aradon.ro Web analytics



Tiriştii vor bloca vineri Aradul

De Alin Gherasim

Tiriştii vor bloca vineri Aradul

Pe surse, am aflat că vineri va avea loc un protest al transportatorilor care vor circula cu 5 km/h pe centura Aradului.
Scris de Alin Gherasim - Pe surse, am aflat că vineri va avea loc un protest al transportatorilor care vor circula cu 5 km/h pe centura Aradului.

ARAD. Transportatorii spun că le-a ajuns „cuţitul la os”, iar măsurile fiscale gândite de actualul Guvern ar putea duce la falimentarea multor firme din domeniu. Astfel, pentru a atrage atenţia actualei Puteri, tiriştii şi-au propus să organizeze proteste în mai multe oraşe din ţară. Pe lista locurilor în care se va protesta într-un mod atipic se află şi Aradul. Pe surse, am aflat că cel puţin 350 de camioane vor participa vineri, începând cu ora 14:00, la acestă acţiune de protest.

Camionagiii nu vor bloca circulaţia, dar vor merge cu o viteză de 5 km/h pe toată centura Aradului, din Micălaca şi până la sensul giratoriu de urcare/coborâre pe/de pe autostradă aflat la ieşirea din municipiu, în zona Ceala, nod rutier care deserveşte, în special, traficul spre şi dinspre Zona Industrială Vest.

Cea mai mare nemulţumire a transportatorilor se referă la faptul că diurnele şoferilor au fost reîncadrate în lege drept venituri de natură salarială. Iar inspectorii ANAF au început să „taie în carne vie” şi să impute taxe şi impozite aferente acestor diurne pentru perioada 2015-2021. Ar fi vorba de sume colosale de bani care ar urma să dispară din contabilitatea societăţilor în bugetul statului. Problema este că plata taxelor şi impozitelor ar putea declanşa falimentul a zeci de firme de profil şi, implicit, concedierea a mii de şoferi.

Cum se poate ca, în România, atât în sistemul privat, cât şi în cel public, să se beneficieze de diurnă fără plată vreunor taxe, dar companii de transport să fie obligate la plata impozitelor pentru aceeaşi diurnă?”, s-a întrebat, retoric, unul dintre administratorii unei companii de transport din Arad.

 

Drept urmare, societăţile de profil, având în spate asociaţiile patronale, solicită amnistia fiscală în cazul controalelor fiscale făcute de ANAF pe reîncadrarea diurnei șoferilor ca venit de natură salarială. Sunt vizate controalele deja finalizate, cele în curs, precum și orice control viitor pe tema reîncadrării diurnelor ca venit de natură salarială care vizează perioada 2015-2021.

Alte solicitări

O altă revendicare importantă a tiriştilor o reprezintă menținerea actualului prag de neimpozitare a diurnei externe la 2,5 ori nivelul indemnizațiilor acordate funcționarilor de stat, pe care Ministerul Finanțelor intenționează să îl reducă la 1,2-1,5 ori din valoarea acordată astăzi funcționarilor de stat. O astfel de modificare a Codului fiscal ar reduce diurna acordată șoferilor de la un maximum de 87,5 euro pe zi la 45-47 euro/zi, ceea ce înseamnă o reducere a veniturilor nete ale șoferilor, dar și o creștere a costurilor transportatorilor cu cel puțin 3,5 eurocenți pe kilometru, cu efecte evidente în creșterea prețurilor produselor la raft pentru toată populația.

Reducerea diurnei pentru șoferi este echivalentă cu împingerea forței de muncă din sector către firmele din vestul Europei, care îi așteaptă pe șoferii români cu brațele deschise. O impozitare a unei părți a diurnei ar crește costurile firmelor de transport într-atât încât nu ar mai fi competitive pe piața internațională, ca urmare a nivelului ridicat al taxelor și impozitelor aplicate pe muncă în România”, se plâng transportatorii.

Taxarea pe kilometru

Transportatorii de marfă sunt preocupați și de intenția actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce taxarea pe kilometru, după principiul „poluatorul plătește”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio țară europeană, mai spun asociaţiile patronale.

În timp ce alte state est-europene caută soluții să mențină competitivitatea propriilor companii de transport pe piața comunitară, competitivitate redusă prin reglementările protecționiste impuse de vest-europeni prin Pachetul Mobilitate, care va intra în vigoare complet în februarie 2022, Guvernul României se gândește să penalizeze suplimentar firmele românești prin supraimpozitare și suprataxare”, se plânge administratorul unei firme de transport.

