Lucrările avansează în ritm alert pe șantierul căii ferate Arad-Timișoara, aflat în plin proces de modernizare. Reprezentanții Regionalei CFR Infrastructură Timișoara anunță că lucrarea a depășit stadiul de execuție de 20 la sută. „Constructorul Webuild Spa-Partecipazioni Italia Spa-Salcef Spa, continuă progresul lucrărilor de modernizare pe întreaga distanță de 54,86 kilometri, printre acestea enumerându-se: Lucrări la terasamente (lucrări de umplutură, excavații și săpături); Lucrări de lărgire la pasajul superior existent la Șagu, km 41+792; Lucrări de armare și cofrare la culeea C2 și turnare beton la pilonii forați, km 18+729; Turnare de beton la piloții forați la pasaj superior, km 13+856; Lucrări de cofrare și armare grinzi de fundare de lansare tablier metalic, armare elevație Pilă 7 și uzinare tablier metalic grinzi cu zăbrele la pod Mureș, km 2+603; Lucrări la peroanele din stațiile Sânanadrei, Băile Calacea, Orțișoara și Vinga; Lucrări la terasamente la drum temporar pentru devierea traficului rutier și turnare beton piloni forați la pasaj, km 5+330. Reamintim că complexitatea proiectului este sporită de necesitatea de a efectua lucrările fără întreruperea traficului pe linia existentă, care este în prezent în funcțiune”, au anunțat cei de la CFR Infrastructură Timișoara.
2,18 miliarde
Contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru Lotul 4 din calea ferată Caransebeș-Timișoara-Arad, respectiv Ronaț Triaj-Arad, în valoare de 2,18 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat pe 17 noiembrie 2022 de CFR SA cu Asocierea Webuild Spa-Partecipazioni Italia Spa-SALCEF Spa. Din cauza stadiului fizic redus al lucrărilor, acest lot a fost exclus de la finanțare prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Însă toate proiectele feroviare, chiar dacă au fost scoase din PNRR, vor fi finanțate prin alte programe europene.

Citiți principiile noastre de moderare aici!