aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Tramvaiele alb-roșii, în teste prin oraș

Tramvaiele alb-roșii, în teste prin oraș

De Eugen Rogojan
la 18 November 2021 12:03
33 Comentarii

Tramvaiele alb-roșii, în teste prin oraș

Foto: Nelu Chifa
18 November 2021 12:03
În noaptea de miercuri spre joi, tramvaiele alb-roșii denumite „Imperio Civitas” au fost trimise prin oraș, în primele probe de pe traseu.
Scris de Eugen Rogojan - În noaptea de miercuri spre joi, tramvaiele alb-roșii denumite „Imperio Civitas” au fost trimise prin oraș, în primele probe de pe traseu.

Trimite articolul

X

Acestea au capacitate medie, iar producția lor a început în luna februarie, în fabrica Astra Vagoane Călători Arad. Primăria a încheiat un contract în valoare de 218,8 milioane de lei cu producătorul, pentru livrarea a 28 de tramvaie moderne. Tramvaiele sunt livrate etapizat, până în 2023, prima etapă presupunând furnizarea a 18 tramvaie (4 dublu articulate de capacitate mare şi 14 tramvaie vagon de capacitate medie, precum cel testat miercuri pe traseu). Finanţarea este asigurată din bani europeni. În a doua etapă, pe proiectele de rezervă, avem 10 tramvaie, din care 6 tramvaie dublu articulate de capacitate mare şi 4 de capacitate medie. Se doreşte finanţare europeană şi pentru această etapă, însă dacă nu se va obține, se ia în calcul utilizarea bugetului local.

Trimite articolul

X
Taguri:
Astra Vagoane Călători Arad ,
bani europeni ,
contract incheiat ,
finantare ,
Imperio Civitas ,
primaria arad ,
probe de traseu ,
tramvaie alb-rosii ,
tramvaie in teste ,
tramvaie moderne
33 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Tuluz-Lotrec says:
    November 18, 2021 at 12:13 pm

    Sper ca sa vedem doar tramvaie noi prin Arad, sa renuntam odata la vechiturile aruncate de altii. Si daca se poate, sa fie cat mai multe de la Astra Arad

    Reply
    • ROMANIA says:
      November 18, 2021 at 7:05 pm

      Cele mai scunpe din lume cele de la Astra. Si boccii.

      Reply
    • Eu says:
      November 19, 2021 at 6:31 am

      Dar oare pe linia spre Gai când o sa ne băgați și noua un tramvai decent? În prezent circula niște tramvaie cosciug infecte și insalubre în care te ia greață când te urci.

      Reply
  2. anonim says:
    November 18, 2021 at 12:24 pm

    Doamne , du-mi vie a crede ca in sfarsit s-au invrednicit sa nu mai cumpere putreziciunile ce altii le-ar arunca ! Era jenant sa avem in oras si in tara fabricanti de tramvaie si autobuze si nevrednicii de la carma CTP so a orasului cumparau jafuri imputite bune doar pentru topitorii. Au adus Aradul in pozitia de ,,rusinea vestului Romaniei,, prin manariile si incompetenta lor

    Reply
    • Vasile says:
      November 18, 2021 at 1:34 pm

      Presupun ca va dati si voi seama ca problema nu e ca tramvaiele sunt vechi, ci ca nu sunt intretinute corespunzator. Aceleasi “vechituri” circula si in Viena si in multe orase din vest, dar arata si functioneaza impecabil.
      Degeaba cumparam tramvaie noi daca nu o sa avem grija de ele. In maxim 10 ani vor arata mai rau decat cele de 50-60 de ani car circula acum. (Vezi Sagetile Albastre cumparate de CFR, noi)

      Reply
      • Mocofan-club says:
        November 18, 2021 at 2:04 pm

        Vasile, ai perfectă dreptate! Tramvaiele astea vechi au fost aduse datorită unui fritz, membrache al asociației “Prietenii tramvaielor”, care întâmplător a poposit pe meleagurile arădene, și a rămas oripilat când a văzut Timiș-urile circulînd prin Arad. S-a întors în RFG și cu ajutorul asociației, a adus în Arad, și nu numai, sute de astfel de tramvaie, asigurând transportul, mentenanța, schimbarea boghiurilor, pe banii asociației. Țin minte că, era o plăcere să circuli prin oraș cu aceste tramvaie, datorită faptului că erau încălzite până și scaunele. Dar rumânu’ nu vede și nu acceptă nimic din ceea ce contravine ceaușismului.

