aradon.ro Web analytics

ARADON

ARADON

  • Home
  • Ştiri
    • Ştirile judeţului Arad
    • Evenimente
    • Comentariul zilei
    • Stiri internaţionale
    • Stiri naţionale
    • Retrospectiva săptămânii
    • Celebritati/Lifestyle
    • Download
  • Video
  • Sport
    • UTA
    • Sport local
    • Ştiri sportive
  • Party
  • Angajari
Select Page
ARADON
Local
Trenuri mâncate de rugină, pe o linie ferată de sute de milioane de euro

Trenuri mâncate de rugină, pe o linie ferată de sute de milioane de euro

De Eugen Rogojan
la 21 March 2022 20:24
11 Comentarii

Trenuri mâncate de rugină, pe o linie ferată de sute de milioane de euro

Foto: proinfrastructura.ro
21 March 2022 20:24
Linia de cale ferată Arad-Curtici a fost modernizată în urmă cu cinci ani, investiția fiind de câteva sute de milioane de euro. Trenurile care circulă zilnic pe aceasta, însă, sunt de pe vremea lui Carol al II-lea.
Scris de Eugen Rogojan - Linia de cale ferată Arad-Curtici a fost modernizată în urmă cu cinci ani, investiția fiind de câteva sute de milioane de euro. Trenurile care circulă zilnic pe aceasta, însă, sunt de pe vremea lui Carol al II-lea.

Trimite articolul

X
În 1931, la fabrica de locomotive Malaxa din periferia estică a Bucureștiului, începea construirea automotoarelor echipate cu motoare diesel tip Ganz, produse la Budapesta. 91 de ani mai târziu, câteva dintre automotoarele construite în fabrica înființată de inginerul Nicolae Malaxa încă circulă. O fac zilnic, pe ruta Arad-Curtici, pe o linie de cale ferată în care s-au investit în urmă cu câțiva ani sute de milioane de euro.
Asociația Pro Infrastructura (API) a publicat o fotografie cu un astfel de automotor aflat în Gara Arad. „Acest automotor, de pe vremea Regelui Carol al II-lea (nu glumim!), circulă zilnic, cu călători, pe linia Arad-Curtici, fiind operat de CFR Călători pe o linie electrificată și modernizată acum cinci ani cu sute de milioane de euro”, scriu cei de la API.
Cum am ajuns aici? Explică cei de la API: „Management prost combinat cu dezinteres politic timp de zeci de ani. Strategia de material rulant a CFR Călători este de un absurd demn de Kafka: epave pericol public, locomotive gândite pentru trenuri de mii de tone trăgând un singur vagon, vagoane de dormit vechi de 60 de ani și multe altele. Și cea de investiții? CFR Călători nu cumpără vehicule noi și stă după Agenția de Reformă Feroviară care nu a fost capabilă să facă nici măcar o achiziție în 6 ani de existență și al cărei scop nu este furnizarea de material rulant către CFR, ci suplimentarea parcurilor tuturor operatorilor din piață, ca subvenție în natură”.
Asociația Pro Infrastructura spune că deciziile luate de CFR Călători sunt greu de justificat: „Refuză să repare automotoarele moderne Desiro (săgeata albastră), 30-50% din ele stând parcate din lipsă de revizii și piese, și refuză să repare vagoanele relativ moderne. Cele mai noi vagoane ale CFR, tip 21-90, stau cu zecile în Revizia Grivița, pline de graffiti, abandonate de un deceniu”.
În schimb, se aruncă bani în reconstrucția unor vagoane vechi de zeci de ani, incapabile să circule cu mai mult de 140 km/h, în „modernizarea” unor locomotive de 40-50 de ani, cu electronică din anii 1960 și în… vopsirea, remotorizarea și peticirea automotoarelor Malaxa (precum cele de pe linia Arad-Curtici). „Totul la costuri uriașe: de exemplu, repararea unei locomotive Diesel tip DA, de 50 de ani vechime, ajunge la aproximativ 30-50% din prețul uneia noi, nepoluante. Este nevoie de un pic de inteligență managerială și bun simț la CFR Călători. Nici măcar de «specialiști», ci doar o minimă competență care lipsește de atât de mult timp. Acum este momentul să salvăm calea ferată!”, scriu cei de la Asociația Pro Infrastructura.

