aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
  • Aplicatii mobile
Select Page

ARADON
Local
Şoferul „sinucigaş”, iertat de Poliţia Rutieră Arad

Şoferul „sinucigaş”, iertat de Poliţia Rutieră Arad

De Alin Gherasim
la 11 November 2020 08:06
83 Comentarii

Şoferul „sinucigaş”, iertat de Poliţia Rutieră Arad

Depăşirea periculoasă şi răspunsul semnat de şeful Poliţiei Rutiere Arad/Foto: FAN
11 November 2020 08:06
Strigător la cer: Poliţia nu ia măsuri dacă infracţiunile nu sunt constatate de camere omologate.
Scris de Alin Gherasim - Strigător la cer: Poliţia nu ia măsuri dacă infracţiunile nu sunt constatate de camere omologate.

Trimite articolul

X

ARAD. Logica după care lucrează Poliţia Rutieră Arad pare a fi cam aşa: poţi că omori un om, cu o singură condiţie – să nu te vadă un poliţist când o faci sau să nu fii filmat cu o cameră omologată. De ce facem o asemenea comparaţie? Din cauza faptului că un şofer inconştient a fost „mângâiat” pe cap de poliţiştii rutieri din Arad, chiar dacă era să provoace o tragedie. În urmă cu o săptămână vă prezentam articolul „Arădeanul <sinucigaş> de pe DN 69”, în care arătam faptul că doi şoferi au fost la un pas de tragedie din cauza unui al treilea, care a intrat în depăşire pe dublă linie continuă. Noroc cu prezenţa de spirit a celor doi şoferi care au ieşit de pe partea carosabilă pentru a evita un impact ce putea fi fatal. O filmare a circulat pe internet, pe pagini de socializare, şi sute de arădeni s-au arătat revoltaţi de atitudinea şoferului. Totodată, aceşti arădeni aşteptau ca Poliţia să ia măsuri pentru a-l „calma” pe şoferul inconştient. Mai mult decât atât, unii oameni ai legii, prezenţi pe reţelele sociale, l-au rugat pe şoferul care a filmat întregul eveniment să depună o sesizare la Poliţie pentru a fi luate măsuri împotriva celui care a ignorat totate regulile de circulaţie. Dând dovadă de spirit civic, arădeanul care a filmat depăşirea periculoasă a sesizat organele legii şi a aşteptat ca acestea să îşi facă datoria. Din păcate, la o săptămână distanţă, a primit un răspuns care l-a dezamăgit crunt. Sub semnătura lui Daniel Borta, şeful Serviciului Rutier, lui Gabriel Pleşa, cel care a surprins imaginile, i s-a transmis că şoferul care a provocat atâtea discuţii aprinse şi care era să provoace o tragedie nu va fi tras la răspundere. Deloc. Aceşti poliţişti care ar trebui să ne apere şi să ne protejeze „se ascund” în spatele unor articole de lege şi, drept urmare, fiecare face ce vrea. Din păcate, aceasta este realitatea: fiecare face ce vrea în judeţul nostru. Fără nicio frică de Poliţie, fără nicio reţinere. Pentru că Poliţia din Arad preferă să nu facă nimic decât să îşi asume aplicarea legii.

Cameră neomologată

Ce îi transmite şeful Poliţiei Rutiere Arad celui care a filmat incidentul rutier? Faptul că nu are o cameră de luat vederi omologată. Şi că nici nu a fost vreun poliţist în zonă, care să constate încălcarea legii. Şi acum ne întoarcem la începutul articolului: dacă nu este vreun poliţist să te vadă, poţi să omori un om. Chiar dacă eşti filmat în timp ce o faci, camera care te surprinde nu este omologată. Dar să vedem exact răspunsul trimis de comisarul Daniel Borta arădeanului care a depus o sesizare: „Îndrumarea, supravegherea, controlul respectării normelor privind circulaţia pe drumurile publice şi luarea măsurilor legale în cazul în care se constată încălcări ale acestora se realizează de către poliţiştii rutieri din cadrul Poliţiei Române. (…) Constatarea contravenţiilor la regimul circulaţiei pe drumurile publice se face direct de către poliţistul rutier sau cu ajutorul mijloacelor tehnice certificate sau omologate şi verificate metrologic, consemnându-se despre aceasta în procesul verbal. Drept urmare, nefiind reglementată constatarea unor contravenţii la regimul circulaţiei pe drumurile publice în urma sesizării făcute de către o persoană, care nu are calitatea de agent constatator, nu putem aplica sanţiuni contravenţionale în urma unor astfel de semnalări”. Aşadar, putem să lăsăm spiritul civic deoparte. Chiar dacă ne dăm interesul şi încercăm să semnalăm nereguli Poliţiei, o vom face degeaba: nu suntem poliţişti şi, drept urmare, nu pot fi luate măsuri împotriva celor care încalcă legea. Totuşi, sub propria semnătură, şeful Poliţiei Rutiere Arad anunţă că şoferul prins pe cameră a fost chemat la Poliţie şi a fost înştiinţat că trebuie să respecte legea, de acum înainte.

https://www.aradon.ro/wp-content/uploads/2020/11/5024750video1604491565.mp4

 

Nu se lasă

Rămas perplex după ce a văzut răspunsul primit de la Poliţia Arad, Gabriel Pleşa a anunţat că nu se lasă atât de uşor şi va sesiza superiorii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Arad. „Voi trimite o sesizare atât la Ministerul Afacerilor Interne, cât şi la Inspectoratul General al Poliţiei Române. Nu se poate aşa ceva. Şoferul respectiv ne-a pus viaţa în pericol, a fost şi filmat făcând asta, iar Poliţia din Arad nu face nimic”, ne-a spus arădeanul. Aşteptăm şi noi, nerăbdători, răspunsurile pe care Gabriel Pleşa le va primi de la Bucureşti.