        Reply
      • Cerberus says:
        November 18, 2021 at 2:11 pm

        “Sagetile Albastre” ,cu numele Siemens Desiro, au fost distruse NU doar de calatorii aflati la bord ci si de artistii nocturni care au facut graffiti pe exteriorul lor in timpul stationarii in depouri + animalele fara creier care le atacau cu bolovani de terasament in timp ce rulau pe calea ferata. Carul cu boi ar fi mijlocul ideal de locomotie pt tara asta , la cat creier au majoritatea locuitorilor.

        Reply
        • Ovi says:
          November 18, 2021 at 4:33 pm

          Cerberus, probla sagetilor albastre nu este grafiti, ci proasta mentenanta la motorizare si instalatiile automotorului. Nu din cauza grafitiului ramane in mers fara framana sau se defecteaza pe parcurs si blocheaza circulatia. Sau motoarele lor suna aproape identic cu cel al Malaxelor 900.

          Reply
          • Cerberus says:
            November 18, 2021 at 5:42 pm

            Am auzit de aceste probleme tehnice dar nu am vrut sa ma refer la ele ,ci doar la faptul ca unii calatori si unele persoane aflate in sau langa vehiculul feroviar distrug intentionat tot.. Au fost cazuri de “sageti” care erau apte dpdv tehnic sa circule, dar nu puteau temporar pt ca parbrizul sau un geam lateral a incasat un bolovan in timpul mersului.O sa vedem cum se comporta noile trenuri electrice Alstom cumparate de cfr.

    • Vatman says:
      November 18, 2021 at 9:42 pm

      Dacă nu erau putreziciunile alea de care vorbești, nu aveam tramvaie, așa că nota 2, jos!

      Reply
  3. Conservatorul says:
    November 18, 2021 at 2:03 pm

    Mă bucur că ați preluat ideea mea de a avea Fanionul UTA în Transportul public, Felicitări Primăriei și Primarului Aradului

    Reply
    • @Conservatorul says:
      November 18, 2021 at 3:17 pm

      nu te agita ca un c.o.i. intr-o caldare ca nu au nimic in comun tramvaiele cu echipa de fotbal

      Reply
      • Conservatorul says:
        November 18, 2021 at 6:53 pm

        Curvarule
        Are! E Marcă Arădeană și una și alta, fraere

        Reply
        • si eu pt conservator says:
          November 19, 2021 at 9:45 am

          fraere sau fraiere , ce zici postacule?
          vezi ca râd de tine si elevii din clasele elementare

          Reply
  4. Vlad says:
    November 18, 2021 at 3:38 pm

    La cat de intretinute sunt tramvaiele si autobuzele din oras, mai bine le facea Negru-Maro, macar nu se va vedea jegul dupa un an.

    Reply
  5. observatii says:
    November 18, 2021 at 3:49 pm

    daca si in aceste modele noi scaunele sunt tot asa de incomode ca si in Imperio …………..m-am lamurit!
    In Imperio scaunele sunt tari de zici ca stai pe o scandura acoperita cu o panza si in unele locuri din mijloc daca ai in fata ta un alt calator ce sta pe scaun trebuie sa stai cam la 45 de grade fata de el ca sa nu izbesti cu genunchii tai in genunchii celui din fata ta. !
    Asta asa ca fapt divers.
    hai pa!

    Reply
    • Zoltan Narai says:
      November 19, 2021 at 5:41 am

      Acestea sun mijloace de trandport in comun. In mod normal nu calatoresti cu ele ore intregi. Scaunele trebuiesc sa fie tari. Asa sunt peste tot. Iesi putin din Romanica si vei vedea autobuze, tramvaie, metrouri cu scaune din PLASTIC

      Reply
      • @Zoli fiam says:
        November 19, 2021 at 9:55 am

        vorbesti sa nu taci .
        omul de care te iei are dreptate
        ia vezi cum sunt tramvaiele in vest
        nu toate sunt din plastic
        sunt si scaune comode vezi scaunele in tramvaiele SH ce circula in Arad de ex.
        Multi fabricanti merg oe ”plastic” pt ca-s mai ieftine nu pt ca ar fi comode.
        nu e placut sa stai pe o ”scandura” cum zice unul aici , din Vlaicu si pana in Ar Nou sau din Gai si pana la Boul Rosu. Clar?

