aradon.ro Web analytics



Tramvaiele alb-roșii, în teste prin oraș

De Eugen Rogojan

Tramvaiele alb-roșii, în teste prin oraș

Foto: Nelu Chifa
În noaptea de miercuri spre joi, tramvaiele alb-roșii denumite „Imperio Civitas” au fost trimise prin oraș, în primele probe de pe traseu.
Scris de Eugen Rogojan - În noaptea de miercuri spre joi, tramvaiele alb-roșii denumite „Imperio Civitas” au fost trimise prin oraș, în primele probe de pe traseu.

Acestea au capacitate medie, iar producția lor a început în luna februarie, în fabrica Astra Vagoane Călători Arad. Primăria a încheiat un contract în valoare de 218,8 milioane de lei cu producătorul, pentru livrarea a 28 de tramvaie moderne. Tramvaiele sunt livrate etapizat, până în 2023, prima etapă presupunând furnizarea a 18 tramvaie (4 dublu articulate de capacitate mare şi 14 tramvaie vagon de capacitate medie, precum cel testat miercuri pe traseu). Finanţarea este asigurată din bani europeni. În a doua etapă, pe proiectele de rezervă, avem 10 tramvaie, din care 6 tramvaie dublu articulate de capacitate mare şi 4 de capacitate medie. Se doreşte finanţare europeană şi pentru această etapă, însă dacă nu se va obține, se ia în calcul utilizarea bugetului local.

33 Comentarii

Your email address will not be published.

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Tuluz-Lotrec says:

    Sper ca sa vedem doar tramvaie noi prin Arad, sa renuntam odata la vechiturile aruncate de altii. Si daca se poate, sa fie cat mai multe de la Astra Arad

    • ROMANIA says:

      Cele mai scunpe din lume cele de la Astra. Si boccii.

    • Eu says:

      Dar oare pe linia spre Gai când o sa ne băgați și noua un tramvai decent? În prezent circula niște tramvaie cosciug infecte și insalubre în care te ia greață când te urci.

  2. anonim says:

    Doamne , du-mi vie a crede ca in sfarsit s-au invrednicit sa nu mai cumpere putreziciunile ce altii le-ar arunca ! Era jenant sa avem in oras si in tara fabricanti de tramvaie si autobuze si nevrednicii de la carma CTP so a orasului cumparau jafuri imputite bune doar pentru topitorii. Au adus Aradul in pozitia de ,,rusinea vestului Romaniei,, prin manariile si incompetenta lor

    • Vasile says:

      Presupun ca va dati si voi seama ca problema nu e ca tramvaiele sunt vechi, ci ca nu sunt intretinute corespunzator. Aceleasi “vechituri” circula si in Viena si in multe orase din vest, dar arata si functioneaza impecabil.
      Degeaba cumparam tramvaie noi daca nu o sa avem grija de ele. In maxim 10 ani vor arata mai rau decat cele de 50-60 de ani car circula acum. (Vezi Sagetile Albastre cumparate de CFR, noi)

      • Mocofan-club says:

        Vasile, ai perfectă dreptate! Tramvaiele astea vechi au fost aduse datorită unui fritz, membrache al asociației “Prietenii tramvaielor”, care întâmplător a poposit pe meleagurile arădene, și a rămas oripilat când a văzut Timiș-urile circulînd prin Arad. S-a întors în RFG și cu ajutorul asociației, a adus în Arad, și nu numai, sute de astfel de tramvaie, asigurând transportul, mentenanța, schimbarea boghiurilor, pe banii asociației. Țin minte că, era o plăcere să circuli prin oraș cu aceste tramvaie, datorită faptului că erau încălzite până și scaunele. Dar rumânu’ nu vede și nu acceptă nimic din ceea ce contravine ceaușismului.

      • Cerberus says:

        “Sagetile Albastre” ,cu numele Siemens Desiro, au fost distruse NU doar de calatorii aflati la bord ci si de artistii nocturni care au facut graffiti pe exteriorul lor in timpul stationarii in depouri + animalele fara creier care le atacau cu bolovani de terasament in timp ce rulau pe calea ferata. Carul cu boi ar fi mijlocul ideal de locomotie pt tara asta , la cat creier au majoritatea locuitorilor.

        • Ovi says:

          Cerberus, probla sagetilor albastre nu este grafiti, ci proasta mentenanta la motorizare si instalatiile automotorului. Nu din cauza grafitiului ramane in mers fara framana sau se defecteaza pe parcurs si blocheaza circulatia. Sau motoarele lor suna aproape identic cu cel al Malaxelor 900.

          • Cerberus says:

            Am auzit de aceste probleme tehnice dar nu am vrut sa ma refer la ele ,ci doar la faptul ca unii calatori si unele persoane aflate in sau langa vehiculul feroviar distrug intentionat tot.. Au fost cazuri de “sageti” care erau apte dpdv tehnic sa circule, dar nu puteau temporar pt ca parbrizul sau un geam lateral a incasat un bolovan in timpul mersului.O sa vedem cum se comporta noile trenuri electrice Alstom cumparate de cfr.

    • Vatman says:

      Dacă nu erau putreziciunile alea de care vorbești, nu aveam tramvaie, așa că nota 2, jos!

  3. Conservatorul says:

    Mă bucur că ați preluat ideea mea de a avea Fanionul UTA în Transportul public, Felicitări Primăriei și Primarului Aradului

  4. Vlad says:

    La cat de intretinute sunt tramvaiele si autobuzele din oras, mai bine le facea Negru-Maro, macar nu se va vedea jegul dupa un an.

