aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
România
Asociația Pro Infrastructură: „CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”

Asociația Pro Infrastructură: „CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”

la 27 November 2020 15:36
11 Comentarii

Asociația Pro Infrastructură: „CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”

Foto: Asociația Pro Infrastructură
27 November 2020 15:36
Asociația Pro Infrastructură transmite că „CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – n.r.) se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”. Reprezentanții Pro Infrastructură spun că la aproape 10 ani de la lansarea proiectului suntem departe de finalizarea sa. Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea – 13 kilometri, pe care se află tunelurile pentru urși.
Asociația Pro Infrastructură transmite că „CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere – n.r.) se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva”. Reprezentanții Pro Infrastructură spun că la aproape 10 ani de la lansarea proiectului suntem departe de finalizarea sa. Autostrada Lugoj-Deva are o „bucată” lipsă, de la Margina la Holdea – 13 kilometri, pe care se află tunelurile pentru urși.

Trimite articolul

X

Potrivit siteului tion.ro bucata de 13 kilometri este „cuiul lui Pepelea”, cel care stă în calea realizării complete a șoselei de mare viteză. Este bucata de drum pentru care trebuie „să te dai jos” de pe autostradă la Margina, pe sensul de mers dinspre Timișoara, și să mergi pe drumul național până la Holdea, unde intri pe o autostradă cu limită de viteză la nivel de drum județean.

„CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică. Am tras nenumărate semnale de alarmă de-a lungul ultimilor ani privind modul dezastruos prin care această autostradă a fost manageriată de Compania de Drumuri. Totul a plecat de la semnarea în 2013 a unui contract ce prevedea o săpătură imensă în dealurile de la Holdea, deși acordul de mediu solicita construirea unor tuneluri pentru mașini care să lase mediul natural intact”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Între Holdea și Margina, pe autostrada A1, trebuie amenajate tunelurile pentru urși. Lucrările pe acest tronson de autostradă au fost scoase la licitație abia vara trecută. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat în vara lui 2019 licitația pentru realizarea cunoscutelor tuneluri pentru urși, de pe autostrada Lugoj-Deva, iar valoarea estimată a procedurii de atribuire era de 296.000.000 euro fără TVA.

Contractul cuprinde proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor pentru obiectivul major de investiții Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat, fiind prevăzute două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Tunelurile, conform proiectului, trebuie să aibă o lungime de aproximativ 2,13 km, vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m din care parte carosabilă 2×3,75 m, banda de încadrare de 0,25 m, banda de urgență de 2,50 m și acostamente de 2×0,50m, la care se mai adaugă trotuare laterale 2×0,75 m.

FOTO: Asociația Pro Infrastructură

„Cu alte cuvinte, la aproape 10 ani de la lansarea proiectului, suntem departe de finalizarea sa și în același timp buni de plată. O altă veste proastă este că este tehnic imposibilă finalizarea autostrăzii până în 2023, astfel încât Comisia Europeană să considere acest coridor european de transport funcțional. Drept urmare, cel mai probabil vom ajunge să dăm înapoi toți banii europeni atrași până în prezent pentru întreg proiectul Lugoj-Deva. Incompetența, aroganța sau lipsa de viziune au blocat și vor bloca mulți ani în continuare dorința șoferilor de a circula doar pe autostradă între Sibiu și granița vestică de la Nădlac. Fără studii de teren profesioniste, un proiect tehnic complet și un management de contract competent nu se va atinge acest deziderat”, transmit cei de la Asociația Pro Infrastructură.

Trimite articolul

X
Taguri:
autostrada ,
autostrada Lugoj-Deva ,
Holdea ,
Margina
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Someru says:
    November 27, 2020 at 4:31 pm

    De ce nu aduceti consultanti din Albania de exemplu? Sau Bulgaria? ca stau mai bine ca noi..Pe de alta parte, nici nu avem nevoie de amarata asta de autostrada, aeroportul Ard este pe cai mari si cumpara tot felul de becuri smechere, sa vedem sa zburam. Cine mai are nevoie de autostrada lor? Si daca ma gandesc si mai bine, ne angajam toti la stat si mergem in concedii in strainatate 😉 un an sau doi, dupa care mergem cu totul…

    Reply
    • Dan says:
      November 28, 2020 at 10:41 am

      Sincer, eu cred ca treaba asta e premeditată.
      Nu gasesc logica pt. care se face asta, dar, de§i s-au perindat la Putere cam toate partidele, iar in conducerea CNAIR diverse persoane, totusi TOATE AUTOSTRAZILE continuă sa SE CONSTRUIASCĂ PE PORTIUNI DISPARATE, făra legături între bucăti si,de cele mai multe ori, DE LA COADĂ LA CAP, adică, in loc să se inceapă cu intrările in țară si să continue spre Centrul țării, se face exact pe dos…!!!😲

      Ba, mai mult, în loc să “se pună toate tunurile” PE AUTOSTRAZILE ÎNCEPUTE DEJA, pt a fi finalizate, noi ne apucăm de TOT FELUL DE BUCĂȚELE DE AUTOSTRAZI, aiurea prin țară… 🤤

      Rămân la părerea că treaba cu NICI O AUTOSTRADĂ TERMINATĂ dela un cap la altul, SE FACE PREMEDITAT, CU BUNĂ-ȘTIINȚĂ (nu “din prostie”, cum se încearcă să ne lase să credem…).

