aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
România
Virgil Musta, la a doua doză de vaccin anti-Covid: Vaccinul reduce la zero riscul de boală severă și de mortalitate

Virgil Musta, la a doua doză de vaccin anti-Covid: Vaccinul reduce la zero riscul de boală severă și de mortalitate

la 17 January 2021 11:54
60 Comentarii

Virgil Musta, la a doua doză de vaccin anti-Covid: Vaccinul reduce la zero riscul de boală severă și de mortalitate

17 January 2021 11:54
Cadrele medicale continuă să se imunizeze anti-Covid în județul Timiș. De la începutul etapei I au fost vaccinați aproape 10.000 de oameni în județ. La Spitalul „Victor Babeș” a început administrarea rapelului și au primit deja a doua doză atât medicul Virgil Musta, cât și alte cadre medicale.
Cadrele medicale continuă să se imunizeze anti-Covid în județul Timiș. De la începutul etapei I au fost vaccinați aproape 10.000 de oameni în județ. La Spitalul „Victor Babeș” a început administrarea rapelului și au primit deja a doua doză atât medicul Virgil Musta, cât și alte cadre medicale.

Trimite articolul

X

Sunt deja 21 de zile de la administrarea primei doze de vaccin anti-Covid Pfizer în Timiș, astfel că la Spitalul de Boli Infecțioase „Victor Babeș” din Timișoara a început revaccinarea, adică medicii primesc rapelul, cea de-a doua doză, relatează TION.RO.

Primul medic vaccinat: Poate renunțăm și la mască din toamnă

Primul medic care a fost imunizat în urmă cu trei săptămâni în județul Timiș este dr. Teodora Moisil de la spitalul de la Pădurea Verde. Ea spune că n-a avut nicio reacție adversă la vaccin și așteaptă să fie imunizați cât mai mulți români. Speră că din toamnă nu va mai fi obligatorie masca de protecție.

„Nu am avut niciun fel de reacție, nici măcar durere locală. Așteptăm să se vaccineze și restul populației, ca să devenim cumva liberi. Este foarte important pentru noi. Ca să ne vedem în continuare de toți pacienții, să putem merge liniștiți acasă, să ne odihnim (…), poate renunțăm și la mască, din toamnă. (…) Este cel mai important lucru care se întâmplă acum, această vaccinare. Nu am avut niciun fel de emoții legate de acest vaccin. Orice vaccinare a reușit să salveze milioane de vieți”, a spus medicul Teodora Moisil.

Musta: „Acest vaccin este calea de a opri pandemia”

Medicul Virgil Musta, aflat încă de la început în prima linie în lupta cu virusul SARS-CoV2, spune că numai prin vaccinare putem să ne protejăm și să-i protejăm pe cei bolnavi, care nu se pot imuniza.

„Deși sunt alergic la ambrozie, n-am avut niciun efect la vaccin. Consider că este un gest de responsabilitate să te vaccinezi. (…) Acest vaccin este calea de a opri pandemia și de a ne proteja și de a-i proteja și pe alții care nu se pot vaccina din cauza comorbidităților. De fapt, este pașaportul nostru pentru libertate. Cei care au recomandare… pentru că nu toată lumea are recomandare de vaccinare, sunt cu anumite afecțiuni care nu se pot vaccina, sunt femeile gravide, sunt copiii. Dar ceilalți, eu le recomand să se vaccineze, pentru că este important. Se protejează pe ei, reduc la zero riscul de boală severă și de mortalitate, este esențial în această luptă. Încetul cu încetul vom ajunge să ducem o viață normală”, a explicat Musta.

„Este vitală vaccinarea”

Medicul Cristian Oancea, managerul Spitalului de Boli Infecțioase și Pneumoftiziologie „Victor Babeș” din Timișoara, spune că are mai multe alergii, dar n-a prezentat nicio reacție adversă la vaccin. Și el crede că este vitală vaccinarea.

„Am avut o ușoară durere în braț, în rest niciun efect advers, nici minor, nici major. Sunt plurialergic la medicamente, la anumite alimente și la aeroalergeni, la tot felul de polenuri, sunt astmatic, alergic de la vârsta de 5-6 ani, dar n-am avut nicio reacție, decât acel ușor disconfort în braț. În rest, așteptăm să trecem cu bine peste ce va urma. Avem două variante: datorită pandemiei față în față cu virusul o să stăm toți, depinde dacă stăm prin vaccinare sau trecem prin boală. Este vitală vaccinarea, pentru fiecare individ, pentru populație și ca nație. Dacă vrem să rămânem sănătoși, să reluăm viața, să ne recâștigăm libertatea, să ne revedem cu familiile, cu prietenii, trebuie să ne vaccinăm, trebuie să rămânem sănătoși”, a spus Oancea.

Specialiștii spun că primii anticorpi apar cam la zece zile de la administrarea primei doze, însă cei care se vaccinează dezvoltă suficienți anticorpi la o săptămână după administrarea celei de-a doua doze, numită rapel. Studiile clinice au arătat că în cazul celor 95% care dezvoltă imunitatea, aceasta apare la o lună de la prima doză.

Sursa: TION.RO

Trimite articolul

X
Taguri:
rapel ,
timisoara ,
vaccin ,
Virgil Musta
60 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Daci says:
    January 17, 2021 at 12:25 pm

    Mars ma satana!!!