  5. observatii says:

    daca si in aceste modele noi scaunele sunt tot asa de incomode ca si in Imperio …………..m-am lamurit!
    In Imperio scaunele sunt tari de zici ca stai pe o scandura acoperita cu o panza si in unele locuri din mijloc daca ai in fata ta un alt calator ce sta pe scaun trebuie sa stai cam la 45 de grade fata de el ca sa nu izbesti cu genunchii tai in genunchii celui din fata ta. !
    Asta asa ca fapt divers.
    hai pa!

    • Zoltan Narai says:

      Acestea sun mijloace de trandport in comun. In mod normal nu calatoresti cu ele ore intregi. Scaunele trebuiesc sa fie tari. Asa sunt peste tot. Iesi putin din Romanica si vei vedea autobuze, tramvaie, metrouri cu scaune din PLASTIC

      • @Zoli fiam says:

        vorbesti sa nu taci .
        omul de care te iei are dreptate
        ia vezi cum sunt tramvaiele in vest
        nu toate sunt din plastic
        sunt si scaune comode vezi scaunele in tramvaiele SH ce circula in Arad de ex.
        Multi fabricanti merg oe ”plastic” pt ca-s mai ieftine nu pt ca ar fi comode.
        nu e placut sa stai pe o ”scandura” cum zice unul aici , din Vlaicu si pana in Ar Nou sau din Gai si pana la Boul Rosu. Clar?

  6. cititor says:

    de ce nu se mentine o anumita culoare la aceste tramvaie pe judete ? de ce se fac asa in diverse culori in acelasi oras? alb rosu verde (!!) etc
    urmatoarele serii de tramvaie ce culori vor mai avea in Arad?

    • ROMANIA says:

      Rosu+alb+verde = steagul Ungariei! Asta vrei?

    • jack cel mare says:

      In fiecare oras se fac dupa culorile reprezentative in arad unde s a jucat primul meci de fotbal din romania iar orasul s a dezvoltat datorita existentei baronului neumann care a infiintat si echipa uta ce culori vrei sa fie?uta e pt arad brandul cel mai reprrzentativ un oras mic ca aradul a fost ani de zile peste bucale peste romania cand la arad se faceau automobile trenuri autobuze mobila etc etcin bucale se faceau greve pt pamant….

  7. Țuțuț says:

    Alb si rosu?
    Ce treaba are Aradul cu aceste culori, sau de ce naiba iar o să avem tramvaie în multe palete de culori!!!

  8. Oare au aer conditionat ?sau se deschid geamurile ca la vagoanele trenurilor ? 🙂

  9. Nico says:

    Aer conditionat cu zgomot infernal (apropo s-au schimbat vreodata filtrele?) scaune tari neergonomice,frig în ele ,tot tacamul.Prefer tramvaie vechi cu încălzire curate și silențioase.

  10. Sebastian says:

    Ce numere vor avea

  11. Zoltan Narai says:

    Acestea sun mijloace de trandport in comun. In mod normal nu calatoresti cu ele ore intregi. Scaunele trebuiesc sa fie tari. Asa sunt peste tot. Iesi putin din Romanica si vei vedea autobuze, tramvaie, metrouri cu scaune din PLASTIC

  12. Zoltan Narai says:

    Imi cer scuze, daca deranjez, dar eu vad 3culori. De NEGRU de ce nu se aminteste?

  13. Alin says:

    Trebuie schimbate toate tramvaiele vechi și măcar o dată pe lună spălate și curățate altfel se dsgradează!

  14. România

    Bătaie între fete, după ore: Zeci de colegi le-au încurajat și nu au încercat să le oprească
    Întâmplare șocantă la Buzău! Două eleve s-au luat la bătaie sub privirile a zeci de colegi, care în loc să le despartă le-au încurajat. 1

    România

    Transportatorii vor primi 50 de bani pentru fiecare litru de combustibil achiziţionat
    Aproximativ 3.000 de transportatori rutieri de marfă şi de persoane vor beneficia de o schemă de ajutor de stat de 300 milioane de lei, respectiv 50 de bani pentru fiecare litru de combustibil achiziţionat în limita sumei de 400.000 de euro, anunță purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru.

    România

    Un pompier și-a pierdut viața într-un incendiu de vegetație. A fost lovit de autospeciala de pompieri
    Un pompier și-a pierdut viața în timpul unei intervenții de stingere a unui incendiu de vegetație, pe A1. 1

    România

    Polițiștii au descins la Primăria Timișoara
    Polițiștii din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul IPJ Timiș se află la această oră la sediul Primăriei Timișoara. UPDATE. Poliția cercetează concursuri de angajare aranjate.

    Local

    Dublă lansare a antologiei „Neterminatele iubiri”, la Arad și Șiria
    Una dintre povestirile incluse în acest volum este semnată de arădeanca Eugenia Crainic.

    Local

    MediCamp 2022, pledoarie pentru voluntariat
    Acţiunea Ligii Studenţilor Universităţii de Vest „Vasile Goldiş” din Arad s-a bucurat de un real succes.

    Local

    Vestul, prima regiune cu Program Regional aprobat
    Guvernul a avizat Programul Operațional Regional propus de către Regiunea Vest.

    România

    Firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii despre persoanele care plătesc ramburs la livrare
    Miercuri, 18 mai, Guvernul a adoptat proiectul de OUG prin care firmele de curierat vor raporta la ANAF detalii privind persoanele care plătesc ramburs la livrare pentru produsele comandate online. 1

    Local

    Accident pe Arad - Timișoara, cu trei victime încarcerate
    Un microbuz a intrat în coliziune cu un autoturism pe DN69. Două ambulanţe, un SMURD şi descarcerarea sunt la faţa locului. 10

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.