aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

De Alin Gherasim
la 2 September 2022 08:23
6 Comentarii

Calea ferată Arad-Caransebeş, „ciuruită” de contestaţii

Modernizarea căii ferate, blocată în contestaţii/Foto: FAN
2 September 2022 08:23
Ministrul Transporturilor a minţit cu nesimţire, anunţând că vrea să semneze contractele pentru calea ferată, în timp ce firmele contestaseră deja licitaţiile.
Scris de Alin Gherasim - Ministrul Transporturilor a minţit cu nesimţire, anunţând că vrea să semneze contractele pentru calea ferată, în timp ce firmele contestaseră deja licitaţiile.

Trimite articolul

X

ARAD. Prezentat cu mare pompă drept cea mai mare investiţie dintotdeauna pe calea ferată, proiectul modernizării liniei de la Arad la Caransebeş, via Timişoara, este pe care să devină un mare fâs. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, anunţa chiar săptămâna trecută, la Timişoara, faptul că îşi doreşte ca, în această săptămână, cel târziu săptămâna viitoare, să se semneze contractele de proiectare şi execuţie pe loturile pe care au fost stabiliţi constructorii. Grindeanu a minţit cu nesimţire în declaraţii, în condiţiile în care rezultatele licitaţiilor pe trei dintre cele patru loturi erau contestate deja. Iar Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a decis deja să admită una dintre ele, celelalte fiind în analiză.

Cei de la Asociaţia Pro Infrastructura anunţă că aceste contestaţii, dacă vor fi dublate şi de acţiuni în instanţă, ar putea întârzia proiectul chiar şi cu doi ani. Şi, la cum funcţionează instanţele din România, termenul de doi ani pare a fi chiar unul rezonabil.

“Aceste contracte vor întârzia câteva luni, dacă nu ani. Deși ministrul vorbește despre semnare <după acele perioade de contestații>, ministrul nu știe (sau uită să spună) că deja s-au depus contestații în 5 iulie (lotul 1 Caransebeș-Lugoj), 5 august (lotul 3 zona Timișoara) și 19 august (segmentul Ronaț-Arad). Ba mai mult, cea de pe lotul 1 a fost deja admisă de CNSC. Este foarte probabil ca lotul 2 (Lugoj-Timișoara), al cărui câștigător a fost anunțat mai târziu, să fie de asemenea contestat. De foarte multe ori, contestațiile câștigate de antreprenori arată de fapt incompetența beneficiarului, CFR, companie subordonată lui Grindeanu. Dacă ne luăm după experiențele vaste din anii (prea) îndelungați de contracte și șantiere CFR, putem aștepta chiar și 12-24 de luni în instanță”.

Dacă toate licitaţiile vor intra în hăţişul contestaţiilor şi proceselor în instanţe, în cel mai fericit caz, lucrările de modernizare a căii ferate ar putea începe cândva prin 2024. Iar de aici vin alţi ani până când proiectul va putea fi declarat închis. Drept urmare, termenul specificat în PNRR, de finalizare a lucrărilor în 2026 este unul utopic.

“Execuția liniilor reconstruite durează rareori sub 6 ani, indiferent de termenul contractual. Așadar, cum va fi respectat termenul limită din PNRR, 2026? La aceste chestiuni trebuie să lucreze ministrul Grindeanu”, mai spun cei de la Pro Infrastructura.

Lucrare uriaşă

Reamintim faptul că, în urmă cu aproximativ două săptămâni, CFR anunţa faptul că a fost semnat contractul de finanţare a mega-lucrării de modernizare a căii ferate de la Arad la Caransebeş, în valoare de 8,77 miliarde de lei.

„Prin modernizarea liniei de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad, CFR SA va contribui în mod direct la dezvoltarea infrastructurii și suprastructurii feroviare din vestul țării, prin lucrări de specialitate complexe, printre care amintim: dublarea liniei de cale ferată pe toată lungimea traseului; refacerea infrastructurii liniilor și corectarea traseului pentru atingerea vitezei de circulație de 160 km/h; modernizarea clădirilor de călători; construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene; înfiinţarea de halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport; desființarea sau transformarea trecerilor la nivel în pasaje denivelate; lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea a două clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului și sistem ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM R)”, anunţau atunci cei de la CFR. Însă, de la semnarea contractului de finanţare şi până la demararea efectivă a lucrărilor, va mai curge multă apă pe Mureş.

Trimite articolul

X
Taguri:
Asociaţia Pro Infrastructura ,
calea ferata Arad - Caransebes ,
CFR SA ,
contestatii ,
contestatii castigate ,
dezvoltare infrastructura ,
firme ,
grindeanu ,
incompetenta ,
lucrari ,
ministrul transporturilor
6 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. mircea says:
    September 2, 2022 at 11:06 am

    Oare cine are interesul sa prelungeasca termenele de executie,prin contestatii nesfarsite.??????Probabil ca nu s-au inteles la spaga.