Nervi buni şi răbdare

Revenind la informaţia iniţială, respectiv protestul care va avea loc vineri în Arad, şoferii care circulă pe centura Aradului trebuie să se înarmeze cu nervi buni şi multă răbdare. Deşi nu a fost anunţat public, se pare că acţiunea tiriştilor se va întinde până în jurul orei 17:00. De acest protest vor fi afectaţi inclusiv arădenii care fac schimb de tură la fabricile din zona industrială.

„Ne cerem scuze pentru disconfort, dar numai aşa ne putem face auziţi. Guvernul refuză orice dialog cu reprezentanţii asociaţiilor patronale ale transportatorilor”, ne-au spus cei care vor protesta vineri în Arad.

72 Comentarii

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Aradean says:

    Și bune și rele sau, și albe și negre!
    Nimic de zis despre viața tiriștilor. Cu certitudine, este grea chiar mizerabila uneori.
    Sigur, acei 87 € diurna pe zi este o cheltuiala a societății dar dacă i-ar impozita ( impozit, CASS, CAS, etc.) nu ar mai fi atâtea discuții. Șoferii vor avea un venit net decent și când vor ajunge la pensie, vor avea o pensie mai buna. Acum au încadrarea pe un salar minim pe economie dar diurnele , le oferă un trai decent.
    Sigur, firmele vor avea cheltuieli mai mari cu angajații dar acestea se pot reflecta in prețul cerut pe servicii.
    In felul aceste, vom ajunge cu toții sa plătim produsele/serviciile la prețuri ca și afara (vezi:”vreau o țara ca afara”) deci, la un preț corect, la bugetul de stat vor fi virate impozitele aferente, guvernanții nu vor mai fura așa de mult (pt.ca romanii vor învață și ei ca este bine sa plătești impozite din care statul este obligat sa ofere cetățeanului apa potabilă la robinetul din casa, canalizare, scoli cu WC in școala, nu in curte, șamd)
    Sper sa nu fiu înjurat sau sa o luați in nume de rău ce am scris. Asta e părerea mea. Dacă veți scrie ca sunt un visător, atunci romanii își merita soarta!!! Vorba aia:” la plăcinte înainte, la război înapoi!” Deci, bani vrem dar sa nu plătim niciun impozit!

    • mike says:

      ai uitat ceva…concurenta!cine va mari preturile va disparea aici e buba de aia le e frica la patroni!

      • toMike says:

        Toti vom suferi din cauza masurilor, deja suferim cu torii: preturile au sarit in aer, euro e in galop, facturile au explodat, taxe, impozite marite…Aici e buba, mike! Apropo,cine nu iti da voie ca s-o vezi??

        • mike says:

          preturile sunt aruncate in aer de pnl asa au taiat salarile cu inflatie cand la e conveni vor taia inflatia…e trist ca nu pricepi ce se intimpla!

          • Jina says:

            pnl+usr+udmr,deja ne-au scumpit totul si au crescut si inflatia!Vor acum sa puna mana si pe Av Poporului…Nu se mai satura de bani si de putere!!

          • Noa says:

            altceva…? Că ai ROS placa asta… 😉

          • pt noa says:

            „După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

            ti se pare normal ca veniturile consumate deja sa fie taxate retro pentru 5 ani?

            doar scumpiri si taxari. asta este pnl si aparent si usr plus. zero masuri concrete. doar imprumuturi si bani pentru clientela politica.

    • Razvan says:

      Nu vrem o tara ca afara , niciodată nu am vrut. De afara vin toate ideiile diabolice , de la oamneni fara principii si valori.
      Eu refuz sa fiu sclav al acestui sistem corupt care jupoaie oamenii cinstiti care is rup spatele muncind legal si platind taxe si impozite la statul roman.

    • anonim says:

      Esti cretin ! stii ce inseamna diurna si pentru ce anume se acorda ? mai papagal tampit , diurna sunt banii de hrana si cazare a celor care lucreaza in deplasare , indiferent de domeniu in care isi desfasoara activitatea , cum plm de tampit vrei sa i impozitezi omului banii pt mancare ? soferul plateste impozit pe salariul de incadrare si gata , in ce tara stii ca statul iti impoziteaza diurna ??? tara din cele ce au apa calda si sapun ! …. politicienii ordinari ce se afla in parlament de ce plm sa primeasca bani pt hrana si cazare gratuit ??? ba chiar si combustilil de a moaca la masinile de servici ????? …ma adormitul pwlii , mai gandeste in plm de adormit cand scoti asemenea aberatii din tine

    • Liviu says:

      Soferii de tir nu au 87euro diurna. Au maxim 70e diurna. Si sunt putine firme care dau aceasta diurna si o dau doar pt ca efectueaza transporturi in conditii mult mai grele ca majoritatea. Majoritatea dau diurna de 50-55e, doar pentru perioada cand esti plecat afara din tara. In rest este plata la km (plata ilega).