    Reply
  2. Daci says:
    January 17, 2021 at 12:38 pm

    Ca sa devenim CUMVA liberi? Poate renuntam la masca din toamna? Se mai indoieste careva ca astia sunt parte dintr-o conspiratie mondiala????

    Reply
    • Tuluz-Lotrec says:
      January 17, 2021 at 1:11 pm

      Fii atent ca se pare ca iti pot baga cip si in ciorba, nu doar in vaccin

      Reply
      • Mda says:
        January 17, 2021 at 2:03 pm

        Iti place pictorul la care i-ai preluat fonetic numele ? Talent nu ai dar se pare ca ai creierul la fel de distrus precum era al lui de la absint si faci doar glumite nesarate fara vreun argument. Poate ar trebui sa faci rost pe sub mana de un bax de vaccinuri si sa le folosesti in loc de otet in ciorba.

        Reply
        • Tuluz-Lotrec says:
          January 17, 2021 at 6:16 pm

          Mda, trebuia tu sa ne spui ca nu te mai stergi cu maneca de muci

          Reply
  3. Johnny says:
    January 17, 2021 at 12:43 pm

    “Medicul Virgil Musta, aflat încă de la început în prima linie în lupta cu virusul SARS-CoV2”. Trebuie sa ai un curaj nebun sa fii in prima linie impotriva unei viroze cu 0,3% mortalitate reala. Si in prima linie la profit cu clinica lui privata, asta ati uitat sa adaugati.

    Reply
    • SN says:
      January 17, 2021 at 2:43 pm

      Poți oferi și datele epidemiologice pe baza cărora ai calculat această rată a mortalității?

      Reply
      • Mda says:
        January 17, 2021 at 3:08 pm

        Da ce? recomandarea pt populatie sa se vaccineze se bazeaza pe date epidemiologice sau se refera la toata populatia inclusiv cea sanatoasa ? Marii promotori ai vaccinului nu se adreseaza intregii populatii a globului ? Asa ca gradul de mortalitate corect mi se pare sa se raporteze la populatia globului si atunci daca raportezi 2 milioane de morti la vreo 7.8 miliarde de oameni sa vezi ce iese. Ti se par relevante procente raportand decedati(care sunt siguri) la cifre care depind de gradul de testare ? Daca da atunci sa recomande vaccinul la potentiali viitori infectati bazat pe date epidemiologice. Conform datelor de azi au fost infectati 1.2% din populatia globului deci pentru asta sufera restul de 98.8%. Fain e cu globalismul asta progresist, dictatura minoritatii, doar mortii sau potentialii morti conteaza, cei vii si sanatosi sa fie mucles ca daca nu atunci sunt cinici sau conspirationisti si nu le pasa d semenii lor. Mda, asa e corect

        Reply
        • Dan says:
          January 17, 2021 at 11:18 pm

          👏👍
          Și, aș mai adauga, dl Musta a uitat să precizeze (dacă el e așa de sigur ca dupa vaccinare rata mortalitătii de COVID, va fi zero…), cât va fi RATA MORTALITĂȚII și INFERTILITĂȚII DATORATE vaccinului însusi, PE TOATE GRUPELE DE VÂRSTE !!!

          Reply
      • Johnny says:
        January 17, 2021 at 3:53 pm

        Estimarile OMS spun ca nr real al imbolnavirilor e de 10 ori mai mare. In consecinta rata mortalitatii e de 10 ori mai mica fata de datele oficial inregistrate.nrhttps://www.digi24.ro/stiri/actualitate/oms-estimeaza-ca-numarul-real-de-infectari-cu-coronavirus-la-nivel-global-este-urias-fata-de-cel-al-cazurilor-raportate-1379296

        Reply
    • SN says:
      January 24, 2021 at 5:27 pm

      În prezent, indicele de mortalitate este doar estimat, neputând fi calculat cu precizie deoarece el se bazează pe cunoașterea numărului total al deceselor atribuite Covid-19 la nivelul unei populații. Cum pandemia este în derulare, acest índice e în schimbare. Acum 3 luni ar fi fost jumătate față de acum. Peste 2-3 luni va fi mai mare. Așadar valoarea de 2,56 la mie din prezent reprezintă situația acum, nu la finalul pandemiei. Abia la finalul pandemiei se va putea calcula mai precis indicele de mortalitate.

      Reply
  4. Misu says:
    January 17, 2021 at 1:20 pm

    mai mergeti la dracu si cu vaccin si cu virus si cu tot neamu vostru

    Reply
  5. Ion says:
    January 17, 2021 at 1:23 pm

    Urmariti presa internationala, cu cati oameni au murit la cateva zile dupa vaccin. Arafat zice prostii cand spune ca aia erau oameni in faza terminala, deoarece oamenii cu boli in faza terminala nu se vaccineaza inca in etapa actuala. Si in Germania sunt mai multi decedati din cauza vaccinului Pfizer. Nu ma credeti pe mine, ci cercetati presa internationala, nu ce zice presa de la noi.