Există precedente

Este total de neînţeles atitudinea celor de la Poliţia Rutieră Arad, în condiţiile în care oamenii legii au luat, de nenumărate ori, măsuri împotriva unor şoferi surprinşi comiţând ilegalităţi cu diferite camere video montate pe maşini, toate fiind camere neomologate. Este ciudat că, în unele cazuri, acest aspect a fost ignorat de poliţişti, iar în alte cazuri s-a decis amendarea unor şoferi şi suspendarea permiselor de conducere.

Trimite articolul

X
Taguri:
camere omologate ,
iertat ,
infractiuni ,
Poliţia Rutieră Arad ,
rutiere ,
sinucigas ,
sofer
83 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. ciombe says:
    November 11, 2020 at 8:25 am

    te caci pe ea de Lege, marca Cirdache si Tudorel Toader.. Si-or batut joc batracienii infecti care nu mai incap in scaunele de parlamentar – de toate legile. Iar noi suportam consecintele.
    Stati acasa, nu iesiti la vor, ca merge si asa..

    Reply
    • jack says:
      November 11, 2020 at 9:32 am

      stai lin nu exista in arad infractor mai mare ca falca de la pnl….si e liber!

      Reply
      • Cornel says:
        November 11, 2020 at 2:49 pm

        Du-te cu dovezi la Procuratura si pe urma fa scandal !

        Reply
  2. anonim says:
    November 11, 2020 at 8:30 am

    Logica lui mata de ziarist idiot … ok a incalcat regulile anunta politia , tu nu ai incalcat legea niciodata ??? iar idiotului aluilalt atat ii doresc sa steie politia cu camera numa pe el asa zisii corectii lui peshte , daca ai simt civic suna lla politie atata timp cat nu s-a produs o infractiune ci doar o contraventie , si vezi-ti de treaba ta , eu in locul aluia l-as da in judecata pe asta cu petitia , iar amandoi luati Legea si cititi-o , va dati voi cu parerea cum va doare , ziarist de rahat

    Reply
    • Nume says:
      November 11, 2020 at 9:52 am

      Tu probabil ești prostul ăla din filmare

      Reply
    • Vanea says:
      November 11, 2020 at 10:10 am

      Idiot esti tu. Cretinule. Dacă se face plângere se pot aplica sancțiuni. Și nu mai jigni tuti gura ta de prost.

      Reply
      • anonim says:
        November 11, 2020 at 4:02 pm

        cretin esti tu cu injuraturile tale , iar faptul ca l-am facut idiot este din cauza faptului ca nici macar nu a citit legea si este tedentios – creeaza curente de opinie din care faci si tu parte – eu nu i-am tinut partea aceluia ce a savarsit contraventia , iar tie acelasi sfat cretinul naibii ia legea si citeste

        Reply
        • Vanea says:
          November 11, 2020 at 5:41 pm

          Esti foarte prost. Si needucat. Adica un jegos in toata splendoarea. Citeste tu legea si intelege-o.

          Reply
    • Ion de Atom says:
      November 11, 2020 at 10:15 am

      De dat in judecata ar putea eventual sa il dea pe cel vinovat soferul caruia i-a fost pusa in pericol viata, trebuid sa paraseasca pe jumatate carosabilul pt a evita o catastrofa. O fi fost doar contraventie, dar legea zice ca pt depasire peste linie dubla continua cam nu prea ai voie sa mai conduci 30 zile
      Conform art.100 din OUG nr. 195.2002:
      al.3 Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a II-a de sancţiuni (adica intre 4-5 puncte d epenalizare) şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 30 de zile săvârşirea de către conducătorul de autovehicul sau tramvai a următoarelor fapte:
      …

      e) nerespectarea regulilor privind depăşirea;

      Reply
    • Memoriu says:
      November 11, 2020 at 10:21 am

      Stimate domn ziarist ,Alin Gherasim! Inteleg revolta matale si a d-lui Gabriel Plesa, precum si a multor cetatemi printre care ma aflu si eu: Nu sunt de acord cu astfel de bizoni care incalca legea !…DAR, sa nu uitam ca politistul este si trebuie sa ramana un OM AL LEGII !!! Adica ,unde-i lege .nu-i tocmeala ! Deci ,daca legea reglementeaza intr-un mod revoltator, trebuie schimbata legea, nicidecum sa acuzi Politia Romana care in acest caz a procedat cat se poate de legal, deci si-au facut datoria fata de lege !

      E bine de stiut ca legea speciala nu reglementeaza ca mijloc de proba, camerele neomologate, deci ,in activitatea de aplicare a legii aceste camere de inregistrare,de pe unele masini , nu pot fi luate in considerare ,in stabilirea unei sanctiuni , cu atat mai mult ca fapta savarsita de acel bizon constituuie CONTRAVENTIE, nu infractiune, astfel incat sa aiba alt status probator ! E bine asadar,d-le jurnalist ca sa cunoastem minim-minimorum legea, inainte de a instiga cetatenii impotriva Politiei sau a unor politisti care AU RESPECTAT LEGEA !

