ARAD. Registrul Auto Român anunță, în cadrul raportului de activitate pe anul 2024, faptul că anul trecut, pe șoselele din județul nostru, în trafic au fost depistate sute de autovehicule neconforme.
„În județul Arad au fost verificate, în anul 2024, un număr de 2.871 de vehicule. Dintre acestea, 18,43 la sută prezentau diferite neconformități tehnice sau legate de acte și 76 (2,65 la sută) prezentau pericol iminent de accident. Din totalul autovehiculelor oprite, în 2,51 la sută dintre cazuri s-au constatat deficiențe din sfera poluării și 1,9 la sută aveau ITP fals, expirat sau anulat. În urma controalelor mixte desfășurate de RAR și Poliția Rutieră, în județul Arad au fost aplicate 560 de amenzi contravenționale și au fost retrase 556 de certificate de înmatriculare”, transmit cei de la RAR.
Aceștia mai spun că arădenii care au rămas fără certificatele de înmatriculare au fost nevoiți să apeleze una dintre reprezentanțele RAR din țară pentru redobândirea documentului:
„În situația în care una dintre măsurile luate a fost reținerea certificatului de înmatriculare, acesta a putut fi redobândit numai după efectuarea unei inspecții tehnice specifice la reprezentanțele RAR din țară”.
Zeci de mii, în țară
Chiar dacă numărul de vehicule neconforme descoperite pe șoselele din Arad pare unul mare, județul nostru se clasează mult sub media națională. În cadrul unei informări de presă, RAR transmite faptul că, la nivel național, 40 la sută dintre autovehiculele controlate în trafic prezentau deficiențe majore.
„Registrul Auto Român a verificat în trafic, din punct de vedere tehnic, în anul 2024, 89.520 de vehicule, la nivelul întregii țări. În urma controalelor, inspectorii RAR au constatat că 40,01 la sută dintre acestea aveau deficiențe tehnice majore și/sau periculoase, motiv pentru care au fost declarate neconforme. Cele mai multe neconformități au fost constatate la: instalația electrică de iluminare-semnalizare (24,51 la sută); emisiile poluante (18,91 la sută); punți, jante, anvelope și suspensie (11,29 la sută); vizibilitate (11,23 la sută); șasiu și elemente atașate șasiului (10,40 la sută). Neconformități la sistemul de frânare au fost depistate la 5,12 la sută dintre vehiculele controlate şi în 1,68 la sută din cazuri au fost constatate probleme la sistemul de direcţie. În urma verificărilor s-au identificat deficiențe din sfera poluării la 6.380 de vehicule dintre cele controlate. Inspectorii RAR au identificat în trafic şi vehicule cu defecțiuni periculoase la sistemele de frânare, direcţie sau la punţi și fuzete. În cazul a 5.522 de vehicule s-a considerat că acestea prezintă pericol iminent de accident. Aproximativ 2,2 la sută dintre vehiculele verificate prezentau probleme legate de inspecția tehnică periodică – ITP fals, expirat sau anulat. În urma controalelor mixte desfăşurate de RAR şi Poliţia Rutieră, pe parcursul anului 2024, au fost aplicate 27.032 de sancțiuni, au fost retrase 22.892 de certificate de înmatriculare, au fost imobilizate 341 de vehicule și 304 ITP-uri au fost anulate”, spun cei de la RAR.
Doar „la țintă”
În cadrul aceleiași informări, reprezentanții RAR țin să precizeze faptul că procentajele prezentate mai sus nu reprezintă starea generală a parcului auto din România, fiind oprite pentru control doar vehiculele care sunt susceptibile a prezenta defecțiuni.
„Atragem atenția că rezultatele controalelor desfășurate în trafic nu reflectă starea generală a parcului auto din România, deoarece echipajele mixte RAR-Poliție opresc pentru verificare doar acele vehicule care sunt susceptibile de a prezenta defecțiuni”, au transmis cei de la RAR.



Trimite articolul
XSancționat trebuie și stația ITP ce a făcut verificarea tehnica. Pentru 50 ron se închide un ochi chiar dacă autovehicul prezintă probleme.
-
Sanctionata trebuie Primaria ,care nu se ocupa de repararea soselelor din oras . Defectiuni suspensie si directie se datoreaza starii carosabilului
-
Sanctionati in primul rand administratorii drumurilor…ca banuiesc ca nu se strica masinile din senin…
Sa nu mai zic de calitatea combustibililor si a uleiurilor…dupa care se mira ca ies noxele aiurea…
Cei cu ITP falsificat sunt toti la inchisoare > Daca numai amenzi, asta nu intereseaza pe nimeni. Tota asa, pentru cei care circula fara permis – macar 3 ani cu executare. O sa vedeti ca va scadea drastic numarul celor care mai indraznesc asa ceva. Momentan, predomina teryipurile avocatesti, care-i scapa.
Auzi Liv.Lasa combustibilul si uleiurile Ce-i rau cuc ombustibilul ca eu n-am probleme.Nu umbla cu masina pana ramai fara si in al doile rand schimba uleiul la timp nu dupa 25 de mii de KM cum aud pe multi.
in primul rand drumul nu trece de nici un ITP{, in al doilea rand la un bec sarit de la gropi e defect grav, astia sunt ca piedone, gasesc ei ceva ca au procent din amenzi si vor prime de sarbatori
Mergi prin oras si trece prin fata ta vreun bemveu de fitze care lasa in urma o dara de fum lunga, neagra si groasa cum place unor cocalaritze. Cum a trecut coaja aia de ITP?