aradon.ro Web analytics



Ce s-a schimbat în comportamentul consumatorilor români în pandemie?

Ce s-a schimbat în comportamentul consumatorilor români în pandemie?

În anul 2020 întreaga omenire a fost marcată de impactul sanitar, economic și social al pandemiei de COVID-19. Impactul său a fost negativ în general, însă nu putem să nu remarcăm și efectele pozitive ale acesteia prin creșterea semnificativă a cumpărăturilor online în lume și în România și schimbarea sensibilă a obiceiurilor de achiziție a bunurilor și serviciilor în rândul populației.
În anul 2020 întreaga omenire a fost marcată de impactul sanitar, economic și social al pandemiei de COVID-19. Impactul său a fost negativ în general, însă nu putem să nu remarcăm și efectele pozitive ale acesteia prin creșterea semnificativă a cumpărăturilor online în lume și în România și schimbarea sensibilă a obiceiurilor de achiziție a bunurilor și serviciilor în rândul populației.

Această concluzie este evidențiată de diverse studii de piață, ce s-au desfășurat în acest an.
Rezultatele evidențiate de studii privind comportamentul cumpărătorului român în pandemie

Analizând datele obținute din cercetările de piață, realizate pe un eșantion reprezentativ pe o populație urbană, se preconizează o creștere a vânzărilor online de aproximativ 6 miliarde de euro în 2020 în România. Conform experților de la Promocodius în coduri promoționale și cupoane, cererea pentru aceste instrumente de marketing este de asemenea în creștere. Se observă o creștere cu 13% față de aceeași perioadă a anului trecut.

De exemplu, prin acest link beneficiați de codul promoțional Bonprix, care vă poate aduce mai multe produse ale cunoscutului brand internațional la dumneavoastră acasă.

Alte date relevante ale cercetărilor de piață, comparativ cu anul 2019, ne arată creșteri semnificative:

  • cu 13% a numărului persoanelor care fac cumpărături în mediul on line;
  • cu 41% a sumei alocate cumpărăturilor online de către aceștia;
  • cu 17% a plăților online cu cardul, cu un record înregistrat de Black Friday 2020 în România.

Se observă așadar câteva modificări semnificative de comportament al consumatorilor din România. În primul rând criza sanitară și izolarea i-a obligat pe mulți români care până atunci îți făceau cumpărăturile fizic din magazine să descopere varianta mult mai ușoară și mai sigură de a face achiziții și anume prin intermediul magazinelor online. În al doilea rând, cei care deja foloseau această modalitate online de cumpărare doar pentru anumite produse să zicem, să-și extindă tipurile de cumpărături achiziționate online de la produse electronice și electrocasnice la cele alimentare, preparate culinare sau chiar sanitare. Așa se explică creșterea frecvenței și a valorii achizițiilor acestora din mediul on line.

De ce aleg românii să cumpere din mediul on line?

Din răspunsurile celor chestionați rezultă că decizia de a cumpăra online a fost generată la început, în perioada de urgență, de frica de a nu contracta virusul Sars Cov 2. Studiul arată că 43% dintre cei chestionați declară că nu se simt în siguranță, din punct de vedere medical, să mai facă achiziții de produse comerciale din magazinele tradiționale:

  • 71% dintre cei chestionați au considerat că magazinele tradiționale sunt aglomerate
  • 68% dintre respondenți au afirmat că în magazinele tradiționale nu se respectă principalele regulile de distanțare socială.

Dacă ne uităm la proveniența produselor achiziționate evident că cele mai multe sunt de pe teritoriul României, însă în procente mai mici românii fac cumpărături online de la magazinele din China (27%), țări din Uniunea Europeană (23%) și Statele Unite ale Americii (4%).

Ce cumpără românii din mediul on line?

Dacă analizăm care sunt cele mai cumpărate produse prin intermediul mediului online în 2020 în România se poate remarca o evoluție interesantă.

  • Pe primul loc se află domeniul mâncării livrării la domiciliu, cărțile și reviste și produse pentru animale de companie;
  • Pe locul doi se află sectorul bunurilor de larg consum precum alimentele, produsele de igienă personală și produse pentru curățenie;
  • Pe următoarele poziții se regăsesc produsele de bricolaj, cele așa zise homemade, serviciile de telecomunicații, produsele de sex shop, computerele, accesorii software și hardware, hainele și cosmeticele.

O altă evoluție interesantă este cea dezvoltării în zona de găzduire web și servicii de internet care a înregistrat, de asemenea, creșteri spectaculoase. Astfel, vorbim de o creștere cu 31% a numărului de magazine online în anul 2020, iar tendința de creștere se menține în continuare. Mulți comercianți care pană la pandemie activau exclusive în mediul fizic au înțeles în anul 2020 că nu pot supraviețui și nu se pot dezvolta decât dacă nu trec, total sau parțial, și în mediul on line. E evoluția firească a dezvoltării tehnologice pe întreg globul!

 

1 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. sattan 666 says:

    sex shop? ce prerversa natie!
    un dildou? o gonflabila?

  2. Local

    Fără certificat verde la Tribunal și Parchet
    Accesul la instanță și parchete nu se va face pe baza certificatului verde digital. Accesul se va face ca până acum, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție împotriva pandemiei COVID-19.

    Mapamond

    Alarmă în şcoli: Elevii le dau pumni colegilor ca în „Jocul calamarului”, serialul coreean de pe Netflix
    Se întâmplă la Florenţa, Italia, unde directorul unei şcoli le-a scris profesorilor şi părinţilor. Directorul a constatat lovituri şi pumni între copii pentru a imita Squid Game, serialul coreean de pe de la Netflix. 8

    Mapamond

    Prima ţară din Europa care legalizează cultivarea şi consumul de cannabis
    Luxemburgul va deveni prima ţară din Europa care va legaliza cultivarea şi consumul de cannabis, anunţă CNN, care citează un comunicat al autorităţilor din ducat. 4

    ARADON opinii

    Sfaturile lui Reli. Binefacerile toamnei, balsam pentru suflete
    Dacă ar fi să definim în câteva cuvinte binefacerile lunii octombrie, ne-am rezuma la trei: belșug, blândețe, lumină.

    Local

    Și-a tăiat tatăl vitreg cu un cuțit în zona gâtului
    Un tânăr de 30 de ani și-a tăiat tatăl vitreg, în zona gâtului, cu un cuțit. Incidentul a avut loc duminică după masă în casa în care locuia familia, în cartierul Grădiște. Totul, se pare – potrivit informațiilor pe care le deținem - în urma unui conflict spontan izbucnit între cei doi. 9

    Local

    COVID în ultimele 24 de ore: 6 decese și 402 arădeni internați
    ARAD. În această dimineață, conform raportării Centrului Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției, cuprinzând date furnizate de Direcția de Sănătate Publică a Județului Arad, la nivelul județului Arad au fost raportate 270 de noi infectări cu coronavirus, numărul total al infectărilor de la începutul pandemiei ajungând la 34.214 cazuri. 17

    ARADON Sport local

    Crișul și Pecica, performerele etapei
    Ultima rundă a turului în C8 a adus șapte puncte pentru echipele din județul nostru. 2

    ARADON Sport local

    Fotbal – Liga 4, etapa 10

    Local

    Cum se intră de mâine la Finanțe? Certificatul verde se cere la intrare!
    Începând cu 25 octombrie accesul în sediile Fiscului se va face în conformitate cu noile restricții impuse prin HG 1090/2021. 23

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.