    Reply
    • Marius Sorin says:
      January 17, 2021 at 2:04 pm

      Mare confuzie, stimabile. A deceda după efectuarea unei proceduri medical/e nu e sinonim cu a deceda din cauza acelei proceduri. Cazurile trebuie investigate serios nu doar prezumate. Exista o serie de factori ce pot explica apariția unui deces la un moment dat. Mințile simple văd lucrurile simplist.
      Deocamdată niciunul din aceste cazuri invocate, deși nu e clar care sunt ele, ca nah, e un obicei al antivaccinistilor și al alarmistilor de a nu oferi surse, nu a fost confirmat ca fiind cauzat de vaccin, în absența altor factori de risc.
      Ca să nu mai menționez că expresia “presa internațională” e atât de vagă încât nu exclude informarea din surse necredibile.

      Reply
      • #cugetdecinumairezist says:
        January 17, 2021 at 3:38 pm

        Citez: “A deceda după efectuarea unei proceduri medical/e nu e sinonim cu a deceda din cauza acelei proceduri.” Asta e valabil si daca zicem ca “a deceda dupa diagnosticarea cu covid nu e sinonim cu a deceda din cauza covid” ? daca da nu ar mai trebui sa ai asa mare incredere in numarul de morti “de covid” dar vad ca in ala ai mare incredere sau daca nu e valabil si in sensul asta pare cam tendentios. Observ ca nu iti plac presupozitiile dar presupui ca acei oameni mureau oricum nu au murit exact din cauza ca li s-a administrat un vaccin experimental. Asta nu e simplist, e filozofic.

        Reply
        • SN says:
          January 24, 2021 at 5:34 pm

          Comparația ta este eronată. În cazul Covid-19 relația cauzala dintre infecția cu SARS-Cov2, manifestarea simptomelor, precum și evoluția spre procese fiziologice cu risc de deces este destul de bine cunoscută (https://science.sciencemag.org/content/369/6503/510#:~:text=of%20disease%20progression-,Severe%20acute%20respiratory%20syndrome%20coronavirus%202%20(SARS-CoV-2,can%20still%20transmit%20the%20virus)

          Reply
        • SN says:
          January 24, 2021 at 5:40 pm

          Tabloul clinic al Covid-19 precum și evoluția severa sunt și ele cunoscute în domeniul medical : https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/latest-evidence/clinical
          Vezi și cartea medicului legist Cristian Stan – Cauzele morții în practica medicală.Ghid de tanatogeneza în boala Covid-19.
          Dincolo, în cazul relației cauzale dintre vaccin/vaccinare și deces sunt încă în curs de investigare. Nu este exclus ca anumite cazuri să fie confirmate, fie ca relație cauzala, fie ca factor moderator sau modulator.

          Reply
      • anonim says:
        January 17, 2021 at 4:41 pm

        Serios ??? alooooo !!! tu realizezi ce afirmi acolo ? ATUNCI !!! cum ramane cu cei raportati din cauza Covid ? aceia in mod sigur au murit de Covid , nu ? vrei surse credibile ? uite sursa credibila https://www.nytimes.com/2021/01/12/health/covid-vaccine-death.html Insa mintile simple cauta solutia cea mai simpla , sa i fie date mura in gura toate informatiile , mai cauta si singur ca doar nu esti olog !!! in plus de asta , cine dintre autoritati va recunoaste ca exista cazuri de deces din cauza vaccinarii ? chiar ca esti haios mai nene ! …minte complicata !!!

        Reply
        • SN says:
          January 24, 2021 at 5:42 pm

          Vezi că scrie în titlul articolului că este sub investigație cazul, deci nu este nimic cert,deocamdată. 🤷‍♂️

          Reply
      • Ana Maria says:
        January 18, 2021 at 3:24 am

        Eu as vrea sa spună cineva, de când a început pandemia, la câte decese au fost, cel puțin la noi în tara, câte au fost analizate, studiate, verificate sau cum vreți voi, pentru a se afla cu adevărat cauza morții. Pot jura medicii care au trimis morții în saci ca au murit de covid??!! NU CRED.

        Reply
  6. Mda says:
    January 17, 2021 at 1:52 pm

    Medicul Cristian Oancea, asta e forma de viata umanoida care nu demult spunea ca cei care nu cred in covid nu au ce cauta in spital, adica dupa mintea lui daca cineva are o opinie(chiar de nu e corecta) nu mai are dreptul la asistenta medicala si cu toate ca producatorii vaccinului nu recomanda vaccinarea celor cu diverse alergii el e slugoiul viteaz “plurialergic” care nu respecta recomandarea in schimb face recomandari altora care ar trebui respectate. Noroc ca se mai gasesc la farmacie antivomitive.

    Reply
    • SN says:
      January 17, 2021 at 2:11 pm

      Fals. Citește prospectul vaccinului. El nu este recomandat celor cu istoric de reacții alergice grave gen anafilaxia, nu ori e formă de alergie.
      Prospectul extins, 35 pagini, în limba română, poate fi descărcat în format.pdf de pe site-ul oficial al EMA.

      Reply
      • SN says:
        January 17, 2021 at 2:20 pm

        *orice

        Reply
      • Mda says:
        January 17, 2021 at 2:45 pm

        Eu m-am luat dupa varianta oficiala de 4 pagini iar cat timp ”doctorul” se declara “plurialergic” la de toate nu e exclus sa fie si la una din componente. Poti cumva sa stii daca esti alergic sau nu la o substanta daca pana atunci nu ai avut-o in organism niciodata ? In schimb stiindu-te plurialergic nu ai nici o frica sa incerci ca esti “erou”. BRAVOS… Vaccinati-va domnilor cat vreti daca aveti incredere in vaccin ca despre asta e vorba si vedem dupa 2 ani cand se termina experimentul. Mie nu mi-e frica de virus ca l-am invins deja fara vaccin in schimb nu am nici o incredere in vaccinul asta si mai ales nu am incredere in ipochimeni ca acest minunat “doctor” cu reflexe dictatoriale, simplu.

