aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Peste 100.000 de arădeni, vizaţi de o nouă taxă

Peste 100.000 de arădeni, vizaţi de o nouă taxă

De Alin Gherasim
la 17 August 2021 08:10
69 Comentarii

Peste 100.000 de arădeni, vizaţi de o nouă taxă

Maşinile vechi, vizate de un impozit uriaş/Foto: JA
17 August 2021 08:10
Impozitul maşinilor mai vechi de 15 ani ar putea creşte vertiginos, lucru care va afecta peste 100.000 de arădeni.
Scris de Alin Gherasim - Impozitul maşinilor mai vechi de 15 ani ar putea creşte vertiginos, lucru care va afecta peste 100.000 de arădeni.

Trimite articolul

X
ARAD. Guvernul încearcă să facă pe plac Uniunii Europene în privinţa autovehiculelor care poluează, aşa că a fost gândită o taxare suplimentară a maşinilor mai vechi de 15 ani. Dar, cum statul a pierdut, rând pe rând, mii de procese referitoare la taxa de primă înmatriculare ori la timbrul de mediu, se caută o soluţie care să nu mai poată fi atacată în instanţă. Se pare că, încă de la finele acestui an, impozitul pentru vehiculele mai vechi de 15 ani va fi majorat substanţial, aceasta fiind „varianta câştigătoare” gândită de guvernanţi.

Iar arădenii, mulţi dintre ei, vor simţi din plin aceste noi majorări. Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, chiar Comisia Europeană impune „întinerirea” parcului auto din România, parc auto care este printre cele mai „bătrâne” din întreaga Europă.

„Inclusiv Comisia Europeană ne forţează să luăm măsuri pentru reducerea vârstei parcului auto. Este o decizie asumată la nivelul Guvernului, odată cu negocierea PNRR (Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă – n. r.). Comisia ne-a recomandat să găsim o soluţie pentru maşinile mai vechi de 15 ani. Este o măsura asumată de Guvern prin faptul că am mers mai departe pe această linie cu infrastructura de transport finanţată parţial prin PNRR şi o asumare de reformă în acest domeniu. Va exista pentru maşinile mai vechi de 15 ani cu siguranţă o măsură într-un timp relativ scurt. Se discută acum la nivel guvernamental cu ministerele de resort care ar fi varianta”, a spus ministrul Mediului.

Acesta a mai declarat că “nu am discutat de taxă efectiv şi nu am discutat de dimensiunea taxei şi probabil nu va fi aplicată de Ministerul Mediului. Din punctul meu de vedere trebuie o măsură în balans, adică să avem şi un sprijin pentru cei care renunţă şi, în paralel, să avem o altă abordare pe taxe locale, de exemplu. Să vedem care va fi soluţia care va fi propusă până la urmă de Guvern. Încă o dată: este o măsură cerută şi de Comisia Europeană şi va fi implementată probabil în cel mai scurt timp”. Practic, în cadrul PNRR, statul român şi-a asumat faptul că, în schimbul banilor europeni care vor fi investiţi în infrastructură, se obligă să taxeze suplimentar maşinile vechi, în încercarea de a forţa achiziţia de autoturisme noi.

Arădenii vizaţi
Potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, la nivelul judeţului Arad, în data de 31 decembrie 2020, erau înmatriculate, în total, 166.990 de autoturisme. Vorbim aici strict de autoturisme, de maşinile “mici”, nu de camioane, autobuze sau alte autoutilitare. Din acest număr total de 166.990, aproape două treimi dintre autoturismele din Arad sunt mai vechi de 15 ani. Dacă vorbim de numărul exact, 105.644 de autoturisme au o vechime mai mare de 15 ani şi vor fi vizate de majorarea impozitului.
Defalcând acest număr, 56.606 autoturisme înmatriculate în Arad au o vechime de 16-20 de ani, în timp ce 49.038 dintre maşinile din judeţul nostru sunt mai vechi de 20 de ani. Însă Aradul stă, şi mai departe, prost la capitolul vechimii parcului auto. Din cele 61.346 de autoturisme care sunt mai “tinere” de 16 ani, 40.301 au vârsta cuprinsă între 11 şi 15 ani. Practic, doar 21.045 dintre maşinile din judeţul nostru au o vechime de cel mult zece ani, reprezentând un procent de numai 12 la sută. Mergând şi mai departe, doar puţin peste 7.000 de autoturisme înmatriculate în judeţul nostru au o vechime cuprinse între 0 şi 5 ani.
Din punct de vedere al “bătrâneţii” maşinilor de pe şosele, Aradul se situează sub media naţională. Potrivit datelor DRPCIV, la nivelul României, puţin peste 50 la sută dintre maşini sunt mai vechi de 15 ani, pe când procentul judeţului Arad este de peste 60 la sută.
Primăriile decid
Potrivit informaţiilor care fac referire la majorarea impozitului maşinilor mai vechi de 15 ani, decizia va fi luată de fiecare primărie în parte, urmând ca, în acest sens, la nivelul Guvernului să fie modificat Codul Fiscal. Totuşi, indiferent de valoarea impozitului care va fi stabilit de primării, pentru maşinile mai vechi de 15 ani, indiferent de motorizarea lor, va trebui plătit un impozit anual de cel puţin 900 de lei. Aceasta va fi valoarea minimă, urmând ca, în funcţie de anul de fabricaţie sau de motorizare, dar şi de deciziile luate de primării, impozitul să poată să crească mult mai mult.
Creşte Rabla?
După cum a menţionat ministrul Mediului, pentru încurajarea achiziţionării de autoturisme noi, se are în vedere o modificare a programului Rabla. Coaliţia de la guvernare a gândit un program în cadrul cărora românii cu venituri mici să primească tichete de 3.000 de euro pentru achiziţionarea unui autoturism nou, faţă de 1.500 de euro, cât este valoarea tichetului Rabla în prezent.

