aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Apar contestaţiile pe calea ferată Arad - Timişoara

Apar contestaţiile pe calea ferată Arad - Timişoara

De Alin Gherasim
la 5 November 2020 08:07 Reactualizat la: 5 November 2020 10:40
12 Comentarii

Apar contestaţiile pe calea ferată Arad - Timişoara

5 November 2020 08:07 Reactualizat la: 5 November 2020 10:40
Nu mai puţin de trei contestaţii au fost depuse la licitaţia pentru modernizarea căii ferate, la numai două săptămâni de la lansare.
Scris de Alin Gherasim - Nu mai puţin de trei contestaţii au fost depuse la licitaţia pentru modernizarea căii ferate, la numai două săptămâni de la lansare.

Trimite articolul

X
Numai ce a fost lansată licitaţia pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara, că a şi fost „luată la ochi” de firme interesate de această lucrare. La aproximativ două săptămâni de la publicarea licitaţiei, au fost deja depuse trei contestaţii, anunţă clubferoviar.ro, un portal specializat pe infrastructura ferată.
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a primit trei documente, două din partea unor firme străine, iar una de la o firmă românească. „Condițiile de participare sunt extraordinar de restrictive. De exemplu, trebuia să demonstrăm că în ultimii trei ani de zile am realizat lucrări similare de proiectare. Având în vedere că în ultima perioadă nu s-a prea făcut nimic în România, firmele românești erau dezavantajate în fața celor străine”, a spus, pentru clubferoviar.ro, Mihai Humă, co-proprietar al Arcada Company SA, firma românească ce a depus contestaţie.
Humă spune că la lucrările de artă (poduri, podețe, tuneluri) nu au fost precizate nici lungimile, nici lățimile. Pe de altă parte, în general, nu au fost menționate cantitățile, ci doar valorile diferitelor lucrări. „O ofertă ieftină nu înseamnă neapărat una bună și dacă pornim prost procedura, sigur se va termina prost”, a mai spus Humă. Parte dintre nemulţumirile societăţii pe care acesta o reprezintă au fost rezolvate.

Prea multe riscuri

FCC Construccion este o altă companie care a contestat licitaţia organizată de CFR pentru modernizarea căii ferate Arad-Timişoara. Firma este cunoscută în România pentru lucrările la drumuri şi autostrăzi pe care le-a mai executat. Reprezentanţii acestei societăţi spun că „toate riscurile care, în mod normal, conform contractului, sunt în sarcina beneficiarului au fost trecute în sarcina antreprenorului. Astfel, antreprenorul va prelua riscurile legate de elaborarea soluțiilor tehnice greșite, de întârzierea din cauza condițiilor meteo nefavorabile, identificarea incompletă a rețelelor de utilități, modificări ale legislației după data de referință sau descoperirea de vestigii arheologice”.
Procedură corectă
De cealaltă parte, interpelat de clubferoviar.ro, directorul general al CFR SA, Ioan Pintea, spune că licitaţia nu are nicio problemă. „Din punctul nostru de vedere, procedura a fost organizată corect și cu respectarea legii. Descărcările arheologice și exproprierile pot fi făcute mult mai operativ de către antreprenor, pentru că noi suntem legați de proceduri. În orice caz, așteptăm decizia CNSC”, a declarat Pintea.
Întârzieri?
Aceste veşti nu sunt deloc bune pentru noi, cei care aşteptăm demararea lucrărilor estimate la 800 de milioane de euro. Orice neînţelegere birocratică se va traduce, cu siguranţă, în termene depăşite. Şi acum suntem doar la început. Ţinând cont de miza celor 800 de milioane de euro, cu siguranţă vor mai apărea firme nemulţumite, inclusiv după finalizarea licitaţiei. Asemeni drumului Arad-Şiria, arădenii ar putea aştepta ani de zile până când situaţia se va debloca din punct de vedere birocratic şi vor începe, efectiv, lucrările.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
Calea ,
contestatii ,
ferata ,
timisoara
12 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. EU 2020 says:
    November 5, 2020 at 8:22 am

    Ca la “BALCI”mami vreau jucaria dar nenea nu vrea sa mi o dea.Nene dece esti rau.Nu stiu cum pe timpul lui CEASCA se faceau linii ferate si chiar si electrificate si nimeni nu contesta.A pardon santem in demogratie.De aceia pentru 2 km de autostrada trebuies cu noroc 5 ani de zile,pentru linia noua de metro 13 ani poate pentru portiune asta de cale ferata Arad-Timisoara stranepoti nostri cu mult noroc o vor vedea terminata

    Reply
    • anotimp says:
      November 5, 2020 at 11:09 am

      Asta nu inseamna ca intre 1960 si 1990 nu trebuiau avize si expertize etc!
      Atunci statul a facut haiduceste ce a vrut, de la blocuri, fabrici si infrastructura cum l-a taiat capul.
      Nu conta calitatea, ci cantitatea, ptr ca oricum inainte neexistand termen de comparatie, orice calitate era binevenita! asta nu inseamna ca era si bine

      Din cauza asta Romania si Ceausescu era vazuta de lume ca si astazi Corea de Nord si dinastia Kim, de totala neincredere si risc major de saracie!

      Reply
      • Anna Munchen says:
        November 5, 2020 at 11:44 am

        Serios nu conta calitatea doar cantitatea și acum să înțelegem după mentalitatea ta contează foarte mult calitatea? Care calitate care azi se face mâine se dărâmă și oare mă întreb unde trăiești că aș vrea și eu

        Reply
        • Dan says:
          November 5, 2020 at 12:02 pm

          Felicitari Anna!

