aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
România
Cei mai mulţi dintre români nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate, arată un studiu

Cei mai mulţi dintre români nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate, arată un studiu

la 16 May 2023 19:47
3 Comentarii

Cei mai mulţi dintre români nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate, arată un studiu

16 May 2023 19:47
Cei mai mulţi dintre români (70%) achiziţionează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoţii avantajoase, iar 17% deoarece îşi doresc dotarea casei cu tehnologii noi, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.
Cei mai mulţi dintre români (70%) achiziţionează aparate electrocasnice noi atunci când cele vechi se strică, în timp ce 31% declară că le cumpără atunci când descoperă promoţii avantajoase, iar 17% deoarece îşi doresc dotarea casei cu tehnologii noi, arată cel mai recent studiu realizat de Reveal Marketing Research.

Trimite articolul

X

Femeile se diferenţiază ca fiind mai pragmatice, acestea obişnuind în mai mare măsură să înlocuiască un aparat electrocasnic ce s-a stricat cu unul nou (75% vs. 65% bărbaţi), iar bărbaţii ca fiind mai atraşi de urmărirea şi achiziţionarea noilor tehnologii (21% vs. 14% femei).

De asemenea, presiunile economice îi fac pe români mai chibzuiţi, procentul celor care aleg să repare electrocasnicele stricate crescând semnificativ comparativ cu 2021, ajungând de la 6% la 15% în prezent.

Tot din dorinţa de economisire, programul Rabla pentru electrocasnice se bucură de o popularitate crescută în rândul românilor, 64% manifestându-şi interesul de a se înscrie în program, în timp ce 6% declară că sunt deja înscrişi, arată studiul citat, care şi-a propus să evalueze preferinţele şi comportamentele de achiziţie ale românilor privind categoria electrocasnicelor şi modul în care acestea au evoluat comparativ cu studiul similar desfăşurat în februarie 2021.

Majoritatea consumatorilor (70%) aleg electrocasnicele în funcţie de preţ, iar promoţiile la electrocasnice (46%) s-au dublat ca importanţă în decizia de achiziţie comparativ cu anul 2021. „Principalele criterii în funcţie de care consumatorii achiziţionează electrocasnice au rămas aceleaşi ca în urmă cu 2 ani, românii fiind atenţi în primul rând la preţ (70%), la performanţă (54%) – în special cei cu vârste între 44-55 de ani (66%), şi la consumul de energie (54%) – în special persoanele mature peste 55 de ani (70%). Este important de semnalat amploarea pe care au căpătat-o promoţiile în contextul scumpirilor constante din ultima perioadă, acestea fiind menţionate de 46% dintre români comparativ cu 21% în 2021”, potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research.

În ceea ce priveşte importanţa mărcii la achiziţia produselor electrocasnice, comparativ cu rezultatele studiului realizat în 2021 se observă o creştere semnificativă a importanţei acestui criteriu, de la 14% la 22% dintre români care menţionează importanţa mărcii, în mai mare măsură cei cu vârsta între 45 şi 55 de ani (27%).

În ceea ce priveşte metodele de informare înainte de achiziţionarea electrocasnicelor, în topul preferinţelor sunt regăsite site-urile magazinelor (48%), recenziile din cadrul magazinelor online (43%) şi solicitarea de informaţii direct din magazin (39%).

Studiul relevă că atât site-urile magazinelor, cât şi recenziile online din cadrul acestora sunt preferate într-o măsură semnificativ mai mare de persoanele între 45-55 de ani, acestea înregistrând scoruri de 57%, respectiv 50%, pe când persoanele mature de peste 55 de ani preferă mai degrabă să solicite informaţii direct de la personalul din magazin (49%).

Alte alternative la care apelează românii pentru a se informa sunt sfaturile apropiaţilor (33%), reclamele online (32%) sau reclamele TV (23%). 7 din 10 români preferă magazinul fizic pentru a-şi cumpăra electrocasnicele dorite.

„Dacă ne referim la modalitatea de achiziţie a electrocasnicelor dorite, 7 din 10 români preferă mai degrabă să meargă în magazine fizice, această alegere facilitând interacţiunea directă cu produsele şi cu personalul din magazine. Aşadar, aceştia optează pentru magazinele de profil (44%), secţiunea de electrocasnice a hypermarket-urilor (15%) şi în mai mică măsură pentru magazinele producătorilor (9%)”, se mai arată în studiul citat.

Pe de altă parte, 30% dintre români declară că aleg să comande online de pe site-urile magazinelor de profil. Mai mult decât atât, aproape jumătate dintre românii care aleg să comande online electrocasnice (47%) menţionează că obişnuiesc să meargă înainte în magazinele fizice pentru a vedea sau testa produsul înainte de a plasa comanda, într-o măsură semnificativ mai mare bărbaţii (53% vs. 41% femei) şi rezidenţii din mediul urban (52% vs. 39% rural).

De asemenea, 74% dintre români sunt dispuşi să achiziţioneze electrocasnice smart pentru a-şi dota casa, principalul motiv fiind reducerea costurilor de energie electrică. Referitor la electrocasnicele smart, mai mult de două treimi dintre români (74%) îşi manifestă intenţia de a investi în astfel de produse, principalele beneficii percepute fiind reducerea costurilor de energie electrică (79% vs. 62% în 2021), eficienţa dispozitivelor (61% vs. 48% în 2021) şi uşurarea activităţilor casnice (51% vs. 42% în 2021).