Trimite articolul

X
Taguri:
aradeni ,
comisia europeana ,
crestere impozit ,
impozit masini ,
impozit masini vechi ,
masini vechi ,
ministrul mediului ,
noua taxa ,
Tanczos Barna ,
vizati
69 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Robert says:
    August 17, 2021 at 8:33 am

    Dacă Uniunea Europeană e transmite ca de mâine trebuie sa stam în cap sau sa ii facem o felatie oare o fac primari noștri?????
    Cum dracului sa te poți gândi la asemenea aberați când nici în Europa nu este aceasta măsură ba mai mult întrebați Nemții, Italieni ,etc dacă plătesc impozite auto, ei plătesc în asigurarea auto ceva în plus doar atât, noi România plătim Acciza pe combustibil de care nu mai vb nimeni ,asigurări nesimțite,impozite nesimțite și taxe de drum ordinare și ne rupem mașinile plătind și sa circulam am ajuns un Cobai al Europei

    Reply
    • Bai acciza says:
      August 17, 2021 at 10:01 am

      Acciza pe combustil se plateste in tiara europa, in in UK care nick macar by mai este in europa motorina este 1.25 devi 7.25 lei litru taxa este pentru poluare, incediile profuse in ultimul gimp sung din cauza polouarii mai pune mana si citeste inainte sa deschizi gura

      Reply
    • Bogdan says:
      August 17, 2021 at 12:49 pm

      Tu platesti in Romania asigurare lunara intre 50-100 de euro ? Si aici vorbim de o asigurare oarecare. Un full casco te costa si mai mult.

      Reply
      • Aradean says:
        August 17, 2021 at 2:07 pm

        Eu platesc 4.000€ anual CASCO in Arad deci nu doar mult mai mult.

        Reply
        • Turbatu says:
          August 17, 2021 at 7:51 pm

          Deci ai mașină “tare” văru!

          Reply
          • ***** says:
            August 17, 2021 at 10:36 pm

            …are și bani atunci! Adică nu el,ci firma ! Nu e tot una !!!!

    • Bogdan says:
      August 17, 2021 at 12:53 pm

      In Romania platesti 1,66€ pe Litru de benzina ? 1,66€ x 4,91 Ron = 8,15 Ron / Litru .

      Reply
    • Cosmin says:
      August 17, 2021 at 3:50 pm

      Se numeste “a pasa responsabilitatea”. UE ar vrea ca Romania sa aibe un parc auto mai nou, ne recomanda… Da’ nici o legatura cu a baga noi taxe.

      Da’ ce simplu e cand iei masuri nepopulare sa pasezi responsabilitatea.

      Reply
  2. anonim says:
    August 17, 2021 at 8:38 am

    Foarte bine👏
    Traiasca guvernul Citu😂

    Reply
    • SoldatD says:
      August 17, 2021 at 8:59 am

      Nu sunt suporterul lui Catu, dar tu ai citit articolul sau informatiile despre aceste asa zise taxe ?
      Nu are Catu, defapt Romania nici o treba cu asta.
      Ii o cerinta europeana care va fi aplicata tuturor tarilor europene pt a combate incalzirea globala si reducerea amprentei de carbon.
      Trebuie sa fi tare batut in cap si inconstient sa nu vezi ca ii tot mai naspa treaba cu aerul.
      Nu ti se pare ca ii tot mai irespirabil, iar noaptea mai ca nici nu se mai vad stelele ?
      Ceva trebuie facut sa nu mai poluam cu toate cazanele.
      Apropo si eu am un cazan din 2011 dar tot sustin ideea.

      Reply
      • Leu says:
        August 17, 2021 at 9:51 am

        Tu sti cum se produce energia electrică? Care este prima sursa? Cărbune. Va spală creierul cum vor ei. Încă ceva, taxa ajuta la curățarea aerul? Sau umfla buzunarele cuiva ?

