Începând de săptămâna viitoare, traficul dintre Arad și Vladimirescu va fi deviat pe un drum paralel pentru ca asocierea de firme care se ocupă de modernizarea căii ferate Arad-Timișoara să înceapă lucrările la pasajul peste calea ferată care traversează DN 7, între Arad și Vladimirescu. Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara, traficul va fi restricționat cel puțin până în data de 31 decembrie 2026, adică pentru mai bine de un an. Iar termenul ar putea fi prelungit. „Instituirea restricțiilor poate fi prelungită și după această dată, în funcție de stadiul lucrărilor la momentul 31 decembrie 2026. Dar, deocamdată, restricțiile de circulație vor fi valabile până la sfârșitul anului viitor”, ne spune Alina Sabou, purtătorul de cuvânt al DRDP Timișoara.
Compania WeBuild, care este liderul asocierii care se ocupă de modernizarea căii ferate, a decis construirea unui drum paralel cu DN 7, în zona pasajului de trecere la nivel cu calea ferată aflat între Arad și Vladimirescu. Totul, pentru ca lucrările la noul pasaj suprateran să se poată desfășura fără presiunea traficului. Constructorii estimează că, până săptămâna viitoare, vor finaliza lucrările la noul drum, iar după acest moment traficul va fi deviat. Un lucru foarte important de precizat se referă că, între Arad și Vladimirescu, pe această porțiune deviată, va putea circula doar traficul ușor, respectiv autovehiculele cu masa maximă de 7,5 tone. În ceea ce privește traficul greu, acesta va fi deviat pe alte rute.
„Odată cu aceste restricții impuse traficului greu, între Arad și Vladimirescu, se dovedește utilitatea centurii de sud-est, pe care Consiliul Județean a construit-o pe relația Aradul Nou – Fântânele – Vladimirescu”, ne-a declarat Sergiu Bîlcea, vicepreședintele Consiliului Județean Arad, referitor la viitoarele restricții de circulație care vor afecta DN 7. Bîlcea, care urmărește îndeaproape șantierul proiectului de modernizare a căii ferate Arad-Timișoara, a explicat și modul în care camioanele vor circula pe perioada restricțiilor: „Traficul greu va fi deviat fie pe relația Arad – Horia – Vladimirescu, fie pe relația Arad, zona Aradul Nou – Centura de sud-est – Vladimirescu, pentru șoferii care circulă dinspre Arad spre Deva, și invers pentru cei care vin dinspre Valea Mureșului spre municipiu”.
Vicepreședintele Consiliului Județean Arad crede că, deși restricțiile au fost impuse, în primă fază, pentru o perioadă de un an de zile, șantierul va avea nevoie de timp mai mult pentru a fi finalizat. „Vorbim despre un pasaj suprateran dublu, dedicat circulației tramvaielor și traficului rutier. Potrivit autorizațiilor emise de Consiliul Județean pentru această lucrare, termenul de finalizare este estimat peste doi ani de zile. Totuși, noi sperăm ca lucrările la noul pasaj să fie gata mai repede. Suntem conștienți că urmează o perioadă dificilă atât pentru arădeni, cât și pentru ceilalți șoferi care circulă pe DN 7, pe relația Arad – Vladimirescu și retur. Dar trebuie să apreciem faptul că este o lucrare foarte importantă pentru orașul și pentru județul nostru”, a concluzionat Sergiu Bîlcea.
Proiect uriaș
Modernizarea căii ferate între Arad și Timișoara, mai precis între Arad și Ronaț Triaj, cum apare în documentele oficiale, este un proiect uriaș care beneficiază de finanțare europeană, valoarea acestuia ridicându-se la 2,18 miliarde de lei, plus TVA.