      Faptul ca in alte cazuri similare s-a procedat diferit,cu aplicare de sanctiuni, ei bine, sa stiti ca tocmai in acele cazuri s-a incalcat legea,cand s-au stabilit sanctiuni cu incalcarea legii..asta inseamnand ca acele organe au luat mai degraba in considerare revolta cetatenilor decat LEGEA!! Un profesionist, insa ,nu trebuie sa-si dirijeze conduita in functie de emotiile unuia sau altuia , ci de LEGE, fiindca atunci cand a accesat functia publica s-a angajat sa respecte LEGEA, stimate domn jurnalist Alin Gherasim..Nu-l cunosc pe dl comisar Daniel Borta, dar din ceea ce vad ca a actionat, domnia sa este un PROFESIONIST ! FELICITARI !

      Reply
      • Gabriel says:
        November 11, 2020 at 12:45 pm

        Dle. Memoriu, sa nu uitam ca acest „bizon”, cum il numiti dvs. a recunoscut ce a facut fiind prins in flagrant de o camera neomologata. Este nevoie si de „omologare” la cuvantului care a recunoscut?

        Reply
      • Balena says:
        November 11, 2020 at 1:31 pm

        Atunci trebuie cautat si linsat ! De ce camerele video din intersectii sau cladiri puse de diversi sunt luate in considerare.si cand s au dat spargeri la bancomate sau statii peco sau schimb valutar au luat probe ( filmari) politia .

        Reply
        • Citeste mai cu atentie says:
          November 11, 2020 at 2:03 pm

          Tu ai citit mesajul la care ai raspuns? Anumite fapte se incadreaza diferit si au alt status probator.

          Reply
    • ghiță says:
      November 11, 2020 at 11:34 am

      Anonimule, un singur lucru te-aș întreba, dacă erai tu unul din cei care au trebuit să iasă pe acostament pentru a evita coliziunea frontală cu acel dobitoc, tot așa vehement erai în a susține cauza unui imbecil ? Răspunde la întrebare

      Reply
      • Nervi says:
        November 11, 2020 at 1:21 pm

        Nu astepta sa-ti raspunda. Si daca totusi, atunci raspunsul va fi mai mare prostie decat el . Desi , nu cred ca mai mare prostie ca el, exista.

        Reply
    • anonim says:
      November 11, 2020 at 10:29 pm

      Mai pwla verde !!! tu precis esti un ,, cap de creta ,, ca prea esti idiot !!!! ma rahat uman , ..tu ti mm de cretin , daca in locul masini care a filmat scena era nevasta ta si cu copilul iar idiotul ala facea aceiasi depasire tampita
      ( ca tine ) iar nevasta ta se speria , iesea de pe sosea si se infigea direct intr un copac crepand acolo pe loc si ea si copilul tau , tot la fel comentai ??? tu ti mm de idiot !!! tu meriti sa crapi in urma unui accident cu un idiot ca asta despre care e vorba , rasa ma ti de oligrofen !!!…. auzi la pwla creatza , nu e infractiune , nu e nici o problema ! mama mama ce retardat si alcoolista te au putut proiecta atat de prost ?

      Reply
  3. mircea says:
    November 11, 2020 at 8:32 am

    Atata timp cat legea spune ca aparatele trebuie sa fie omologate ramane la latitudinea politiei sa se lege la cap dearece impricinatul face contestatie la judecatorie .Au fost cazuri in care judecatorul a anulat si amenzi date de radar .

    Reply
    • Dan says:
      November 11, 2020 at 11:10 am

      👍

      Reply
    • mirciulica says:
      November 11, 2020 at 11:17 am

      se poate face proces verbal la politie.
      sa scrie impricinatul de ce masina lui era condusa in asa hal. de catre cine si cand s-a intamplat.
      nu se poate sa nu stie. tot il prinzi cu ceva.
      asta daca d-nul politist are chef sa se implice.

      Reply
      • Gabriel says:
        November 11, 2020 at 12:46 pm

        Omul a recunoscut; nu e nevoie de altceva.

        Reply
  4. Violeta says:
    November 11, 2020 at 8:40 am

    Vedeti!!Spaga la luarea permiselor,prosti in trafic si o Politie incompetenta.Parerea mea ca acum trebuie dat in judecata agentul contatator si implicit Politia.Fratilor.Hai sa facem un front comun si sa dam in jedecata acesti politisti.Putem face un act semnat de cit mai multi sa punem bani toti si sa actionam in instanta Politia Rutiera Arad pentru toate tolerantele lor din traficul de 2 bani din Arad,unde se conduce cel mai prost.

    Reply
    • Nicu says:
      November 11, 2020 at 12:33 pm

      Daca ai învăța să scrii…

      Reply
  5. coman sava says:
    November 11, 2020 at 8:41 am

    Poate trebuia iertat … mai știi, probabil era din pnl-ul lui Kaka !!!!

    Reply
  6. Doriangrey says:
    November 11, 2020 at 8:53 am

    Ce militieni mizerabili, pai si atunci cand se filmeaza elevi, eleve care se rup in bataie, si isi pun filmarile pe facebook de ce se pot lua masuri, si acuma nu? Cine mortii voasrte e individul de il scoateti basma curata mizarabililor

    Reply
    • Nicu says:
      November 11, 2020 at 12:37 pm

      Tu faci diferența între o faptă care este infracțiune sau una care este contravenție? Eu zic că nu. Și de aceea nu înțelegi de ce la unele fapte se sesizează din imagini de pe net și la altele nu. Nu tu ești vinovat, vinovată este știința de carte, bat-o vina!

