În paralel, se fac pregătiri pentru reintegrarea cât mai multor angajați dintre cei care ar urma să fie concediați.
Primarul orașului Ineu, Călin Abrudan, a declarat luni, pentru AGERPRES, că fabrica ar urma să se închidă după ce și-a redus activitatea în ultimii ani, iar în prezent hala de producție ar fi prea mare în raport cu numărul de angajați rămași.
„Din păcate, producția de la Ineu ar urma să se mute în afara Uniunii Europene. Am înțeles că nu mai este rentabil să se păstreze hala la numărul de angajați care mai sunt, pentru că se plătește o chirie foarte mare. Aptiv era cel mai mare angajator din zona Ineu, în ultimul an a avut între 800 și 1.000 de salariați. Înțeleg că o mică parte vor mai rămâne câteva luni, pentru dezinstalarea și mutarea utilajelor”, a declarat primarul.

Edilul afirmă că bugetul local va fi afectat de închiderea fabricii.
„Fiind cel mai mare angajator, era și cel mai mare contribuitor la bugetul local. Sperăm, totuși, să compensăm această pierdere prin venirea unor noi investitori, și avem discuții avansate în acest sens. De altfel, este deja sigur că un investitor va crea 500 de locuri de muncă peste aproximativ un an, prin deschiderea unei fabrici de componente electronice”, a declarat Călin Abrudan.
El a adăugat că s-au purtat deja discuții cu autoritățile competente pentru a se reintegra cât mai repede forța de muncă în alte fabrici din zonă.
Contactat de AGERPRES, directorul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Arad, Alexandru Molnar, a declarat că informațiile despre închiderea fabricii au fost primite, deocamdată, pe cale neoficială.
„În acest moment, nu am primit notificarea de concedieri colective de la niciun mare angajator, dar am purtat discuții despre situația de la Ineu cu autoritățile locale. În funcție și de cererea de forță de muncă de pe piață, vom încerca reintegrarea celor care vor fi disponibilizați, dar vom organiza și cursuri de reconversie profesională, dacă va fi cazul”, a declarat Molnar.
Reprezentanții fabricii din Ineu nu au putut fi contactați pentru un punct de vedere, însă unii angajați au declarat că au fost informați despre încetarea producției și acordarea de salarii compensatorii.
La finalul lunii iunie, un alt mare angajator din Arad și-a închis fabrica. Este vorba de Astra Rail Industries, care a fost deținută de compania Greenbrier și care producea vagoane de marfă. În total, 699 de angajați au fost concediați dintre cei 777.
Conform unui comunicat transmis de Greenbrier România la acea vreme, decizia a fost influențată de mai mulți factori, printre care presiunile tot mai puternice de la nivelul industriei de profil, costurile operaționale în creștere prin comparație cu celelalte fabrici, dar și constrângerile logistice legate de vechimea unității și de mediul urban.
Compania sublinia că va continua să își consolideze operațiunile de producție la fabricile din Caracal și Drobeta-Turnu Severin.
Sursa: AGERPRES
Trimite articolul
XMafia politicá in jud. ARAD distruge tot…
-
Toata tara e distrusa de corporatiile astea de 2 bani si lucru de sclavi si epoca fierului ce si jefuiesc de rup. Sa plece cu guvernu lu soros cu tot!
-
“In afara ue” 🤣😂 adica inapoi in SUA, cum face si Stellantis zilele astea ca altfel inchid dugheana, asa cum le a promis Trump daca nu se duc inapoi si platesc taxe in SUA si angajeaza americani … bravo Trump! 👌👌
-
Mahalaua corporatista isi traieste ultimii bani de jointuri oameni i-au facut astia a sorosilor.
-
-
Fa-ti tu atunci corporatie romaneasca nu te mai vaita pe aici. Dar parca te vad pe tine sau pe ai tai, dupa revolutie cum ati mers la furat de prin fabrici si uzine, sau direct de pe camp unde erau tevile de irigatii.
-
-
Zona foamei Ineu, zona foamei Arad adica zona foamei Romania.
-
“Guvernele” de vanduti sorososti au pus tara in faliment de 35 de ani incoace. O colonie care trage de cabluri “auto” stand drepti in picioare si taindu-se la mâini asta a ajuns România 🙁
-
Ceapeul de drogati de la corporatie ajunge pe strada ca n-au nicio meserie scoala ioc ………..
-
-
Stai frumos ca o sa vina limitatu de tuluz-lotrec si mai unu care o sa zica ca esti cu rușii, ei nu vad esența, vad doar Rusia. Parca ziceau ca ne pleacă corporațiile daca vine CG sau AUR, alții si in 2025 dorm in ghete.
in ineu totul e prea mare, inclusiv noua gradinita. E nasol, ca vor venii bani mai putini, v-a trebui sa faceti noile proiecte mai chibzuit ca nici cja si ue no vor da bani la nesfarsit.
