului ne-au încântat, deşi ploua mărunt şi cerul era uşor plumburiu. Totuşi, aproape de Anina, soarele şi-a arătat faţa şi a poleit frunzele galben-arămii ale toamnei. La Anina, am vizitat Centrul Cultural Muzeistic, ande am revăzut obiecte familiare, care ne-au amintit de copilărie şi de bunicii noştri. Există acolo instrumente muzicale, obiecte folosite în gospodăriile ţărăneşti, obiecte din domeniul minier, istoria locului fiind legată de extracţia cărbunelui, câteva obiecte care ne amintesc de pompierii şi de vremurile de altădată. La «Casa Clim» am savurat un prânz delicios, într-o atmosferă plăcută şi familiară. Apoi ne-am continuat drumul spre Cascada Bigăr, pe care am regăsit-o uşor schimbată, cu debit redus, dar susurul apei, peisajul încântător şi aerul ozonat ne-au fascinat. Cu aceste noi achiziţii sufleteşti am pornit pe drumul de întoarcere spre casă, cu voioşie şi cu multă satisfacţie deoarece am revăzut o zonă minunată a ţării noastre, cu un peisaj ameţitor şi impresionant” – relatează Gabii Hlistei, principal organizator al excursiei. Ea ţine să le mulţumească colegilor Andrei şi Stela, care au ajutat-o la organizare.
Trimite articolul
XDaca a fost un „peisaj ameţitor”, inseamna ca tras ca lumea “la masea”, din “sarja” noua de tuica de Nadlac..!😁