  2. Zoli says:

    O saracii.))) Patronii raman fara elicter:)))

    • alt anonim says:

      claxonez de va ia dracu,numa sa fiu EU in zona…futa-va Stalin,lasati muierile sa se curveasca aici k voi sa va ardeti cu prostituate…curvarii drek.zero lei meritati.

      • Ion says:

        Rahatule, ți-e ciudă că mă-ta sau nevastă-ta se prostituează pe 10 lei pe centură cu șoferii de camioane și de aia comentezi în halul ăsta? Fă-te șofer, să vezi ce bine e, ai șansa o vezi mai des pe mă-ta sau nevastă-ta în fustiță făcând autostopul pe marginea drumului….

        • McVid says:

          cand va purtati si voi ca sa meritati titul de soferi profesioniti? poate atunci nu va mai umple omul de rand frigiderul cu carne. Si ok, poate tu esti mai cinstit ca papa dar pe cati colegi ai turnat? nu de alta dar is multi care merita sa ramana muritori de foame dupa cum isi practica meseria.

  3. de ce says:

    bun si de ce sunt de vina cetatenii pe care ii incurca in trafic cu demonstratiile lor? Nu gasesc alte forme de protest ? ca sunt destule.

  4. Dan says:

    Desi nu sunt un simpatizant al TIR-istilor, și , in general, nu le plâng de milă, de data asta sunt în asentiment cu ei !!!👍

    Actuala Putere politică, care se autodefinește “mare capitalistă”, AU JEFUIT BUGETUL DE STAT ( și încă o fac!!!), mai ceva ca și comuniștii PSD-isti, pe care ei atâta îi denigrează… Păi dacă pt ei “comunist = hoț” (ceea ce, în mare parte, NU e adevărat), atunci ei au ajuns MAI “COMUNIȘTI CA PSD-iștii ! 🤤

    Folosindu-se de pretextul “pandemiei” au praduit, nu până la cot ci până la …umăr, continuănd, ca nesimtitii sa tot arate la PSD, de parcă, NU EI AR FI LA “BUTOANE” , de câțiva ani …. Hoții care strigă : ” HOȚIIII !!!”.

    Dferența mare dintre aceste doua mari jeguri politice ( PNL & PSD), este ca aceșta, actuali, VOR SĂ ȘI ACOPERE FURTIȘAGURILE DOAR “JUPUIND” PULIMEA, cientela și camarrila lor, RĂMÂNÂND CU PRIVILEGIILE NEATINSE !!!😡

    Și acum vine Câțu și vrea să pozeze (pt proștii care “înghit
    abureala, fara sa privească IMAGINEA DE ANSAMBLU a asa-ziselor “reforme”) in “mare reformator” , cånd, de fapt, “reforma” la el înseamnă ÎMPOVĂRAREA POPULAȚIEI șu a micilor prestatori/producatori CU NOI BIRURI, in timp ce clientela personala și de partid + marile corporații, multinaționale, banci, societă de asigurări, etc. SUNT PRIVILEGIATE CI TOT FELUL DE FAVORURI FISCALE și lipsa de controale serioase !!! 😠

    Asta e “marea reformă” a lui Cîțu…! Iar cine are ochi de vazut, vede cu ochiul liber adevarata realitate….

    PS: si, da, dacă pt manipulatori propagandiști, de partid, asta (critica la adresa CIOCOIMII autoproclamată, în mod fals, “CAPITALISTĂ”) înseamnă să fii “comunist”, atunci fie cum vreți voi, sunt “comunist”…!
    Dar n-o să înghitim “pe nemestecate” rahaturile stăpânilor voștri, așa-ziși “capitalisti” CUM I FACEȚI VOI, pt un oscior de ros…

  5. anonim says:

    Ce au votat aia au

  6. Sioas says:

    Asta ati votat ,asta aveti: un presedinte, guvern si parlament..toate “bune” ! Deja au mazilit Avocatul poporului care ,cat putea, se opunea abuzurilor acestor neaveniti,stati sa vedeti cand vor acapara si justitia..mai putin si o vor face si pe asta! Si apoi …BEA AGHEASMA, GRIGORE !! De flamanzii astia de putere , greu te mai scapi,caci vor ramane multe stricaciuni dupa ei!