      Reply
      • Cucuruz cu frunzan susu says:
        November 11, 2020 at 4:41 pm

        Nicu nu ai dreptate…tu ma inregistrezi cand te amenint(fapta penala de altminteri)…in instanta cel mai prost avocat va da de pamant cu dovada ta….legea bato vina…mai tre sa ai si alte probe

        Reply
  7. Bibi says:
    November 11, 2020 at 8:55 am

    Astia de la politia Arad stiu numai sa buseasca masinile noi de politie !Vai de orasul nostru. Rondasul face ronduri de noapte, politia Arad face varza autospecialele noi !Regretabil! Aradul a decazut !!

    Reply
  8. Roman says:
    November 11, 2020 at 8:57 am

    CONCLUZIE
    daca vad ca un icsulescu comite o infractiune grava spargere , sau tentativa de omor sa zicem si il filmez , nu se pune pt ca aparatul meu nu e …. ”omologat”. Bravo ! f frumos !
    Atunci pt ce sa mai dotez masina sau casa cu camere video?

    Reply
  9. justitiarul says:
    November 11, 2020 at 9:03 am

    Oare daca omora acest imbecil cateva persoane se implica politia atunci.Acest specimen trebuie lasat pe viata fara permis sa conduca doar masini de jucarie.Daca aparea o masinuta de 45 de tone inainte lui sa nu mai poata iesii in afara partii carosabile era bine

    Reply
  10. Adrian says:
    November 11, 2020 at 9:04 am

    Nici o problema nu vad aici, o camera certificata este o camera care contine niste hartii (manual) cu cateva specificatii clare: rezolutie, unghi si alti parametri … propun sa arasati acea documentatie plangerii (se accepta si un pdf online cu exact acel model de camera)

    Reply
    • Bau Bau says:
      November 11, 2020 at 7:52 pm

      „certificată” e una și „omologată” cu totul altceva. Numa zic

      Reply
  11. hshs says:
    November 11, 2020 at 9:06 am

    Bata va Dumnezeu ! Cu politia voastră cu tot..rușine mizerii dc omorau copii nevinovați…Ar trebuii sa facă pușcărie câteva luni și permis anulat pe viata …ce tara de kkt avem.

    Reply
  12. Mirel says:
    November 11, 2020 at 9:09 am

    Buna dimineata. Am citit articolul si am o mare nedumerire politistii trebuie sa respecte legea sau nu, sau sa o respecte atunci cand ne convine unora. Mi-as dori domnule Gherasim sa-mi raspundeti la aceasta intrebare daca ve-ti gasi un raspuns logic desigur. Cand repecta legea de ce o respecta, cand fac abuzuri de ce fac abuzuri? Ma asteptam la altceva de la un ziarist….Daca se pierde procesul (foarte probabil ) cine plateste cheltuielile de judecata?
    P S Nu sunt de acord cu ce a facut acel conducator auto , din punctul meu de vedere ar trebui sa ramana pieton cel putin un an de zile

    Reply
    • Ana says:
      November 11, 2020 at 10:06 am

      Mirel, sunt nenumărate situații în care polițiștii fac un abuz, dau amendă deși știu că nu este chiar pe bune după care tu ai dreptul să contestezi în instanță și chiar câștigi. Care era problema dacă ei sancționau conform legii pe acest dobitoc și nu avea dobitocul decât să meargă mai departe în instanță să invoce un abuz al poliției. Ș să ducă și imaginile de pe camera acelui om și să invoce că nu sunt omologate. Dar, ca tu, organ de poliție, din start să nu faci nimic și să dai un astfel de răspuns, mi se pare până la urmă rea-voință. Repet, sunt destule cazuri în care polițiștii aplică sancțiuni deși știu că dacă le vei contsta, vei câștiga, așadar le aplică cam la limita legii. Și totuși o fac. În acest caz însă ….

      Reply
      • Nicu says:
        November 11, 2020 at 12:41 pm

        Răspunsul este legal, orice altceva ar fi făcut era ilegal, și abuziv. Ai auzit de imagini trucate, editate sa pară ceea ce nu corespunde realității!?

        Reply
      • Mirel says:
        November 12, 2020 at 6:57 pm

        Una este la limita legii si alta fara nici o baza legala cred eu…

        Reply
  13. Doriangrey says:
    November 11, 2020 at 9:10 am

    Ar trebui ca cei doi soferi care au reusit sa faca manevrele de evitarea dezastrului, sa il dea in judecata pe kakatul asta cu depasirea si sa ia si pielea de pe el.

    Reply
  14. dsdadatona says:
    November 11, 2020 at 9:21 am

    Ba desteptilor… Daca asa e legea ce sa faca? Multumim PSD!

    Reply
    • coman sava says:
      November 11, 2020 at 9:42 am

      Măi dobitocule, pnl-pdl a dat legile idioate prin aleșii pe care gunoaie ca tine i-au votat, retardați ca ex ministrul de innterne , domnul Minus Zero Grsade- igaș claudia boschetovici și alte viețuitoare ciudate.

      Reply
  15. dan says:
    November 11, 2020 at 9:28 am

    luat permisul pe 5 ani. sa re – invete mersul pe jos.

    Reply
  16. Gabo says:
    November 11, 2020 at 9:31 am

    Asta nui sofer asta nu ai ce cauta la drum .

    Reply
  17. coman sava says:
    November 11, 2020 at 9:34 am

    O intrebare către DOBITOCUL SEF AL poliției arădene. Gunoiule, eu decă dau foc mașinii tale în parcare și mă și filmez, așa-i că nu pățesc nimic, nefiind camera omologată ??? În cel mai fericit caz mă chemați la poliție și -mi atrageți atenția că nu am făcut bine și să nu mai fac așa ceva…….

