aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Zile incerte pentru aradenii de la CFR Marfa

Zile incerte pentru aradenii de la CFR Marfa

la 5 June 2013 08:11
5 June 2013 08:11
Sindicatele CFR Marfă din Arad nu văd cu ochi buni privatizarea companiei şi se aşteaptă la ce este mai rău.
Scris de Alin Gherasim - Sindicatele CFR Marfă din Arad nu văd cu ochi buni privatizarea companiei şi se aşteaptă la ce este mai rău.

Trimite articolul

X

ARAD. Din oraşul nostru, privatizarea CFR Marfă se vede altfel decât de la Bucureşti. Dacă în capitală această privatizare este pe buzele tuturor, în special ale guvernanţilor, şi este văzută ca şi marea salvare a companiei feroviare, oamenii de pe linii au o părere diametral opusă.

„Vindem una dintre ultimele companii de stat care, în condiţii normale, ar putea genera profit. Şi asta doar pentru că suntem obedienţi Comisiei Europene şi Fondului Monetar Internaţional. Noi nu mai avem Minister al Transporturilor din anul 2009, de la încheierea acordului cu FMI. Avem doar marionete puse să facă ce vor alţii”, crede Florin Matei, lider sindical al CFR Marfă Arad, ramura Mişcare-Comercial. Acesta este convins că privatizarea va aduce cu ea noi restructurări şi va îngropa activitatea societăţii.

„Preconizez un nou val de restructurări la CFR Marfă. Însă ar fi preferabil ca aceste concedieri colective să fie realizate înaintea privatizării. Și asta pentru că, potrivit legii, restructurările în companiile de stat se soldează cu salarii compensatorii pentru cei concediați. În schimb, dacă CFR Marfă va fi vândută și abia apoi vor începe restructurările, sute de oameni, dintre care câteva zeci de persoane din Arad, vor rămâne fără un loc de muncă și fără niciun venit”, a mai declarat Matei.

Și o soluție

În momentul în care privatizarea se afla doar în faza de discuții, sindicaliștii din întreaga țară au fost invitați să vină cu propuneri pentru salvarea CFR Marfă fără vânzarea ei. „Eu am avut o soluție perfect viabilă, care putea duce la creșterea încasărilor CFR Marfă. Este vorba despre impunerea unor monopoluri pe transporturile pe cale ferată, la fel cum se întâmplă în toate țările civilizate și dezvoltate. Practic, CFR Marfă ar trebui să fie singura societate abilitată să transporte diferite mărfuri. Însă propunerea mea nu a fost luată în seamă”, a precizat Matei.

Peste 100 de oameni

Privatizarea CFR Marfă, intrată în linie dreaptă, va afecta peste 100 de arădeni, angajați la această companie. „Dacă se vor efectua concedieri, cel mai probabil vor fi din sectorul administrativ, pentru că, în ceea ce privește muncitorii de pe linie, nu mai pot fi restructurări dacă se dorește ca CFR Marfă să poată funcționa”, a încheiat Florin Matei.

CITESTE SI:

CFR anuleaza mai multe trenuri in Arad

Aradul sparge greva spontana de la CFR

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
aradon ,
cfr ,
marfa ,
privatizare
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    FOTO. Ciocnire între tramvaie, pe Calea Aurel Vlaicu. Unul plecase din depou fără vatman
    3
    Tribunalul Arad își deschide porțile pentru curioși
    4
    Memoria lui Domide, călcată în picioare de elevii lui Mihalcea
    5
    Fetele de la UTA, eşec pe final
    6
    Denisa Corb, pe podiumul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
    7
    Mihalcea a găsit „țapii ispășitori” de la UTA
    8
    Ucraina are nevoie de 25 de sisteme antiaeriene americane Patriot suplimentare, afirmă Zelenski
    9
    Miniștrii Energiei din UE au aprobat interzicerea importurilor de gaze rusești
    10
    Stilul care te însoțește: cum alegi geanta perfectă pentru orice ocazie

    Advertorial

    Stilul care te însoțește: cum alegi geanta perfectă pentru orice ocazie
    O geantă nu este doar un accesoriu, ci un element care definește stilul și personalitatea. Într-o lume în care mobilitatea și confortul contează, geanta crossbody a devenit un must-have pentru femeile active. Practică, versatilă și ușor de purtat, această geantă se potrivește atât ținutelor casual, cât și celor elegante.

    UT Arad

    "Câinii roșii" anunță că invadează Aradul
    Suporterii peluzei "Cătălin Hâldan" îndeamnă fanii lui Dinamo să cumpere bilete lângă sectorul galeriei oaspete.

    România

    Progres important pe A1 Margina–Holdea: lucrările au ajuns la aproape 50% la final de an
    La finalul acestui an, lucrările pe tronsonul autostrăzii A1 Margina – Holdea sunt realizate în proporție de aproape 50%, activitatea desfășurându-se simultan în toate galeriile celor două tuneluri de pe traseu.

    Local

    Leoni face concedieri! 465 de posturi ar urma să fie reduse
    O primă notificare prealabilă a fost înregistrată la Inspectoratul Teritorial de Muncă Arad, iar o parte din salariați au primit deja notificări. 6

    Local

    Bătrânii - cel mai de preț rost al existenței noastre

    Local

    „Vrem dialog real, nu doar presiune fiscală”
    Patronatele arădene trag un semnal de alarmă la final de an: „sectorul IMM are nevoie de dialog real, nu doar de presiune fiscală”.

    Local

    Viitori specialiști ai domeniului științelor

    Local

    Zilele libere, obligatorii prin Codul Muncii
    Angajatorii trebuie să acorde zilele libere legale conform Codului Muncii, indiferent de cultul religios de care aparțin salariații. 1

    Local

    Monumentul Marii Uniri, care a costat 10 milioane de lei și trebuia dezvelit în 2012, nu a ajuns la destinație
    Monumentul Marii Uniri de la 1918, pentru realizarea căruia statul român a achitat sculptorului Florin Codre 10 milioane de lei și care urma să fie dezvelit pe 1 decembrie 2012, nu a mai ajuns la destinație, fiind depozitat de mulți ani pe o proprietate din Călărași a artistului, care a pierdut un proces cu Ministerul Culturii pentru că nu a mai transportat piesele la Arad pentru a fi montate. 3
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.