aradon.ro Web analytics


STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Măsuri pentru o digestie optimă

STIL DE VIAŢĂ. Adela Ciolocoi, nutriţionist, dietetician: Măsuri pentru o digestie optimă

Reactualizat la:
Organismul uman este alcătuit din mai multe sisteme (cardiovascular, limfatic, respirator, nervos, digestiv) - toate importante în fiziologia umană.
Organismul uman este alcătuit din mai multe sisteme (cardiovascular, limfatic, respirator, nervos, digestiv) - toate importante în fiziologia umană.

Digestia este un proces fiziologic prin care alimentele introduse în organism sunt descompuse, cu ajutorul enzimelor, în molecule mai simple, ce pot fi absorbite de organism. Atunci când sistemul digestiv este compromis, organismul nu mai poate absorbi elementele nutritive și nici să elimine deșeurile zilnice. Constipația, balonarea, diareea, refluxul gastroesofagian, pielea îmbâcsită, oboseala cronică, neputința de a slăbi sunt, toate, simptome ale unui sistem digestiv care nu funcționează optim. În cazul în care vă confruntați cu simptomele amintite mai sus, iată ce măsuri puteți lua:

1. Hidratați-vă corespunzător. Cu cât colonul este mai hidratat, cu atât este mai sănătos. Aveți grijă la băuturile diuretice, cum ar fi cafeaua, ceaiul negru, ceaiul verde și la băuturile carbogazoase, pline de zahăr. Apa este esențială pentru organism, iar în absența ei celulele și organele nu își pot realiza funcțiile;

2. Includeți fibrele solubile și insolubile în dietă. Fibrele insolubile ajută la golirea intestinului gros și previn constipația. Împrieteniți-vă cu legumele cu frunze verzi, cerealele integrale, nucile, semințele. Fibrele solubile se dizolvă parțial în apă, ajutând la reducerea colesterolului și împiedicând eliberarea rapidă a zaharurilor în sânge. Le regăsim în căpșuni, mere, cartofi dulci, portocale, quinoa, fulgi de ovăz. Semințele de in conțin ambele tipuri de fibre și ajută la reglarea tranzitului intestinal. Se recomandă o lingură pe zi;

3. Faceți sport. Pe lângă numeroasele beneficii, exercițiile fizice ajută intestinul gros să funcționeze normal;

4. Încercați sa adăugați clorofilă în regimul alimentar – clororfila fiind substanța care dă culoarea verde plantelor. Diverse studii arată că suplimentele cu clorofila reduc constipația în rândul celor vârstnici;

5. Nu uitați de alimentele fermentate (borș, moare de varză , murături fără oțet, iaurt, kefir – făcute în casă). Bacteriile benefice din sistemul digestiv sunt responsabile de digerarea hranei, absorbția nutrienților, eliminarea deșeurilor, îndepărtarea bacteriilor dăunătoare;

6. Acordați importanță masticației. Stomacul nu are dinți, iar mestecarea corectă a alimentelor este o fază esențială pentro o digestie fără probleme;

7. Respectați orele de masă sau, măcar, a unui interval orar, cu repaus alimentar între mese, când se consumă doar apă și ceaiuri medicinale. Evitați mesele abundente și serviți ultima masă cu 3-4 ore înainte de culcare.

0 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Local

    Reținut pentru accidentul de pe Bulevardul Nicolae Titulescu
    Șoferul care a lovit o femeie pe trecerea de pietoni, cu autoutilitara pe care o conducea, pe Bulevardul Nicolae Titulescu va fi propus spre arestare. Avea o alcoolemie de 2,05 g/l alcool pur în sânge. 2

    Local

    Media Art Festival, de la finalul lunii
    Ediția de anul acesta a Media Art Festival va fi o combinație de evenimente online și offline, în care vor fi prezentate 50 de filme experimentale.

    Advertorial

    „Hei, tinere, TU mai crezi în schimbare?!”(P)
    Acesta este mesajul pe care Echipa #eMoca îl transmite cu tărie în aceste ultime zile de campanie. 3

    ARADON Sport local

    Echipele de sală scapă de cantonamentele obligatorii
    Ministrul Tineretului și Sportului a anunțat relaxarea măsurilor pentru sporturile de sală și de contact.

    Local

    UAV dă startul „Săptămânii europene a sportului”
    Cu mic, cu mare, arădenii sunt invitați să participe, în perioada 23-30 septembrie, la o serie de manifestări sportive, organizate de UAV Arad.

    Local

    „An calamitat” pentru apicultorii arădeni
    Producţia de miere este cea mai mică din ultimii 50 de ani, apicultorii din judeţ primind un sprijin de la Guvern ce ajunge la un milion de lei.

    ARADON Sport local

    Crișul va debuta în Liga Florilor cu CSU Cluj
    Handbalistele de la Chișineu-Criș își cunosc ordinea meciurilor din primul eșalon.

    Local

    43 de cazuri noi și 3 decese la Arad, în 24 de ore
    Grupul de Comunicare Strategică anunță că de marți până miercuri, județul Arad a înregistrat 43 de noi cazuri de infecție cu SARS-CoV2. 9

    Local

    Șapte kilograme de cannabis, confiscate la Arad
    Un tânăr a fost arestat preventiv pentru trafic de droguri de risc și mare risc în urma unor percheziții ce au avut loc în Arad. 1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.