    Reply
    • Nicu says:
      November 11, 2020 at 12:44 pm

      Inteligentule, ce zici tu acolo denotă că tu nu știi sigur care este mâna ta stânga și care este dreapta. Dar ești tânăr și și timp sa înveți!

      Reply
  18. Michael says:
    November 11, 2020 at 9:42 am

    Vdeți ce de rahat este legea ? Adică, într-un astfel de caz se invocă că nu ai o cameră ”omologată”. Dar, dacă spre exemplu se întâmplă ceva, un accident cu fugă de la fața locului, o altă infracțiune gravă, etc., atunci chiar poliția face apel la cetățeni – dacă au văzut ceva, dacă cineva are imagini surprinse pe camerele de supraveghere, să le pună la dispoziția poliției. Atunci, acele imagini pot deveni probe, nu contează că nu sunt omologate. Un exemplu recent – imaginile cu acel polițist pedofil – imagini surprinse de camere de supraveghere NE-OMOLOGATE, amplasate de cetățeni în casa scării, în lift, etc. Au fost foarte bune și utile atât în anchetă cât și ca probe. Legi de căcăat. Când vezi o încălcare din asta flagrantă a legii care pune în pericol viața celor din jur și tu să te prevalezi de legea – de căcat – care spune că nu ai pe mașină cameră omologată, mi se pare o bătaie de joc. Dacă cel care a filmat invoca faptul că acel nbun circula cu 100 km/h, da, hai să zicem că acea cameră a lui din mașină nu era omologată să măsoare viteza. dar, pentru redarea fidelă a unor realități nu cred că este nevoie de camere omologate. Dragi polițiști, știu că voi acționați conform legii. Dar în situații în care veți avea nevoie de imagini care să probeze cine știe ce infracțiune și veți apela la populație și veți lua la rând casele și unitățile comerciale care au camere pentru a le cere imagini de pe camerele de supraveghere – vă rog nu o mai faceți. Sunt camere ne-omologate. Chiar dacă sunt instalate de societăți specializate, acestea nu omologhează camera în sine, doar o instalează.

    Reply
  19. Anonim says:
    November 11, 2020 at 9:51 am

    Sa am o dovada filmata cu ceva personal si as sti ca legal am dreptate m-am duce pana dupa panzele albe. E veche, dar e mentionat la ce se refera, repet “camera omologata pentru masurarea vitezei, adica radar” ce-i cu bold e chestia interesata. Din punctul meu de vedere daca nu fac acuzatii ca X merge cu 300km/h aratand o filmare, nu am nevoie de “omologare” care de fapt este cablibrare si etalonare pt camerele respective, ceea ce nu e corect e o confuzie intre doi termeni.

    Omologarea se face o singura data cand producatorul scoate produsul final si conform legilor in vigoare.
    Calibrarea si etalonarea se face la intervale regulate impuse de producator sau legile aplicapibile, pentru ca in timp se pot mari erorile de masura.

    Astia sunt 2 termeni diferiti si nu au decat o singura legatura… doar un aparat omologat poate fi calibrat si etalonat conform standardelor.

    Ex: Un aparat de masura este omologat cand l-ai cumparat si are certificat de calibrare/etalonare valabil 1 an si trebuie reinnoit la acest interval, DAR nu si omologarea.

    Reply
    • Nicu says:
      November 11, 2020 at 12:49 pm

      Faci confuzie, una este să și filmată o infracțiune și alta o contravenție. Contravenția trebuie, este condiție să fie constatată de agentul de poliție, nu povestita, văzut, filmată, înregistrată de altcineva. Contravenția tb. constatată personal de agentul constatator.

      Reply
  20. sistpegaz says:
    November 11, 2020 at 9:58 am

    Ca la ,, romanica ,, camerele de bord trebuie sa fie ,, omologate ,, !!!!! sau orice camera de supraveghere trebuie sa fie omologata!!!!! ca altfel hotul nu este hot ,, omologat ,, ca hot, ci este o persoana la care ii cedezi de bunavoie bunul !!! Te umfla rasul dupa care te apuca disperarea ca traim in aceasta tara ,, omologata ,, pentru unii pentru altii ba! Peste tot in lume se iau in considerare filmarile de orice fel si cu orice mijloc, la noi nu trebuie sa fie ,, omologata ,, . Iti cumperi telefon te duci sa-l omologhezi ca filmarile sa fie conform legii, dupa care vei afla ca nu ai voie sa filmezi cu camera omologata sau nu pe domeniu public, fara acordul partii filmate !!!! Nu are rost ca mi se sinucid neuronii ….! Schimbati legea, orice camera care este conforma normelor CE sa fie considerata omologata!!!

    Reply
    • eu says:
      November 11, 2020 at 10:02 am

      Legi de căcat, făcute de hoți aleși să ne reprezinte în parlament, legi făcute pentru a proteja hoții și infractorii

      Reply
  21. Nicu says:
    November 11, 2020 at 10:05 am

    Si martorii!? Nici ei nu sunt “omologati”?

    Reply
  22. stan says:
    November 11, 2020 at 10:06 am

    In alte judete sa putut lua masuri impotriva soferilor care au incalcat flagrant legea rutiera si au fost aproape sa produca accidente
    https://www.petreanu.ro/filmarile-camerele-bord-trebui-probe-sanctiuni-rutiere/

    Politia rutiera din Arad nu face nimic, nici cand primeste mura in gura, prefera sa ridice din umeri, se poate face constatare cu martori, iar soferul poate fi sanctionat, doi soferi il evita deci sunt doi martori, daca in masina au mai fost pasageri cresc numarul martorilor,
    Dar numai bine stai si freci menta si iti vine salariul oricum, numai bine amendezi pensionari cand traverseaza intr-un loc nepermis.
    Ar trebui sa va schimbati denumirea in Politia din birouri

    Reply
    • Gabriel says:
      November 11, 2020 at 1:33 pm

      Unde mai pui ca omul a si recunoscut?

