aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
  • Aplicatii mobile
Select Page

ARADON
Local
Realitatea de pe autostrada

Realitatea de pe autostrada

la 19 June 2014 19:41
19 June 2014 19:41
Consultantul şi constructorul de pe autostrada Nădlac-Arad au prezentat, cu bune şi cu rele, situaţia de pe şantier.
Scris de Alin Gherasim - Consultantul şi constructorul de pe autostrada Nădlac-Arad au prezentat, cu bune şi cu rele, situaţia de pe şantier.

Trimite articolul

X

ARAD. Optimism mult, până la o limită, promisiuni de respectare a termenelor, degradări ale lucrărilor efectuate deja, procentaje şi ţinte, probleme cu materialele de construcţii, toate acestea au fost prezentate presei şi, prin noi, arădenilor de către reprezentanţii consultantului şi constructorului de pe autostrada Nădlac-Arad. „Suntem în grafic pe lotul unu”, ne spun, senini, cei din asocierea Via Design – Omicron – Consitrans, care oferă consultanţă pe autostradă. Contractul pentru realizarea primului lot al şoselei de mare viteză a fost semnat cu Astaldi-Max Boegl în luna ianuarie, iar de atunci s-a reluat muncă la autostradă.
Însă nu munca din teren, ci, în primă fază, doar cea de prin birouri. „Am avut la dispoziţie trei luni de proiectare, după care am început lucrul în şantier”, spun consultanţii. Aşa că şantierul a fost „populat” de abia prin aprilie-mai.
Adrian Adler, directorul de proiect de pe lotul unu, este convins chiar că întreaga lucrare va fi finalizată cândva… în acest an. Asta deşi contractul a fost semnat pentru 12 luni, adică până în ianuarie 2015. „Trebuie să fim realişti. Este evident că în lunile de iarnă nu se poate lucra nimic. Ca atare, lucrările propriu-zise vor trebui finalizate, în mare parte, cândva în octombrie-noiembrie 2014”, a anunţat cu optimism Adler. Însă veştile bune se cam termină aici.
Toţi cei implicaţi văd cu ochi foarte buni ceea ce se întâmplă în prezent pe autostradă, cel puţin pe lotul unu. Însă lucrurile s-au mişcat destul de greu. Şi asta pentru că, după ce Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a reziliat contractul cu Romstrade, lucrările realizate de această firmă au început să se degradeze. Aşa că, deşi Romstrade a realizat cam 39 la sută din lucrări, procentajul a scăzut destul de mult în urma degradărilor.
Dar, dacă vorbim de procentaje, cei care au prezentat situaţia de pe autostradă nu au ajuns nicicum la un numitor comun.
Reprezentantul CNADNR a declarat că procentajul de execuţie este de… 20 la sută din actuala licitaţie. Însă nu a putut prezenta un procentaj clar al lucrărilor efectuate până în prezent atât de Romstrade, cât şi de Astaldi-Max Boegl. Adrian Adler, directorul de proiect, a înaintat, însă, un procentaj uriaş: „dacă este să ne referim la stadiul fizic al lucrărilor efectuate în teren până în prezent, procentajul ar fi de aproximativ 70 la sută. Şi asta pentru că tot ce a fost greu a cam trecut. Vorbim aici despre realizarea terasamentelor. Asfaltarea propriu-zisă durează cel mai puţin din tot procesul de construcţie a unei autostrăzi. Şi, chiar dacă vorbim despre asfaltare, pe 8 kilometri din cei 22 ai lotului unu a fost turnat deja stratul de uzură. Pe şantierul autostrăzii lucrează aproximativ 300 de muncitori şi 150 de utilaje”.
Veste bună pentru agricultori
Un alt subiect atins de reprezentantul constructorului a fost cel al pasajelor de trecere pentru agricultorii care au terenuri în zonă. „Am stat de vorbă cu agricultorii din zonă, ne întâlnim foarte des, le-am explicat situaţia din teren, iar aceştia au înţeles-o. Nu trebuie să îşi facă probleme pe unde vor circula cu utilajele agricole. Între kilometrul 0 şi kilometrul 6 al autostrăzii există nu mai puţin de cinci pasaje, unul subteran şi patru supraterane, pasaje pe unde se va putea traversa sub sau peste autostradă. Cel subteran nu se pretează la toate utilajele agricole. De exemplu, o combină foarte mare nu va încăpea. Însă această combină va putea trece peste pasajele supraterane”, a specificat Adrian Adler.

Enigmă pe lotul doi

În ceea ce priveşte lotul doi al autostrăzii Nădlac-Arad, acesta este, în continuare, înconjurat de enigme. Mai precis, deşi contractul cu Alpine a încetat vara trecută, după ce austriecii au dat faliment, proiectul nu are încă un nou constructor. „În luna iunie a fost lansată o licitaţie, iar până în iulie sunt aşteptate ofertele. De abia după analizarea acestora, se va semna contractul. Firma care va câştiga licitaţia va avea la dispoziţie 8 luni de zile pentru a finaliza restul de lucrări ce a rămas de executat”, a spus reprezentantul asociaţiei care oferă consultanţă.
În ceea ce priveşte degradările lucrărilor ce au fost efectuate deja pe lotul doi, nu se ştie cât de multe şi cât de grave sunt acestea. „La finele anului 2013 a fost finalizată o expertiză a degradărilor apărute pe lotul doi al autostrăzii Nădlac-Arad. Însă, de atunci şi până acum, cu siguranţă că au apărut noi degradări. Nu poate fi făcută în fiecare zi câte o expertiză. Ceea ce este clar este faptul că antreprenorul care va câştiga licitaţia va fi obligat, prin contract, să remedieze problemele apărute la lucrările ce au fost executate de către Alpine. Nu putem înainta niciun procentaj în ceea ce priveşte nivelul de degradare”, a spus inginerul de la CNADNR prezent la discuţie.