        Reply
        • SoldatD says:
          August 17, 2021 at 11:21 am

          Aici chiar mai nimerit. Chiar stiu cum se produce spre deosebire de tine care doar crezi ca stii. Tu stii ca CET-ul nu mai arde demult carbune, tu stii ca CET Oltenia care era un gigant energetic pe carbune nu mai arde carbune ? La fel sau inchis si in multe tari europene acesti colosi energetici pe carbune, dar voi o stiti pe a voastra. Uitati-va la tarile care ii doara in bacsa de poluare ce bine o duc.
          Uitate in China cum multe zile la rand nu vad lumina soarelui, am vazut si simtit asta, nu vorbesc de la TV.
          Uitate la India, cauta sa vezi capitala Mongoliei.
          Clar, nu autovehiculele sunt cele mai mari poluatoare dar sunt o mare parte si ele mai ales in orase unde ne doare cel mai tare.

          Reply
          • Nume says:
            August 17, 2021 at 5:26 pm

            În loc să faci pe atotștiutorul, mai bine ai învăța niște gramatică. Prostule!!!

        • SoldatD says:
          August 18, 2021 at 9:23 am

          @Nume, deci daca nu ai un raspuns logic, pt ca esti pe langa cu chestiile astea atunci schimbi subiectul si o bagi pe aia cu gramatica si jignesti omul ? Nu ca m-ar deranja vorbele unei nulitati ca si tine.
          Nu stiam ca trebuie sa-mi dau teza de doctorat aici ca sa fiu “gramatically correct”.
          Am scris destul de corect gramatical incat sa inteleaga marea majoritate a celor care citesc pe aici, mai putin tu aparent.
          Deci care ii prostul ?

          Reply
      • anonim says:
        August 17, 2021 at 10:05 am

        Inca un spalat pe creier.

        Reply
        • Vasile says:
          August 17, 2021 at 11:21 am

          Anonimul un ratat definitiv, posibil șofer care cunoaște toate. E adevărat că leul a uitat să meționeze spălarea creierului și cu covidul.

          Reply
      • h says:
        August 17, 2021 at 12:44 pm

        Pai cat de noua trebe sa fie masina ca sa nu mai fie cazan? Omul cu bani isi ia masina noua si o vinde pe aia veche la unul cu mai putini bani si tot asa. Dar masina noua ii finantata, in mare parte, din vanzarea celei vechi. Daca statul intervine si blocheaza circuitul natural al pietei atunci nimeni nu-si va mai schimba masina si efectul o sa fie si mai rau. Ramanem cu ce avem, platim taxe mari si respiram aer poluat.

        Reply
        • Dakay says:
          August 17, 2021 at 2:32 pm

          Aerul era poluat si pe cand se comercializau masini noi Euro 4, Euro 2, etc. Deci sa zicem ca in anul 2004 se comercializau masini noi cu norma de poluare Euro 4 si majoritatea masinilor SH erau de la Euro 2 in jos, deci poluau. Acum majoritatea masinilor SH sunt Euro 4 si tot polueaza mult sau mai mult decat Euro 2? Peste 5 ani, sa zicem, polueaza mai mult Euro 5 si 6 decat acum si iar trebuie sa platim vreo taxa in plus? Toate astea cu poluarea eu le vad motive de scos bani de la populatie. Si inca ceva, de ce sa iau o masina noua cand in traficul din Arad iti gasesti masina foarte des zgariata, lovita, ba chiar fara catalizator? Eu as baga taxa de poluare in litrul de motorina si benzina, ca fiecare sa plateasca in functie de consum, astfel depinde marimea taxei de fiecare cat circula cu masina.

          Reply
      • Cosmin says:
        August 17, 2021 at 3:51 pm

        Ce cerinta europeana iti cere sa bagi taxe? Unde ai citit tu ca UE iti cere o noua taxa?

        E fix guvernul Citu, ca asta stie sa faca

        Reply
        • SoldatD says:
          August 18, 2021 at 7:42 am

          In țările europene civilizate de foarte mulți ani taxeaza mașinile mai vechi. De ce crezi că se scapă ei de ele și ni le vând nouă ? Se taxează și dacă ai centrala de apartament veche, pt că se încurajează achiziționarea celor in condensare, fiind o idee mai eficiente. Dar noi știm mai bine. UE nu ne spune să introducem o taxă, dar ne obligă să reducem producerea de CO2. Cum vrei să facem asta fără tehnologii/mașini noi mai puțin poluante ?

          Reply
      • Sss says:
        August 17, 2021 at 8:07 pm

        Probabil cand da foc la groapa de gunoi se mai curata aerul un pic. Cum pot fi unii atat de creduli la gogosile unor politicieni fara scrupule. Nu v-ati dat seama ca populatia e de vina pentru tot in tara asta, nu smecherii care scapa de gunoaie arzandu-le. Si bineinteles nu noi vrem sa impunem taxa dar asa ne cere Ue.