    • anonim says:

      avocatul poporului mazilit se opunea abuzurilor?????pe ce lume traiesti nene , ia-ti medicamentele

      • Sioas says:

        Renunta tu mai bine la consumul de soricioaica ,sa poti vedea adevarul!! Daa, doamna Weber s-a opus la abuzurile facute de guvern anul trecut si anul acesta! Ai uitat ca anul trecut ne-au tinut mandolina si presedintele ghinion ,in casa ILEGAL SI NECONSTITUTIONAL ??

        A fost o RAZBUNARE din partea actualilor decidenti, fiindca doamna Weber a “indraznit” sa atace la CCR , toate actele normative ILEGALE date de guvernarea asa-zis “de dreapta” !

  7. mike says:

    bine ca stiu o sa ies si eu cu 3 km la ora cu masina mica!astia sunt patronii tiristilor soferii vor ramane sclavi!

  8. OldBoy says:

    @@@Transportatorii de marfă sunt preocupați și de intenția actualului ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, de a introduce taxarea pe kilometru, după principiul „poluatorul plătește”, promovată intens de Comisia Europeană de ani de zile, dar neintrodusă în practică de nicio țară europeană, mai spun asociaţiile patronale.@@@

    Pe bune ???

    din cate stiu eu in urmatoarele tari exista taxare pe km, sau pe zone parcurse : GR, HR, H, SK, PL,CZ,AT, I, SLO, HR, D, L, B, F, E, P, IRL,

    Eu zic ca sunt destule

    • mike says:

      ei vor ca ei samearga pe magnet si cu 60 de tone unde e voie cu 40 ma refer la patronii de firme de camioane

    • Marius says:

      Domnule Oldboy,transportatorii au dreptate,nu e vorba de taxa de autostrada ce in unele tari se plateste pe distanta parcursa,e vorba ca nebunii de la UE vor taxa de poluare calculata la distanta parcursa si eventual zone de congestie….adica taxe in plus si cresterea preturilor pentru noi toti…

  9. De ce nu isi deschid sediile firmelor in ungaria la Mako si lucra normal in continuare ca filiala a firmei in Arad…asa ii sufla ANAful la poponet …cum face si AREDUL adic Bercea !!!

    • Sss says:

      Buna idee. Sa-si mute sediu in Germania si sa plateasca salariile de acolo. Ei, doar ca atunci se termina cu smecheria romaneasca salariu minim + diurna neimpozitata.

      • Aurel says:

        Sti cate persoane au emigrat deja? Sti cati soferi de tir sunt deja angajati in europa? Stii cati si.au dus si familiile? Nu cred ca stii. Dar nu te intereseaza, nu?! Sa plece toti sa ai tu mai mult loc, nu?! Smecheria romaneasca, o are si neamtul, si toti. Un neamt, francez sau italian tirist care baga germania italia, sau care face “comunitate” pt ei ia 4000-5000-6000euro/luna. Un elvetian care face locala la el in tara ia 5000.6000euro. Si salariile astea sunt pt ca mancarea este scumpa pe autostrada sau autohofuri. Si munca este foarte grea.

  10. propunere says:

    Pentru a da culoare protestului,propun ca politia rutiera sa blocheze capetele centurii,si asa tiristii vor fi nevoiti sa opreasca.Dupa aceea.politistii sa treaca la actiune si soferilor din camioanele oprite in locuri unde este interzis,sa aplice amenzi,eventual si ridicari de carnete de conducere.

    • Charlie says:

      Eu propun sa le sugi pula camionagiilor….de doua ori pe zi…s-o aduci si pe curva aia pe care o numesti mama,sa se sature si ea…

    • pt cel ce semneaza ”propunere” says:

      1. Nu exista carnete de conducere doar permise de condicere !!
      2. pt oprire in loc interzis esti amendat dar nu ti se ridică permisul dacă nu stiai. 3. Te pomenesti ca ai si tu un permis de conduere.. ( sau poate tu ai CARNET )Wow!

  11. Sorin says:

    Trebuie sa iesim si noi,ceilalti soferi sa-i sustinem! Guvernul pnl/usr trebuie sa plece acasa urgent. Vor sa bage taxe auto de poluare,vor sa mareasca impozitele pe proprietati….vor doar sa taxeze si sa scumpeasca,vor doar restrictii si interdictii dupa cum le dicteaza stapanii lor de afara..

