ARAD. Nu vom reuşi, nici în zece ani de zile, să legăm Occidentul de capitala României. Autostrada de la Nădlac la Bucureşti nu va fi finalizată până în anul 2030, se arată într-un raport al Curţii de Conturi a Uniunii Europene, potrivit Mediafax. Asta chiar dacă şoseaua de mare viteză este un proiect de infrastructură de maximă importanţă europeană. Raportul arată că autostrada face parte din cele opt proiecte de infrastructură de transport de maximă importanță. Instituția notează că nici în 2030 trei dintre acestea, printre care și A1, alături de două căi ferate din Polonia și Spania, nu vor fi finalizate. Explicația este că acestea necesită un timp îndelungat de construcție, iar lucrările pentru anumite secțiuni nu au fost nici măcar planificate.
Birocraţia e vinovată
În raport, instituţia europeană a identificat şi principalul vinovat al acestei situaţii: birocraţia. Curtea de Conturi a observat cazuri în care nivelul ridicat de birocrație afecta eficiența implementării. Autostrada Nădlac-Bucureşti, cu o lungime de 582 de kilometri, este planificată și construită sub forma unui număr mare de proiecte de mici dimensiuni. Pentru fiecare dintre aceste componente, trebuie obținute autorizații. Conform calculelor Curții, este necesară o autorizație de construcție pentru fiecare 7 kilometri de autostradă, iar o autorizație de mediu este necesară pentru fiecare 26 de kilometri.
“Traficul care va utiliza în viitor autostrada trebuie, deocamdată, să utilizeze drumurile naționale cu două benzi. Această situație are efecte negative semnificative, cum ar fi ambuteiaje zilnice, blocaje și un grad redus de siguranță rutieră. Comparând numărul și tipul de accidente de-a lungul timpului, Curtea a observat că numărul de accidente și de decese pe aceste tronsoane este mult mai mare decât media la nivel național din România și că 92 dintre aceste accidente au implicat coliziuni frontale”, spun cei de la Mediafax. Mai mult decât atât, părţi din autostradă nu sunt nici măcar la stadiul de documentaţie finalizată, aşa că nici nu se ia în calcul, pentru moment, termene de executare a lucrărilor.
Lucrări greşite
Pe lângă birocraţie, statul român „reuşeşte” să contracteze firme care construiesc total greşit. În apropierea orașului Deva, două porțiuni de drum, construite într-un interval de numai șapte ani, au fost conectate greșit. Ca rezultat, 800 de metri de autostradă deja construită au trebuit să fie distruși pentru a permite reconstruirea corectă a conexiunii. Pe lângă costurile aferente porțiunii care trebuie să fie reconstruită (pentru care se estimează o cofinanțare din partea UE de 3,2 milioane de euro), costul lucrărilor de demolare este de 0,9 milioane de euro (din care 0,5 milioane reprezintă cofinanțare din partea UE). Fondurile UE, în valoare de 3,7 milioane de euro, cheltuite pentru remedierea acestor probleme, pot fi considerate irosite.
Trimite articolul
Xstatul nu e in stare de 30 de ani sa stabileasca si sa aplice legea in care se raspunde de lucrarea efectuata si garantia ei fiindca:
1. supravegerea lucrarii nu se face, sa nu intre supraingreunati transportatorii, sa nu se vandalizeze, etc.
2. calitatea auditata si cea efectuata sunt manarite
3. ne furam singuri pe banii nostrii
In ultimii 4 anizero kilometri. In schimb au creat posturi pentru copii amante si neamuri. Multumim psd.
-
Dacă era PNL aveam autostrada???
-
da aveam mai mult. Daca era USR la guvernare si avea sustinere majoritara in parlament, era gata mult mai mult decat psd si pnl impreuna.
-
Era mai bine sa ramanem linistiti si sa nu ne ”unim” cu balcanicii. Azi era in Transilvania ca in Austria.
-
Bine punctat…
Fiecare jurnalist să pară interesant mai scrie un articol.Și jurnaliștii se pricep la toate.
Nu prea ne intereseaza ca nu exista autostrada pana la bucale ! De ce-ar vrea cineva sa lege partea asiatica a Romaniei cu vestul europei ?!?!
-
de unde sunteti bre? tu, Oleg si Ion. De la serviciul de Informatii al ungariei? sau unul ce plateste in ruble?
postacii psd, unde sunteti? ce tacere asurzitoare…
De la UE zicere, partidul vostru de kakat nu a facut nimic pe latura asta ani de zile. Ultimii 3 sunt cireasa de pe tort: ati avut si majoritatea parlamentara care este esentiala si guvernul. Ba inca ati lucrat asa prost ca acum trebuie daramat si refacut…
Eu pe PSD sunt dispus sa fac lipsa mica cu jet bine directionat in schimb asta cu USR e tare, pe astia as face lipsa mare cu orice consistenta. Pai baietii din USR au fost la guvernare in guvernul supranumit “zero” al lui Ciolos pus cu mare mandrie de Iohannis catarat pe mortii de la Colectiv. Ministrul transporturilor pe vremea lor a fost Dan Marian Costescu, nici nu apare in topul asta: https://www.economica.net/cei-mai-productivi-ministri-ai-transporturilor-cati-km-de-autostrada-au-inaugurat_144732.html de unde se vede ca cei mai multi km de autostrada s-au facut in 8 luni pe vremea USL de ministru liberal din guvernul Ponta. In general tara a mers cel mai bine cand erau aliante PNL-PSD ca a mai fost una pe vremea lui Basescu pe cand PSD a sustinut din parlament guvernul Tariceanu. A venit minunatul Iohannis si a stricat tot ca din cauza lui s-a facut si PNL varza dupa ce a fost invadat de clonele Basiste si din familia europeana ALDE s-a transerat la PPE tot multumita prezidentului obsedat de imobile. In ultimii 3 ani de guvernre PSD/ALDE s-au deschis cum urmeaza: 18km/2017, 56km/2018 si 43km/2019… jenant, dar macar sunt cifre nu sloganuri #rezistist/Iohanniste bazte doar pe “jos/mue PSD”, nimic constructiv, doar porcaieli si dezbinare.
-
Erata, apare si D.M. Costescu cu 36Km deci i-a batut pe Cuc si Fenechiu