        Reply
    • gicu says:
      August 17, 2021 at 9:07 am

      Ciuma rosie, Dragnea, Dragneaa. Unde sunt #rezist????? Acum sa platiti prostilor. Ati vrut liberali acum nu aveti decat sa platiti pana muriti, ca la astia nu le pasa de sarantoci. O sa stoarca si pielea de pe voi prostilor. Sunt curios cat mai inghite romanul prostia asta!!! Stai ca se scumpesc si gazele naturale la iarna plus va fi introdusa taxa de centrala de gaz. :))))

      Reply
      • SoldatD says:
        August 17, 2021 at 9:31 am

        Gicule ai dreptate. Mai bine cu “Dracnea”. Dupa ce termina el cu smenuielile si isi aranja pt el vreo un sfert de tara, ca restul trebuia sa imparta cu ceilalti si se scapa de asa mult hulitele multinationale care de bine de rau ne platesc niste salarii, nu mai aveam bani nici macar de cotarci. Cei care totusi isi mai permiteau cate o cotarca doua oricum nu prea aveau bani de combustibil si uite asa se rezolva si problema cu poluarea.

        Reply
        • anonim says:
          August 17, 2021 at 10:09 am

          Acuma isi aranjeaza galbenii celelalte trei sferturi de tara. Dar si pt asta ,,jos ciuma rosie!”😂

          Reply
          • SoldatD says:
            August 17, 2021 at 11:26 am

            Clar ca sunt si cei din PNL pe smenuiala dar nu asa pe fata si cu tupeu ca cei din PSD. Nu am votat pt nici unul dintre ei dar tu si cei ca tine doar pe ei ii stiu si voteaza. Cum nu le place de unul il voteaza pe alalalt ca la mintit mai fain. Ajunge la putere, nu face aproape nimic din ce a vrajit, gata, sari la alalalt.

        • anonim says:
          August 17, 2021 at 12:45 pm

          Inseamna ca , in conformitate cu logica ta , nu ai votat cu nimeni. Toate partidele promoveaza oameni coruptibili, santajabili daca vrei. Chestia cu unii sunt mai hoti decat ceilalti e una subiectiva.
          In ceea ce priveste votul meu esti mult pe langa dar esti dovada vie ca romanul le stie pe toate.

          Reply
    • Aradenii says:
      August 17, 2021 at 4:59 pm

      CITU PENALUL SI TEPARUL APARTININD CIUMEI GALBENE!!!

      Reply
    • ARADENII says:
      August 17, 2021 at 6:14 pm

      PENALUL SI TEPARUL CITU, SPUNE-I TOATA TITULATURA!!!

      Reply
    • ARADENII says:
      August 17, 2021 at 7:50 pm

      PENALUL SI TEPARUL CITU, SPUNE-I TOATA TITULATURA!!!

      Reply
  3. Alex says:
    August 17, 2021 at 8:40 am

    Catule,nu mai bani!!!???

    Reply
  4. SoldatD says:
    August 17, 2021 at 8:54 am

    Asa titluri puneti mai nou, la fel ca si cea cu centralele, de parca numai aradenii vor trebui sa plateasca aceaste taxe. Ii o taxa generala, nu una care va fi doar pt aradeni.

    Reply
  5. Emil says:
    August 17, 2021 at 9:06 am

    Bun . Dar aicea Iara apar probleme . O masina de produce 6ani . Aceas motorizare , acelas norma de poluare , etc . De ce pentru una trebuie plătită și pentru alta nu. Doar ca are + – 15 ani . Poluează lafel

    Reply
    • x says:
      August 17, 2021 at 12:49 pm

      Ai dreptate. Taxele nu pot sa fie discriminatorii. Trebe sa fie legate de poluare cumva sau de norma de poluare. Taxa, asa cum se vehiculeaza, nu poate sa stea in picioare. Daca era legala era bagata demult.

      Reply
  6. Teo says:
    August 17, 2021 at 9:06 am

    Se vrea întinerirea parcului auto la fel ca a populației?
    Nu se mai vând cele noi așa de bine? Clar din cauza nivelului de trai, cine nu vrea mașină nouă și preferă veche? Dar aici se pune problema de poluare sau vechime? De exemplu la multe marci auto euro4 este din 2001-2009, cel din 2001 va plăti impozit mărit în comparație cu 2009? Același motor, aceeași norma de poluare? Vom fi primii din Europa cu acest sistem.. , din păcate ne conduc niște prosti! 🙁

    Reply
  7. Viorel says:
    August 17, 2021 at 9:46 am

    Mda… ca anii masinii spun direct cat polueaza.
    Ca doar o masina de peste 15 ani pe GPL polueaza mai mult decat una de 10 ani pe benzina sau diesel…
    De ce nu se fac teste si sa se taxeze in functie de noxe nu de ani?

