aradon.ro Web analytics




Manuală vs Automată – ce cutie de viteze să alegeți?

Manuală vs Automată – ce cutie de viteze să alegeți?

Cutia de viteze are o mare influență asupra naturii mașinii, iar decizia pe care o iei este una dintre cele mai importante care vor influența modul de a conduce. Alegerea între o cutie de viteze manuală și o cutie de viteze automată se bazează adesea pe stereotipuri. Află diferențele dintre tipurile de transmisii și principiul de funcționare al cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.
Cutia de viteze are o mare influență asupra naturii mașinii, iar decizia pe care o iei este una dintre cele mai importante care vor influența modul de a conduce. Alegerea între o cutie de viteze manuală și o cutie de viteze automată se bazează adesea pe stereotipuri. Află diferențele dintre tipurile de transmisii și principiul de funcționare al cutiei de viteze cu dublu ambreiaj.

Preferințele șoferilor diferă în funcție de regiune. Transmisiile automate sunt mult mai populare în America, China, Japonia și Australia, pe când în Europa se preferă încă o cutie de viteze manuală. Deci, care sunt cele mai importante diferențe ale cutiei de viteză manuală sau automată și cum se traduc în funcționarea mașinii?

Automat sau manual?

Cel mai mare avantaj al transmisiei manuale, în afară de capacitatea de a decide când să schimbe vitezele, este prețul mai mic al mașinii și greutatea mai mică . Principalele avantaje ale transmisiilor automate includ confortul, mai ales atunci când conduci în oraș sau stai în ambuteiaje.

O mașină cu transmisie automată îți permite să te concentrezi asupra conducerii în sine și nu necesită concentrarea asupra activității suplimentare a schimbării vitezelor. Mașina este, de asemenea, amabilă cu șoferii neexperimentați și protejează motorul de greșelile lor. Dacă ești în căutarea unei mașini, dar nu îți permiți să alegi una nouă, merită să o verifici și să obții istoricul acesteia pe checkcardna.com, pentru a face alegerea corectă.

Susținătorii schimbărilor manuale ale treptelor apreciază posibilitatea unui control mai bun al motorului și a unei dinamici mai mari de conducere. Amatorii cutiei de viteze automate apreciază comoditatea. Emoțiile la volan sunt rezervate numai proprietarilor de mașini cu transmisie manuală? Cutia de viteze cu dublu ambreiaj DSG poate fi un compromis, deoarece combină cele mai bune caracteristici ale ambelor sisteme.

Ce este o cutie de viteze cu dublu ambreiaj?

DSG (Direct Shift Gearbox) este o combinație între o cutie de viteze mecanică și una automată. Transmisia poate fi acționată atât în ​​modul complet automat, cât și cu o funcție de schimbare a vitezei manuală. Are două ambreiaje – pentru angrenaje impare și uniforme.

Schimbarea treptelor de viteză se face prin trecerea de la un ambreiaj la altul și se bazează pe preselecția treptelor de viteză. În practică – când mașina este în prima treaptă, a doua este deja gata de angajat. Această mecanică de funcționare este extrem de netedă, elimină șocurile și nu încetinește mașina, deoarece puterea motorului este transferată constant pe roți.

Consumul mai mare de combustibil este un mit

Transmisiile DSG moderne, datorită designului lor, care diferă de transmisia tradițională automată care funcționează pe un convertor de cuplu, sunt capabile să depășească transmisiile manuale în ceea ce privește consumul de combustibil și dinamica. Nu există pauze în transmiterea cuplului la roți la schimbarea vitezelor. În plus, pentru un consum redus de combustibil, poți alege modul economic – cutia de viteze va adapta schimbările de viteză la un stil de conducere economic și va menține motorul în cel mai bun interval de cuplu, asigurând un consum redus de combustibil.

Confort neprețuit

Pasionații de sport apreciază munca abilă a ambreiajului la schimbarea vitezelor și echilibrarea precisă a turației motorului în timpul schimbării vitezei. Transmisiile DSG moderne pot oferi dinamică și funcționare lină mult mai rapid decât în ​​cazul schimbării manuale a treptelor chiar și de către cel mai bun șofer. Turația perfect potrivită a motorului ajută, de asemenea, la reducerea nivelului de zgomot din cabină.