      Reply
  23. Vanea says:
    November 11, 2020 at 10:07 am

    Ceva nu e în regula. Chiar politia Arad a aplicat sancțiuni pe baza filmărilor din trafic. Au fost prezentate în presa.

    Reply
  24. Legea says:
    November 11, 2020 at 10:08 am

    articolului 109, alineatul 1 şi 2 din OUG 195/2002.

    Reply
  25. Adrian says:
    November 11, 2020 at 10:09 am

    Pai stai putin … nu este singurul cocalar pedepsit de Politie in baza unei filmari.
    De ce la asta nu merge si la altii merge ???
    Offfff … pacat nu venea un TIR cu viteza din sens opus … atunci se facea dreptate …

    Reply
    • coman sava says:
      November 11, 2020 at 10:15 am

      Dar ăia nu erau pnl-iști !!!

      Reply
  26. Clau says:
    November 11, 2020 at 10:11 am

    Alllooooo! De autosesizare nu ati auzit? Indiferent de unde sunt imaginile sau pozele, indiferent daca s-au folosit aparate omologate sau nu, daca s-a produs o ilegalitate politia se poate autosesiza!!!
    Intrebarea e: de ce se face acest lucru doar cand le convine?

    Reply
  27. coman sava says:
    November 11, 2020 at 10:16 am

    Dar ăia nu erau pnl-iști !!!

    Reply
  28. Bolovan says:
    November 11, 2020 at 10:22 am

    Politistii aleg calea sigura pt ei. Daca face contestatie la tribunal nebunul scapa liber oricum din cauza ca acea camera a fost “neomologata” .

    Ma intreb ce camere speciale au cei din politie? Omologarea inseamna ca acele camere reflecta mai bine realitatea ca un dashboard cam?

    Un alt aspect e faptul ca acele camere instalate de soferi sunt exact pentru asta folosite: sa aiba dovezi in cazul in care exista un incident in trafic si vinovatul fuge de la fata locului. Dupa politisti degeaba ai dashcam ca oricum e camera neomologata si intr-un proces nu se ia in seama. Penibil!

    Reply
  29. aninim says:
    November 11, 2020 at 11:05 am

    Politia Siguranta si Incredere .. .
    Haideti sa va spun patania mea din weekendul trecut (mai exact duminica seara) pentru a va face o idee despre cum investigheaza politia anumite cauze
    Venind pe un drum judetean in jurul orei 18:20 fara nici o sura de lumina pe drum (nici o casa stanga dreapta, s-au barem vreun stalp de iluminat) , venind cu circa 90km/h (cu sotia si o fetita de un anisor in masina care dormea in scaunul ei) am “facut cunostinta” cu o turma de oi(circa1000) care traversa efectiv drumul de pe o tarla pe cealalta.
    Bineinteles turma nu a fost semnalizata….. am intrat direct in ea facand praf circa 10 oi (nu stiu numarul exact pentru ca nu mi sa comunicat)… dupa care a urmat o intreaga secventa horror pentru noi, fetita urla de sperietura, ciobani fugeau dupa noi se ne omoare, sotia plangea si ea in hohote…
    Intr-un final ajuns la sectia de politie vinovat am fost scos eu (ca deh nu adaptat viteza la conditiile de drum).
    Politia nu a luat in considerare declaratia mea doar a ciobanilor (2 la numar unul cu o asa zisa vesta jegoasa de nu se mai vedea verdele de pe ea si cu o lanterna scoasa ca prin minune nu stiu de unde, respectiv celalalt fara nimic la el), ambii viobani fiind destul de beti 0,47-0,28…
    Cam asta inseamna la noi in Arad Politia Rutiera…

    Reply
  30. Basil says:
    November 11, 2020 at 11:14 am

    Ce te astepti sa faca niste dobitoci cu patru clase ?

    Reply
  31. Clanu Sabie says:
    November 11, 2020 at 11:40 am

    Daca va puneți cu mafia Vinga, ce sa va fac 😂😂?

    Reply
  32. Neimplicare says:
    November 11, 2020 at 11:51 am

    În loc sa caute martorii participanți la acel primejdios eveniment alege calea cea mai comoda.Intrebare:oare de ce ?Sau ăsta I metodologia de lucru a politiei. Dacă ne-ar putea răspunde dl Vela.

    Reply
  33. Nicu says:
    November 11, 2020 at 12:30 pm

    Daca nu cunoști legea…. Stai acasă, după expresia P… daca nu-i fudul, parcă nu e…. destul

    Reply
  34. Balena says:
    November 11, 2020 at 1:26 pm

    Serios ? Dar de ce când a avut loc un accident rutier am fost chemat la politie cu camera de pe masina si a fost proba. pt.
    stabilirea vinovatului.

    Reply
  35. Balena says:
    November 11, 2020 at 1:35 pm

    Borta ? Sef la rutiera ? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    Reply
  36. fara camere? says:
    November 11, 2020 at 1:52 pm

    Daca asa sta situatia nu are rost sa montam camere pe autoturisme ca nu sunt de folos se pare !

    Reply
  37. intrebare says:
    November 11, 2020 at 3:06 pm

    Ce facem acum, dăm jos de pe masini camerele de filmat ca tot nu sunt utile? ha?