-
Gocuta o companie isi permita sa construiasca o hala proprie cand vor ei nu se sperie de o chirie de citeva zeci de miinde euroi,pleaca ca e detinut majoritar de fonduri americane, si cum pleaca trupele asa pleaca si firmele americane.
Asta este cea mai buna definitie a dependentei economice a comunitatilor,de bunul plac al unora.Nu au acestia nicio vina.
Cei care “au ridicat poalele” mai mult decat era nevoie,poarta responsabilitatea pentru aceste situatii care se pare ca devin tot mai multe si mai stresante.
E tare conducerea asta proieuropena. Pe zi ce trece viitorul suna tot mai bine.😆😆😆
-
Da de ce nu mergi matale in Rusia sa ai conducere cum iti place??
-
Tot rusii sunt de vina pentru saracia din tara? Ești tare rătăcit.😕
-
Altceva in afara de “Rusia” mai cunoasteti ?
-
Cunoaștem! As vrea sa te vad ce ai face dacă ai iesi afara din UE, când tot ce deții nu ar mai valora decat o ceapa degerata, când ai avea taxe vamale cat masina pe care vrei sa ti-o cumperi, sa plece toți investitorii din tara, sa va întoarceți la sapa de lemn, cum a spus Guru, ca va aduce la industria calului! Și o sa devii la fel de suveranist ca si aia din Belarus, care doar cu numele nu sunt in Rusia!
-
Cu UE cu tot vad ca se închid tot mai multe fabrici și firme atat românești cât și străine. Cea mai buna propaganda e realitatea. Uită-te puțin în jurul tau
-
Am uitat sa iti spun de facturile pe care le platesti😊
-
@Liciule – nu mai mult decât are UE-ul de noi:
– tranzitul de gaze;
– tranzitul de mărfuri dinspre Asia , “motorul economiei mondiale” – ia vezi ce s-a întâmplat pe Autostrăzile noastre după ce “an fost primițiți în Schengen” – NE-AU INVADAT CAMIOANELE UE !
– piața de desfacere pt mărfurile lor de mâna a doua ;
– “carne de tun” pt planurile lor de război;
– lada de gunoi a Europei;
– etc. -
Și era să uit de exportul masiv către UE, de MÂNĂ DE LUCRU CALIFICATĂ, scolarizată și calificată din bugetul României !
-
Viteazul dac Radu a si cazut pe cîmpul de lupta!
-
-
cunoastem suveranismul vostru legionar extremist si dus cu sorcova lui guru
-
-
-
Proieuropeana? 😄 Nenea….daca cu iti place de Europa…ia mars inapoi la Vaslui. De ai venit la Arad da ca nu iti place “ieuropa”😁
Unde ar urma sa lucreze dupa “reconversie” ? La asta nu s-a gandit nimeni ?
In sfârșit, multinaționalele încep să părăsească România. Toti se plângeau de salariile mici și de taxele pe care nu le plăteau statului.
Acum toată lumea va putea lucra pentru antreprenorii români și fabricile lor….sau nu există?
Pleaca lumea pierd si alte afaceri,pleaca si ele..
stati linistiti ca de sclavie nu s-a gatat lumea vor venii alti stapani…
salarul minim crescut din pix de PSD, daca nu era razboi plecau toti in ucraina
Am distrus (vandut) toate fabricile romanesti, le-am vandut caramida cu caramida, acum stam la mila strainilor. TEBA, UTA, VAGOANE, CONFECTII, TRICOUL-ROSU,etc,etc, nu mai exista nimic, am vrut modernizare, acum asta e pretul. Sa traiti bine !
-
S-su sabotat singuri! În economia de piață tehnologiile se dezvoltă și avansează. Astea toate au rămas pe loc.
de vreo 10 ani se tot lauda super primaria ca aduce firma in oras
asta e valoarea realal a alesilor , nu contructii inutile
se preconiza inchiderea firmei de ani buni si totusi nu au fost capabili sa aduca nimic in loc
angajatii au migrat icet incet catrea alte firme similare , una fiinf kromberg aflata la 30 km distanta
de cnditiile de munca din asa zisa firma sa nu mai vb
Pai toti va plangeati de multinationale. Noroc ca vom avea industria calului in locul lor si toti romanii vor ava loc de munca si vor lucra romani pentru romani. Afara cu sorosistii din tara….
In loc de salarii compensatorii vor primi o pereche de blugi si un kil de banane