    Reply
  2. Chibitz says:
    September 2, 2022 at 11:48 am

    Odată cu acest proiect linia de cale ferată Aradul Nou Subcetate Podul roșu Micalaca 300 devine aproape decorativă.
    Un primar cu inițiativă ar începe demersurile pt un proiect de dezafectare a căii ferate pe acest tronson și înlocuirea lui cu un traseu de tramvai de la capătul de linie de la Gemi pe podul roșu până la Gara Aradul Nou.
    Astfel se creează o linie de transport în comun Micalaca Subcetate Aradul Nou care nu există în momentul de față.
    Traseu care odată terminat noul liceu din Aradul Nou va avea o utilitate foarte bună și reduce timpii de deplasare.
    Trenurile sunt mult mai grele decât tramvaiele e un proiect realizabil 100%.
    Investiția în acest proiect de transport ecologic nu cred ca ar depăși 20 de mil. de euro fundația de rulare există, podul exista, stâlpii există, ar fi necesare șinele și amenajate stațiile de tramvai și amenajate jonctiunile din Micalaca și Gara Aradul Nou.

    Reply
    • ParereaMea says:
      September 2, 2022 at 12:28 pm

      Pentru un asemenea proiect ar trebui sa te intereseze si soarta Aradului. Din pacate in ultimii ani acest aspect nu a interesat deloc pe cine a fost la conducerea urbei…

      Reply
    • Jack says:
      September 3, 2022 at 12:01 am

      Nu devine deloc pt ca calea ferata din vladimirescu va fi contestata de noile cartiere rezidentiale sa treaca trenurile pe acolo nu va fi un proiect fezabil singura solutie ar fi ca trenul sa treaca tot prin micalaca dar ingropata linia intr un tunel repet nodul feroviar de la vladimirescu nu e dimensionat pt asa trafic preconizat se va bloca complet ce se vrea nu s a gandit din timp si s a modernizat nodul rutier fara a tine cont ca sevreadevierea trenurilor prin vladi asaca glogovot e doar o halta nu are ptential de nod feroviar!

      Reply
  3. Chibitz says:
    September 2, 2022 at 11:58 am

    Joncțiunea pt noul traseu de tramvai se poate face și pe sub podul rutier Micalaca.

    Reply
    • Chibitz says:
      September 2, 2022 at 12:01 pm

      Sub Pasajul de la Maranata unde distanta dintre calea ferata și linia de tramvai e despărțit de o bandă de circulație.

      Reply
  4. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Concert de colinde susţinut de o cântăreaţă din Liban
    3
    Președintele atacă la CCR legea ce impune ca minimum 40% dintre sportivii dintr-o echipă să fie români
    4
    Miniștrii Apărării și Economiei au depus jurământul la Cotroceni
    5
    Directorul morgii de la Harvard Medical School, condamnat la 8 ani de închisoare pentru trafic de organe
    6
    Rusia a declarat postul de radio-televiziune internaţional Deutsche Welle „organizație indezirabilă”
    7
    Un pacient internat la Județean s-a plâns de gândaci în salon
    8
    Incendiu la acoperișul unei crame din Șiria
    9
    Președintele Nicușor Dan a fost primit de Regele Charles al III-lea la Palatul Buckingham
    10
    Despăgubiri fără plafon? Noua lege schimbă regulile jocului în cazul falimentului asigurătorilor

    România

    Miniștrii Apărării și Economiei au depus jurământul la Cotroceni
    Noii miniștri din Guvernul Bolojan - Radu Miruță (Apărare) și Irineu Darău (Economie) - au depus jurământul de învestitură, marți, în cadrul unei ceremonii desfășurate la Palatul Cotroceni.

    Local

    Judecat pentru mita oferită unui polițist, la Lipova
    Un bărbat prins drogat și fără permis la volan a încercat să îl mituiască pe un polițist, pentru a scăpa de dosarul penal.

    ARADON Sport local

    CS Universitatea Arad are patru secţii medaliate

    UT Arad

    UTA iernează pe locul 8

    UT Arad

    Doliu în familia UTA! A murit Lazăr Pârvu

    Local

    31 de arădeni, diagnosticaţi cu gripă în ultima săptămână
    Numărul pacienţilor cu afecțiuni respiratorii de sezon a crescut cu 40% faţă de săptămâna precedentă.

    UT Arad

    Un utist, revelația Superligii
    Mijlocașul Alin Roman este al doilea fotbalist, ca eficiență, după Florin Tănase (FCSB).

    Local

    34 de premii acordate în cadrul Galei Clădirilor Istorice, 2025
    Cea de a patra ediție a evenimentului a avut loc luni seara, în Sala Regele Ferdinand a Primăriei.

    Local

    Trimis în judecată după ce a cerut bani pentru angajări la Frontieră și Pompieri
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.