    • raspuns Sorin says:

      Sorine ai dreptate dar daca asa au votat romanii , asta . servim ..!Nu fac politica nici unui partid sa fie clar dar daca PSD-ul a marit lefurile si pensiile batranilor nostri si a eliminat plata CASS pt bunicii nostri si asa cu pensii de mizerie astia de acum de la putere vor reduce practic veniturile romanilor prin marirea taxelor si impozitelor reintroducerea CASS la pensii si implicit va scade puterea de cumparare .Ne meritam soarta sa fie clar .
      Cica nu au bani de pensii Aiurea. Sa reduca indemnizatiile celor 500 de parlamentari, sa impoziteze cu 60-70% pensiile
      enorme ale unor magistrati , sa DESFIINTEZE ajutoarele sociale ale persoanelor apte de munca ( si care mai vin dupa bani la primariile din localitatile unde traiesc ”călare” pe merțane si isi fac vile cu zeci de camere si vor fi si bani de pensii pt amaratii cu 8-1000 lei pensii.!
      Aseara s-a spus la TV ca s-a marit alocatia pt copii cu 3o de BANI pe zi.Repet 30 de BANI nu roni . Frumos ce sa zic ! Felicitari guvernantilor nostri dragi !

  12. Adrian says:

    Discuția este mult mai amplă decât o diurna păstrată la acest nivel, este vorba de protecția unei ramuri a economiei, concurenta este acerba atât pe segmentul de transport cât și pe forța de munca in UE! Fiecare țara își protejează ramurile economice cum pot, din păcate la noi in țara politicieni nu înțeleg inca menirea și rolul antreprenorului ! Așa cum foarte mulți romani au plecat din țara și produc plus valoare in alte tari asa se va întâmpla și cu uni transportatori din România care se vor reloca in alte tari, plătind taxe și impozite in alte tari!Pachetul de mobilitate este primul pas făcut de UE in a limita accesul firmelor de la frontierele UE sa poată accede la economia puternica a Germaniei, Franței, etc! Guvernul nostru acum pune Cireașa de pe tort cu celelalte măsuri pe care vor sa le ia !Transportatorii care plătesc diurna 87 euro pe zi șoferului in mare parte aduc bani din contracte externe ! Șoferi care lucrează pe transport intern au salarii deoarece diurna este de ordinul câtorv euro pe zi,dar vor veni polonezii și vor face ei transport care pot angaja șoferi din spațiul ex sovietic , au subvenție la motorina,etc!

  13. Sand says:

    In realitate asa zisa diurna ce nu era impozitata cu nimic, le era salariul,patronii romani fentau taxele simpozitele prin aceasta denumire.Sa fim seriosi pt salariul minim pe economie din acte ar sta cineva sofer pe tir?Ca urmare multi patroni au devenit milionari in termen scurt

    • Un anonim din transport says:

      Sand, dacă este atât de minunat sa fi patron de firma de transport , de ce nu faci și tu acest lucru? Îți doresc din tot sufletul și nu sunt malițios sa-ți dea Dumnezeu ocazia sa fi patron de firma de transport cu minim 50 de angajati , asta ca sa simti din plin beneficiile! Dar sa sti ca informație rata profitului pe ramura industrială -servicii Transport a fost de 2,7%!

  14. **** says:

    Ăștia sunt angajații trimiși de șefii lor cărora le e frică că nu le mai ajunge să-și prăduie propria firmă și să strice banii companiei pe bunuri bengoase ! Nu-i doar nici #### de angajații lor !
    Dacă le atât de oameni, de ce nu suportă din banii companiei diferenţa? Că nu sunt chiar atât de săraci din moment ce se plimba în mașini bengoase și își permit vacante pe la dracu în praznic ! Nu cred că este proprietar de firma de transport care să se deplaseze cu mașină de 10,15 ani,ci numai cu ML-uri,BMV-uri și altele de ultimă generație,luate pe firmă nu pe bani personali sau să stea într-un apartament de bloc,ci numai în vile de sute de mp !
    Unul care are două camioane și un șofer și trăiește de azi pe mâine,muncind pe brânci pentru a-și plăti leasingul,nu are timp de proteste și proștii și sta ori pe chirie ori la bloc !

  15. konstantine says:

    vrajeala nu au curaj sa piarda ei joburiile lor din care iasa bani sa puna camioanele pe drum….

