aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Tunelul de la Bata se deschide în câteva săptămâni

Tunelul de la Bata se deschide în câteva săptămâni

De Alin Gherasim
la 17 April 2025 10:09
3 Comentarii

Tunelul de la Bata se deschide în câteva săptămâni

17 April 2025 10:09
Asociația Pro Infrastructură anunță că cel mai lung tunel feroviar construit în ultimii 30 de ani, cel de la Bata, va fi deschis traficului.
Scris de Alin Gherasim - Asociația Pro Infrastructură anunță că cel mai lung tunel feroviar construit în ultimii 30 de ani, cel de la Bata, va fi deschis traficului.

Trimite articolul

X
În sfârșit, vine o veste bună de pe șantierele de modernizare a căilor ferate din județul nostru. După o întârziere de aproape cinci ani, tunelul feroviar de la Bata, cel mai lung tunel construit în perioada postdecembristă, va fi deschis traficului. Asociația Pro Infrastructură anunță că trenurile vor circula pe cale ferată nouă pe o lungime de 13 kilometri, între Bârzava și Vărădia de Mureș. „După 7 ani și jumătate de contract care stipulează 3 ani de execuție, dacă judecăm după ce vedem în teren, în câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bata. În sfârșit, vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de vreo 13 kilometri dintre Bârzava și Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul din cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria și KM 614”, anunță cei de la API.
Tot cu restricții
Reprezentanții asociației care urmărește marile lucrările de infrastructură ne spun, totuși, să nu ne bucurăm prea repede. Și asta pentru că, deși vorbim de o linie ferată nou-nouță, se va circula, în continuare, cu restricții.
„Nu vă țineți strâns pălăria, totuși: la început se va merge încet, mai ales pe poduri. Așa s-a întâmplat în zona Conop unde, într-un răspuns emis către noi în august 2024, CFR SA ne-a confirmat că viteza crește de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică (etapă realizată doar prin circulația trenurilor) și efectuarea ultimului buraj. În caietul de sarcini este stipulată reglementarea conform căreia stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureș nu se poate face cu utilaj specializat, ci doar prin circulație. CFR SA estima în august 2024 că la Conop viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă acum, în aprilie 2025, după efectuarea tuturor testelor la instalația de semnalizare și punerea acesteia în funcțiune. Astfel, procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanța dintre Bârzava și Vărădia”, transmit cei de la API.
Întârzierea continuă
În ceea ce privește întârzierea contractului de modernizare a căii ferate din zona Ghiorocului și până la Ilteu, aceasta va continua să fie contabilizată. Și asta pentru că firma constructoare este departe de a închide lucrările.
„Recepția, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, probabil că va mai dura, spre 6 ani de întârziere. Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară despre care vă relatăm de ani de zile, timp în care călătorii sunt alungați de pe calea ferată.
După cum vedeți în filmare, după 7 ani de chin s-a rezolvat descărcarea arheologică a Cetății Vărădia care a fost strămutată în apropiere, fiind vizibile cele trei vagoane-muzeu cu artefactele din trei epoci istorice. Tot după vreo 6 ani s-a încheiat și problema pâlcului de copaci din buza tunelului Bata, acolo unde tronează cele două consolidări-mamut, total diferite față de ce era inițial proiectat. Din păcate, un gust amar ne lasă trecerile la nivel păstrate pe un proiect de un miliard de euro. Fără ele și cu unele ajustări, pe unele porțiuni am fi putut circula cu 200 km/h între Arad și Deva. Dacă tot vorbim de (in)eficiență, pasajele rutiere superioare cocoțate la 10 metri peste șine și catenară ar fi putut fi înlocuite de subtraversări de trei ori mai scurte și probabil mai ieftine. Pasajul asfaltat și iluminat care se înfundă imediat într-un drum de căruțe este genial. Comedia completă: trotuarul este prevăzut pe tablier, dar lipsește cu desăvârșire pe rampe”, detaliază cei de la Asociația Pro Infrastructură, care au ținut să îi mulțumească lui ChimDrone/Traveler, care a surprins fotografiile atașate acestui articol în aprilie 2025.

 

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
Asociaţia Pro Infrastructura ,
între Bârzava și Vărădia de Mureș ,
se deschide în câteva săptămâni ,
tunel feroviar ,
Tunelul de la Bata
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Adi says:
    April 17, 2025 at 6:13 pm

    era clar ca pe traseul vechi era de mult gata dar au trebuit 7 poduri peste mures si de 10 ani ne taraim cu 50 la ora, timpul asta n-o sa-l recuperam

    Reply
    • Vug Ovidiu says:
      April 17, 2025 at 8:38 pm

      Și până o sa termine Aktor tunelul va mai dura multi ani.”Linia de mare viteză ” va fi gata la sfantu’ asteapta

      Reply
  2. Etc says:
    April 18, 2025 at 2:50 am

    Altii in aceiasi perioada au facut 10000km sina magnetica…

    Reply
  3. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    900 de concediați la Ineu! APTIV închide fabrica
    3
    România şi Ucraina dezmint acuzaţiile Moscovei privind un complot ucraineano-britanic pentru deturnarea unui avion rus
    4
    130 de pachete au ajuns... acolo unde este nevoie
    5
    Raluca Turcan: Plângerea CSM împotriva vicepremierului Oana Gheorghiu - acţiune de intimidare în afara rolului constituţional
    6
    Hoți din Bacău, prinși la Arad în timp ce încercau să fugă din țară
    7
    POLITIC. Geanina Pistru, pledoarie pentru Bolojan
    8
    „Pâncota – File din istoria oraşului”
    9
    FOTO. Ploaia nu i-a împiedicat să afle poveștile Aradului
    10
    Un cabinet medical a luat foc în Șagu

    Local

    GALERIE FOTO
    130 de pachete au ajuns... acolo unde este nevoie
    ARAD. Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Timotei, prin lucrarea Sectorului Social–Filantropic al Arhiepiscopiei Aradului, 130 de pachete cu produse neperisabile au ajuns la persoane și familii aflate în dificultate.

    Advertorial

    Stilul care te însoțește: cum alegi geanta perfectă pentru orice ocazie
    O geantă nu este doar un accesoriu, ci un element care definește stilul și personalitatea. Într-o lume în care mobilitatea și confortul contează, geanta crossbody a devenit un must-have pentru femeile active. Practică, versatilă și ușor de purtat, această geantă se potrivește atât ținutelor casual, cât și celor elegante.

    UT Arad

    "Câinii roșii" anunță că invadează Aradul
    Suporterii peluzei "Cătălin Hâldan" îndeamnă fanii lui Dinamo să cumpere bilete lângă sectorul galeriei oaspete.

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 7

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor

    Local

    Zilele libere, obligatorii prin Codul Muncii
    Angajatorii trebuie să acorde zilele libere legale conform Codului Muncii, indiferent de cultul religios de care aparțin salariații. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.