Comoditatea, lipsa de funcționare a ambreiajului și o mare libertate de alegere a modurilor de conducere compensează pe deplin prețul mai ridicat al mașinilor echipate cu transmisii automate.

12 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. MANUALĂ says:

    Manuala , clar

  2. coco says:

    Cutiile automate au fost create pent handicapati si femei !!!

  3. Neon says:

    Semi automata.
    O ridici cu mana si cade singura.

  4. Yo says:

    Cutiile de viteze manuale sunt pentru oameni săraci ca noi romani, țările bogate vor folosi automate cu toate ca este mult mai scumpă interetinerea ……

  5. Cosmin says:

    Pana acum am avut 3 mașini (cu cea actuala cu tot). Toate cu transmisie manuala.
    Cu transmisie am condus doar la teste și de câteva ori mașini deținute de alții (deci foarte puțin).
    Personal nu mi-a plăcut automata … parca ma “mânca” mâna și piciorul sa fac ceva …
    Probabil din obișnuința, dar clar optez pentru transmisie manuala. Altfel depășești, etc.

  6. Aratim says:

    Am condus autoturisme cu transmisie manuala aproximativ 500 000 km si cutie automata 3000 km dar automata face toti banii din toaate punctele de vedere

  7. tj miles says:

    e simplu oamenii mei buni:
    sarachii isi cumpara manuala … de frik sticaciunilor scumpe la automata.
    boierii isi cumpara automata pt ca ezzy life.

    waau waaau avetz grije, ca puteti ajunge benkrapt!

  8. EU says:

    Clar, este cea mai mare problemă a noastră.

  9. Local

    Coșmarul cozilor de la frontieră continuă! Se așteaptă mai bine de două ore la Nădlac II, pe sensul de ieșire din țară
    ARAD. Timpi de așteptare de două ore la mașini mici, pe sensul de ieșire din țară, la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II - Autostradă, indică aplicația Poliției de Frontieră. În realitate, se așteaptă și până la trei ore, iar explicația celor de la frontieră este, în continuare, lipsa personalului. Momentan sunt deschise doar patru benzi pentru ieșirea din țară și două benzi pe sensul de intrare.

    Mapamond

    Legumele, fructele și cerealele ar putea suferi noi scumpiri, datorită crizei îngrașămintelor chimice
    Organizaţia pentru Alimentaţie şi Agricultură se teme de compromiterea recoltelor la nivel mondial. Stocurile de îngrăşăminte s-au redus şi s-au scumpit datorită creşterii preţurilor gazelor.

    Mapamond

    Incendiu la un spital din centrul Budapestei: O tânără a murit, alte trei persoane au fost rănite
    Incendiul a izbucnit duminică dimineață la parterul spitalului Szent Imre din Budapesta. 1

    Local

    Dezbatere publică pentru „blocurile dintre case”
    Direct vizat este PUZ-ul privind construirea a 30 de blocuri în Micălaca, în zona străzilor Podgoriei-Păstorului. 2

    Mapamond

    Un student din Indonezia s-a îmbogățit din greşeală, vânzând selfie-uri pentru NFT
    Sultan Gustaf al Ghozali are 22 de ani şi studiază Informatică la un colegiu din Indonesia. Timp de cinci ani, s-a fotografiat în faţa computer-ului, zilnic. 4

    Local

    Vin ajutoarele de stat pentru HoReCa
    Sergiu Bîlcea, deputat PNL, spune că ajutorul acordat este corect și binevenit, pentru a sprijini economia și locurile de muncă. 5

    România

    Covid național: Din 14.000 de cazuri noi, 1400 sunt ale unor pacienți reinfectați
    Numărul internărilor în spitalele din țară a crescut cu 410, iar pe secțiile ATI sunt cu 17 bolnavi mai mult decât în ziua precedentă.

    Local

    Covid Arad: 408 cazuri noi și un deces. Peste 1400 de cazuri active, în municipiu!
    36 la sută dintre testele procesate în ultimele 24 de ore la laboratoarele din Arad sunt pozitive. 4

    Oameni

    A murit Corneliu „Bibi” Ionescu, fondatorul trupei Sfinx
    Veste tristă pentru lumea muzicii româneşti. 1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.