  16. Om says:

    Bieții de ei sunt intr-un continuu protest . Incercati sa circulati pe așa-zisa centura a Aradului..iesiti apoi in sensul giratoriu de la Selgros..traversati Vladimirescu si restul localitatilor… si dacă ati fost cu toate țiglele pe casa pana acum…ei bine, nu le veți mai avea!!
    Deci..PROTEST SA FIE!!!!

  17. Abrudan says:

    Atata le trebuie …. de ce ies ? Ca pana acum si-au batut joc de soferi ? Soferii nu merita la sfarsitul carierei o pensie decenta ?? Soferii nu merita ca sa le fie inregistrate toate veniturile ? Voi stiti cat este o pensie calculata dupa salariul minim pe economie ? Va spun eu nici 2000 de lei !!! Ce bani sunt aceia ? Foarte bine nu sunt PNL-list nici USR-ist dar prin aceasta masura ii felicit !!!

  18. @@ says:

    Pe indivizii care au in mînă ciolanul , nu le pasă de voi si in general de români .

    Mint ca guvernul nu are bani si vor sa-i scoată la bieții de voi.
    Să LE fie rusine !

  19. a says:

    Dintotdeauna se stia ca tiristii sunt o specie mai aparte, dar acest protest nu face decat sa confirme. Pai bai boilor, voi protestati si ma incurcati pe mine care vreau sa ajung acasa, dar aia de voteaza sunt bine-merci la Bucuresti. Mergeti fratilor si-i blocati de initiatorii legii, blocati strada lor cu camioanele, blocati parcarile de la ei de la birou si de la sediile partidelor, blocati-le caile de acces si in general sa ii pedepsiti pe ei, nu pe mine si familia care vrem sa ne bucuram de un inceput de weekend. Ca daca as incepe eu protestele ca n-au crescut alocatiile si va blochez EU pe VOI, 100% ca ati sari cu gura pe mine, nu-i asa?

    • Andrei says:

      Noi incurcam?! 3 ore de mers incet ti se pare o calamintate? Tot ce mananci tu, tot cu ce te imbraci, ce oferi copiilor, pe ce stai ziua, patul in care dormi noaptea, aproape totul este transportat de noi, tiristi. Te plangi pt 3 ore, dar noi care pierdem zeci de ore pe saptamana in toate staurile din europa cum ramane? Tu esti seara acasa,noi nu. Tu mananci zilnic mancare gatita, noi mancam pe unde apucam la preturi pe masura. Cand ai baut ultima data o cafea pe autostrada? Stii cat costa. Dar o supa calda? Cate ore petreci tu la lucru? 8-9. Noi 13_15. Cat este de mare camera in care dormi tu? 3/4, 4/4? Dormitorul nostru este de 0,7/2. Incearca sa dormi macar o zi intr.o incapere de 1/2m. Pune o saltea de o persoana in baie sau debara si incearca sa dormi. Cum crezi ca te.ai simtii? Apoi gandestete ca mai inca 4-5-6 saptamani pana ajungi acasa la tine. Familia o auzi doar la telefon, conditiile devtrai sunt demne de legiunea straina, foarte dure, multe chesti sunt nedrepte, toti trag de tine in toate partile. Pericolele sunt multe, de la accidente la furturi. Te plangi ca mergi incet. Dar noi cum crezi ca mergem cand conducem un vehicul de 40 de tone la vale, o panta de 8%, cand suntem atenti sa nu cumva sa scape camionul ca facem o nenorocire sau cand depasim un simplu biciclist la o destanta de 1-2m ca nu cumva curentul de aer sa il arunce sub rotile remorcii? Cum crezi ca este sa conduci un vehicul de 13-15m lungime, pe toate strazile, atentie la extremitatile remorcii, atentie la gabarit, atentie la ungiurile moarte. Atentie marfa pe care o duci, bagate in remorca, vara 40-50 grade afara la soare, leaga marfa cu tot felul de chingi, bagate pe dupa marfa, asiguro si verifico. Apoi tot transpirat, repede ca se termina programul de condus si nu ajungi nici macar la o parcare cu dus. Sunt multe lucruri care nu se stiu despre soferi si despre conditiile lor. Iti recomand sa stai cel putin un weekend intreg doar in baie si apoi te mai poti tu plange ca nu ajungi repede la tine acasa dupa o zii de munca.