        Reply
        • Alos says:
          January 17, 2021 at 3:34 pm

          cum l-ai invins?,ai doar 5 luni imunitate,nu pe viata

          Reply
          • Mda says:
            January 17, 2021 at 10:36 pm

            De unde stii ? Daca organismul a stiut o data sa se apere va sti si a doua oara sau de cate ori e nevoie , asta cred si dupa asta ma ghidez ca-i viata mea si e general acceptat ca vaccinul nu protejeaza pe cei din jur de aia trebuie sa porti masca si vaccinat fiind… ai prins-o acum?

          • anonim says:
            January 18, 2021 at 1:49 am

            Si vaccinul cat iti ofera ,, imunitate ,, ??? adica ajungi sa crezi ca un organism care a invins virusul si stie a doua oara cu ce lupta e mai slab pregatit ca unul ce a primit doar niste informatii ? esti penibil !

          • SN says:
            January 25, 2021 at 9:21 am

            @Mda.
            Și de gripă te vindeci, dar majoritatea fac boala de mai multe ori și asta deoarece imunitatea naturală nu e pe viață. Similar și în cazul celorlalte coronavirusuri care generează răcelile comune (https://www.google.com/amp/s/www.the-scientist.com/news-opinion/common-cold-coronaviruses-tied-to-less-severe-covid-19-cases-68146/amp). Există date clinice care indică un număr ridicat de persoane la adoua infecție cu SARS-Cov2. Așadar, probabilitatea e mare să nu ai imunitate pe termen lung, adică peste 18-24 luni. Mă bucur că ai scăpat cu bine de Covid-19, dar nu fi zmeu, că sistemul imunitar nu e un scut impenetrabil. Mai bine fa niște teste de anticorpi periodic (3 luni) să vezi cum evoluează situația.

  7. Sergiu says:
    January 17, 2021 at 2:54 pm

    Iara vin țăranii cu 8 clase sa spună ca e otrava .

    Reply
    • Daci says:
      January 17, 2021 at 5:10 pm

      Spre deosebire de tine, cu 9 clase la ff, ne spui ca e ok si sa ne vaccinam…tu avand studii la roaba si lopata in cel mai bun caz…

      Reply
    • contadino says:
      January 17, 2021 at 5:42 pm

      Sergiu, mai bine țăran cu 8 clase și cu mintea lucidă decât unul ca tine cu căpățâna plină de rahat. O simplă remarcă, pe care domnii doctori nu se grăbesc să o lămurească este de ce oare, chiar dacă te vaccinezi te îmbolnăvești de covid, adică vaccinl nu te protejează de îmbolnăvire ? Dacă te îmbolnăvești de covid, chiar dacă ești vaccinat, înseamnă că îl și poți transmite și chiar transmiți virusul mai departe mai departe atât către cei vaccinați cât și către cei nevaccinați, ceea ce înseamnă că ți-ai făcut un vaccin cam de pomană, aiurea dacă acesta nu te protejează la boală. Cum îți explici tu, eminentule faptul că mai devreme l-am văzut la TV pe Dr. Streinu Cercel care s-a vaccinat la rapel (al doilea vaccin) dar care spunea că masca va fi obligatorie până în 2023, adică încă 3 ani de acum încolo ? Păi ân cursul anului 2021 vor fi vaccinați cam 80-90% din populație, așadar pandemia ar cam trebui să se termine. De ce ne mai trebuie mască încă 3 ani de acum încolo dacă cam toți vom fi vaccinați ? Poate ne explici tu, eminență, nouă, țăranilor cu 8 clase.

      Reply
  8. Jose says:
    January 17, 2021 at 2:55 pm

    Logic, dacă îți administrezi un vaccin pentru ceva, îl administrezi ca să nu te îmbolnăvești de acea boală. Că e gripă, că e hepatită de nu știu care, etc. scopul și rolul vaccinlui este de a nu face boala. Ei bine, în cazul Covid, din ce spun foarte mulți doctori, ba chiar te avertizează că și dacă ești vaccinat nu înseamnă că nu poți să dai în covid și să nu te îmbolnăvești. Vezi doamne, forme mai ușoare. Nu sunt adeptul conspirațiilor mondiale dar mi se pare cam ilogic să te grăbești cu vaccinarea, să promovezi pe toate canalele media și prin toți vectorii de opinie că este foarte bine și necesar să ne vaccinăm, da, sunt de acord, dar totuși vaccinul nu are efectul de a preveni îmbolnăvirea și gândind logic, odată ce te îmbolnăvești deși ești vaccinat ești automat și un vector de transmitere a bolii mai departe spre ceilalți. Atunci care este scopul și rolul acestui vaccin ?

    Reply
    • Stefan51 says:
      January 17, 2021 at 4:46 pm

      Corecta observatia,iar scopul pare a fi imbogatirea citorva pe spinarea celor multi,

      Reply
      • Boby solo says:
        January 18, 2021 at 6:55 pm

        Si sa ne tina incontinuare cu botnita si noaptea in casa!