      Motivul (mobilul “crimei”, cum ar zice un detectiv…) mi-e greu să-l identific, dar ASTA NU EXCLUDE faptul că “crima” (nefinalizarea VOITĂ a autostrăzilor) există! 🤔

      Reply
  2. Alex says:
    November 27, 2020 at 4:44 pm

    296.000.000 euro pentru 13km de autostrada..leviteaza autostrada asta sau ce mama draq costa atata???

    Reply
    • Cineva says:
      November 27, 2020 at 5:01 pm

      Tunelurii si zona deluroasa….

      Reply
      • .... says:
        November 27, 2020 at 6:37 pm

        Alex,cred că nici nu stie pe unde vin tunelurile.

        Reply
  3. jack says:
    November 27, 2020 at 4:45 pm

    si avem vreun functionar in puscarie?

    ar trebui vazut cine e vinovat si in puscarii cu coruptii

    Reply
    • .... says:
      November 27, 2020 at 6:36 pm

      Ar trebui ! Fosta echipă de conducere de la CNAIR în frunte cu fostul ministru cuc!

      Reply
  4. sinequanon says:
    November 27, 2020 at 8:18 pm

    Inceputa in 2004,autostrada muzeu va fii cea mai scumpa autostrada din lume! Asta datorita impotentei si incompetentei clasei politice. Probleme sunt si in alta parte.
    Situație extrem de îngrijorătoare pe șantierul Autostrăzii A3 Transilvania între Chețani și C.Turzii: constructorul Straco este cvasi-inexistent, iar subcontractorii neplătiți au plecat sau sunt pe cale să o facă!!

    Reply
  5. veritas says:
    November 28, 2020 at 1:47 am

    Ecoductele acestea pentru animale salbatice trebuiau prevazute de la bun inceput, nu adaugate ulterior cum s-a intamplat. Vedeti cum au prevazut ungurii ecoducte cand treci de Nadlac, autostrada noua si la ei. Cred ca au pus unul la fiecare 5 sau 10 kilometri, desi fauna salbatica din campiile Ungariei e formata din 3 capre si doi iepuri. Cu toate astea s-au gandit….
    La noi nu stiu cine proiecteaza autostrazile astea, probabil unii cu capul patrat! Cum puii mei sa nu stii sa pui ecoducte cand avem cea mai bogata fauna salbatica din Europa? Mi-as dori sa-i trag o palma la inginerul ala, dar una asa din fundul gradinii.

    Reply
  6. ursul bruno says:
    November 28, 2020 at 11:21 am

    Nu era mai simplu să construiască tuneluri prin care să treacă urșii? Fără benzi, trotuare sau ieșiri de urgență! 😉 S-ar fi economisit câteva sute de milioane de Euro…

    Reply
    • Dan says:
      November 28, 2020 at 3:21 pm

      Trebuie sa vezi la fața locului: nivelul autostrazii e mult MAI JOS decât dealul, deci singurele posibilități de a trece CU AUTOSTRADA dealul, sunt, fie “SĂ TAI O FELIE” din deal, fie SĂ STRĂPUNGI DEALUL. (ca autostrada cu panta de 15-20% nu se face).
      La varianta “felierii”, ursii nu mai au pe unde traversa, asa ca s-a optat pe varianta STRAPUNGERII, varianta care, cred că e si mai putin costisituare si mai STABILĂ (nu apare riscul destabilizarii terenului!)

      Toată treaba e că NU STIU CE SE CACĂ ATÂTA PE EI cu o lucrare relativ banală, peste tot in lume. Mai ales ca dealul e mai mult din pământ, NU DIN PIATRA.
      Păi atunci, mă gândesc, ce naiba vor face pe Valea Oltului, unde sunt de facut kilometrii intregi în stâncă?!
      Să inteleg că autostrada Sibiu-Pitesti va fi, oare gata, in anul 2100?

      Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Cu roțile-n sus pe strada Constituției
    3
    Reținuți pentru furturi din magazine, la Arad și Sântana
    4
    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    5
    Motocicletă furată din Adora Park. Suspectul, arestat preventiv
    6
    Shopilo.ro: platforma care face căutarea reducerilor mai simplă ca oricând
    7
    Report de 9,42 milioane de euro la Loto 6/49 și de peste 7,42 milioane de euro la Joker, la extragerea de duminică
    8
    Cristian Ofrim a cucerit Trofeul Sarajevo
    9
    Premierul Croaţiei dezminte „poveştile false” ale Ungariei despre insuficienţa oleoductului Adria
    10
    Zelenski: Rusia a lansat noaptea trecută 450 de drone și 45 de rachete asupra sectorului energetic al Ucrainei

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA.

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.