        Reply
  6. cititor says:
    November 18, 2021 at 4:00 pm

    de ce nu se mentine o anumita culoare la aceste tramvaie pe judete ? de ce se fac asa in diverse culori in acelasi oras? alb rosu verde (!!) etc
    urmatoarele serii de tramvaie ce culori vor mai avea in Arad?

    Reply
    • ROMANIA says:
      November 18, 2021 at 7:08 pm

      Rosu+alb+verde = steagul Ungariei! Asta vrei?

      Reply
      • raspuns ”Romania” says:
        November 18, 2021 at 7:34 pm

        nu ai inteles nimic ametitule
        stai jos nota 2

        Reply
    • jack cel mare says:
      November 19, 2021 at 8:03 am

      In fiecare oras se fac dupa culorile reprezentative in arad unde s a jucat primul meci de fotbal din romania iar orasul s a dezvoltat datorita existentei baronului neumann care a infiintat si echipa uta ce culori vrei sa fie?uta e pt arad brandul cel mai reprrzentativ un oras mic ca aradul a fost ani de zile peste bucale peste romania cand la arad se faceau automobile trenuri autobuze mobila etc etcin bucale se faceau greve pt pamant….

      Reply
  7. Țuțuț says:
    November 18, 2021 at 7:27 pm

    Alb si rosu?
    Ce treaba are Aradul cu aceste culori, sau de ce naiba iar o să avem tramvaie în multe palete de culori!!!

    Reply
    • Viorel says:
      November 18, 2021 at 8:56 pm

      Da pe tine te doare cum arata la exterior cand la interior intr-un an va fi jeg de la nespalati si neintretinere? Din partea mea sa fie ruginite la exterior si lux la interior, mai bine as circula asa.

      Reply
    • anonim says:
      November 19, 2021 at 12:58 am

      😂😂😂 Taci , te rog eu taci … nu e frumos sa iesi in public si sa demonstrezi cat esti de cretin

      Reply
    • Mike says:
      November 19, 2021 at 8:04 am

      Tutut mai bine verdele ala tiganesc?

      Reply
  8. Puradeul Chris si Ceasul de Haur says:
    November 18, 2021 at 8:06 pm

    Oare au aer conditionat ?sau se deschid geamurile ca la vagoanele trenurilor ? 🙂

    Reply
  9. Nico says:
    November 18, 2021 at 8:30 pm

    Aer conditionat cu zgomot infernal (apropo s-au schimbat vreodata filtrele?) scaune tari neergonomice,frig în ele ,tot tacamul.Prefer tramvaie vechi cu încălzire curate și silențioase.

    Reply
  10. Sebastian says:
    November 18, 2021 at 10:31 pm

    Ce numere vor avea

    Reply
    • jack cel mare says:
      November 19, 2021 at 1:45 pm

      Ar 69 fut

      Reply
  11. Zoltan Narai says:
    November 19, 2021 at 5:41 am

    Acestea sun mijloace de trandport in comun. In mod normal nu calatoresti cu ele ore intregi. Scaunele trebuiesc sa fie tari. Asa sunt peste tot. Iesi putin din Romanica si vei vedea autobuze, tramvaie, metrouri cu scaune din PLASTIC

    Reply
  12. Zoltan Narai says:
    November 19, 2021 at 5:42 am

    Imi cer scuze, daca deranjez, dar eu vad 3culori. De NEGRU de ce nu se aminteste?

    Reply
  13. Alin says:
    November 19, 2021 at 8:04 am

    Trebuie schimbate toate tramvaiele vechi și măcar o dată pe lună spălate și curățate altfel se dsgradează!

    Reply
  14. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Trei din patru pentru Academia UTA, în Cupă
    3
    Putin: Dacă Europa vrea război, Rusia este pregătită
    4
    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    5
    Comunicat de presă
    6
    Fosta șefă a diplomației UE, Federica Mogherini, a fost reținută pentru suspiciuni de fraudă cu fonduri UE
    7
    FOTO | Tinerii din Arad, „ținta” unui proiect european
    8
    MApN anunță semnarea contractului de achiziție a unei corvete ușoare din clasa HISAR de la Guvernul Turciei
    9
    Coșuri cadou marca FineStore, alegerea inspirată pentru daruri de Crăciun pline de gust și rafinament
    10
    1 Decembrie | I. Cionca: „România nu se clădește doar la București sau la Alba Iulia, ci în județe ca Aradul"

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.