        Reply
  9. Sonor says:
    January 17, 2021 at 5:39 pm

    Sper sa si reusim sa ne vaccinam cat mai repede! Cat despre conspirationisti, treaba lor, viseze in continuare cai verzi pe pereti.

    Reply
    • Daci says:
      January 17, 2021 at 6:53 pm

      Si cine nu te lasa la vaccin?
      Si ce te fute grija de altii din moment ce vaccinul minune te protejeaza?

      Reply
      • Sonor says:
        January 17, 2021 at 8:02 pm

        Nu ma gute frija, doar ma minunez cum va comportati in secolul 21 ca acum 700 de ani. Teorii care de care mai incredibile. Atata tot! Ramai cu ai tai cai verzi pe pereti ca nu ma deranjeaza😂😂😂

        Reply
        • Mda says:
          January 17, 2021 at 11:53 pm

          Ia da un exemplu de teorie de acum 700 de ani care sa semene ce se discuta aici prea luminatule progresist candidat perfect de cobai si de android bine programat de secol 21+

          Reply
          • Sonor says:
            January 18, 2021 at 10:30 am

            https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://adevarul.ro/locale/hunedoara/monstrii-terorizat-evul-mediu-atrocitatile-comise-romani-apara-strigoi-leacul-muscaturii-balaur-1_574a3b9e5ab6550cb8694ef1/index.amphtml&ved=2ahUKEwi18oXrh6XuAhXO16QKHYMFA94QFjAHegQIGhAB&usg=AOvVaw3mZUwdWIQVjktw6RKwGkt9&ampcf=1

          • Mda says:
            January 18, 2021 at 11:09 am

            Vai ce spiritual, chiar are legatura cu discutia de aici si in al doilea rand nu e de 700 de ani. Ai demonstrat cat de inteligent esti. Bravos, esti tare.

          • Sonor says:
            January 18, 2021 at 11:26 am

            Daca nu pricepi ce citesti , asta e, intri la cei 44% analfabeti functional. Cam atatia refuza si vaccinarea . Frica de moroi de acum sute de ani a fost inlocuita cu frica de vaccin. E ultima oara cand iti raspund, esti prea fanatic pentru a pricepe anumite lucruri logice.

          • Mda says:
            January 18, 2021 at 12:45 pm

            Nici nu are rost sa raspunzi ca doar demonstrezi cat esti de imbecil si arogant. Unde ai vazut aici frica de vaccin ? La unele intrebari justificate nu esti in stare sa raspunzi si vii cu sarcasme din astea de cacao. Las ca esti tu inteligent bazat pe ideea de “crede(ca orbu) si nu cerceta”. Succes la vaccinare si bucura-te ca mai sunt suspiciosi, macar nu trebuie sa stai dupa ei a rand.

  10. Gigi says:
    January 17, 2021 at 6:55 pm

    Întrebați-i pe rudele acelora care au murit în urma infectării cu Covid, cum se simt ei când scrieți aici că rata mortalității este acceptabilă. Cele 0,3 procente înseamnă de fapt 2,4 – sau concret: aproximativ 17.200 de persoane decedate din cauza Covidului-…numai la noi. 2.000.000 la nivel global. O ”nimica” toată, nu…? Pentru un virus ”obișnuit” e un rezultat ”bunicel”…
    Mă tot gândesc, oare în Anglia, Austria, Germania ……etc. unde se înăspresc regulile de prevenție, oare de ce o fac? Sunt mazochiști? Vor să-și facă rău cu tot dinadinsul? Nu-și dau seama aceste guverne că vor avea de suferit la alegerile următoare pentru că acum ”chinuie” poporul? ….Oare care este logica? Ce spuneți, voi atotștiutorii din România de vest?

    Reply
    • Masca-tu says:
      January 17, 2021 at 9:33 pm

      Nu sunt atotstiutor dar tu sigur esti un speriat din vest. Intreaba tu pe cei care ajung “muritori de foame” din cauza masurilor mirifice antivrus cum se simt. Un raspuns logic nu cred ca te ajuta. Cauta date cati oameni au murit in ultimii 2 ani in acidente rutiere apoi sper sa nu te mai urci in vreo masina niciodata ca sa dai dovada de responsabilitate si grija fata de semeni.

      citez dintr-un articol scris in august(poti sa-l cauti pe google)

      “COVID-19 Bankruptcies: A Global Snapshot

      Iconic brands and companies that have flourished for over a century are being damaged, wiped out, or transformed all around the global as a result of the ongoing pandemic.” dar tu da-o cu mortii covid inainte

      Reply
    • george says:
      January 18, 2021 at 7:30 am

      GIGI baiatule esti prost gramada. Cauta sa vezi ca in Romania in 2016 au murit in total 245.000 mii de oameni. 17200 este o nimica toata, este o cifra normala. Nu este nimic de speriat. Daca mureau 2 milioane de Romani atunci trebuia sa iti faci griji intradevar. Va place sa manacati cacat, speriatilor

      Reply
      • #cugetdecinumairezist says:
        January 18, 2021 at 7:57 am

        Corect. Panicatii spalati pe creier dar extrem de viruenti si sarcastici nu inteleg ca in Romania mor in medie 720 de oameni pe zi, astept cu interes statistica in care se va compara tot anul 2020 cu 2019, pe primele 8 luni cu ditamai covidul au fost mai putini morti in 2020 decat in 2019 dar isteria a fost dusa la paroxism https://www.viata-medicala.ro/stiri/ins-anunta-cati-romani-au-murit-in-2020-in-comparatie-cu-2019-19091 , asta e, au cu cine, doar oamenii NORMALI se simt batjocoriti de masurile antisociale luate in numele sfantului covid, si acestia sunt tot mai putini.

