Președintele Asociației Patronale a Transportatorilor ‘Europa 2002’ (APTE 2002), Adrian Pop, a declarat vineri, pentru AGERPRES, că firmele din domeniu se confruntă cu dificultăți în a găsi forță de muncă pe piața locală, iar asta afectează livrările de mărfuri și scade cifra de afaceri.
Adrian Pop a declarat că, în 2023, deficitul era de aproximativ 750 de șoferi de camioane la firmele din județ, dar acum se caută pentru angajare aproximativ 1.500, care nu se găsesc pe piața locală. Asta face ca, uneori, firmele de transport să intre în concurență pentru a prelua unele de la altele profesioniștii existenți.
‘Lipsa șoferilor are efecte asupra livrărilor, ceea ce înseamnă și cifre de afaceri mai mici cu câteva procente. E tot mai greu să găsești oameni calificați în acest domeniu, de aceea, soluția ar fi să aducem mai mulți șoferi din afara Uniunii Europene. Din păcate, deocamdată sunt prea puțini șoferi extracomunitari la firmele din Arad. Să aducem mai mulți este greu din cauza procedurilor care durează în general șase luni, pentru că este nevoie de avize de la Inspectoratul General pentru Imigrări’, a declarat președintele APTE 2002.
El a adăugat că aderarea deplină la Spațiul Schengen oferă oportunități de dezvoltare a companiilor din domeniu, însă acestea sunt încetinite de lipsa de profesioniști.
Conform lui Adrian Pop, atunci când se recrutează forță de muncă locală se constată că mulți dintre cei care se prezintă la interviuri nu corespund posturilor.
Una dintre cauzele identificate de transportatori pentru lipsa șoferilor profesioniști este plecarea acestora în alte țări, unde obțin salarii mai mari.
APTE 2002 este cea mai mare organizație a transportatorilor de mărfuri din vestul țării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XCum naiba, ca tot mujicu si ciobanu s-a facut sofer de tir??!
-
Nu mai vor sa lucreze. Il injura pe sefu ca are mertan si au alta meserie acum: votanti de-ai lui simion…poate, poate le ia simion mertanele patronilor si le da lor. Ca doar a promis nationalizare!
-
Asa si? de ce nu mergi tu? Aaa, tu lucrezi la stat… Am inteles.
-
ii doare direct la basca pe soferi ce masina detine patronul , nu asta e problema , insa sa stai pe comunitate inchis intr o cabina cate 1-3 luni , cam cum crezi ca e ??? … nici nu i de mirare ca 80 % din soferii vechi sunt bolnavi cu capul , asta se vede in trafic ca la ecograf , niste mujici si niste criminali care ajung sa considere ca strada le apartine doar lor
-
-
De gunoaie ce sânt patronii
Daca ati da salariul care ar trebui si nu ati avea dispeceri de 0,1 bani eu sunt primul care ma angajez
Pai concluzia trasa de ei este ca au plecat in afara deoarece sunt mai bine plătiți. Pai daca știu motivul, de ce nu ii plătesc mai bine sa nu mai plece? Piață e libera pentru toți si daca nu se adaptează, vor fi înlocuiți… roata trebuie sa se învârtă. Despre cel care se plânge in interviu dar si despre alții, prietenii știu cât tutun s-a prelucrat si câți frontieristi s-au căpătuit pentru a-și clădi ce și-au clădit. Lăsați-o mai moale!
-
Cand patronii(sau..patronesele) firmelor de transporturi vor stii sa se comporte cu soferii si sa-i plateasca cum trebuie conform muncii pe care o presteaza , si sa le plateasca la timp salariile (!!!),si sa le puna la dispozitie capuri tractoare si remorci conform celor din Uniunea Europeana(nu carpite si “reamenajate” in asa zisele ateliere mecanice proprii -probabil ca atunci deficitul de soferi profesionisti se va ameliora .In zilele de azi , un sofer de tir trebuie sa aiba o inima sanatoasa si un creier rezistent pe langa o rabdare supranaturala!Din pacate unii patroni de firme de transporturi se comporta cu soferii de parca ar fi sclavii lor , ba unii chiar se isterizeaza , nu le da toti banii la timp sau la la intreruperea contractului de munca (in caz ca acestia vor sa plece de la compania lor)si unii chiar -i ameninta in unele cazuri !!! O intrebare pentru Adrian Pop! cum sunt platiti soferii profesionisti? au tot salariul pe hartie ?au doar salariul minim pe economie si restul banilor cum sunt dati la sofer? in forma legala? sau la mica intelegere ?diferenta ..cum se plateste? se semneaza un stat de plata separat pentru diferenta banilor ??…
Buna. Stiu eu o firma din Arad foarte mare care plate sub pret cu 85 de Euro cu diurna si Salar impreuna. Si alti dau 80€ plus minimum pe Ergonomie.
Cand inca platiti la km, vrei 3 carduri, magnet, sa pleci in fiecare weekend de acasa, cum sa aveti soferi? Locuiesc in uk, fac undeva la 3000 £ la 4 saptamani, program de 9 ore pe zi, lucrez nopatea, 23£ /h , acasa in fiecare zi, imi vad copilu cum creste, cum sa ma intorc inapoi sinsa stau plecat cu saptamana pe bani mai putini? E drept ca sunt si cheltuielile mai mari aici, dar tot am un trai decent, iti permiti un concediu, care e platit, nu ca in tara.
Daca s-ar oferi salarii convenabile pentru a putea trăi in Romania, credeți-mă ca multi șoferi ar alege sa ramana in România. Niciunuia nu-i place sa stea plecat in tari straine departe de familie. Deocamdată ce ofera companiile de transport din România nu este de ajuns sa poti trăi facand față necesităților din România. Prima problema a patronilor este faptul ca iti trece in contractul de munca salariu minim pe economie si restul la plic, iar asta ne va afecta la contributia la pensie, deci si asta este un motiv pentru care unii șoferi aleg sa plece din țară. Un al doilea motiv este faptul ca patronii nu accepta si începători, in strainatate se accepta si incepatori.