Astfel de material rulant, precum cel prezentat de API, mai circulă și pe alte trasee de cale ferată din județ, precum Arad – Chișineu-Criș, sau Arad – Sântana. Ca o ironie a sorții, una dintre inscripțiile de pe aceste automotoare care cu greu depășesc viteza de 65-70 km/h, este cea care atenționează: „Viteza maximă 120 km/h”.

Trimite articolul

X
Taguri:
Arad ,
cale ,
euro ,
ferata ,
mancare ,
milioane ,
rugina ,
trenuri
11 Comentarii

Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

inca 1000 caractere ramase

Citiți principiile noastre de moderare aici!

  1. Bilbao says:
    March 21, 2022 at 10:28 pm

    Inteligenta manageriala, bun simt, competenta, astea sunt atributuri, vorba lui Cragiale, sublime dar care lipsesc cu desavarsire in Romania

    Reply
  2. Iisus Cristos says:
    March 22, 2022 at 6:56 am

    cu astea circulam si eu in drum spre Nazareth

    Reply
  3. Adrian says:
    March 22, 2022 at 7:24 am

    Linii in care sa investit sute de milioane de euro,si noi circulam cu epave,nu mai vorbim si de intarzierile care sunt ,in special iarna :)))
    Vai de conducerea tarii,din cauza lor am ajuns unde am ajuns,si suntem ce suntem,fiecare se gandeste numai la gura lui.

    Reply
  4. Mocofan-club says:
    March 22, 2022 at 8:43 am

    Când era musai să urc într-un astfel auto-motor, chiar și înainte de Revoluție, parcă urcam într-un tren al groazei din India, Bangladesh sau SRI-Lanka, dar constat cu multă amărăciune că, situația continuă să persiste chiar și după 33 de ani de la Revoluție!

    Reply
  5. Vasile says:
    March 22, 2022 at 9:41 am

    Aceasta este realitatea nivelului nostru. Datoriile sunt enorme, avansăm spre dezastrul total.

    Reply
  6. Dr says:
    March 22, 2022 at 11:40 am

    Priviți partea bună a lucrurilor, anume că și în România se pot face lucruri trainice.

    Reply
  7. Stan says:
    March 22, 2022 at 1:02 pm

    Sa nu mai vorbim de poluarea care o produce un motor de genul ala…Pentru ei nu exista limite de noxe-euro? Dar de conditii de transport nu se leaga nimeni-(gen DSP)?

    Reply
  8. Someru says:
    March 22, 2022 at 3:02 pm

    Cu trenul asta a circulat si domnu Isus…

    Reply
  9. petre says:
    March 22, 2022 at 5:04 pm

    Banii pentru sine,vopsea,siguranta,etc. se gasesc investiti in vilele, masinoaiele, conturile bancare ale celor care au ”condus”/jefuit chefereul,complici fiind ”politicienii” si mai mult ca sigur institutiile statului!!!!

    Reply
  10. Ciorogari Horia says:
    March 22, 2022 at 6:29 pm

    Și pe ruta Arad Brad circula

    Reply
  11. Nume esti nume prost says:
    March 27, 2022 at 9:18 am

    Facut dosar penal trenului….imediat!

    Reply
  12. Cele mai citite știri

    1
    INFORM MEDIA PRESS angajează: DISTRIBUITORI DE PRESĂ
    2
    Elevi de la „Goldiș”, mobilitate în Cipru, prin Erasmus+
    3
    Barometrul Bunăstării: România obține un scor de 6,91 din 10, cu vulnerabilități în Sănătate și Educație
    4
    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    5
    Protest anunțat în Arad: „Vrem drepturi egale, fără pensii speciale!”
    6
    Primul sărut datează de acum 20 de milioane de ani, spun oamenii de știință
    7
    Ucraina anunță că a primit din partea SUA un „proiect de plan” pentru încheierea războiului cu Rusia
    8
    UTA a inaugurat, azi, magazin online pentru suporteri
    9
    100.000 de turiști la Moneasa, în 2025
    10
    Doi tineri din Arad sunt bănuiți că au păcălit mai multe persoane prin anunțuri false și plăți în avans. Au fost reținuți de polițiștii din Timișoara

    Local

    12 biserici arădene sunt ocrotite de Sfântul Ierarh Nicolae
    Sărbătorit mâine, 6 decembrie, Sfântul Nicolae este unul dintre cei mai populari sfinţi ai creştinătăţii.