    Reply
    • Bau Bau says:
      November 11, 2020 at 8:06 pm

      Pai te-a obligat cineva sa iti pui camera? Ai facut-o ca asa ai vrut, sa fi pe val. Nici radarele daca nu corespund legii, nu sunt luate in considerare la o contestatie. Tot repeta unii aici ca diferenta dintre contraventie si infractiune face diferenta in luarea sau nu in considerare a camerelor de filmat de orice fel, dar se pare ca e prea obositor sa cititi si e mai usor de aruncat cu kk peste tot si toate.

      Reply
  38. Antony says:
    November 11, 2020 at 4:25 pm

    Din filmare reiese că un participant la trafic a încălcat regulile și a pus viața altora în pericol.
    Tuturor celor care vă puneți dashcam în speranța că îi vei da în gât pe alții și veți ieși eroi… Așa cum scrie în răspunsul Poliției, constatarea unei fapte se face cu aparatura din dotare a acestei instituții, și mi se pare normal așa, atâta vreme cât orice puști are posibilitatea de a edita un film și a-l încărca pe youtube. În ziua de azi, când MAJORITATEA fotografiilor și a filmelor care apar pe net sunt trucate PENTRU VIZUALIZĂRI, mi se pare normal ca Poliția să nu considere drept probă la dosar o filmare cu un dashcam. Germania deja de foarte mulți ani nu acceptă filmările cu dashcam drept probe la dosar, chiar dacă e vorba de evenimente rutiere grave. Și e de înțeles. Așa că, eroi ai filmărilor și ai reportajelor se senzație, înțelegeți că nu sunteți nici o autoritate ci simpli conducători auto, care trebuie să vă feriți singuri de nenorociri, urmând regulile de circulație!

    Reply
    • Basil says:
      November 11, 2020 at 5:00 pm

      O argumentatie idioata.

      Reply
    • Expertu lu peste says:
      November 11, 2020 at 5:02 pm

      Trucat e capul tau de retardat, ca sa truchezi o filmare iti trebuie cunostiinte avansate in editare video plus program special, camera de bord inregistreaza peste filmare ora,data si informatii gps iar cand este salvat in metadata este scris brandul camerei iar cand alterezi ceva si salvezi scrie in metadata tipul/brandul programului cu care sa facut modificarea. Inainte sa iti deschizi gura ar fi bine sa mai deschizi o carte si sa mai studiezi un mic mai mult, imi imaginez ce sofer de calitate esti si tu, tot un specimen reusit care probabil a omorat deja oameni in diverse accidente
      fara sa te mustre constiinta o secunda.

      Reply
      • Antony says:
        November 11, 2020 at 7:21 pm

        Mergi cu imaginația prea departe… Eu îmi imaginez că atunci când te-ai născut, medicii au crezut că ești de fapt ficatul.

        Reply
    • meh says:
      November 11, 2020 at 5:07 pm

      nu-mi pun dashcam ca sa-l dau pe net sau la poliție, ci sa-i vad numarul si sai rup picioarele peste 1 an, doi, când nu se asteapta

      Reply
      • Balena says:
        November 11, 2020 at 6:13 pm

        Corect

        Reply
  39. Șefu vostru says:
    November 11, 2020 at 7:02 pm

    Maaa stați liniștiți cu Clanu Sabie din Vinga nu se pune nici Dumnezeu….aveți grija de voi și de ce faceți voi nu de noi….. Plus ca nu știți ce a fost acolo ca era urgență și trebuia sa ajungă…….nu faceți din țânțar armăsar ca amețiți de cap
    Plus ca “Cuțitaș” e un pilot foarte bun,aveți grija nebunilor ca el omoară numa mâțe din greșeală cu mașina, sa nu se apuce și de voi 😂💉🤏

    Reply
    • bla,bla says:
      November 11, 2020 at 8:09 pm

      Iară ai fumat musetel?

      Reply
  40. Paris XV says:
    November 11, 2020 at 8:11 pm

    Ce-ti mai place pușcăriașii Gogule…
    Un muc..
    Asta esti..

    Reply
  41. anonim says:
    November 11, 2020 at 10:29 pm

    Mai pwla verde !!! tu precis esti un ,, cap de creta ,, ca prea esti idiot !!!! ma rahat uman , ..tu ti mm de cretin , daca in locul masini care a filmat scena era nevasta ta si cu copilul iar idiotul ala facea aceiasi depasire tampita
    ( ca tine ) iar nevasta ta se speria , iesea de pe sosea si se infigea direct intr un copac crepand acolo pe loc si ea si copilul tau , tot la fel comentai ??? tu ti mm de idiot !!! tu meriti sa crapi in urma unui accident cu un idiot ca asta despre care e vorba , rasa ma ti de oligrofen !!!…. auzi la pwla creatza , nu e infractiune , nu e nici o problema ! mama mama ce retardat si alcoolista te au putut proiecta atat de prost ?

    Reply
  42. Cristi says:
    November 11, 2020 at 11:25 pm

    Ziarist de 2 bani… Habar nu are de diferenta dintre infractiune si contraventie.

    La contraventie: adica ceea ce a facut bizonul din filmare, legea specifica exact asa cum Politia a mentionat – contraventia se constata de catre agentul constatator si/sau cu mijloace omologate. Asa este legea. Daca vreti sa se schimbe atunci mergeti la Parlament si sa faca aia ceva.

    La infractiune: legea spune ca pot fi folosite si alte mijloace de proba altele decat cele de mai sus. Adica daca un nebun omoara un om pe trecerea de pietoni si tu l-ai filmat, atunci acea filmare poate constitui mijloc de proba (pe langa marturia ta ca martor, etc).