        Reply
        • SN says:
          January 25, 2021 at 9:29 am

          În perioada Ianuarie – Noiembrie 2020, România a înregistrat un exces de decese de peste 26.000 raportat la media celor 5 ani anteriori. E cea mai mare abatere de la medie din ultimul deceniu. Vedeți și evoluția pe luni.
          https://mindcraftstories.ro/coronavirus/cati-romani-a-ucis-covid-19-cu-adevarat/

          Reply
  11. Ursache Iola says:
    January 17, 2021 at 9:19 pm

    Nu inteleg de ce îsi permit ca dintr-un flacon pe care scrie ca sunt 5 doze ei îl “diluează” și fac 6. Câtă încredere să mai avem in eficența vaccinului fiind diluat.

    Reply
    • SN says:
      January 25, 2021 at 9:31 am

      Procedura extragerii a 6 doze dintr-un flacon este reglementată și explicată clar pe site-ul oficial al EMA: https://www.ema.europa.eu/en/news/extra-dose-vials-comirnaty-covid-19-vaccine

      Reply
  12. Rng says:
    January 18, 2021 at 1:59 am

    “Nu am avut niciun fel de reacție, nici măcar durere locală”…. de la vitamina C sau ce o primit, da, o cred.

    Reply
  13. ZOLTAN SEBASTIAN NARAI says:
    January 18, 2021 at 4:45 am

    Domnule Musta de ce mintiti? Niciun vaccin nu a redus la zero gradul de imbolnaviri severe si fe DECES la bolile de pana acum. De ce acest vaccin ar face-o? De unde aceste concluzii in conditiile in care nuci 1% din populatia lumii nu e vaccinata?. CE FRUMOS SE MINTE DIN INTERES!

    Reply
  14. CuCu says:
    January 18, 2021 at 7:40 am

    Pt.ca te poti imbolnavii chiar si cu vaccin vor spune ca ai o usoara gripa sa nu te panichezi până vor ajunge din nou intubati si intoxicati cu mexdcamenre.

    Reply
  15. #cugetdecinumairezist says:
    January 18, 2021 at 8:09 am

    Astept statistica in care sa se vada diferenta pe tot anul dar avand in vedere ca primele 8 luni includ “primul val” de virus UCIGAS si panica maxima in care erau infierati cei care mergeau pe litoral sau participau la diverse alte activitati de socializare fara masca cifrele mi se par relevante https://www.viata-medicala.ro/stiri/ins-anunta-cati-romani-au-murit-in-2020-in-comparatie-cu-2019-19091 or fi si cei de la INS “conspirationisti”

    Reply
  16. anonim says:
    January 18, 2021 at 1:52 pm

    Musta: „Acest vaccin este calea de a opri pandemia”… pandemia , care pandemie ????? in plm de idiot

    Reply
  17. Aradon says:
    January 18, 2021 at 2:31 pm

    Citind comentariile nu mai știe omul să râdă sau să plângă. Dacă pandemia (chiar și ea negată de unii) ar fi un lucru comic aș râde; din păcate pandemia nu este un lucru comic. Au murit deja mai bine de 2.000.000 de oameni în lume din cauza ei. Este păcat pentru fiecare viață și este uluitor că există oameni (conform comentariilor nu puțini) cărora nu contează viața altora. Este un semn tragic al egoismului (inuman)! Dacă nu contează viața unui om, atunci nu mă mir că nu există nici un dram de responsabilitate în astfel de oameni (inumani, egoiști). Cu asta s-a simplificat îndeajuns viziunea și perspectiva asupra pandemiei, a existenței virusului, a vaccinării… Îi înțeleg pe aceia al căror protest împotriva regulilor impuse de guvernanți se datorează în special dificultăților cu care se confruntă multe din sectoarele de activitate comercială (vezi turismul, dar și altele), dar și socială (elevii, etc.) Eu critic (e ușor să critici!) cu toată vehemența posibilă felul neprofesionist cu care au formulat legile, unele dintre ele cu imense lacune juridice, parcă făcute la întâmplare și nerespectate chiar de ei. Cea mai mare pierdere suferită de societate, pe lângă cei decedați, este pierderea încrederii în autoritatea conducătorilor. Aceasta o consider cea mai mare și mai gravă greșeală a guvernanților, că ani (poate chiar decenii) de-a rândul nu s-au gândit că prin ceea ce fac, vorbesc, modul cum gândesc, construiesc (și) în sufletele oamenilor, sau pur și simplu demolează (totul). Urmarea se vede: haosul din jurul nostru.
    În altă ordine de idei, mai aproape de pandemia acesta: azi dimineață am auzit că guvernul slovac testează neobosit pentru a încerca să prevină ca varianta (mutația) observată (și mai virulentă) din Anglia să nu devină majoritară în țara lor. Așa susțin că mai au 6 săptămâni la dispoziție….

