Șoferii care nu își achită amenzile în termen de 90 de zile riscă să rămână fără permis, documentul fiindu-le înapoiat doar după plata integrală a penalităților.
Una dintre noile modificări face referire la depășirea vitezei legale, aspect de care mulți șoferi nu țin cont.
Dacă până acum șoferii erau sancționați pentru depășiri pe care textul legii le menționa începând cu „10 kilometri pe oră peste limita legală”, noile prevederi specifică „5 km pe oră” peste limită. La baza modificării ar sta faptul că sistemele radar din dotarea Poliției sunt mai moderne și au o acuratețe sporită, a relatat Antena 3 CNN.
Cele mai „ieftine” sancțiuni aplicate pentru viteză presupun două puncte de penalizare și 2-3 puncte de amendă, ceea ce înseamnă o penalitate de 404 lei sau 606 lei:
- pentru o depășire cuprinsă între 21 și 30 km/h peste limita legală, amenda prevăzută se situează între 808 și 1.010 lei, iar șoferii acumulează și 4-5 puncte de penalizare;
- pentru o depășire cuprinsă între 31 și 40 km/h, amenda va fi 1.212 – 1.616 lei, punctele de penalizare vor fi între 6 și 8;
- pentru depășirile limitei de viteză cu mai mult de 50 km/h, amenda va fi cuprinsă tot între 1.818 și 4.040 de lei, însă va fi suspendat și permisul de conducere timp de 90 de zile.
Codul Rutier din 2025 îi pedepsește și pe șoferii prea lenți, dacă aceștia circulă cu cel puțin 10 km/h sub limita minimă de viteză impusă pentru un anumit drum. Amenzile pentru acești șoferi sunt între 405 și 607 lei, a mai scris sursa menționată anterior.
Permis restituit doar după achitarea amenzii
În cazul în care șoferii nu își plătesc amenzile în termen de 90 de zile, aceștia rămân fără permis.
Ulterior, permisul de conducere poate fi restituit doar după ce titularul „prezintă dovada achitării tuturor obligațiilor de plată datorate bugetului local al unității administrativ-teritoriale în a cărei rază își are domiciliul, inclusiv dovada achitării amenzii aplicate pentru săvârșirea contravenției ce a determinat suspendarea dreptului de a conduce”, a mai scris Antena 3 CNN.
Sursa: Bihon.ro
Trimite articolul
XVa rugam sa ne anuntati toata grila de penalizare fiindca nu apare : membru de partid, milionar > 10 milioane, membru de guvern, politai, judecator, etc.
Se poate să oferiți și un link către actul normativ care stabilește modificarea?
-
Momentan doar noi, luptatorii online cu rusii imaginari si domnul Gadea avem informatia.
-
Vad ca nu-ti mai scoti nasul din fundul meu si scrii tampenii rusofile toata ziua sub userul meu. Pe stilul clasic al bolsevicilor mincinosi si hoti.
Pe de alta parte esti nervos ca poti primi amenda si pentru ca mergi prea incet cu cazanul rusesc pe patru roti pe care-l detii, bre sugeranist balbait?
-
Atâta timp cât nu se corelează vitezele maxime admise și cu, sau mai ales cu, performanțele actuale de frânare a mașinilor, dar și cu fluxul circulației pietonilor, bicicletelor, sau a altor posibili participanți la trafic. Sunt zone, localități, în care nu întâlnești țipenie de om, dar limita este 40-50 km/h, dar si localitati mult mai ,,active” in care limita este de 70 km/h. Începeți modificările legislative cu reglementările necesare pentru armonizarea limitărilor cu situațiile concrete pe teren! Sau reglementarile astea au ca principală țintă doar ,,completarea” bugetului pentru cei mai slabi administratori ai statului din ultimii 15-20 de ani?
-
Limitele de viteza au legatura cu fizica, nu cu dotarile masinilor si timpul de reactie al soferului e acelasi indiferent de ce masina conduce…
Da, poate sunt zone unde se pot mari limitele de viteza, dar sa nu ne prefacem ca se respecta aceste limite pe drumuri “uitate” cand ele nu se respecta nici macar in mijlocul orasului… -
Limitele de viteza in localitati au rostul lor impuse de cerintele locale , daca ai locui intr o localitate unde soseaua e chiar langa case , chiar daca circulatia e rarefiata , cum ti ai dori sa se circule prin fatza geamurilor tale , cu 30 sau cu 70 ?
Ma uit la localitatile din BH ca exemplu , multe dintre ele din zona Beiusului efectiv nu au spatiu nici pt trotuar , masinile circuland extrem de aproape de casele oamenilor , cred ca nimanui din respectivele zone nu le ar conveni un trafic , inclusiv trafic greu cu 50km/h pe sub propiile ferestre !…. cand s au facut casele alea , probabil trecea doua masini pe zi , societatea sa dezboltat , la fel si parcul auto din RO , insa idiotii de la putere au preferat sa arunce un asfalt pe respectivele ,, poteci ,, si sa declare … drum modernizat !!! in loc sa faca noi drumuri de tranzit care sa evite localitatile
Este o foame de bani la buget …
OK! Daca tot se zice ca va fi sanctionata si circulatia sub viteza limita admisa pe respectiva portiune de drum, ce facem cu tractoarele, carutele dar mai ales cu acele triciclete electrice conduse doar de persoane profesioniste?!?!?!?!
-
Cum ce facem? O sa inchidem ochii in continuare si cand ne suparam pe cineva il ardem. Simplu.
amplasați camere cu IA peste tot, în festival .. dar nu ca haiducii numai să-i săltați de bănuții lor .
Sa puna Radar pe drumul arad-siria sa vedeti acolo Kamikaze pe acel sector de drum