          Nu conta calitatea, anonimule…?!
          A dracului treaba…, că de “asa lipsa de calitate” tragem de lucruri facute inainte de ’89 , si acum, si multe FARA SA LE INTRETINEM (!!!) , iar astea facute acum, multe nu prin nici termenul de receptie fara sa inceapa sa se strice !

          Da, inainte de ’89 nu erau asa finisate, “pomâdate”, cosmetizate sa-ti ia ochii (cum este prioritar acum), dar erau mult, mult MAI FIABILE SI MAI BINE CONCEPUTE. Acum conteaza doar “sa-ti ia ochii” si … cam atât .

          Reply
          • Teretean says:
            November 5, 2020 at 12:21 pm

            Nici asfaltul si bordurile nu rezista pina la receptie

          • Paul says:
            November 7, 2020 at 10:44 pm

            Dan, în comunism chiar exista infrastructură serioasă, chiar mai serioasă decât ce se construiește astăzi. Țin minte că InterCity-ul de București trecea pe la barieră la UMT și intra în Pădurea Verde cu 200 km/h, sunt și clip-uri vechi pe YouTube dacă nu mă crezi!

  2. Adrian Bărbulescu says:
    November 5, 2020 at 9:34 am

    Aș aprecia dacă ați pune link activ către articolul original, de pe clubferoviar.ro. https://clubferoviar.ro/licitatia-pentru-linia-arad-timisoara/. Așa e deontologic. Mulțumesc anticipat

    Reply
  3. coman sava says:
    November 5, 2020 at 9:39 am

    Nu ești firmă căpușă, PNL,….. TACI DIN GURĂ , ce contestații mai vrei ??????????????? NU AI ÎNȚELES NIMIC, stai jos, nota 2 !!!

    Reply
  4. Dan says:
    November 5, 2020 at 12:09 pm

    Referitor la contestatii…
    Cred ca ar fi cazul sa impunem o reglementare ca sa eliminam “contestatarii de serviciu”:
    – depunerea unei garantii de 10% din valoarea contractului, care, se va inapoia integral in cazul confirmarii Contestatiei sau se va retine la bugetul de stat, daca nu se confirma!

    Pt ca nu poti tine blocata o țară intrega zeci de ani, pt ca exista “firme de apartament” abonate la facut de Contestatii, pt a-si atinge diverse scopuri financiar-economice!

    Reply
  5. patriotul says:
    November 5, 2020 at 4:36 pm

    O sa fie atatea contestatii pana o sa castige firma care TREBUIE.

    Reply
  6. Ilie says:
    November 5, 2020 at 11:34 pm

    Înainte de 89 sa construit Romania.
    Acum se vopseste.

    Reply
    • EU 2020 says:
      November 6, 2020 at 10:20 am

      Ce sa mai vopseaca?Ce a mai ramas de la Ceasca si ai au distrus,Comd Chimic,UTA,Prelucrarea lemn,Indagra ca de construit pauza ce au mai facut investitori straini si privatii

      Reply
  7. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    19 morţi sau dispăruţi în deflagraţia produsă la o fabrică de explozibili din Tennessee
    3
    Se închide, din nou, podul de la Șicula
    4
    FOTO | Peste 300 de tineri au venit la Bursa absolvenților
    5
    Autorizații „pe bucăți” pentru calea ferată Arad-Timișoara
    6
    O mașină a luat foc, pe strada Cocorilor din Arad
    7
    România a învins dramatic Austria cu 1-0, în preliminariile CM 2026
    8
    Aproximativ 100 de răniți după ce două trenuri s-au ciocnit în regiunea Kosice, din Slovacia
    9
    Hamas a predat toți ostaticii în viață pe care îi mai deținea în Gaza
    10
    Părinţi trimişi în judecată pentru abuz asupra copiilor

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor.

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026

    România

    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare” a fost depusă
    Moțiunea de cenzură „România nu este de vânzare - fără progresiști la guvernare”, prin care se cere demisia „Guvernului progresist” condus de Ilie Bolojan, a fost depusă, vineri, la Parlament. 1

    România

    Instanța supremă atacă din nou la CCR legea de modificare a pensiilor magistraților
    Judecătorii de la Instanța supremă au decis, vineri, sesizarea Curții Constituționale în legătură cu noul proiect al Guvernului Bolojan privind reforma pensiilor magistraților. 1

    Local

    POLITIC. Falcă, despre revitalizarea economiilor locale
    Europarlamentarul arădean vorbește despre o inițiativă legislativă referitoare la crearea de locuri de muncă.

    Local

    Apar limitatoare de viteză pe drumurile județene
    1

    Local

    POLITIC. Cadar cere bani pentru calea ferată

    Advertorial

    Viața profesională după laringectomie: cum te ajută un laringofon să comunici eficient la locul de muncă
    Laringectomia totală este o intervenție majoră care, dincolo de provocările medicale și emoționale, aduce o schimbare radicală în viața de zi cu zi a pacientului. Una dintre cele mai importante provocări după această operație este pierderea vocii naturale - un aspect esențial nu doar în viața personală, ci mai ales în cea profesională.

    Local

    Au început lucrările la canalizarea din Micălaca
    Compania de Apă a început lucrările de reabilitare a canalizării pe strada Păstorului, din municipiu. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.