    Reply
    • Bonetti says:
      January 18, 2021 at 2:50 pm

      Intr-adevar daca nu ar fi de plans( situatia provocata de pandemie) ar fi de ras( multe dintre comentarii) . Au murit 17000 in Romania, 2 milioane in intreaga lume dar unii neaga. Stiu ei, in desteptaciunea lor , cum sta treaba. Vai de zilele voastre, copii ai durerii!!!

      Reply
      • #cugetdecinumairezist says:
        January 18, 2021 at 3:49 pm

        In Romania au murit in jur de 250.000 (cam asta e media anuala care in primele 8 luni nu s-a schimbat), inca nu au aparut datele oficiale. Interesant cum pentru unii “moralisti” doar cei 17.000 morti ”de covid”, cei de la ATI sau cei infectati/potential infectabili conteaza si nici o statistica nu le induce suspicuni. Ceilalti, mult mai multi morti, sunt pe plan secundar sau ignorati complet. Nu e de ras deloc cu asta-s de acord, cei vii si sanatosi nu conteaza, ei sunt “conspirationisti” daca vor sa traiasca liber fara a nega existenta virusului ci doar masurile impuse, chipurile, pentru stoparea lui. Viata distrusa a multora nu e viata daca nu s-a soldat cu moarte. Cica “fiecare viata conteaza” ceea ce nu neg, chiar sustin, dar atunci sa vorbim despre VIATA nu despre morti… “despre morti numai de bine” ca despre cei vii si sanatosi care sufera zilnic din cauza pandemiei(in special din cauza masurilor antisociale conexe) se fac doar alegatii ca isi permit sa isi ceara VIATA inapoi, aia sunt cinici , conspirationisti, etc. Sa ne inchinam la morti ca daca nu atunci suntem inumani si egoisti. Viata celor mult mai multi care au murit pentru libertate a fost data uitarii fara ca a fi demonstrat cineva dpdv epidemiologic ca masurile care limiteaza libertati cetatenesti ar fi avut efectul scontat. Cand va demosntra cineva fara echivoc ca fara masuri antisociale idioate ar fi murit mai multi oameni atunci am sa inteleg aceasta faconda moralizatoare. Sa fiti sanatosi si sa traiti cat mai mult asa cum vreti. Eu unul si multi altii nu mai putem ”trai” asa. O sa vietuim anost impreuna cu voi in cinstea mortilor de covid in egoismul nostru inuman si cinic in care ne-a ramas doar libertatea de exprimare. In concluzie nu am nici o jena in nimicnicia mea sa cataloghez las/panicat/sluga pe oricine care ma face inuman/egoist/iresponsabil pentru ca vreau sa TRAIESC.

        Reply
        • Aradon says:
          January 18, 2021 at 4:41 pm

          Mă bucur împreună cu tine că mai trăiești și îți țin pumnii ca să trăiești cât mai repede așa cum totdeauna ți-ai dorit, împreună cu semenii tăi!

          Reply
        • Faust says:
          January 18, 2021 at 5:54 pm

          Apreciez perseverența cu care “îndrăznești” zi de zi sa îți expui opinia și să o argumentezi civilizat și natural. E și un act de “curaj” în vremuri în care există un singur adevăr îmbrățișat voios de politicieni, media și marile corporații (or avea ceva de câștigat de sunt toți pe aceeași linie? Cred că putem intui și chiar argumenta răspunsul..vezi milioanele de euro vărsate in presă, chipurile, pentru informarea populației/ vezi prosperitatea cu care s-au înconjurat marile companii in vremuri în care amărâții erau obligați să-și pună lacat pe afaceri). Mulțimea a preluat câteva idei și direcții și le recită oricui îndrăznește să ridice un deget împotrivă. Ei sunt altruiști, buni și nu mai pot de ceilalți, ăștialalți sunt niste egoiști conspiraționisti. La fel de mult le pasa și de bolnavii cronici care au murit cu zile in perioada asta? Cărora li s-a limitat sau restricționat accesul la tratamente? Dar cei care nu au privilegiul de a lucra de acasă și au rămas fără loc de muncă? E bine că va încredeți orbește, mai nou, in televiziuni și politicieni, nu mai pot de grija noastră, știm asta.
          @Aradon ai expus niste idei cu care sunt de acord: încrederea și respectul de câștigă extrem de greu și se pierd în câteva clipe. De chestia asta de vor convinge polițiștii care abia au scăpat de moștenirea miliției ca acum sa dea cu avânt muncitoresc un spit in fund cetățenilor, asmuțiți cu sârg și ură de politicieni și răspunzand bucuroși chemării și hainelor autoritare în care s-au trezit peste noapte. Va garantez că lumea nu va uita teroarea și prezența voastră unde ieri nu dădeai de un polițist. Dar nici de domnii politicieni și de modul în care au îmbrăcat gecile de piele și tunau și fulgerau asupra turmei de oi; zero dialog, zero deschidere, profețeau zi de zi apocalipsa și hărțuiau lumea debusolată. Aroganța lor, superioritatea cu care s-au înconjurat, părea că sunt extrem de fericiți și binecuvântați cu situația asta. Nu e nimic, multi nu au considerat că a fost deplasat ce au făcut, girandu-i in continuare. Discuția poate continua, dar mai ușor cu altruismul și altele, nu cred că sunteți demni de a folosi astfel de cuvinte multi dintre voi; omul e o ființă egocentrică din natură.
          PS: probabil că nu veți posta acest comentariu, nu ar fi primul; dar hei, oricum cenzura e pe culmi de mult uitate așa că, nu e problema.

