aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Pasajul de la Curtici, o lucrare cu scandal

Pasajul de la Curtici, o lucrare cu scandal

la 2 March 2015 10:50
2 March 2015 10:50
Pasajul peste calea ferată ridicat în Curtici nemulţumeşte pe toată lumea, inclusiv administraţia locală.
Scris de Alin Gherasim - Pasajul peste calea ferată ridicat în Curtici nemulţumeşte pe toată lumea, inclusiv administraţia locală.

Trimite articolul

X

CURTICI. Proiectul european de modernizare a căii ferate frontieră-Curtici-Arad, a gărilor de pe traseu, dar şi ridicarea unui pasaj peste calea ferată în oraşul Curtici a fost văzut ca unul extraordinar. Şi aproape că este extraordinar, ţinând cont că este vorba despre o investiţie de aproximativ 250 de milioane de euro, majoritatea fondurilor fiind nerambursabile. Numai că au început să apară nemulţumiri imediat după demararea lucrărilor la ridicarea pasajului de la Curtici. Motivul este reprezentat de faptul că, după finalizarea pasajului, tot traficul de pe drumul judeţean Arad-Curtici-Sântana va fi deviat prin oraş. Iar aici vorbim inclusiv de traficul greu. Un grup de locuitori din Curtici ne-a contactat la redacţie pentru a sesiza faptul că proiectul a fost prost gândit de la început. Acelaşi lucru este susţinut şi de primarul oraşului, Nicolae Aaniţei.

Dacă reclamanţii îl arată cu degetul pe primar, acesta din urmă spune că CFR este instituţia care a creat această neînţelegere. De ce? Contestatarii, printre care se numără şi consilierul local Răzvan Bulboacă, spun că primarul nu a făcut nimic pentru a muta pasajul. Iar, în acest sens, vin cu o adresă semnată de directorul general al CFR, Ionel Voicu, adresă în care se menţionează faptul că au existat patru variante pentru amplasarea pasajului peste calea ferată, iar actuala variantă a fost aleasă după ce a fost prezentată şi administraţiei locale.

De cealaltă parte, primarul Curticiului jură „cu mâna pe inimă” că proiectantul nu a purtat nicio discuţie cu autorităţile şi a acţionat de capul lui. „Cei de la CFR mint. Nu ne-a întrebat nimeni niciodată despre locul în care să fie amplasat pasajul. Mai mult, nici măcar cei de la CFR nu au avut de a face cu întocmirea proiectului tehnic. Pentru că întreaga lucrare a fost gândită, proiectată şi realizată sub coordonarea organelor Uniunii Europene”, spune Nicolae Aaniţei.

Dar să vedem de unde pleacă problema. Modernizarea liniei de cale ferată va face posibilă circulaţia trenurilor cu viteze de 160 de kilometri pe oră. Ca atare, actuala trecere la nivel cu calea ferată din zona Curtici va fi desfiinţată, va fi închisă. Proiectantul a avut mai multe soluţii de ridicare a unui pasaj suprateran, dar a ales-o pe cea de realizare a construcţiei cu coborâre chiar în inima oraşului, în apropiere de balta Limboasa. O parte dintre locuitorii din Curtici nu sunt, însă, mulţumiţi de această decizie. Şi asta pentru că navetiştii care circulă cu maşina şi locuiesc în zona cartierului nou de locuinţe vor trebui să ocolească zilnic şase kilometri. Mai mult, ulterior finalizării pasajului, se are în vedere realizarea unei centuri ocolitoare a Curticiului. Iar, odată ridicat acest pasaj, centura va avea un traseu ciudat. Practic, imediat după coborârea de pe pasaj va fi realizată o curbă în ac de păr, la 180 de grade, drumul se va întoarce pe marginea căii ferate, va merge paralel cu şina aproape doi kilometri, după care va vira spre stânga, urmând să ocolească oraşul şi să se intersecteze cu drumul spre Sântana.

„Centura era mult mai uşor de realizat dacă pasajul era realizat chiar la intrarea în Curtici, înainte de cartierul nou. Şoseaua urma să aibă trei direcţii: la dreapta – spre Sântana, înainte – spre centru şi la stânga – spre Zona Liberă și Dorobanți”, spune Răzvan Bulboacă. Acesta spune că primarul oraşului şi consiliul care era în funcţie înainte de realizarea pasajului aveau puterea să intervină asupra locului în care a fost ridicat viaductul.

