Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a introdus un sistem digital care permite accesul rapid la informațiile privind stagiul de cotizare și veniturile declarate, printr-un cont online personal sau prin solicitarea unei adeverințe oficiale, notează Digi24.
Cristiana Dumitrescu, director executiv al Casei de Pensii a Municipiului București, a explicat pentru sursa citată că, „începând cu luna aprilie 2001, odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, toate stagiile de cotizare ale asiguraților sunt gestionate și centralizate într-un sistem informatic administrat de Casa Națională de Pensii”.
Astfel, datele privind activitatea profesională sunt preluate automat, fără ca persoanele să mai fie obligate să adune adeverințe de la fiecare loc de muncă avut anterior. Acest sistem informatic permite autorităților să calculeze mai ușor pensiile, iar cetățenilor le oferă o imagine clară asupra istoricului lor de muncă, într-un mod transparent și accesibil.
Deși digitalizarea procesului a eliminat o mare parte din birocrație, există încă excepții. „Adeverințele eliberate de angajatori sunt solicitate la Casa de Pensii doar pentru perioadele de muncă anterioare anului 2001, în situațiile în care veniturile realizate nu sunt menționate în carnetul de muncă. (…) De asemenea, adeverințele sunt necesare dacă, până în luna aprilie 2001, au fost acordate venituri suplimentare – cum ar fi prime, bonusuri sau alte tipuri de recompense – care nu se regăsesc în carnetul de muncă”, a precizat Dumitrescu.
Citește mai mult pe Bihon.ro!
Citiți principiile noastre de moderare aici!