    Reply
  8. anonim says:
    August 17, 2021 at 9:52 am

    De la 1989 incoace toate uvernele Romaniei, unul mai corupt ca altul,au tot pupat in dos occidentul si i-au tot facut occidentului pe plac fara sa ii pese de traiul tot mai greu al poporului roman . Si ei de fapt trebuie sa se ocupe de bunastare poporului roman si al Romaniei nu de mofturile deviatiile si fitele perversilor ce conduc CE

    Reply
    • Sorin says:
      August 17, 2021 at 1:19 pm

      Coruptia este o consecinta a comunismului.
      Poate ar fi bine sa te privesti sincer in oglinda si sa te gandesti daca nu cumva ai fi la fel de corupt atunci cand ti s-ar ivi ocazia…

      Reply
  9. roman says:
    August 17, 2021 at 9:53 am

    o prostie fara margini daca se face asa ceva .
    Normal daca masina corspunde ITP nu e cazul sa va legati de masinile vechi
    Ce faceti dlor atunci cu masinilie asa zis istorice si inmatriculate ca atare ? Sunt si masini de prin anii 40-50 . Le distrugeti?
    Am un vecin ce are o masina ( nu-i dau marca sa nu se zica ca fac reclama) este din 2000 benzinar 1800 cmc are 87000 de km in stare perfecta dotari ful piele etc bine intretinuta si nu poate fi comparata in nici un caz cu o masina oare care chiar din 2021 sa fie clar.Trebuie sa o dea la fier vechi ca sa nu plateasca 900 de lei impozit anual?? Aberatie!

    Reply
    • Alt anonim says:
      August 17, 2021 at 11:47 am

      Vecinul să mai aștepte 9 ani, la 30 de ani înscrie mașina la oldcar și nu mai plătește impozit. Simplu. Până atunci să plătească !

      Reply
  10. Ion says:
    August 17, 2021 at 9:58 am

    O falsa problema si rezolvare…in Germania,impozitul pentru o masina din 1999 de 2000cmc,este mai mic decat pentru o masina similara din 2014…ambele cu acelasi proprietar.De ce numai in Romania apar astfel de solutii si de impuneri din partea UE?Trebuie sa ne inmatriculam iar masinile pe Bulgaria?

    Reply
  11. NICU says:
    August 17, 2021 at 10:52 am

    Guvernantii astia pana la urma interesele cui le reprezinta , e o mascarada totala , practic lipsa banilor la buget vor sa o compenseze printr-o taxa , o taxa care este un abonament anual de achitat la stat , daca ar vrea intradevar o imbunatatire a calitatii aerului s-ar putea planta copaci pe suprafetele imense despadurite si pe terenurile nelucrate.Guvernantii vor aceasta taxa imediat pentru ca le asigura venituri imediate la buget , o marsavenie de nedescris .E un rationament fals ca o masina veche polueaza mai mult ca una cu un numar mic de ani , o masina polueaza atat cat indica testul de poluare efectuat asupra ei. Dar cargoboturile care polueaza infinit mai mult decat autovehiculele cum ramane , sunt 45000 de cargoboturi in lume , dar cu avioanele cum ramane ? Si ce e cu prostia ca statul subventioneaza 3000Euro la o masina noua , e mizilic in comparatie cu nivelul de trai si costul unei masini noi .Populatia daca ar avea bani cu siguranta si-ar cumpara masini noi , dar realitatea e crunta , romanii nu au posibilitatea achizitionarii unei masini noi . Vad ca asa se pune problema , neaparat sa ne cumparam masini noi… daca masina veche merge si e ok din punct de vedere tehnic, de ce sa imi cumpar una noua? Gruvernul Romaniei foloseste aceast pretext pentru a mari impozitul pentru autovehicule , in curand urmeaza sa mareasca impozitul pe cladiri etc. In lipsa de idei e usor sa maresti asa din pix taxele…

    Reply
  12. Sombody says:
    August 17, 2021 at 10:59 am

    Este foarte bine.
    Observ ca, din nou se va taxa saracia.
    Vai, vai.

    Reply
  13. bog says:
    August 17, 2021 at 12:00 pm

    Nu se va baga nici un impozit. Taxele si impozitele trebe sa fie echitabile.
    Daca vrei taxarea poluarii trebe sa pleci de la poluarte. De ex:
    – 150g co2/km = 150 lei
    – 0.5 g co/km = 50 lei
    – 0.1 g THC/km = 10 lei
    – 0.068 g NMHC/km = 60 lei
    – 0.06 NOx/km = 60 lei
    – 0.05 g PM/km = 500 lei
    TRAGI LINIE SI ADUNI. Si ala e impozitul. Dar atunci si alea noi si alea electrice vor plati. Si nu cu mult mai putin decat alea vechi. pantru ca poluarea nu are neaparat legatura cu vechimea masini si nici taxa lui Catzu nu are nici o legatura cu poluarea.

    Reply
  14. Charlie says:
    August 17, 2021 at 12:23 pm

    Vrajeala maxima,vrem link cu cererea UE despre care tot latra astia ca le este impusa…restul e gargara…

    Reply
    • bogdan says:
      August 17, 2021 at 12:56 pm

      Nu exista nici un link. Nu exista nicio obligatie. S-au angajat ei de bunavoie, ca sa arate ca Romania poate. Ca sa fie mangaiti pe cap pentru initiative, ca Romania lupta cu poluarea, ca respecta cu trictete si exces de zel toate
      recomandarile. Suna destul de trist.