Cu toate acestea, ceea ce i-ar împiedica pe români să cumpere electrocasnice smart ar fi preţul ridicat al acestora, motiv menţionat de către 73% dintre respondenţi. 23% dintre români consideră că nu sunt utile, iar 17% sunt de părere că ar fi greu de folosit.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, cu o expertiză în peste 20 de industrii.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 25 aprilie – 2 mai 2023 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban şi rural. Mărimea eşantionului a fost de 1.009 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1 % la un nivel de încredere de 95%.

Sursa: AGERPRES

Trimite articolul

X
Taguri:
nu îşi schimbă electrocasnicele dacă nu sunt stricate ,
Reveal Marketing Research ,
romania ,
romanii ,
studiu
3 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Aiurea says:
    May 16, 2023 at 8:12 pm

    Vrăjeala prețuri de te speriii si rezistența aiureeee

    Reply
    • f.b. says:
      May 17, 2023 at 7:26 am

      Rominii nu-si bat cuie-n cap decit daca-i necesar.

      Reply
  2. Florin says:
    May 17, 2023 at 1:02 pm

    Adevărul e că majoritatea chiar își permit să schimbe des electrocasnice.

    Reply
  3. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Proba practică pentru obținerea permisului auto, din nou și sâmbăta
    3
    Fără milă pentru șoferii care provoacă tragedii în trafic: noua lege care înăsprește sancțiunile a trecut de Senat
    4
    Denisa Corb, pe podiumul Mercedes-Benz Bucharest Fashion Week
    5
    Expoziţie în Sala Ferdinand: „Metafore vizuale”
    6
    Zelenski sprijină negocierile în baza actualei linii de contact și oferirea de garanții de securitate Ucrainei
    7
    11 inculpați reținuți, după descinderile din Arad și Timiș
    8
    FOTO. Două titluri mondiale pentru arădeni, la Little Prince & Princess World
    9
    A 12-a Toamnă Muzicală Arădeană, pe scena Filarmonicii
    10
    FOTO. Ciocnire între tramvaie, pe Calea Aurel Vlaicu. Unul plecase din depou fără vatman

    Local

    5 activități de iarnă care dezvoltă abilitățile copilului tău
    Iarna nu e doar despre frig! Descoperă cum activitățile sezoniere stimulează dezvoltarea fizică, cognitivă și emoțională a celor mici.

    Mapamond

    Ungaria: Salariul minim va creşte cu 11% în 2026, în pofida stagnării economiei
    Premierul Ungariei, Viktor Orban, a anunţat joi majorarea salariului minim cu 11% în 2026, după ce angajaţii şi angajatorii au ajuns la un acord, în pofida stagnării economiei care forţează Guvernul să înrăutăţească previziunile economice din 2025 şi 2026, transmite Reuters.

    Mapamond

    Administraţia Trump reduce durata de valabilitate a permiselor de lucru pentru imigranţi
    Administraţia Trump a anunţat joi reducerea duratei de valabilitate a permiselor de lucru pentru numeroase categorii de imigranţi, în cadrul unei serii de restricţii decretate în urma atentatului mortal care a avut loc săptămâna trecută la Washington, imputat unui afgan, informează vineri AFP.

    Mapamond

    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe AI sunt capabili să schimbe părerile alegătorilor, dezvăluie două studii ştiinţifice
    Asistenţii conversaţionali bazaţi pe inteligenţa artificială (AI) pot fi deosebit de convingători în a determina un alegător să îşi schimbe afilierea politică, chiar şi atunci când aceste programe informatice se bazează pe informaţii eronate, potrivit concluziilor formulate în două studii ştiinţifice publicate joi, informează AFP.

    România

    Alegeri, vedete și jucării virale: ce au căutat românii pe Google în acest an
    Google a făcut publice listele cu cele mai populare căutări ale românilor în anul 2025, iar rezultatele reflectă atât interesul pentru evenimentele majore din societate, cât și pentru divertisment și trenduri internaționale.

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.

    România

    Oana Țoiu: Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal până în aprilie 2026
    Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal, pot plăti salarii și achiziționa stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Țoiu. 3

    Mapamond

    Media despre noile discuții americano-ucrainene în Florida. De fapt delegației Kievului i se va comunica ce au discutat Witkoff și Kushner cu Putin
    Responsabili americani și ucraineni urmează să poarte noi discuții joi în Florida pentru a încerca să găsească o soluție negociată la războiul declanșat de Rusia în Ucraina, într-un moment în care Washingtonul a relaxat sancțiunile împotriva companiei petroliere ruse Lukoil, relatează AFP. 5

    Mapamond

    Putin: Negocierile cu SUA privind Ucraina sunt complexe, dar este nevoie de implicare
    Președintele rus Vladimir Putin a declarat joi, într-un interviu difuzat de un post de televiziune indian la începutul vizitei sale oficiale în India, că negocierile cu privire la încheierea războiului în Ucraina aflate în desfășurare cu SUA sunt „complexe”, dar pentru reușita acestora este nevoie de implicare, nu de obstrucționarea lor, după ce anterior el a acuzat aliații europeni ai Ucrainei că fac tot posibilul să împiedice acest proces, relatează AFP. 3
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.