      • A says:

        Nu te mai victimiza atata, ca tu ti-ai ales meseria asta, nu ti-a bagat-o nimeni pe gat. Ai facut-o pentru ca iti place (desi nu cred ca te tot victimizezi) sau ai facut-o pt bani, caz in care din nou accepti tu de bunavoie. Angajeaza-te intr-o fabrica care la ora 15.30 iti da drumul spre casa, dar atunci nu te plange ca banii sunt mai putini. Poate intelegeti si voi, tiristii, ca meseria voastra e o meserie ca oricare alta, nu sunteti un dar de la Dumnezeu, un fel de Mesia sub Mesia. Sunteti platiti pentru o munca pe care o executati pentru ca asa vreti voi. Ca daca noi astialalti n-am produce lucruri, voi ce ati mai transporta? V-ati cara unii pe altii in brate, ca nici camioane n-ati mai avea.

  20. JACK says:

    Sa vad cum vor putea merge cu 5km /h ,sunt curios .La ora aia faci 4ore pe centura si 2km pe ora pare un vis

  21. Pai tot says:

    … aia e ! Prostia.. din suportul tău pt bască!

    • Eu says:

      Oamenii ăstia ,SOFERII de TIR ,ne aduc noua mâncare pe care si voi o cumpărați de la market.
      Altfel ati cumpara de la vecinni! Poate ati uitat multi sau că jucati cu puta in praf.
      Sint pur si simplu oameni, fiecare cu caracterul lui!

      • Balciu says:

        ba cat esti dw prost?ne dau mancare gratis?sunt platiti si platim scump lasati va vom cumpara de la tarani nu e nici o paguba idiotule

  22. Doar parere... says:

    Fratilor, sunte-ti soferi profesionisti.
    Un drum pana la Bucuresti nu este obositor pentru voi.
    Merge-ti 350 de camione din fiecare judet in Bucuresti si protestul acesta va avea rezultate mult mai bune decat daca blocati Aradul, Timisoara, Deva, etc.
    Faceti-le viata grea Bucurestenilor vreo 2-3 zile si acolo vor fi rezultatele cererilor voastre.

    • Andrei says:

      Nu este vb despre a face cuiva viata grea. Nu ne dorim asta. Tot ce dorim este sa fim putin ascultati si intelesi. Masurile acestea distrug aceasta ramura a romaniei. Se vor inchide firmele mici, firmele mijlocii si mari isi vor muta sediile in strainatati. Slovacia, slovenia, cehia. Transportul romanesc in conditiile date de guvern nu mai este rentabil nici pentru soferi, nici pentru firme. Se vor scumpii toate, dar scumpirea se va risipii pe proasta organizare a guvernului, ca sa nu zic hotia clientariei de partid.

      • mihai says:

        De ce nu mergeti in Bucuresti? De ce nu intrati cu tirurile pe bulevardul revolutiei??? Daca veti merge pe centura de cacao a Aradului nu veti deranja pe nimeni ci numai pe cei care locuiesc in zona si care nu au putere de decizie. Cine a gandit prostestul asta??? Chiar atat nu va duce bibilica>?>?> Sau va e frica sa mergeti in Bucuresti sau pe centrul Aradului????Ce vreti voi sa faceti este exact o laba trista la un picior de lemn.

  23. Aradean says:

    Asa cum au zis si altii: blocajul de aici al traficului nu-i deranjeaza cu absolut nimic pe cei care debiteaza toate taxele si impozitele si pun bete in roate la tot ce misca. Mergeti la Bucuresti si faceti-i pe ei sa simta revolta voastra, de preferinta in weekend cand se inghesuie cu totii sa mearga la vilele lor de prin statiuni. Aici ii veti incurca doar pe cei care sunt in aceeasi oala cu voi.

  24. mihai says:

    De ce nu mergeti in Bucuresti? De ce nu intrati cu tirurile pe bulevardul revolutiei??? Daca veti merge pe centura de cacao a Aradului nu veti deranja pe nimeni ci numai pe cei care locuiesc in zona si care nu au putere de decizie. Cine a gandit prostestul asta??? Chiar atat nu va duce bibilica>?>?> Sau va e frica sa mergeti in Bucuresti sau pe centrul Aradului????Ce vreti voi sa faceti este exact o laba trista la un picior de lemn.