      Reply
  15. Marta Ioan Liviu says:
    August 17, 2021 at 12:43 pm

    Dacă va fi așa ,atunci să ni se facă si salarii de UE, ca să ne permitem să ne cumpărăm maisini mai noi.UE sa vrut UE avem!!! Să le fie rușine celor care ne conduc țara pentru tot ce ne-au făcut de după Revoluție încoace!Au preluat o țară cu 0 datorii și acum au indatorat tara peste măsură și trebuie introduse taxe și impozite ca să îi scoatem tot noi pleava din rahatul in care au băgat România!!!

    Reply
  16. roman says:
    August 17, 2021 at 1:04 pm

    de ce guvernul Orban din Ungaria nu a acceptat asa ceva? numai noi facem plecaciune in fata ori cui de pe la Bruxelles, ha?

    Reply
  17. roman says:
    August 17, 2021 at 1:05 pm

    de ce guvernul Orban din Ungaria nu a acceptat asa ceva? numai noi facem plecaciune in fata ori cui de pe la Bruxelles, ha?

    Reply
  18. roman says:
    August 17, 2021 at 1:05 pm

    de ce guvernul Orban din Ungaria nu a acceptat asa ceva? numai noi facem plecaciune in fata ori cui de pe la Bruxelles, ha?

    Reply
  19. Stefan51 says:
    August 17, 2021 at 1:20 pm

    nu mai puneti botul la vrajeala cu poluarea,rosii sau imbracat in verde si sub masca conservarii planetei scot tot felul de aberatii ca sa subjuge cetatenii,statul va fi omnipotent si va va decide vietile in urmatorii ani nu multi, sintem in plin razboi,razboiul dintre cei ce nu lucreaza dar sint organizati impotriva celor care lucreaza dar sint dezorganizati cum ar fi fratilor sa ne organizam si noi? ,”democratia”este o dictatura perfecta,mult mai feroce decit oricare alta,

    Reply
  20. Gigi says:
    August 17, 2021 at 3:01 pm

    Nu mai faceți comparați aberante!!!! Da în România nu plătești asigurare 1400 euro pe an și da nu plătești 1.66 euro pe litru de combustibil , dar nici nu ai salariul mediu de 1700 euro lunar…… Ai cel mult 600 euro cei care. Vad altfel problema sunt din aceiași echipa cu, Catu sau sunt drogați!!!! În ce privește impozitul și rablele în Europa in Ungaria circula mașini de peste 15 ani ( 70 %) Italia cam 50 la suta sunt mașini vechi Austria 40 la suta mașini peste 12 ani …. Iar taxele nu sunt ca în România !!! Nu mai dați vina pe Europa ca pe aia ii doare n cot de noi și de ce facem noi !!!!

    Reply
  21. Alex says:
    August 17, 2021 at 3:28 pm

    Orban nu a acceptat si nici nu va accepta toate directivele de kakat ale UE ptr că are cohones !!! Ia făcut ceva UE până acum??? NIMIC. La noi cine e cu cohones???!!! Catu,Johannis???!!!! Ăștia ne vând imediat,ii doare n cur de români și România!!!

    Reply
  22. florin says:
    August 17, 2021 at 3:46 pm

    problema e de constiinta a fiecaruia dintre noi, e clar ca un roman prefera un VW pasat diesel de 20 de ani care polueaza cat o centrala atomica chiar daca cu aceeasi bani ar putea cumpera un Logan nou, nepoluant. dar pt romani nu e important acest aspect conteaza doar sa avem dotari —un fel de caracter second hand

    Reply
    • Anonim says:
      August 18, 2021 at 10:04 am

      Cum ai ajuns tu la concluzia ca ala poluaeaza cat o centrala atomica? Ce studii ai tu? Ce lucrezi? Stii macar diferentele dintre normele euro?
      Dar camioanele armatei,miile.de avioane comerciale ce brazdeaza zilnic cerul,fabricile mutate din UE in Ro(pe motiv ca afara poluau),arderile de gunoaie….astea produc ozon pur???

      Reply
  23. andrei says:
    August 17, 2021 at 4:17 pm

    eu nu am de gand sa dau primariei nici un ban in plus
    asa ca propun ca toti cei care au masina mai veche de 15 ani
    sa stabilim o zii in care sa renuntam la ele
    ne intalnim in centrul orasului ne luam placutele de inmatriculare
    si sa se spele pe cap cu ele

    Reply
  24. contribuabil roman says:
    August 17, 2021 at 4:51 pm

    taxa asta mi se pare enorm de mare
    singurul criteri ar trebui sa fie verificare tehnica a masinii si nu varsta ei.
    Pot fi masini de peste 15 ani f bine intretinute cu km putini si care nici nu polueaza mai mult decat una noua de ce sa fie omul obligat sa o dea la REMAT ? pt asa ve cineva care pe moment e la putere si sta drepti in fata stapinilor de la Bruxelles?
    Daca as avea asa o masina as inscrie masina in alt stat vecin si cu asta basta ! ALO!!! dlor guvernanti !

    Reply
  25. Tuluz-Lotrec says:
    August 17, 2021 at 5:11 pm

    Deci rahatii astia te obliga sa iti iei masina noua, dar prin orase circula autobuze, camioane si alte vehicule care lasa in spate dare de fum de parca sunt incendiile din Grecia. Taxeaza-l tot pe prostul de cetatean.