    In principiu are o logica: in cazul contraventiilor exista riscul ca orice om suparat pe vecinul lui sa caute nod in papura, sa filmeze toata ziua masina lui si sa dea sute de reclematii catre Politie pentru ca ala a facut nu stiu ce contraventie.

    Oricum ramane articolul de toata jena scris de jurnalistii Aradon care habar nu au pe ce lume traiesc…

    Reply
  43. Prenume nume says:
    November 12, 2020 at 9:27 am

    De curand am fost implicat într-un proces, iar procuroarea mi.a spus in fata, clar, tare si s.a uitat la mine in ochi, in România legea favorizează infractorul ! Asa ca de aceea avem situatia asta si nu putem evolua ca nație.

    Reply
  44. Mio says:
    November 12, 2020 at 11:27 am

    Hai avocații!
    Ce înseamnă cameră omologată și care sunt condițiile de omologare? Am camere pe trei mașini și vreau să le omologhez. Cum trebuie să procedez? (de comentarii sterpe sunt sătul!)
    Provocarea e valabilă și pentru ziariști, poate un articol pe subiect. Aveți sânge în instalație

    Reply
  45. Mio says:
    November 12, 2020 at 11:28 am

    Hai avocații!
    Ce înseamnă cameră omologată și care sunt condițiile de omologare? Am camere pe trei mașini și vreau să le omologhez. Cum trebuie să procedez? (de comentarii sterpe sunt sătul!)
    Provocarea e valabilă și pentru ziariști, poate un articol pe subiect. Aveți sânge în instalație?

    Reply
  46. Anonimus says:
    November 13, 2020 at 7:03 am

    Fraților !!! Polițiștii nu pot face nimic. Ei grebuie să facă dovada ca să aplice o sancțiune. Unde-i proba? Nu este. Că nu-i omologată camera. Dacă ar da sancțiune, instanța a anula-o. Rezultatul? Abuz în serviciu. Cine se riscă? Voi?

    Reply
  47. Cele mai citite știri

    1
    Teodora Ciunta, doar o escroacă
    2
    Prinţul Harry şi Meghan către Regele Charles al-III-lea, după ce acesta le-a retras dreptul de a locui la Frogmore Cottage: „Nu-ţi veţi mai vedea niciodată nepoţii”
    3
    O sebișeancă de 41 de ani și-a pus capăt zilelor
    4
    UPDATE. Ionuț Mureșan, asistentul care deținea o firmă de îngrijiri la domiciliu, s-a sinucis
    5
    Video Angajații DSP Arad: “Ne este frică să mai venim la lucru. Ne gândim la ce e mai rău”
    6
    Venitul minim european va crește salariul minim românesc. Anul 2024, termen limită de implementare
    7
    Povestea lui Ionuţ Mureşan: de la fericire debordantă la tragedie fără margini
    8
    VIDEO | Cum s-a petrecut accidentul de la Nădlac
    9
    Video. Accident cu 37 de mașini, pe principala autostradă a Ungariei. 19 mașini au ars
    10
    Poveste din DSP: „Și-o să-ți facă toți ai mei, rând pe rând, electroșocuri”

    Mapamond

    Un bărbat a ţinut în locuinţa lui cadavrul mumificat al mamei sale timp de 13 ani, în Polonia
    Un bărbat în vârstă de 76 de ani din Polonia a păstrat în locuinţa lui cadavrul mumificat al mamei sale timp de 13 ani, descoperirea fiind făcută de o rudă care a devenit din ce în ce mai alarmată de comportamentul lui şi a chemat ambulanţa, a anunţat joi parchetul local, relatează dpa.

    Local

    UPDATE. Cadavrul unui bărbat, găsit în Mureșel
    Un cadavru a fost găsit, joi seara, în canalul Mureșel, in zona mănăstirii din cartierul Gai.

    Local

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor din data de 30-03-2023 sunt următoarele:

    Mapamond

    Republica Moldova, încă 60 de zile în starea de urgenţă
    Parlamentul de la Chişinău a aprobat joi prelungirea stării de urgenţă în Republica Moldova pentru încă 60 de zile, la propunerea guvernului, începând cu 5 aprilie 2023, cu 61 de voturi pentru şi 14 împotrivă (din cele 101 de locuri în legislativ), relatează Deschide.md şi Newsmaker.

    Mapamond

    Nouă morţi în urma prăbuşirii a două elicoptere ale armatei în SUA
    Nouă soldaţi au murit după ce două elicoptere ale armatei americane s-au prăbuşit miercuri seară, a declarat joi un purtător de cuvânt, potrivit AFP şi Reuters.

    Local

    Camere de supraveghere de 7.000 de euro bucata, la Arad
    „Opulenţă” la Consiliul Judeţean Arad: vor să monteze camere de supraveghere pe drumuri, la 7.000 de euro bucata. 7

    Local

    Deputaţii arădeni se „dezic” de pragul pentru abuzul în serviciu
    Deputaţii de Arad „îşi scuipă în sân” când aud de „pragul şpăgii” de 250.000 de lei şi spun că nu vor aproba aşa ceva.

    UT Arad

    Ce se mai întâmplă cu Keșeru și Willie Barbosa? Balint lămurește lucrurile!
    1

    Local

    Ovidiu Balint a trecut de votul CLM
    Aleşii locali au aprobat rezultatul concursului pentru managementul HUB-ului cultural mARTA. Urmează ca Ovidiu Balint să semneze contractul de management şi să se apuce de treabă.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.