  25. Anonim says:

    Foarte bine, sa impoziteze. Cum se face ca afara ai salar de naza si diurna mica? Uk, 25£ daca dormi in cabina . Cum se poate sa nu falimentezi in germania, franta, uk etc? Da in romania gata, se moare. Chiar asa de prosti ne credeti ? Toti stim ca una declarati voi diurna si alta platiti soferu, cam jumate din bani mai exact. Sa mai punem ca in arad majoritatea platesc la km? Ar trebui sa va ia licebta de transport cand va prinde cu smenuri, ca meri la nadlac la coada si rar gasesti un sofer pe cardu lui sau neconectat.
    Daca nu puteti lucra cinstit, nu lucrati, nime nu are de castigat dupa voi. Va bazati ca soferii sunt prosti si vor sa lucreze pe minim pe economie si diurna, sa ii vad daca se bucura la pensie, ca o sa fie minima si aia. In uk dau 800£ taxe si sanatate pe luna, mai raman cu 2100 2200 in mana, asta la 50 ore pe saptamana si sara acasa si uite ca nu e in faliment compania. Ca de va zic de plata la ora, va ia cu frezoane….

  26. Aradean says:

    daca diurna e taxata-> rezulta pensie mai mare!

    • jack says:

      in primul rand patronii sa plateasca taxe ca acolo doare evaziunea fiscala!ar trebui pt fiecare diurna data sa fie obligati cu dovada sa puna 100 de lei pe zi salar

  27. aradean says:

    de ce sa blocheze Aradul? nu mi se pare in regula sa sufere altii pt problemele lor.
    Le-ar place daca salariatii de pe la apa gaze sau curent au bloca furnizarea apei potabile , a gazelor si curentului electric de exemplu.?

  28. impozitare "mascata a tuturor produselor" says:

    „După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale. Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme. Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

    https://www.g4media.ro/protest-al-transportatorilor-de-marfa-acestia-vor-circula-vineri-cu-viteza-redusa-pe-cele-mai-importante-artere-din-tara.html

    doua probleme
    1. impozitarea retro dupa ani de zile este legala? ce interese se ascund in spatele acestor masuri
    2. ce efecte reale ar avea asupra preturilor produselor, a inflatiei galopante o astfel de masura?

    totul este o mascarada prin care se vor “impozita masiv” si ” mascat” tot ce se misca si tot ce trebuie transportat.

  29. BACEA ARAD says:

    Nu asa. blocati vamile de vest si parcatile la garage.apoi si straini si ai nostri vor simti protestul sa mergem sa lucram pe contract strain = țara si atunci si guvernu si consumatorii si toti vor avea de toate

  30. Local

    Ilegalități cu criptomonede într-o hală din Arad
    În schimbul a unui comision de 10 la sută, un danez „s-a angajat” să desfăşoare activităţii de minare a cripto-monedei Bitcoin. 5

    România

    S-a decis: 30 de zile de restricții! Masca e obligatorie, evenimentele sunt interzise și certificatul verde, impus
    Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat Hotărârea numărul 91 privind stabilirea unor măsuri suplimentare în scopul gestionării riscului de sănătatea publică cauzat de numărul mare de infectări cu virusul SARS-CoV-2. 16

    ARADON Sport local

    Ovidiu Haţegan, în TOP 5 al arbitrajului european!
    1

    Local

    Incredibila și trista poveste a Teatrului Vechi și a nesăbuitei sale administrații
    O dezbatere publică pe tema Teatrului Vechi, care ar trebui cumpărat acum, în al 12-lea ceas, numai că Primăria... nu prea îi face loc pe lista de priorități. 2

    Local

    Activitate suspendată la ghişeele DGASPC
    Pentru a preveni și limita cazurile de îmbolnăvire cu coronavirus DGASPC Arad suspendă preluarea la ghișeu a dosarelor de încadrare în grad de handicap.

    Local

    Centrele de vaccinare din municipiul Arad, deschise zilnic, între orele 8-20
    Între 29 şi 31 octombrie, Primăria şi DSP organizează Maratonul Vaccinării, pe holul Palatului Administrativ. 9

    Local

    COVID în Arad: 4.108 cazuri active, 395 sunt internați în spital
    Numărul infectărilor este în continuă creștere în Arad. De joi până vineri au fost depistate 407 noi cazuri de infectare cu SARS-CoV2, numărul total al infectărilor de la începutul pandemiei ajungând la 33.236 de cazuri. 4

    Local

    Restricții actualizate în județ: unde rămâne carantina de noapte și cine scapă de unele măsuri?
    Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Arad s-a reunit vineri, 22 octombrie, pentru a actualiza restricțiile din localitățile arădene în funcție de ultimele incidențe calculate.

    ARADON Sport local

    Enterocolita face ravagii la „VI-FE”!
    ARAD. În plin „val 4” al pandemiei de COVID, gruparea fotbalistică de Liga 4, Victoria Felnac, se confruntă cu altfel de probleme de ordin medical. 1

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.