    Reply
    • Sorin says:
      August 17, 2021 at 7:24 pm

      Toti cei care va plangeti dar ati facut o combinatie sa luati ITP-ul, nu uitati ca sunteti niste ipocriti

      Reply
      • Tuluz-Lotrec says:
        August 18, 2021 at 10:57 am

        Nu toti sunt corupti ca tine, Sorine.

        Reply
  26. Hidrogen says:
    August 17, 2021 at 8:08 pm

    Mulți vor renunța la masinile lor şi pe buna dreptate.Scârbiti de birul statului şi imposibilitatea de a mai duce in spate inca o taxa .Daca Francisc von Neuman a putut sa circule cu, bicicleta a doua zi dupa ce ,comunistii i-au confiscat masina,nici noi nu murim.Personal cred ca , se vor duce in cap cu electricile lor.Au tehnologie pe hidrogen,care si ajuta la regenerarea atmosferei,dar se incapațâneaza sa produca si mai multa poluare din fabricarea bateriilor.DECAT SA CUMPAR DACIA SPRING(O IMITAȚIE DE MASINA)MAI REPEDE CIRCUL CU, CALUL.HIDROGENUL E VIITORUL,PANA ATUNCI SA AUZIM NUMAI DE BINE (TAXE)…:)

    Reply
  27. J.Wick says:
    August 17, 2021 at 8:19 pm

    Peste 100.000 de arădeni n-au bani penru masini nou! ATENTIE!

    Reply
  28. c says:
    August 17, 2021 at 9:37 pm

    mai ordinarilor !!!! e 6,7 lei motorina!! curentul sa dublat… oameni redusi mintal care ati votat pnl. si usr… romanii isi merita soarta
    GUVERN INFECT….

    Reply
  29. Anonim says:
    August 17, 2021 at 10:10 pm

    Tot în omul necăjit loviți, javrelor! Ești sărac, esti bun de plată.Ca la noi la nimenea.

    Reply
  30. Barabule says:
    August 17, 2021 at 10:45 pm

    de la 55 de lei la 900 de lei? Voi sunteti normali? sper sa i cheltuiti pe laxative.

    Reply
  31. aradean says:
    August 17, 2021 at 11:58 pm

    Acuma vin si eu si intreb ca un prost oarecare, eu daca autoturismul meu vreau sa-l tin pana face 30 de ani pentru a mil introduce in autoturisme de epoca, ce are statul roman impotriva mea? Este un amarat de logan din 2004 cu motor 1.4 MPI

    Reply
  32. Baron says:
    August 18, 2021 at 1:54 am

    Comisia Europeana,UE, se numesc tari occidentale, cu posibilati financiare,care se bucura ca scapa de masinile lor,SH,a fost a unei babe,nu bate,nu troncane…Si unde altundeva sa ajunga,decat in Romania si Bulgaria?Este un subiect delicat….Impozitarea trebuie pusa pe samsari,nu pe cumparatori…Posed un Logan,2006,cumparat absolut de nou nout,pe care l-am cedat copilului meu,incepator,si mi se pare cea mai buna varianta…Ce sa-i cumpar?BMW nou?Sau ce?Al meu nu e o beizadea,este student,munceste Part-Time,este prima lui masina…Este incantat de ea,o ingrijeste mai mult decat am facut-o noi,familia…Daca 50 Lei are,isi alimenteaza benzina…Si-o spala singur,si-o aspira…o bibileste…Cand nu are banutzi,merge cu bicicleta….Care ar fi problema?Tariceanu a mai schimbat regulile de import, auto,pe cand era ministru,doar pentru avantajele sale…

    Reply
  33. NICU says:
    August 18, 2021 at 10:27 am

    In primul rand ca sa construiesti o masina noua folosesti resurse , ma refer materie prima si energie , aceasta materie prima si energie pentru a fi produsa polueaza, sa nu fim ipocriti si sa avem impresia ca vom cumpara o masina noua si gata cu poluarea , o masina construita noua polueaza imens doar pentru facerea ei.In al doilea rand occidentalii “incurajeaza” sa iti cumperi o masina noua deoarece astfel isi mentin angajatii in domeniul automotivelor, intelegi.In al treilea rand o persoana care are o masina veche cu un anumit nr de ani 15,20,30de ani si care isi repara masina si o pastreaza in buna functionare practic acea persoana “recicleaza” acea masina si nu mai trebuie consumata acea cantitate de materie prima si energie initiala pentru costul unei masini noi.Iar cu masinile electrice e o pacaleala imensa , in primul rand reteaua electrica nu face fatza, in al doilea rand ca sa construiesti o masina electrica cu baterii cu tot-polueaza cat 10 masini clasice si in al treilea rand majoritatea energiei electrice e produsa de combustibili fosili.Guvernantii au gasit o scuza pentru a mari taxele percepute