Probleme cu pământul

Una dintre problemele importante de care s-au lovit cei de la Astaldi-Max Boegl a fost şi una dintre problemele Romstrade: pământul de umplutură. Reamintim că, pe vremea Romstrade, părţi din terasamentul autostrăzii s-au surpat din cauza pământului. „Pământul de umplutură nu este unul excepţional, dar se poate lucra cu el. Problema cea mare a fost să îl găsim. Însă acum am rezolvat şi această problemă, iar lucrarea merge mai departe”, a precizat Adler.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
autostrada ,
realitate ,
vizita
0 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

    Cele mai citite știri

    1
    Încă un arădean fericit: a câştigat o sumă mare la Loto
    2
    A "căzut" cea mai nouă terasă din Arad 
    3
    Fermierul Dimitrie Muscă protestează împotriva Austriei: a închis conturile bancare și boicotează OMV
    4
    Tată şi fiu din Arad, judecaţi pentru un „tun” de 3,2 milioane
    5
    Povestea tristă a tatălui și fiului găsiți morți în pat, la Almaș
    6
    Ofertă de muncă în sistemul bugetar: 12 posturi în primele 10 zile din 2023
    7
    Cine mai pleacă și cine mai vine la UTA?
    8
    Câini otrăviți la o stână din Galșa
    9
    Categoriile de angajați care vor beneficia de reducerea vârstei de pensionare cu jumătate din anii lucrați, începând cu 1 ianuarie
    10
    Reportaj cu ochii în lacrimi. Palatul Földes Kelemen şi-a vândut sufletul

    Local

    Centru pentru copiii defavorizați din comunitatea locală, inaugurat la UAV
    ARAD. Centrul Interdisciplinar de Practică și Cercetare pentru copii a fost inaugurat la Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad.

    Local

    Recensământ 2021: Penticostalii, a doua cea mai importantă confesiune din Arad
    Datele provizorii ale recensământului consemnează o scădere a populației cu peste 20.000 de persoane. Municipiul a pierdut, din 2011, aproape 14 mii de locuitori.

    România

    Alexandru Pițurcă a fost reținut pentru 24 de ore. Directorul Romarm ar putea fi arestat preventiv
    Un om de afaceri a fost reţinut pentru 24 de ore, iar directorul Romarm ar putea fi arestat preventiv în dosarul privind măştile de protecţie, a anunţat DNA. Sursele confirmă că omul de afaceri este Alexandru Piţurcă, fiul lui Victor Piţurcă.

    Mapamond

    Lider spiritual indian, condamnat la închisoare pe viaţă pentru viol
    Un guru indian, cu adepţi în întreaga lume, a fost condamnat la închisoare pe viaţă pentru că a violat o elevă. El se află în închisoare unde ispăşeşte altă pedeapsă pentru viol.

    Advertorial

    Sfaturi despre cum să mobilezi o garsonieră
    Decorarea locuinței este procesul prin care transformăm un spațiu în acel acasă la care visăm. Fiecare obiect pentru care optăm reflectă o parte din personalitatea noastră. Însă, atunci când spațiul este limitat, cum amenajăm astfel încât să ne bucurăm de rezultatul final? Astăzi te vom ajuta cu câteva sfaturi despre cum să mobilezi o garsonieră.

    România

    Amenințare cu bombă la Curtea de Apel București. Persoanele din clădire au fost evacuate
    Sediul Curţii de Apel Bucureşti este evacuat marţi, după ce a fost primită o ameninţare că ar fi fost amplasat un dispozitiv exploziv.

    România

    Victor Pițurcă a revenit la sediul DNA
    Fostul selecţioner al echipei de fotbal a României, Victor Piţurcă, a mers marţi la sediul DNA. El ajunge în faţa anchetatorilor la doar câteva ore după ce a fost eliberat din arest.

    Advertorial

    27 de spitale noi din fonduri europene! Unul dintre ele, la Arad!
    „27 de spitale vor primi finanțare prin PNRR. Unul dintre principalele noastre obiective este modernizarea sistemului de #sănătate, astfel încât toți românii care au nevoie să poată accesa servicii medicale de calitate, la standarde europene. Decizia de astăzi este un pas concret și solid în acest sens. 1

    Mapamond

    Franța, blocată de o nouă grevă generală, împotriva proiectului de reformă a pensiilor
    O grevă naţională se desfăşoară marţi în Franţa. Este al doilea val de proteste faţă de planurile preşedintelui Emmanuel Macron de a creşte vârsta de pensionare de la 62 la 64 de ani. 1
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.