    România

    Oana Țoiu: Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal până în aprilie 2026
    Benzinăriile Lukoil pot funcționa legal, pot plăti salarii și achiziționa stocuri până în aprilie 2026, a precizat, joi, ministrul Afacerilor Externe, Oana Țoiu.

    Mapamond

    Media despre noile discuții americano-ucrainene în Florida. De fapt delegației Kievului i se va comunica ce au discutat Witkoff și Kushner cu Putin
    Responsabili americani și ucraineni urmează să poarte noi discuții joi în Florida pentru a încerca să găsească o soluție negociată la războiul declanșat de Rusia în Ucraina, într-un moment în care Washingtonul a relaxat sancțiunile împotriva companiei petroliere ruse Lukoil, relatează AFP. 1

    Mapamond

    Putin: Negocierile cu SUA privind Ucraina sunt complexe, dar este nevoie de implicare
    Președintele rus Vladimir Putin a declarat joi, într-un interviu difuzat de un post de televiziune indian la începutul vizitei sale oficiale în India, că negocierile cu privire la încheierea războiului în Ucraina aflate în desfășurare cu SUA sunt „complexe”, dar pentru reușita acestora este nevoie de implicare, nu de obstrucționarea lor, după ce anterior el a acuzat aliații europeni ai Ucrainei că fac tot posibilul să împiedice acest proces, relatează AFP. 2

    România

    Președintele Dan retrimite în Parlament legea privind combaterea extremismului
    Legea privind combaterea extremismului a fost trimisă la reexaminare de către președintele Nicușor Dan, acesta apreciind că actuala formă a actului normativ ar putea duce la 'amplificarea tensiunilor'. 1

    România

    Rezultatele extragerilor Loto
    Rezultatele extragerilor loto din data de 04-12-2025 sunt următoarele:

    România

    Ce au căutat românii pe Google în 2025 - păpușa Labubu, kendama sau idei de afaceri
    Păpușa Labubu, kendama, idei de afaceri, dar și trecerea în neființă a unor persoane publice s-au aflat în topul căutărilor din 2025 pe Google, conform unei statistici publicate, joi, de către companie. 1

    Mapamond

    Grupul ungar MOL este interesată să cumpere rafinăriile și benzinăriile Lukoil din Europa
    Grupul petrolier ungar MOL i-a informat pe oficialii americani că este interesată să cumpere activele internaționale ale gigantului petrolier rus Lukoil, compania ungară alăturându-se unei liste tot mai mari de ofertanți, au declarat pentru Reuters trei surse din apropierea acestui dosar. 1

    Mapamond

    Germania mută avioane de luptă în Polonia după recentele incursiuni ale Rusiei în spațiul aerian NATO
    Mai multe avioane de luptă germane Eurofighter Typhoon au decolat joi de la baza aeriană Nörvenich, lângă Köln, îndreptându-se către baza aeriană poloneză Malbork, la sud-est de Gdansk, pentru a consolida flancul estic al NATO, relatează joi dpa.
    • Aradon.ro
      • Redactia
      • Politica de confidentialitate
      • Folosinta Cookie-urilor
      • Termeni si conditii de utilizare
      • Regulament postare și moderare comentarii
    • Știri
      • Știrile județului Arad
      • Știri internaționale
      • Știri naționale
      • Celebrity/Lifestyle
    • Sport
      • UT Arad
      • Sport Local
      • Știri sportive

    Arad Online

    ISSN 3008-2331

    ISSN-L 3008-2331

    aradon.ro logoPentru noi, confidențialitatea Dvs. este importantă

    Noi și partenerii noștri utilizăm tehnologii, cum ar fi modulele cookie, și vă procesăm datele cu caracter personal, precum adresele IP și identificatorii cookie, pentru a personaliza anunțurile publicitare și conținutul în funcție de interesele dvs., pentru a măsura eficiența anunțurilor și a conținutului și pentru a obține informații despre publicul care a văzut anunțurile și conținutul. Faceți clic mai jos pentru a vă da consimțământul privind utilizarea acestei tehnologii și procesarea datelor dvs. cu caracter personal în aceste scopuri. Vă puteți răzgândi și puteți schimba opțiunile în orice moment, revenind la acest site.