    Reply
  34. Doru cascadoru says:
    August 18, 2021 at 11:11 am

    La televizor poți urmări pe canalele Discovery, Explore, etc emisiuni despre recondiționarea automobilelor mai vechi și reintroducerea lor pe șosele. Interesantă abordare acolo. Cât costă producerea noilor autoturisme? Cât costă producerea dar și reciclarea acumulatorilor și bateriilor mașinilor electrice? Taxand cetățeanul sărac nu oprești cu adevărat poluarea, dar este mai ușor decât să taxezi marii poluatori, care au legături strânse cu clasele politice…

    Reply
  35. NICU says:
    August 18, 2021 at 12:57 pm

    Un articol foarte important pentru cetateni care trebuie sa fie cap de afis pe prima pagina zile la rand si sa fie o dezbatere libera fata de intentiile ministrului mediului dar vad ca acest articol este rapid dat in jos , aiurea… Ce se grabesc asa rapid
    cu taxa aceasta? Nu e destul ca e pandemie , hop si cretinii in frunte cu KKKAT-UL DE MINISTRU AL MEDIULUI SA BAGE O TAXA!!! SA VA BATA DUMNEZEU DE JIGODII SI SA AJUNGETI CUM A AJUNS PNTCD-UL!!! Saraciile de romani sarim primii in fatza cu tot felul de cretinitati , cine dracul il pune si pe gunoiul de la UDMR sa scoata el castanele din foc , trebuia sa il lase pe primul ministru sa dea “vestea minunata” , sa le intre bine in cap romanilor si alta data sa nu mai voteze aiurea.

    Reply
  36. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Medalii la „naţionalele” de Ne-waza
    3
    Premierul Orban anunță un acord cu SUA privind un „scut financiar” pentru Ungaria împotriva sancțiunilor UE
    4
    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    5
    Patru orașe din județul Arad, partenere într-un proiect transfrontalier
    6
    FOTO. 14 elevi din Sântana, la Roma
    7
    Lavrov se declară pregătit să aibă o întâlnire cu Rubio
    8
    Nicuşor Dan: Fiecare modificare fiscală înseamnă refacerea planului de afaceri pentru IMM-uri
    9
    UTA, la trei puncte de play-off
    10
    Ilie Cheşa, înlocuit cu Diana-Andreea Dragea în CLM

    Mapamond

    Diplomat rus: Recurgerea la activele rusești înghețate pentru a finanța Ucraina va avea „consecințe considerabile” pentru UE
    Recurgerea la activele rusești înghețate în Europa pentru a finanța nevoile financiare ale Ucrainei va avea „consecințe considerabile” pentru Uniunea Europeană, a declarat vineri ambasadorul Rusiei la Berlin, Serghei Neceaiev, în contextul în care cancelarul german și premierul belgian urmau să se întâlnească pentru a discuta această problemă, relatează AFP.

    Ştiri sportive

    România ar putea juca în Grupa D la CM 2026, alături de SUA, Paraguay și Australia
    Naționala României va juca în Grupa D la Cupa Mondială de fotbal din 2026, dacă se va califica, iar adversarele sale vor fi Statele Unite, Paraguay și Australia, potrivi tragerii la sorți efectuate, vineri, la John F. Kennedy Center for the Performing Arts din Washington DC.

    Mapamond

    Mii de elevi au participat la proteste în Germania, împotriva planurilor guvenului privind serviciul militar
    Mii de elevi din Germania au protestat vineri în mai multe orașe din țară împotriva planurilor guvernului privind un nou serviciu militar voluntar, relatează dpa.

    Local

    Reținut după ce a furat un telefon, la Pâncota
    PÂNCOTA. Un tânăr de 24 de ani, din Pâncota, a ajuns în spatele gratiilor, după ce a furat un telefon mobil dintr-un parc din oraș.

    Local

    VIDEO
    Cinci bărbați reținuți pentru furt de motorină
    Polițiștii au identificat autorii unor furturi comise la o firmă din Ghioroc, de unde au dispărut 600 de litri de motorină și sute de kilograme de cupru.

    Local

    FOTO
    Palatul Copiilor din Arad, supus reconversiei
    Clădirea monument istoric va fi mansardată şi apartamentată, urmând a căpăta funcţiunea de birouri şi apart-hotel. 2

    UT Arad

    Clipe cumplite, accidentare horror: se zbate între viață și moarte după ce s-a ciocnit cu portarul echipei UTA
    MIERCUREA CIUC. Veste uluitoare dinspre Miercurea Ciuc. Atacantul echipei FK Csikszereda, de la Liga de Tineret, Ioo Edvin se zbate între viață moarte, după ce duminica trecută s-a accidentat grav la meciul din Cupa României cu UTA. 1

    Local

    Angajații Muzeului ne oferă „Ornamente cu poveste”
    O expoziție dedicată Crăciunului îi așteaptă pe arădenii curioși să vadă globuri fragile, figurine zâmbitoare și ornamente care au decorat casele românilor de-a lungul generațiilor. 1

    Advertorial

    Top criptomonede cu potențial pentru 2026
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.