Primarul acuză CFR

De cealaltă parte, Nicolae Aaniţei, primarul oraşului, spune că acuzele îndreptate împotriva lui sunt nefondate. „Este aberant să susţii că eu aş fi dorit un pasaj care să coboare în oraş şi o centură ocolitoare atât de scumpă. Mai mult decât atât, în Planul Urbanistic General al oraşului am prevăzut pasajul peste actuala trecere de cale ferată. Însă proiectanţii nu au acceptat acest lucru pentru că legislaţia spune clar că un pasaj nu poate fi ridicat în curbă. Iar în acea zonă este o curbă largă ce se întinde pe o distanţă de un kilometru şi jumătate. Proiectanţii nu ne-au prezentat nicio situaţie, nu ne-au solicitat niciun punct de vedere, ci doar ne-au pus în faţa faptului împlinit”, spune primarul. Acesta mai spune şi faptul că nu a fost ţinut la curent cu starea proiectării şi a lucrării. Mai ales că lucrarea nu a depins deloc de vreun aviz dat de primărie. „Timp de trei ani de zile s-a vorbit despre faptul că pasajul va fi ridicat pe actualul amplasament al trecerii peste calea ferată. Acest lucru mi-a fost spus de cei care au întocmit proiectul. Dar ne-am trezit că lucrările au început la actualul amplasament. Nu am primit niciodată nicio adresă în care să ni se spună unde va fi ridicat viaductul sau în care să ne fie solicitat punctul de vedere”, mai declară Aaniţei.

Ce înseamnă centura?

Centura ocolitoare a oraşului Curtici este, pentru moment, doar o idee pe hârtie, o idee care beneficiază şi de un studiu de fezabilitate. Însă de aici şi până la realizarea ei este o distanţă mare. „Cu siguranţă va mai dura o bună bucată de vreme până la întocmirea proiectului tehnic. Apoi vom încerca să identificăm surse de finanţare nerambursabilă. Pentru că valoarea lucrării este una foarte mare, pe care nu ne-o putem permite din bugetul local”, spune primarul din Curtici. În cifre, potrivit studiului de fezabilitate, centura va avea 6,5 kilometri şi va costa peste 21 de milioane de lei. Centura va trece prin apropierea căii ferate şi, potrivit studiului, o casă de pe traseul şoselei va trebui dărâmată. Totodată, va trebui achiziţionat teren privat aparţinând curticenilor, estimându-se că numai pentru exproprieri va fi cheltuită suma de 5 milioane de lei.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
aradon ,
curtici ,
lucrare ,
pasajul ,
scandal
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Triplu eveniment cultural la Pecica
    3
    „Brazi de Poveste” la Muzeu
    4
    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    5
    FCSB vine cu echipa secundă, se știe primul 11!
    6
    UPDATE. O fată de 11 ani a dispărut, marţi, din municipiul Arad!
    7
    Şofer sub control judiciar pentru că a circulat beat şi fără permis cu o maşină neînmatriculată
    8
    Un arădean, antrenorul anului în Germania!
    9
    Moş Nicolae vine vineri în faţa Primăriei
    10
    Numărul fraudelor digitale avansate a crescut cu 180% în 2025, pe fondul utilizării masive a Inteligenţei Artificiale (raport)

    Mapamond

    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    Recurgerea la activele rusești înghețate în Europa pentru a finanța nevoile financiare ale Ucrainei va avea „consecințe considerabile” pentru Uniunea Europeană, a declarat vineri ambasadorul Rusiei la Berlin, Serghei Neceaiev, în contextul în care cancelarul german și premierul belgian urmau să se întâlnească pentru a discuta această problemă, relatează AFP.

    Ştiri sportive

    România ar putea juca în Grupa D la CM 2026, alături de SUA, Paraguay și Australia
    Naționala României va juca în Grupa D la Cupa Mondială de fotbal din 2026, dacă se va califica, iar adversarele sale vor fi Statele Unite, Paraguay și Australia, potrivi tragerii la sorți efectuate, vineri, la John F. Kennedy Center for the Performing Arts din Washington DC.

    Mapamond

    Mii de elevi au participat la proteste în Germania, împotriva planurilor guvenului privind serviciul militar
    Mii de elevi din Germania au protestat vineri în mai multe orașe din țară împotriva planurilor guvernului privind un nou serviciu militar voluntar, relatează dpa.

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel. 2

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA. 1

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor. 1

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.