          Reply
  18. Maria Morar says:
    February 12, 2021 at 10:20 pm

    Mai mincati mult cãcat? Toata,,pandemia,, aceasta este o regizare draceascã, o manipulare mincinoasă a celor de la putere, a presei/mass media coruptă si f bine plătită, medicii care își umplu conturile/buzunarele ptr astfel de mesaje care spala creierul uman. Ma mir ca inca nu a invatat nimic lumea aceasta in urma gripei mexicane si a vaccinului din 2009-2010, care a facut atîtea victime si morti. Acest vaccin nu este altceva decât un experiment la nivel mondial direct pe oameni si nu pe bietele animale. Oamenii mor pe rupte intre 2-9 de la vaccinare, efectele adverse sunt ffff grave si e doar inceputul si vine cite o capră bine plătită care ni macar bunul simt nu il are sa citească studiile de specialitate si studiile de caz sa indemne la vaccinatie si sa pretindă că doar așa scăpăm de asa numita pandemie cind rata deceselor nu este nici macar 0,3%.
    Ziaristi de rahat care s au vîndut și ei si nimeni nu îndrăznește să publice ADEVARUL!
    Va spun eu cind se termină,,pandema,,.. Cînd toate tarile ies din uniunea europeană, cind renunță la tratatele semnate cu WHO/OMS, cind politicienii vor sluji intereselor cetățenilor și nu vor mai fi corupti, cind mass media își asumă responsabilitatea prezentarii ADEVĂRULUI. Transmiteții caprei si tuturor care sustin MARELE RESET ca nu e deloc gresit si e de dorit sa si foloseasca neuronii dati de Dumnezeu si sa nu uite ca tot sclavi a sistemului sunt!

    Reply
  19. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Unic în vestul țării. De la Beijing la Viena, soluții globale pentru România: Târgul RoEnergy, 1-3 octombrie
    3
    Ministrul Apărării: Pot fi doborâte drone ce intră în spațiul național. Au avut aprobarea și sâmbătă
    4
    Anchetatorii au imagini cu ucigașul lui Charlie Kirk și au găsit pușca pe care acesta ar fi folosit-o
    5
    Prima repriză din UTA - FC Argeș, în imagini
    6
    Rezultatele extragerilor Loto
    7
    Aradul are, din 18 septembrie 2025, un nou punct de reper pentru toți cei care construiesc sau renovează
    8
    FMI: Cel mai important risc este dacă Guvernul poate livra şi implementa pachetul fiscal anunţat
    9
    SUA: Individul suspectat de uciderea activistului conservator Charlie Kirk a fost identificat ca fiind Tyler Robinson
    10
    Ministrul Finanțelor: Nu luăm în calcul ipoteza creșterii TVA pentru bugetul din 2026

    România

    Ministrul Finanțelor: Nu luăm în calcul ipoteza creșterii TVA pentru bugetul din 2026
    Ipoteza creşterii TVA nu este luată în calcul pentru bugetul pentru 2026, iar eventuala adoptare a altor măsuri va fi discutată în coaliţie, a afirmat, marţi, ministrul Finanţelor, Alexandru Nazare, la Summitul de Fiscalitate şi Tehnologie.

    UT Arad

    Alți patru jucători de la UTA, convocați la loturi

    România

    Tragedie la Timișoara: o adolescentă de la Moisil a murit după ce ar fi ingerat fructele unei plante ornamentale
    O tânără, elevă în clasa a XII-a la liceul Grigore Moisil din Timișoara, a murit în condiții suspecte. Ar fi ingerat fructele unei plante ornamentale

    Local

    POLITIC. Geanina Pistru, pledoarie pentru Bolojan
    Deputatul arădean spune că ar renunța la funcție, dacă asta ar însemna înfăptuirea unor reforme reale în România.

    ARADON Sport local

    Medalii la Cupa României de Taekwon-do
    BAIA MARE. Opt medalii de aur, una de argint şi şase de bronz au cucerit sportivii de la CS Takeda Arad la Cupa României Taekwon-do I.T.F. de la Baia Mare.

    ARADON Sport local

    Liga 6: Echipele fruntaşe câştigă
    ARAD. Primele trei clasate au obţinut victorii în etapa cu numărul 10 din ultimul eşalon valoric al fotbalului judeţean, Liga 6.

    România

    Avocații lui Georgescu cer în instanță restituirea la Parchet a dosarului de propagandă legionară
    Călin Georgescu s-a prezentat marți dimineața la sediul Judecătoriei Sectorului 1, unde a avut loc un termen al procesului în care fostul candidat la prezidențiale este judecat pentru propagandă legionară.

    ARADON Sport local

    FOTO / VIDEO
    Crosul Cetăţii 2025 s-a încheiat cu etapa de la Săvârșin
    Cei mai buni alergători au primit premii în valoare totală de 18.000 de lei. Evenimentul s-a bucurat de prezenţa fostei mare campioane a atletismului românesc, Gabriela Szabo.

    Local

    Atenţie, arădeni! Nu cumpăraţi maşini fără CIV
    Mașinile second-hand pot fi vândute doar după ce au primit Cartea de Identitate a Vehiculului, anunță Registrul Auto Român.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.